golf-3/92 sytytysvirrat katoaa ajoittain
Valvoja: ffp jäsenet
golf-3/92 sytytysvirrat katoaa ajoittain
täällä tuntuu olevan sähkömiehiä paikalla niin kysytään. potilaana abs moottorinen -92 golf ja vaivana sytkä virtojen katoaminen, kesken ajon sammuu laturinvalo ei jää palamaan ja virrat on oikeesti hukassa, avainta rämppäämällä on tähän asti syttyny uudestaan. virtalukonpohja vaihettu ei apua. välillä toimii aivan ok pitkänkin ajan ja yhtäkkiä vika taas päälle. autostahan löytyy jos jonkinlaista sähköviritystä ja toimimatonta varashälytintä mutta ei kai näin vanhassa ole ajon estoa? ja ei hän se ajonesto vie laturinvaloa mennessään vaikka olisikin päällä? vai olenko väärässä. mites ne rele hommat?
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
Edelliselle en osaa vastata, mutta kyseessä niinikään ABS-moottorinen -92 golf.
Eli auto sammuu ajaessa satunnaisesti, lähtee käyntiin pitkän sahaamisen (tai parin) jälkeen. Laturin valo syttyy kyllä heti samoin kuin ö-p-valokin. Uusittu o nyt virtalukonpohja, bensansuodatin, lämpöanturi, virranjakaja(käytetty Valeo), puola, tulpat, jakajan kansi, pyörijä sekä alipaineletkuja, viritelty lämpimän ilman ottoa ja sähköliitoksia tarkasteltu. Kumilaippa ei reagoi pilottiin ja on muutenkin napakan tuntuinen.
Kysymys: Saatavilla olisi toisesta samanikäisestä ABS:ista pääboksi, mutta osanumerossa on yhden numeron ja/tai kirjaimen heitto numerosarjan lopussa.
VW numero:1HO 907 311H vs. 1HO 907 311C Bosch no:0 261 200 784 vs. 0 261 200 714.
Onko mahdollista että auto ei toimisi toisen auton boksilla. Kertokaa ihmeessä jos on omakohtaisia kokemuksia.
Haulla etsin ja lueskelin noita 1,8i:n vikoja mutta useimmilla tuntuu olleen lähinnä ongelmana kylmäkäynnistys.
Eli auto sammuu ajaessa satunnaisesti, lähtee käyntiin pitkän sahaamisen (tai parin) jälkeen. Laturin valo syttyy kyllä heti samoin kuin ö-p-valokin. Uusittu o nyt virtalukonpohja, bensansuodatin, lämpöanturi, virranjakaja(käytetty Valeo), puola, tulpat, jakajan kansi, pyörijä sekä alipaineletkuja, viritelty lämpimän ilman ottoa ja sähköliitoksia tarkasteltu. Kumilaippa ei reagoi pilottiin ja on muutenkin napakan tuntuinen.
Kysymys: Saatavilla olisi toisesta samanikäisestä ABS:ista pääboksi, mutta osanumerossa on yhden numeron ja/tai kirjaimen heitto numerosarjan lopussa.
VW numero:1HO 907 311H vs. 1HO 907 311C Bosch no:0 261 200 784 vs. 0 261 200 714.
Onko mahdollista että auto ei toimisi toisen auton boksilla. Kertokaa ihmeessä jos on omakohtaisia kokemuksia.
Haulla etsin ja lueskelin noita 1,8i:n vikoja mutta useimmilla tuntuu olleen lähinnä ongelmana kylmäkäynnistys.
Viimeksi muokannut Golffimake, 14.2.2009 10:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
autostahan löytyy jos jonkinlaista sähköviritystä
Onhan siellä maadoitukset kunnossa?
Klonkkarissahan on tunnetusti "pitkäikäisiä" nuo sähköpuolen vermeet muutenkin =)
Noissa III:s koppasissa on allut nuita maadoitusvaivoja (ilman sähkövirityksiäkin)
(Edit)
Lisätään vielä nuo liittimet siellä konepellin alla.
Kannattaa katsella läpi.
(/Edit)
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
Nonii!
Saattoipa löytyä vika kikkareesta. Viime perjantaina ralli huipentui kun töistä lähtiessäni golfi lähti käyntiin ja sammui n.4s päästä. Uusinta startti ja sama homma, kun ei käy niin ei käy. Lämpöanturin piuhan nyppäisin irti ja alkoi pysymään käynnissä kun piti kierrokset n2000:ssa. Siitä sit nopea päätelmä että jotain on vialla! Aikani siinä kruisailtuani vasemman jalan jarrutustaktiikalla kurvasin Laakkosen pihaan. Tiskiltä uusi alkuperäismallinen lämpöanturi(koodi-sininen) à33,50€ siinä pihalla paikalleen ja ajamaan kotia kohti. Koko 15 kilometrin matkan toimi kuin enkeli ja lämpömittarikin näytti oikean tuntuisia lukemia(n.85 astetta). Samalla noiduin että pitipä mennä leikkimään moponetin halppis antureilla joita kaksi jo ehdin hankkia. Lauantaina päivän pelasi kuin enkeli, mutta yllätys yllätys pimeä hiipi tienoille ja autoilemaan kylän suuntaan... taas sammui, moottorijarrutuksesta käyntiin ja kohta taas sammui. Nilkuttaen kotiin ja pirssi talliin odottamaan inspiraatiopiikkiä. Maanantaina hain uuden lambdan ja se paikalleen. Signaalipiuhan liitos moneen kertaan suojattuna kaikenlaista kuraa vastaan, ja vot sehän taas toimii. nyt siis jo reilu kolme päivää taas toiminu ja vetojakin tuntuis olevan yli oman tarpeen. Nyt vaan odottamaan milloinka hajoaa se yllä mainitun halpakaupan tarvikepuola.
Saattoipa löytyä vika kikkareesta. Viime perjantaina ralli huipentui kun töistä lähtiessäni golfi lähti käyntiin ja sammui n.4s päästä. Uusinta startti ja sama homma, kun ei käy niin ei käy. Lämpöanturin piuhan nyppäisin irti ja alkoi pysymään käynnissä kun piti kierrokset n2000:ssa. Siitä sit nopea päätelmä että jotain on vialla! Aikani siinä kruisailtuani vasemman jalan jarrutustaktiikalla kurvasin Laakkosen pihaan. Tiskiltä uusi alkuperäismallinen lämpöanturi(koodi-sininen) à33,50€ siinä pihalla paikalleen ja ajamaan kotia kohti. Koko 15 kilometrin matkan toimi kuin enkeli ja lämpömittarikin näytti oikean tuntuisia lukemia(n.85 astetta). Samalla noiduin että pitipä mennä leikkimään moponetin halppis antureilla joita kaksi jo ehdin hankkia. Lauantaina päivän pelasi kuin enkeli, mutta yllätys yllätys pimeä hiipi tienoille ja autoilemaan kylän suuntaan... taas sammui, moottorijarrutuksesta käyntiin ja kohta taas sammui. Nilkuttaen kotiin ja pirssi talliin odottamaan inspiraatiopiikkiä. Maanantaina hain uuden lambdan ja se paikalleen. Signaalipiuhan liitos moneen kertaan suojattuna kaikenlaista kuraa vastaan, ja vot sehän taas toimii. nyt siis jo reilu kolme päivää taas toiminu ja vetojakin tuntuis olevan yli oman tarpeen. Nyt vaan odottamaan milloinka hajoaa se yllä mainitun halpakaupan tarvikepuola.
No niin löytyhän se vika kun hermot kesti! autoonhan oli asennettu joku laser merkkkinen ajonesto/varashälyytin hässkkä joka piti jo entisen omistajan mukaan olla poistettu toiminnasta mutta tarkemmin johtoja ja rosvoliittimiä seurailtuani huomasin että virtalukolta lähtevä (15) mustajohto katkeaa sinne purkin sisään. eli riviliittimessä huono kosketus ja sähköä ei läpi mee. Asiasta masentuneena purin pois koko hälytin hässäkän ja yhdistin alkuperäisen kaltaisesti johdon suoraan lukolta sulakerasialle. Kiitokset asiaa seurailleille ja erityisesti nimim tsuissille avusta kun ei oma pää toiminu!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa