Mikä Webastoa vaivaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä Webastoa vaivaa?
Kyseessä Diesel malli, Thermotop C.
Kellosta kun laittaa päälle, niin lähtee päälle normaalisti hurisemaan ja kelloon syttyy liekin kuva. Sen jälkeen hurisee 1-2 min ja sammuu. Pakoputkesta tulee lämmin puhallus, vesipumppu käy, mutta sitten sammuu. Auton lämmityslaite ei lähde päälle niin kuin kuuluisi.
Webasto testeri ilmoittaa vikaa hehkutulpasta. Hehku vaihdettu, mutta sama vika koodi tulee edelleen. Testeristä kun katsoo, niin lähtee päälle, mutta heittää heti lämmittimen tuuletus moodille. Komponentti testin mukaan kaikki komponentit toimii, vesipumppu, paloilmapuhallin, polttoainepumppu, jne. Hehkulle tosin näytti vaan 36%, vaikka on uusi hehku.
Eli mikäköhän mahtaa olla vikana?
Kellosta kun laittaa päälle, niin lähtee päälle normaalisti hurisemaan ja kelloon syttyy liekin kuva. Sen jälkeen hurisee 1-2 min ja sammuu. Pakoputkesta tulee lämmin puhallus, vesipumppu käy, mutta sitten sammuu. Auton lämmityslaite ei lähde päälle niin kuin kuuluisi.
Webasto testeri ilmoittaa vikaa hehkutulpasta. Hehku vaihdettu, mutta sama vika koodi tulee edelleen. Testeristä kun katsoo, niin lähtee päälle, mutta heittää heti lämmittimen tuuletus moodille. Komponentti testin mukaan kaikki komponentit toimii, vesipumppu, paloilmapuhallin, polttoainepumppu, jne. Hehkulle tosin näytti vaan 36%, vaikka on uusi hehku.
Eli mikäköhän mahtaa olla vikana?
Onko jälkiasennettu? Jos on niin Webastosta(Thermotop C) pitää säätää seokset kohdilleen jotta pelittää. Kannattaa ottaa peli pöydälle ja tarkistaa onko kuinka karstainen.
Ittellä teki ihan samaa ja vika oli liian rikas seos joka karstoitti laitteen. Meni takuuna vaikka karsta ei kuulu takuun piriin. Uusi poltin sisään ja seokset kohdilleen niin pelasi ilman häiriöitä.
Saattaa olla mahdollista putsata karstat itte, vaikka ei pitäisi olla mahdollista kuulemma.?
Ps. Onko se puhaltimen ääni käynnistäessä semmonen normaalia korkeampi?
Ittellä teki ihan samaa ja vika oli liian rikas seos joka karstoitti laitteen. Meni takuuna vaikka karsta ei kuulu takuun piriin. Uusi poltin sisään ja seokset kohdilleen niin pelasi ilman häiriöitä.
Saattaa olla mahdollista putsata karstat itte, vaikka ei pitäisi olla mahdollista kuulemma.?
Ps. Onko se puhaltimen ääni käynnistäessä semmonen normaalia korkeampi?
Laite otettu irti, avattu ja todettu että on ihmeen karstaton 4 vuotiaaksi ja 100tkm ajetuksi. Karstat poistettu.
Lähinnä ihmetyttää mistä tuo hehkun vikakoodi johtuu, koska hehku on uusi. Ja miksei auton lämmityslaite lähde puhaltamaan lainkaan, sillä pitäisihän sen puhaltaa, vaikka laite siirtyykin "cooling" tilaan?
Voiko laitteen aivot olla sököt? Onko tietoa mitä maksaa uudet aivot tai uusi webasto (siis pelkkä laite, ilman asennus tarvikkeita ja kelloa)?
Lähinnä ihmetyttää mistä tuo hehkun vikakoodi johtuu, koska hehku on uusi. Ja miksei auton lämmityslaite lähde puhaltamaan lainkaan, sillä pitäisihän sen puhaltaa, vaikka laite siirtyykin "cooling" tilaan?
Voiko laitteen aivot olla sököt? Onko tietoa mitä maksaa uudet aivot tai uusi webasto (siis pelkkä laite, ilman asennus tarvikkeita ja kelloa)?
Pikkaisen saattais helpottaa diagnosointia jos kertoisit missä autossa lämmitin on.
Muutamia juttuja kuitenkin näin perusasioina.
- Sisäpuhallin alkaa puhaltamaan vasta kun veden lämpö ylittää tietyn lämpötilan. Lämpimällä autolla tietysti heti.
- Tsekkaa niistä kolmesta sulakkeesta se virta-arvoltaan suurin (muistelisin 30A)
- Tarkasta puhaltimen rele (webaston johtosarjasta)
Pakkohan sen on olla mahdollista, ihmisethän sen huollossakin putsaa. Eivätkä nämä laitteet ole käyttökelvottomia karstoituttuaan riittävästi.
Eli laite auki ja palopesästä/lämmönvaihtimesta karstaa poistamaan. Kannattaa putsata myös se pieni verkko (virallista nimeä en muista).
Joskus putsailin noita ihan rohkeesti vaan vasaralla naputtelemalla.
Muutamia juttuja kuitenkin näin perusasioina.
- Sisäpuhallin alkaa puhaltamaan vasta kun veden lämpö ylittää tietyn lämpötilan. Lämpimällä autolla tietysti heti.
- Tsekkaa niistä kolmesta sulakkeesta se virta-arvoltaan suurin (muistelisin 30A)
- Tarkasta puhaltimen rele (webaston johtosarjasta)
Kiku kirjoitti:Saattaa olla mahdollista putsata karstat itte, vaikka ei pitäisi olla mahdollista kuulemma.?
Pakkohan sen on olla mahdollista, ihmisethän sen huollossakin putsaa. Eivätkä nämä laitteet ole käyttökelvottomia karstoituttuaan riittävästi.
Eli laite auki ja palopesästä/lämmönvaihtimesta karstaa poistamaan. Kannattaa putsata myös se pieni verkko (virallista nimeä en muista).
Joskus putsailin noita ihan rohkeesti vaan vasaralla naputtelemalla.
Pakkohan sen on olla mahdollista, ihmisethän sen huollossakin putsaa.
Olen vaan kuullut jotta siellä on joku verkko mitä ei edes putsata vaan mene uusiksi jos karstoittuu liikaa. En tiä kun ittelle tuli uudet sisuskalut kun oli karstottunut.
Mulla myös hehku antoi jonkinlaista prosenttilukua kun oli vikaavikaa, vaikka itse hehku olikin ehjä.
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
Asiasta mitään tiedä,mutta webastossahan on tasan yksi liikkuva osa eli paloilmapuhallin.
Tuokin lienee sellainen,mitä ei pystyne korjaamaan tai huoltamaan.
Jos jossain toiminnossa on häikkää,niin uutta osaa vaan.Sillä saa niitä huolettomia aamuja.
Yksi tuttu availi webastoaan viikon parin välein ja höyrystintä rapsutteli karstoista,mutta ongelmat jatkuivat vaan.Asensi sitten viimein uuden ja sitten toimikin kuin se kuuluisa junan vessa.
Tuokin lienee sellainen,mitä ei pystyne korjaamaan tai huoltamaan.
Jos jossain toiminnossa on häikkää,niin uutta osaa vaan.Sillä saa niitä huolettomia aamuja.
Yksi tuttu availi webastoaan viikon parin välein ja höyrystintä rapsutteli karstoista,mutta ongelmat jatkuivat vaan.Asensi sitten viimein uuden ja sitten toimikin kuin se kuuluisa junan vessa.
Pumppu ei lähde päälle ennenkuin laite hehkuttaa kunnolla. Jos laite vielä irti, niin kokeile hehkun toiminta ottamalla irti ja vaikka akkulaturilla leuat kiinni hehkun perään ja 12V niin pitäisi sormet palaa n. sekunnissa.
Siellä voi olla myös höyrystimen verkko palanut puhki(laiha seos) jolloin ei synny liekkiä -> ei sytytä eikä pumppaa polttoainetta. mutuamutua
Siellä voi olla myös höyrystimen verkko palanut puhki(laiha seos) jolloin ei synny liekkiä -> ei sytytä eikä pumppaa polttoainetta. mutuamutua
Aihetta sivuaisin taas, mut on tuossa demarissa itellä niin rasittava vika tuon weban kans, että usko alkaa loppua.
Vika on juurikin tuo sama kuin ekassa viestissä. Lähtee päälle pakkasessa ja pelaa 3-5min ja sammuu ja tuulettaa itsensä ja sammuu. Toisen kerran jos käynnistää niin sama homma ja sitten onkin jo weba lukkotilassa. Aluksi antoi vikakoodia vesipumpusta, no siihen uusi. Sitten tuli vikakoodia liekkivahdista no sinne puhas käytetty (kun uutta ei ollu hollilla). Testerillä ja lämpimässä tallissa tuo pelaa ku ajatus vaikka tunnin, kaksi kertaa jo kokeiltu, mut ajappa ulos niin toimii taas sen 3min ja hyytyy. Testerillä katsoessa toimii just niinku pitää, lämittää 79 asteeseen ja kun lämpötila nesteessä laskee 65 asteeseen niin lähtee taas tulille ja lämmittää...
Webasto on Termotop C 5kw diesel can väyläohjattu.
Uus tulipesä vai kokonaan uusi laite, onko menny kortti ja sekoilee omiaan, tai ei joku komponentti kestä pakkasta?
Vika on juurikin tuo sama kuin ekassa viestissä. Lähtee päälle pakkasessa ja pelaa 3-5min ja sammuu ja tuulettaa itsensä ja sammuu. Toisen kerran jos käynnistää niin sama homma ja sitten onkin jo weba lukkotilassa. Aluksi antoi vikakoodia vesipumpusta, no siihen uusi. Sitten tuli vikakoodia liekkivahdista no sinne puhas käytetty (kun uutta ei ollu hollilla). Testerillä ja lämpimässä tallissa tuo pelaa ku ajatus vaikka tunnin, kaksi kertaa jo kokeiltu, mut ajappa ulos niin toimii taas sen 3min ja hyytyy. Testerillä katsoessa toimii just niinku pitää, lämittää 79 asteeseen ja kun lämpötila nesteessä laskee 65 asteeseen niin lähtee taas tulille ja lämmittää...
Webasto on Termotop C 5kw diesel can väyläohjattu.
Uus tulipesä vai kokonaan uusi laite, onko menny kortti ja sekoilee omiaan, tai ei joku komponentti kestä pakkasta?
Tuolla on käsitelty noita Bemssi webasto ongelmia: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154453
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa