pierburgin kaasari
Valvoja: ffp jäsenet
pierburgin kaasari
pierburg 2e2 koneeseen ilmestyi yht'äkkiseltään seuraavanlainen vika. Auto tahtoo sammua risteyksissä yms. paikoissa, jossa kierrokset laskevat alas tyhjäkäynti tasolle (käy katkonaista tyhjäkäyntiä ja rynkyttää. käypi epätasasesti, missä vois olla vika? viikon oon tapellu pierupurkin kans. VW passat 1.6. kiitos etukäteen.
Kylmänä startatessa, lähteekö käyntiin sammuen saman tien? Sen jälkeen pitää sahata käyntiin, kikkailla kaasulla että saa pysymään käynnissä tai pitää kierroksia korkealla että edes jonkinlainen tyhjäkäynti löytyy?
Jos kuulostaa tutulta, veikkaisin ettei "pull down-rasia" toimi (osa 30).
Viallinen vahatermostaattikin (41) aiheuttaa monenlaista oiretta, sekin kannattaa vaihtaa tai tarkistaa toimiiko nykyinen (liikkuuko kara lämpötilasta riippuen).
Jos kuulostaa tutulta, veikkaisin ettei "pull down-rasia" toimi (osa 30).
Viallinen vahatermostaattikin (41) aiheuttaa monenlaista oiretta, sekin kannattaa vaihtaa tai tarkistaa toimiiko nykyinen (liikkuuko kara lämpötilasta riippuen).
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30.11.2008 14:18
Minulla oli samat viat ja jouduin purkamaan kannen. Jäähdytysnestekanava, joka menee imusarjan läpi automaattiryypylle oli moskainen ja tukossa. Joku edellisistä omistajista oli inspiroinut siihen tiivisteen. Vasta imusarjaa irrottaessani paljastui myös, että sen kylkeen tuleva letku oli rikki. Kone on vielä kokoamatta.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30.11.2008 14:18
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30.11.2008 14:18
No niin, velipoika oli kahtena lauantaina venttiilikoneiston kimpussa. Kone on koossa ja hieman koeajettu. Aluksi ajoitus ei ollut kohdallaan, mutta nyt hienosäädön jälkeen ainakin lämpimänä moottori pysyy tyhjäkäynnillä sammumatta. Nyt annoin seistä pari tuntia ja sitten käynnistin. Käynnistyi hyvin, pakokaasu on ensin näkymätöntä, sitten alkaa tulla vaaleaa savua, joka lisääntyy. Mitäs minä sille teen ? Kaasutinta en ole säätänyt.
Entinen omistaja oli ( ilmeisesti ) tulpannut imusarjan läpi automaattiryypylle tulevan kanavan pellin läpivientikumilla, joka oli kyllä puhjennut, mutta myös sitten tukkinut kanavan, oletan.
Kesällä ennen katsastusta säädätin liikkeessä pakokaasut. Toiveissa oli talvikäynnin paraneminen, vaan nin ei käynyt. Uusi reissu edessä ?
Entinen omistaja oli ( ilmeisesti ) tulpannut imusarjan läpi automaattiryypylle tulevan kanavan pellin läpivientikumilla, joka oli kyllä puhjennut, mutta myös sitten tukkinut kanavan, oletan.
Kesällä ennen katsastusta säädätin liikkeessä pakokaasut. Toiveissa oli talvikäynnin paraneminen, vaan nin ei käynyt. Uusi reissu edessä ?
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30.11.2008 14:18
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30.11.2008 14:18
Nyt minä vasta tiedän, mikä osa on vahatermostaatti, tunsin sen nimellä joustoelementti.
Tämä sivu auttoi.
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/pierpurk.htm
Jäähdytysnestekanava oli sielläkin tukossa. Siellä oli pehmeää töhnää. Irrotin messinkiosan ja poistin kaiken töryn. Kokeilin lämpimällä vedellä, kara tuli ulommaksi eikä painunut takaisin. Jäähdyttyään sen sai sormella painamalla sisään. Nyt ei sammu enää risteyksiin ja tyhjäkäyntikin toimii.
Tämä sivu auttoi.
http://koti.mbnet.fi/ylitalo/pierpurk.htm
Jäähdytysnestekanava oli sielläkin tukossa. Siellä oli pehmeää töhnää. Irrotin messinkiosan ja poistin kaiken töryn. Kokeilin lämpimällä vedellä, kara tuli ulommaksi eikä painunut takaisin. Jäähdyttyään sen sai sormella painamalla sisään. Nyt ei sammu enää risteyksiin ja tyhjäkäyntikin toimii.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30.11.2008 14:18
Ei kehtaa uutta topiccia avata, niin laitetaan tähän. Eli mikäs kaasari on 1.3 -85 Polossa?
Miten sen ilmansuodatinkotelon päässä olevan "säätimen" pitäisi toimia? Omassa se on otettu pois käytöstä ja laitettu jesarilla umpeen, niin että saa ilmaa vain pakosarjalta tulevasta putkesta...
Sitten semmoista, että onko ihan normaalia, että välillä (lähes aina), kun lähtee liikkeelle, niin ei meinaa tasakaasulla lähteä, vaan tekee semmoisen nyppäyksen melkein sammuu, mutta sitten nostaa kierroksia ja lähtee liikkeelle?
p.s. mitään kaasareista en sitten tiedä
Miten sen ilmansuodatinkotelon päässä olevan "säätimen" pitäisi toimia? Omassa se on otettu pois käytöstä ja laitettu jesarilla umpeen, niin että saa ilmaa vain pakosarjalta tulevasta putkesta...
Sitten semmoista, että onko ihan normaalia, että välillä (lähes aina), kun lähtee liikkeelle, niin ei meinaa tasakaasulla lähteä, vaan tekee semmoisen nyppäyksen melkein sammuu, mutta sitten nostaa kierroksia ja lähtee liikkeelle?
p.s. mitään kaasareista en sitten tiedä
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 30.11.2008 14:18
Tällainen teksti löytyy selattaessa vanhempia kirjoituksia.
Termostaatin tarkastus ( 2e2 )
imuputki kunnossa
imuilman lämpötila korkeintaan 20 astetta
irrota ilmansuodatin
yhdistä termostaatin liitäntä kaasuttimen liitäntään
käynnistä moottori ja anna käydä joutokäyntiä. Säätöläpän tulee avautua. ( imuilma pakosarjasta )
vedä alipaineletku irti kaasuttimesta. Säätöläpän tulee palautua enintään 20 s kuluttua.
Termostaatin tarkastus ( 2e2 )
imuputki kunnossa
imuilman lämpötila korkeintaan 20 astetta
irrota ilmansuodatin
yhdistä termostaatin liitäntä kaasuttimen liitäntään
käynnistä moottori ja anna käydä joutokäyntiä. Säätöläpän tulee avautua. ( imuilma pakosarjasta )
vedä alipaineletku irti kaasuttimesta. Säätöläpän tulee palautua enintään 20 s kuluttua.
Mulla on luultavasti mennyt tuosta omasta vahatermostaatti. Ainakin EscMk3 arveli kun selitin miten tuo pelittää
Eli näin pakkasilla, oli sitte -1 tai -10 pakkasta niin ei toivettakaan että lähtisi kylmänä käyntiin aamulla. Roikkaan puolesta tunnista tuntiin niin ei mitään vikaa. Imu käy hetken päällä mutta sitten kierrokset tippuu 1500rpm ja laskee pikkuhiljaa 800-1000rpm.
Voisko joku vähän valaista, että mitä tuo vahatermostaatti sitten tarkalleen tekee?
Eli näin pakkasilla, oli sitte -1 tai -10 pakkasta niin ei toivettakaan että lähtisi kylmänä käyntiin aamulla. Roikkaan puolesta tunnista tuntiin niin ei mitään vikaa. Imu käy hetken päällä mutta sitten kierrokset tippuu 1500rpm ja laskee pikkuhiljaa 800-1000rpm.
Voisko joku vähän valaista, että mitä tuo vahatermostaatti sitten tarkalleen tekee?
pierburg 2e3
mikä mahtaa olla vikana ku on 1.6l bensa ja -90 vuotinen jetta. kun menee risteyksiin ja painaa kytkimen pohjaan niin auto sammuu tai jos se pääsee lähemmäs tyhjäkäyntikierroksia. mutta jos isoilla kierroksilla laittaa kytkimen pohjaan kierrokset laskee tosi alas mutta ei sammu? lähettäkää yksityisiä viestejä jos tiedätte jotain. kyseessä joku sähkökaasari ja mitattu että käy liian laihalla mutta missä tossa kaasarissa mahtaa olla se säätöruuvi et sais vähän syöttöä lisää? AUTTAKAA!"!
mikä mahtaa olla vikana ku on 1.6l bensa ja -90 vuotinen jetta. kun menee risteyksiin ja painaa kytkimen pohjaan niin auto sammuu tai jos se pääsee lähemmäs tyhjäkäyntikierroksia. mutta jos isoilla kierroksilla laittaa kytkimen pohjaan kierrokset laskee tosi alas mutta ei sammu? !
Kirjoita Search-kenttään sanat "pierburg and tyhjäkäynti". Saat samasta aiheesta ketjuja joissa on käyty kaikki vaihtoehdot läpi unohtamatta harvinaisuuksia. Lue ne ja viisastut. Vaihtoehtoja on enemmän kuin yksi.
lähettäkää yksityisiä viestejä jos tiedätte jotain. kyseessä joku sähkökaasari ja mitattu että käy liian laihalla mutta missä tossa kaasarissa mahtaa olla se säätöruuvi et sais vähän syöttöä lisää? AUTTAKAA!"!!
Se on semmoinen vesisähkökaasari. Jos kone on aikaisemmin käynyt normaalisti ja nyt laihalla eikä pysy käynnissä, siinä on vika joka kannattaa selvittää tai se ei käy kohta enää ollenkaan. Seoksen säätöruuvi on kaasuttimen takana vasemmalla puolella.
Mikäköhän siinä on ku se sammuilee risteyksiin??
Sinä kysyt näin.
Kirjoita Search-kenttään sanat "pierburg and tyhjäkäynti"
Minä vastaan edelleen näin.
Lue ne jutut läpi.
Imuvuoto on varmaan yleisin vika joka aiheuttaa tuota ongelmaa. Se on ihan se ja sama, kumpi pierupurkki on kyseessä kun niissä on kuitenkin samat viat.
Ja se seosruuvi näyttää olevan molemmissa kuvissa samassa paikassa. Katso peilin avulla, se ruuvi on sen porauksen takana olevassa seinämässä kiinni.
Jatkan tätä topicia tällaisella jos sopii:
Elikkä kakkoskoppaiseen golfiin ilmestynyt tämänlainen vika: http://www.youtube.com/watch?v=adNtRnj8fN4
Kylmänä käynnistettäessä moottori hörähtää, jonka jälkeen jää vain sahaamaan. Kaasua pari kertaa pumppaamalla saa taas hörähtämään/käymään hetken kunnes taas sammuu. Tätä tarpeeksi monta kertaa toistamalla koneen saa lopulta käymään. Heti moottorin käynnistyttyä se kuitenkin sammuu herkästi kaasusta. Tolpan nokassa lämmitettynä tai kesäkeleillä ongelmaa ei ole.
Mistähän päin vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
Elikkä kakkoskoppaiseen golfiin ilmestynyt tämänlainen vika: http://www.youtube.com/watch?v=adNtRnj8fN4
Kylmänä käynnistettäessä moottori hörähtää, jonka jälkeen jää vain sahaamaan. Kaasua pari kertaa pumppaamalla saa taas hörähtämään/käymään hetken kunnes taas sammuu. Tätä tarpeeksi monta kertaa toistamalla koneen saa lopulta käymään. Heti moottorin käynnistyttyä se kuitenkin sammuu herkästi kaasusta. Tolpan nokassa lämmitettynä tai kesäkeleillä ongelmaa ei ole.
Mistähän päin vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
Täältä veikkailtaisiin viallista pulldown:ia.
Viime talvena Polon 2E3:n kanssa oli samoja ongelmia, kylmänä sama kikkailu kuin Vetskt:in tapauksessa. Lämmitettynä lähti käyntiin, mutta silloinkin tyhjäkäynti jurnutti muutamalla sadalla kierroksella. Koneen hieman lämmettyä tyhjäkäynti toimi normaalisti.
Vika korjaantui kun vaihdoin uuden "pulldownin" eli tämän näköisen tuotteen.
Viime talvena Polon 2E3:n kanssa oli samoja ongelmia, kylmänä sama kikkailu kuin Vetskt:in tapauksessa. Lämmitettynä lähti käyntiin, mutta silloinkin tyhjäkäynti jurnutti muutamalla sadalla kierroksella. Koneen hieman lämmettyä tyhjäkäynti toimi normaalisti.
Vika korjaantui kun vaihdoin uuden "pulldownin" eli tämän näköisen tuotteen.
en viitsinyt tehdä uutta aihetta niin postailen tähän jatkoksi. eli itsellä myös 1.3 caddyssä pierupurkki 2e2 ja vikoja tuntuu vaan löytyvän. ajattelin pierburgin osalta luovuttaa ja hankkia korvaavan kaasarin. kysyms on nyt se että mitä kaasareita näihin suositellaan korvaaviksi? (ilmeisesti weber?)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 9 vierailijaa