Kiittäkäämme mahtavia Amerikkalaisia

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Beetlejuice
-

Kiittäkäämme mahtavia Amerikkalaisia

ViestiKirjoittaja Beetlejuice » 8.1.2009 22:24

linkit:
http://www.urheiluviikko.net/suomalaisk ... hat/23320/

http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Tall ... 36?ref=msn

Formula Atlantic -sarjassa kilpaileva Brooks Racing Associates -talli kiitti mestaruuden voittanutta suomalaiskuskiaan Markus Niemelää varastamalle tälle kuuluvat palkintorahat. Niemelä kertoi tapahtuneesta yksityiskohtaisesti Urheiluviikolle.

- Teimme tallin omistajan John Brooksin kanssa sopimuksen siitä, että yksittäisten kisojen palkintorahat jaetaan, mutta koko sarjasta tulevat palkintorahat kuuluvat vain minulle. Brooksin asianajaja lähetti meille kauden jälkeen sähköpostin, jossa hän sanoi, ettei tallin kuulu maksaa rahoja, koska kyse on heille kuuluvasta “end of season” -rahasta, Niemelä valotti.

- Koko “end of season” -raha on täysin tuulesta temmattu juttu. Siitä ei ole koskaan ollut minkäänlaista puhetta, eikä sitä näy yhdessäkään asiakirjassa. Lisäksi satun tietämään, että John Brooks oli sanonut toisen tallin päällikölle, että: “Ikävä tehdä näin, mutta on pakko, jotta omat hommt pyörii”, nuorukainen jatkoi.

“Olin hyvin lojaali Brooks Racing Associatesille”

Niemelän mukaan häneltä jäi saamatta lähes 200 000 euroa, jotka hän olisi käyttänyt seuraavan tallipaikkansa hankkimiseen.

- Menetettyjen rahojen takia ensi kauden suunnitelmani mutkistuivat huomattavasti. Pahimmassa tapauksessa paikka GP2-sarjassa jää tämän takia saamatta. Tällä sotkulla on muitakin huonoja vaikutuksia, sillä tästä on aiheutunut paljon ylimääräistä vaivaa myös muille.

- Palkintorahojen menetyksen lisäksi minua harmittaa erityisesti se, että olin hyvin lojaali Brooks Racing Associatesille. Muutama päivä sen jälkeen, kun olin tehnyt sopimuksen tallin kanssa, saimme tarjouksen GP2-sarjassa kilpailevalta Racing Engineering -tallilta, jonka kuski Georgio Pantano voitti mestaruuden.

- Olisi ollut huomattavasti parempi itseni kannalta, jos olisin rikkonut sopimuksen ja siirtynyt kunnioitetumpaan sarjaan ja parempaan talliin. Päätimme managerini Riku Räsäsen kanssa, ettemme kuitenkaan halua rikkoa sopimusta. Ilmoitimme heille, että olemme jo valitettavasti tehneet sopimuksen.

- Tulin Brooksilla hyvin toimeen kaikkien kanssa, eikä minulla ollut minkäänlaisia ongelmia. Kun lisäksi vielä miettii sitä, ettei talli ollut aiemmin menestynyt kaksisesti, tämä ottaa entistäkin enemmän päähän.
Viimeksi muokannut Beetlejuice, 8.1.2009 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Beetlejuice
-

ViestiKirjoittaja Beetlejuice » 8.1.2009 22:25

Ja tänne voi laittaa positiivista palautetta suomalaisilta:

[email protected]

[email protected]

ihan kuin ei rahoilla olisi nuorella kuljettajalla käyttöä.

Itse kirjoitin seuraavaa:

Greetings,

At the beginning I have to say your way of dealing with Markus Niemeläs Championship price money shows once again what Amecians are made of.
Hope you feel happy about yourself.

I will personally market my campain to get every finnish motorsport fan to thank you by e-mail.

Sincerely

xxxxxx xxxxxx

Vastaus tuli Sue tyttöseltä heti, että Markus on naurettava pikku poikanen, joka valehtelee. Näillä mennään !

Auttakaahan allekirjoittanutta kampanjassa ja pistäkää mailia menemään + muille saiteille vaikka linkkiä.

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.1.2009 23:21

Mun on nyt kyllä vähän vaikea tajuta että mitä tällä saavutetaan jos lähetetään ryöppy posteja heille.

Johan toi hemmo on laittanut lakimiehensä asialle ja homma etenee sitä kautta?

zero
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja zero » 9.1.2009 9:39

Amerikassa pätee vain asianajajien sopima laki, eli oppirahat tulivat näköjään kalliiksi Markukselle. Siellä on turha sopia mitään suullisesti, varsinkaan kun kyse on rahasta.

Skeeny
-

ViestiKirjoittaja Skeeny » 9.1.2009 16:22

Niin..ja tämähän on nimenomaan KAIKKIEN amerikkalaisten vika eikö? Näin ainakin otsikko provoaa. Aika metsäläisnäkökanta taas vaihteeksi jenkkiläisiä kohtaan. Yhtälailla voisi leimata kaikki suomalaiset kouluampujiksi ym. Itse tapaukseen liittyen niin väärinhän tuo on mutta tuskin kaikkien amerikkalaisten tekosia.

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 9.1.2009 17:17

Kyllä täytyy olla Beetlejuicella jotain tosi syvää vihaa jenkkejä kohtaan, kun pitää alkaa tällaista asiaa ajaa. ralli.net:iinkin rekisteröidytty ilmeisesti ihan vain tätä asiaa varten. ralli.net:ssä muuten ihan asiallisia vastauksia topiciin:
http://www.ralli.net/rnet/modules.php?n ... pic&t=9929

Itselleni tuli paikallisesta sanomalehdestä (Satakunnan Kansa, Markushan on Raumalta) tapauksesta luettuani heti sellainen olo, että ihan kaikkea ei nyt kyllä kerrottu julkisuudessa. Markus tehnyt huonon diilin, ja nyt harmittaa, kun voitosta ei jäänytkään mitään käteen? Jotain näkyvyyttä pitää kuitenkin lehtiin saada, että pysyy nimi mielessä ja säälipisteitä paikallisilta tukijoilta?

Warmaster
-

ViestiKirjoittaja Warmaster » 10.1.2009 16:21

Kyllä tuolla jenkkilässä on helvetin moni asia päin persettä. On ihan omakohtaista kokemusta meidän perheessä.
Suoraan sanottuna, en voi uskoa miten usan kaltainen maa pysyy kasassa ollenkaan.

Tämmöiset jutut on siellä arkipäivää, heti kusetetaan kun vain on mahdollista ja juurikin tuo välinpitämättömyys ja vastaus tuohon s-postiin antaa kuvan ihmisistä siellä.
Ymmärrän joten kuten mitä topikin aloittaja tuntee.
Tuota maata ja sen kansalaisia ei oikein jaksa ymmärtää. tietty onhan siellä noin 20% kaikista ihan fiksuja mutta ei se oikeasti ole mikään hyvinvointivaltio.

Diesel inside
-

ViestiKirjoittaja Diesel inside » 10.1.2009 16:42

T-Tech kirjoitti:Suoraan sanottuna, en voi uskoa miten usan kaltainen maa pysyy kasassa ollenkaan.

No ei kai se enää kauaa pysykään..?

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/45392- ... uonna-2010

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”