Tietoja Corradosta....

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

VW-forever
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 8.12.2008 0:24

Tietoja Corradosta....

ViestiKirjoittaja VW-forever » 17.12.2008 18:26


Kuka kertois tietoja esim. vm. -92 2.0i 16V Corradosta?
Omamassa, teho (136hv?), onko mm. punainen alkuperäisväri?
Onko parempi ostos kuin ahdin vika herkkä G60?
Paljonko yleensä/keskimäärin ahdin remppa tollaiseen G60:iin maksaa?
Kiitos kaikille jo etukäteen...

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 17.12.2008 18:38

www.corradoclubfinland.com kannattaa myös kysäistä.
http://www.autowiki.fi/index.php/Corrado kertoo autosta ja eri malleista tarkemmin.

Eikä se G60 mikään vikaherkkä ole ;-)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.12.2008 19:20

Onko parempi ostos kuin ahdin vika herkkä G60?


Ei ole. Kaiken aina rikki saa,miksi kaikki luulee että tuo on sen kummempi hajoaa kuin muutkaan?
Itse en kyllä edes miettisi tuota 16veetä jos toinen vaihtoehto G60.

Ahtimen huolto joitain satoja euroja.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 17.12.2008 21:20

ahdin vika herkkä G60

Nyt on vissiin taas Essolla istuttu turinoimassa....

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.12.2008 9:30

no voihan sitä ajatella vikaherkäksi ku aina välissä täällä on jollain jotain ongelmia ja jos ei ajattele muuta ku kerran about kuukaudessa jollain on jotain ongelmia geilaaderin kans. todellisuudessa täällä on sen verran paljon g60 pirssien omistajia että pakostaki täällä tulee kysymyksiä liittyen laaderiin.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 18.12.2008 14:08

On kai siinä jotain erikoista että jokainen G60-koneen omistaja tuntuu joutuneen ahtimen korjaamaan/huoltamaan. Ei turbopuolella ole näin.
Ei G60 varmastikaan ole huono, mutta kyllä jokaisessa ostajan oppaassa jne. mainitaan että ahtimet ovat heikko kohta kestävyyden suhteen. Mutta, G60 on silti ihan eri vehje kuin vapari 16V...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.12.2008 16:37

Hmm... Uskaltaisin kyllä väittää että saman ikäisissä turbovehkeissäkin on ihan yhtä suurelta rosentilta huollettu/vaihdettu ahdin. Kerran kun sen huoltaa, niin sen jälkeen taas riittää pitkäksi aikaa pelkkä jakohihnan vaihto.

Ei ainakaan itsellä ole ollut käsissä yhtään 80/90-luvun vaihteen autoa missä olisi ollut orginaali ahdin paikoillaan.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.12.2008 18:19

On kai siinä jotain erikoista että jokainen G60-koneen omistaja tuntuu joutuneen ahtimen korjaamaan/huoltamaan.

Jaa, on kai siinäkin sitten jotain erikoista, että jokainen tälläkin forumilla tuntuu joutuneen vaihtamaan joskus jakopäänhihnan autoonsa tai tekemään kansirempan kun se hihna on katkennut...

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 18.12.2008 18:56

Itsellä ollut kymmenkunta 80/90 lukujen vaihteen turboautoa. Ainoastaan yhteen oli ahdin vaihdettu, ja siinäkin virittämisen vuoksi. Osalla näistä autoista oli sentään ajettu 400-500 tkm alkuperäisellä ahtimellaan.
Ja jos G-ahtimen korjaustarve (useiden satojen eurojen hintaan) lasketaan jakohihnan tapaan määräaikaseksi normaaliksi huoltotoimenpiteeksi, niin tällöin turboauton huoltokustannukset ovat huimasti pienemmät...

Ei ole tässä tarkoitus suinkaan haukkua G-Volkkareita, se nyt vaan on tosiasia että ahdinongelmat ovat niissä melko yleisiä. Tyyppivikansa joka autossa, arvon harrastajatoverit!

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.12.2008 19:07

Ja jos G-ahtimen korjaustarve (useiden satojen eurojen hintaan) lasketaan jakohihnan tapaan määräaikaseksi normaaliksi huoltotoimenpiteeksi

Kyllä, sitä se juuri mun mielestä on. Aivan normaali huoltotoimenpide jota laiminlyömällä saadaan aikaiseksi ahtimen hajoaminen. Huoltoväliksi suositellaan sellaista 70 000km väliä. Ja kyllä sillä varmaan pidempäänkin ajaa, mutta kummasti se parantaa ainakin yöunia. Uusi ahdin maksaa kuitenkin sitten maitoa. Huoltosarja maksaa vain sen vajaa 200€. Huoltovapaaksi tuota ei kukaan ole väittänytkään.

niin tällöin turboauton huoltokustannukset ovat huimasti pienemmät...

Jaa meinaat että pari sataa euroa parin-kolmen vuoden välein lisää eroa merkittävästi?
Nii no, tekeehän se 10v aikana ainakin sen 800€...

Turboista mä en tiedä juurikaan mitään kun ei mun autoissa niitä ole koskaan ollut, mutta mitä nyt lueskellut erinäisistä lähteistä niin kyllä niitä tuntuu aika tasaiseen tahtiin laukeavan.

ahdinongelmat ovat niissä melko yleisiä.

Ehkä näin, mutta lähes tulkoon aina johtuvat käyttäjästä tai lähinnä siitä mitä se käyttäjä on jättänyt tekemättä.

Eipä siinä, kyllä mua itseänikin hiukan aina huolestuttaa tuo ahtimen kunto ja tarkoituksena on se tässä lähiaikona kenties huoltaa/huollattaa. Mutta ei mua siinä huolestuta se että se niinkään heikko olisi, vaan lähinnä se että jos käy niin paska säkä että se jostain syystä hajoaa niin remppa tulee turkasen kalliiksi. Se motivoi kummasta pitämään sen kunnossa.

Corrado nyt ei niihin järkevimpiin ostoksiin muutenkaan kuulu (melkein 20v vanhasta autosta 5k€) joten tuskin kukaan sellaisen ostaja mitään huoltovapaata kauppakassia on hakemassakaan. Tai jos on niin, sitten suosittelen siirtymään muihin malleihin, ja unohtamaan myös sen 16V Corradon.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 20.12.2008 2:31

Onhanse G60 hauska, mutta samalla myös saa välillä v-käyrän nousemaan. Itsellä myös G60 mallinen Corrado ja omistaa hyviä ja huonoja puolia. Ahtimen huolto on muuten helppo itsekkin tehdä, näin btw jos sattui asia kiinnostamaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa