Siirretty tuolta ultimatelta, jospa täällä joku tietävämpi tdi mies:
Tänään -27 pakkasta. Auto tolpassa koko päivän. Ei kuitenkaan lämmennyt 20 km.n kotimatkalla kuin johonkin 45-50 asteeseen mittarista arvioiden ja lähellä kotia syttyi mittaristoon tuo"motor fault workshop", hehkuvaloa vilkutti ja kierrokset rajoitti max 1800.n kieppeille. Näin edettiin n.kilometri, kunnes hehkutuksen vilkutus loppui ja tehotkin tuli takaisin, pari sataa metriä ja taas löi vikatilaan. Ajoin kuitenkin varovasti talliin asti.
Pitää katsoa mitä tuo pakkanen vaikutti kun tulee lauhempaa.
Onko raadilla kokemuksia, kun lähin merkkihuoltokin on vain 500 km.n takana :/
Jotain lueskellut noista takajarruvalon ja katkaisimien vioista jotta tekevät moista ja olikohan jotain muuta?
E: Tänään kun oli vain -17 annoin auton käydä ennen töihin lähtöä n.10 min. ilman climatroniccia ja sen jälkeen ajoin reilulla 2000 rpm.llä koneen 90 asteiseksi ennen kuin laitoin climatronicin päälle. Auto toimi kuin junan vessa ilman vikatiloja. Ilmeisesti tuo eilisen pakkanen+auton vajaalämpötila liittyi jotenkin yhteen, miten?
Joku anturiko huijaa nyt...
Ei se kyllä pakkasella lämpöä pidä, heti kun kierrokset laskee taajama-ajossa niin climatronicci imee koneesta lämmöt. Ilmeisesti keulaan asennettava jotain pakkassuojaa jotta toimii?
TDI Scoutti pakkasessa
Valvoja: ffp jäsenet
Jaksanu vaan juosta siinä 27-31 asteen pakkasessa paria sataa metriä mitä silloin oli. Eipä se tuolla pakkasella tunnu muutenkaan riittävän. Voihan se pari-kolme tuntia riittää.
Joo, ei niitä kannata turhaan noissa tolpissa pitää...lompakko+ilmasto kärsii.
Ei ne mistään mitään tiennyt, tehdas vaan kieltänyt kun kysyin syytä. Kai ne pelkää että joku peittää aukot.
Tosin ex Passatissa se ilmanottoaukko tukittiin vw.n puolesta ja ilma otettiin konehuoneesta kun tahtoi huohotin jäätyä.
Joo, ei niitä kannata turhaan noissa tolpissa pitää...lompakko+ilmasto kärsii.
Ei ne mistään mitään tiennyt, tehdas vaan kieltänyt kun kysyin syytä. Kai ne pelkää että joku peittää aukot.
Tosin ex Passatissa se ilmanottoaukko tukittiin vw.n puolesta ja ilma otettiin konehuoneesta kun tahtoi huohotin jäätyä.
Kyllä sitä keulaa voi tukkia ihan huoletta ja siitä on hyötyä (on kokemusta).
Isäukon ja tuttavan octavioissa on käytetty pelkkää pahvi läpyskää syylärin edessä ja vaikuttaa siten, että lämmöt nousee nopeammin. Toisessa occussa 1.9TDI PD ja toisessa 2.0TDI PD sekä kummassakin DSG vaihteisto. Noissa lämpeämiseen vaikuttaa sekin, että DSG heittää heti isointa mahdollista vaihdetta ja kierrokset alle 2000rpm.
Pee_Pee:n esitys lämmitys ajasta on ihan järkevä mutta ainakin noissa edellä mainituissa Octavioissa on todella tehottomat "säteilylämmitys" elementit. Esim -20 asteen lämpötilassa 2h tuntuu liian lyhyeltä ajalta (minusta) ja yleensä pidetty octaviaa yli -20 pakkasilla koko yö lämmössä.
Isäukon ja tuttavan octavioissa on käytetty pelkkää pahvi läpyskää syylärin edessä ja vaikuttaa siten, että lämmöt nousee nopeammin. Toisessa occussa 1.9TDI PD ja toisessa 2.0TDI PD sekä kummassakin DSG vaihteisto. Noissa lämpeämiseen vaikuttaa sekin, että DSG heittää heti isointa mahdollista vaihdetta ja kierrokset alle 2000rpm.
Pee_Pee:n esitys lämmitys ajasta on ihan järkevä mutta ainakin noissa edellä mainituissa Octavioissa on todella tehottomat "säteilylämmitys" elementit. Esim -20 asteen lämpötilassa 2h tuntuu liian lyhyeltä ajalta (minusta) ja yleensä pidetty octaviaa yli -20 pakkasilla koko yö lämmössä.
?
Menee offtopicciin. Jäikö kenties epäselväksi mistä autosta on kysymys? Mikäli ymmärsin oikein kyseessä on tällainen. Nettiautossa "vanhin" myynnissä oleva on -07, ajettu jotain 60tkm ja hintaa 29900€. Ja loppujen lopuksi, mitäs väliä sillä on, paljonko ajettu ja minkä ikäinen? On niitä asennettu paljonkin ajettuihin. On se vaan mukava lähteä lämpimällä autolla liikkeelle pakkasaamuna. Eberin asentaminen kustantaa 1300-2000€ mallista, varusteista ja paikasta riipuen. Elämä on...
Menee offtopicciin. Jäikö kenties epäselväksi mistä autosta on kysymys? Mikäli ymmärsin oikein kyseessä on tällainen. Nettiautossa "vanhin" myynnissä oleva on -07, ajettu jotain 60tkm ja hintaa 29900€. Ja loppujen lopuksi, mitäs väliä sillä on, paljonko ajettu ja minkä ikäinen? On niitä asennettu paljonkin ajettuihin. On se vaan mukava lähteä lämpimällä autolla liikkeelle pakkasaamuna. Eberin asentaminen kustantaa 1300-2000€ mallista, varusteista ja paikasta riipuen. Elämä on...
Eipä sitä auton ikää tässä ketjussa ollut.
Tuohon jo laittaiskin löpölämppärin.
Yleensä näissä vanhemmissa on lohkolämmittimet, niin kyllä se auto on silläkin hyvin lämmennyt.
Eikä tuossakaan autossa näy olevan tarvetta löpölämppärille, jos se kerran muuten on lämmennyt ok lukuun ottamatta tätä yhtä kertaa.
Eli ei ole mikään ratkaisu ongelmaan asentaa kallista lämppäriä.
Tuohon jo laittaiskin löpölämppärin.
Yleensä näissä vanhemmissa on lohkolämmittimet, niin kyllä se auto on silläkin hyvin lämmennyt.
Eikä tuossakaan autossa näy olevan tarvetta löpölämppärille, jos se kerran muuten on lämmennyt ok lukuun ottamatta tätä yhtä kertaa.
Eli ei ole mikään ratkaisu ongelmaan asentaa kallista lämppäriä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa