seatin turbo
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11.11.2008 14:45
seatin turbo
Voisko joku kertoa, et käykö -02 audi 1.8T:n turbo suoraan samanikäseen leoniin?!
Noh, yritetään ainakin korjata... :)
K03:sta on olemassa noin miljoona eri variaatiota, sekä pitkittäisiin, että poikittaisiin koneisiin.
Variaatioita ovat muunmuassa K03-011, K03-026, K03-035, K03-044, K03-045, K03-049, K03-052, K03-053, K03-058... Viimeisimmät 3 ovat isommalla kompressoripesällä, mutta samalla pakopesällä, ns. "K03s". Tuttuja uudempien (2000 ->)180hp 1.8T:iden pellin alta. KKK ei ole nimennyt yhtäkään ahdintaan "sportiksi" tai "K03s":ksi. Ne on lähinnä harrastajien keksimiä lempinimiä.
A4/A6 pellin altakin löytyy siis sekä K03a, että K03"ässää". Tosin kumpikaan noista ei käy Leoniin, koska moottorit ovat eripäin.
A3:n turbo sensijaan käy Leoniin, kuten myös TT:n K04 pienellä soveltamisella.
Tämä 1.8T:n K04 (KKK K04-020) onkin sitten jo luku ihan erikseen, tuttu TT225:stä ja Audi S3:sta. Tilalle on saatavana myös ns. upgrade-K04:sta, joka käy perus K03-turboisen 1.8T:n pakosarjaan, eli K04-001. Tosin noiden 001:sten saatavuus on ollut vähän mitä on.
Lisää tehoa pelkällä turbon vaihdolla suuremmaksi ei saa, samalla pitää uusia myös moottorinohjauksen ohjelma, joissain tapauksissa (lue: liki kaikissa) suuttimet, kytkin on suositeltavaa vaihtaa myös virittäessä, ehkä joitain ahtopaineputkia, mielellään myös pakoputkisto ynnä muuta pientä... Tosin en nyt saanut selkoa, että onko tässä virittämisestä kyse, kunhan vain huomautin. Jos vanha turbo on rikki ja etsit uutta tilalle, niin löytyyhän niitä täysin vastaaviakin tietty.
Jospa tämä nyt edes vähän olisi auttanut.
K03:sta on olemassa noin miljoona eri variaatiota, sekä pitkittäisiin, että poikittaisiin koneisiin.
Variaatioita ovat muunmuassa K03-011, K03-026, K03-035, K03-044, K03-045, K03-049, K03-052, K03-053, K03-058... Viimeisimmät 3 ovat isommalla kompressoripesällä, mutta samalla pakopesällä, ns. "K03s". Tuttuja uudempien (2000 ->)180hp 1.8T:iden pellin alta. KKK ei ole nimennyt yhtäkään ahdintaan "sportiksi" tai "K03s":ksi. Ne on lähinnä harrastajien keksimiä lempinimiä.
A4/A6 pellin altakin löytyy siis sekä K03a, että K03"ässää". Tosin kumpikaan noista ei käy Leoniin, koska moottorit ovat eripäin.
A3:n turbo sensijaan käy Leoniin, kuten myös TT:n K04 pienellä soveltamisella.
Tämä 1.8T:n K04 (KKK K04-020) onkin sitten jo luku ihan erikseen, tuttu TT225:stä ja Audi S3:sta. Tilalle on saatavana myös ns. upgrade-K04:sta, joka käy perus K03-turboisen 1.8T:n pakosarjaan, eli K04-001. Tosin noiden 001:sten saatavuus on ollut vähän mitä on.
Lisää tehoa pelkällä turbon vaihdolla suuremmaksi ei saa, samalla pitää uusia myös moottorinohjauksen ohjelma, joissain tapauksissa (lue: liki kaikissa) suuttimet, kytkin on suositeltavaa vaihtaa myös virittäessä, ehkä joitain ahtopaineputkia, mielellään myös pakoputkisto ynnä muuta pientä... Tosin en nyt saanut selkoa, että onko tässä virittämisestä kyse, kunhan vain huomautin. Jos vanha turbo on rikki ja etsit uutta tilalle, niin löytyyhän niitä täysin vastaaviakin tietty.
Jospa tämä nyt edes vähän olisi auttanut.
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 11.11.2008 14:45
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa