VW golf 3 ajonesto conlog

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jarham
-
Viestit: 65
Liittynyt: 13.11.2005 1:57

VW golf 3 ajonesto conlog

ViestiKirjoittaja jarham » 13.11.2008 22:08

Autossa alkuperäisesti asennettu conlog ajonestolaite ja siihen sellainen erillinen mikrosiruavain, joka sitten varmaan hajosi.

VW liikkeessä väittivät puhelimitse ettei sellaista voi olla ensiasennuksena, mutta kun marssin ajonestolaitteen kanssa tiskille jossa oli myös vw varaosanumero, tunsikin myös etka sen.

No ainakaan täällä jyväskylässä heitä ei edes kiinnostanut yrittää selvittää saisiko tuon mikrosiruavaimen tilattua koodattuna, heitä vaan lähinnä nauratti, että moiseen kuseen olinkin joutunut.

Joten kysymys kuuluu. Mistähän ihmeestä saisin uuden avaimen ajonestolle?
Ajonestoavaimia tekevät suutarit ei osanneet ainakan tehdä, ja vw ei antanut apuja lainkaan.

Onko kellään kokemusta moisesta ?

Autohan on vw golf variant 1,8gl -94 ja on tuotu saksasta.

ajonestolaitteen vw numero: 1ho 953-257 ja tämä maksaisi 419e

avaimen numero: 1ho 953 251 ja tämä maksaisi 47,60e

VW liikkeelä ei tiedetty voiko nämä vaan ostaa ja liittää paikalleen, ilman muita koodailuja.

Siihenkään eivät sanoneet mitään voisiko vain uusi vain passata vanhaan, mutta etkan kuvasta sekin olisi selvinnyt että avain ja boksi on aina pari.

Tosin luulisi saatavan tilattua uusi avain koodattuna vanhaan??

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.11.2008 7:42

Eikös ajonesto tullut pakolliseksi vuonna 95?
Sen perusteella sen voisi sieltä purkaa pois, ellei sitä ole koplattu jotenkin esim. ecuun.

Ex-golffissa (vm.94) oli jälkiasenteinen ajonesto, joko oli kytketty polttoainepumpun releeseen. Purin sitten koko hässäkän pois.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.11.2008 8:51

Toi Conlog on jälkiasenteinen ajonesto. Saksalaiset noita laittoivat jälkeenpäin, Suomessa noita ei ole laitettu kun se ei saanut VAT-hyväksyntää helpon ohitettavuuden takia. Turha laite siis, eli järkevintä on poistaa koko laite autosta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.11.2008 9:32

Yhdessä komennusfirmassa conlogit oli jokaisessa viimeisimmän mallin kakkoskopassa. Käsittääkseni olivat ihan tehdasasenteisia, ainakin kojetaulun paikka ratin vasemmalla puolen näytti siltä.

jarham
-
Viestit: 65
Liittynyt: 13.11.2005 1:57

ViestiKirjoittaja jarham » 14.11.2008 13:35

Tässä se on ollut ihan vakiona. Eikä vaikuttaisi olevan helposti ohitettavissa. Katkaisee kaiiki virrat.

Nyt kun vv-autoon soitin ja tutkivat asiaa, totesivat sen todellakin olevan alkuperäinen.
Pitäisi saksasta tilata pari uutta avainta ja koodata ne ajonestolle sitten sopiviksi.

Tosin edellinen omistaja lupasi auttaa ja tilata uudet avaimet suoraan saksasta koodattuna.

vw ei niitä näköjään pysty siten tilaamaan.

saas nähä onnistuuko? Mieluitenhan tuon koko paskan eliminoisi pois, mutta kun ei osaa.

jarham
-
Viestit: 65
Liittynyt: 13.11.2005 1:57

ViestiKirjoittaja jarham » 14.11.2008 22:04

Onnistui sittenkin ohittaa se ajonesto. Ajonesto katkaisi ohjausvirran. eliminoi polttoainepumpun sekä startin.

1,5h pähkäilyn jälkeen saatiin taas auto toimimaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa