Elikkä kyseessä -02 1.9 PD 4motion pasuuna. Asennettiin alkuperäinen vakkarinviiksi ja ohjelmoitiin yleistesterillä. Tämän jälkeen noin 30min koeajoa ja kaikki toimi moitteetta, auto parkkiin ja pakkasta rapiat 20 astetta. Tämän jälkeen seuraavan kerran ajoon ja noin 15min ajon jälkeen alkaa jättämään jarrut päälle ja sytyttää ABS ja ESP valot. Vikakoodin antoi painetunnistimelle mikä on ABS pumpun kyljessä. Anturi vaihdettiin toiseen (purkaamolta) haettuun, kun uuden hinta oli jossakin 250€ vaiheilla. Tästä ei mitään apua. Edelleen jättää jarrut päälle 10-15min ajon jälkeen ja rankasti. Ohjauspyörän asentotunnistin antaa arvoksi 3 ratin ollessa suorassa. Tilanteessa, missä jarrut jää päälle painetunnistimelta saa arvoja luokkaa 20bar, joten paljon jää painetta poljinanturille. Niin ja vakkari on toiminut alusta asti moitteetta. Vika varmaankin jossakin konffauksissa, olisiko jollakin jotakin valaisevaa tietoa moisesta? Suuret kiitokset jo etukäteen.
T:Raine
ESP/ABS ongelmaa...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Terve.
Vikakoodeja on antanut vain tuohon jarrupolkimen paineanturiin, minkä jo vaihdoinkin. Kerran antoi satunnaisesti jarruvalokytkimeen vikakoodin myös, mutta tätä vikakoodia ei ole uusinut. Tuon jäätymisen johdosta vaihdoin jo jarrunesteetkin, kun jarrunestemittarin mukaan neste oli jo hieman huonoa, mutta tästäkään ei ollut apua.
Saakos tuota tehostimenjäätymistä todettua millään muulla kuin purkamalla pois? Ja onko kellään faktaa, että onko etuvetoisessa ja nelikossa sama tehostin?
Kiitos taasen.
T:Raine
Vikakoodeja on antanut vain tuohon jarrupolkimen paineanturiin, minkä jo vaihdoinkin. Kerran antoi satunnaisesti jarruvalokytkimeen vikakoodin myös, mutta tätä vikakoodia ei ole uusinut. Tuon jäätymisen johdosta vaihdoin jo jarrunesteetkin, kun jarrunestemittarin mukaan neste oli jo hieman huonoa, mutta tästäkään ei ollut apua.
Saakos tuota tehostimenjäätymistä todettua millään muulla kuin purkamalla pois? Ja onko kellään faktaa, että onko etuvetoisessa ja nelikossa sama tehostin?
Kiitos taasen.
T:Raine
No niin ja taasen palattu projektin ääreen. Eipä taida ainakaan jäätymisestä olla kyse, koska lämpimästä tallista otettaessa ja plussakelilläkin tekee heti saman. Olisikohan kyse tuosta rattiakselin asentotunnistimesta? Pitääkö alustaa/ohjelmoida uudelleen kun akun napa ollut luonnollisesti auki?
T:Raine
T:Raine
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa