Elikkäs vika olis semmonen että, ei yritäkkään säätää ahtopainetta pienemmäksi.
Tein tuossa jokavuotisen putsauksen tuolle vnt systeemille, kun oli taas säätö jumissa.
Nyt säätövipu liikkuu herkästi, mutta käyntiin kun laittaa alipainekello vetää säätövivun
pohjaan muttei löysää ollenkaan. Paikallaan jos pitää kierroksia 2000rpm ahtopaine on 0.5-0.6 vaikka pyyntiä ei ole juuri ollenkaan, eli eikö silloinkin pitäis siipiä vähän kääntää että paine putoaisi?
Ei vaan säätötanko liikahdakkaan. N75 on uusi ja letkut kunnossa.
VAG comilla kun laittaa luuppauksen päälle säätötanko liikkuu oikeen päästä päähän ja jännitteen kun mittasin N75:n liittimestä samalla, näytti lähelle 0v toisessa ja yli 13v toisessa asennossa.
Sitten mittasin jännitettä samalla kaasua painaen noin 2000rpm niin jännite putoaa N75:llä noin 7 volttiin ja venttiilin duty sycle on noiin 50%. Eli kaiken järjen mukaan venttiilin pitäisi päästää alipainetta pois kellolta mutta ei.
Mitähän tuosta kannattaisi seuraavaksi alkaa tutkimaan.
Kokeilin tuossa ajaa alipaineletku turbolta irti niin paineet sai maksimissaan nousemaan 1.2 bariin, onkohan se normaali arvo?
Mitään vikakoodeja ei tule, mitä nyt tarpeeksi kun polkee niin ylipaineen takia tietenkin vikatilaan tärähtää.
AFN, ahtopaineet tapissa.
Valvoja: ffp jäsenet
Letkut varmasti oikein laitettu?
Alipainemittarilla voi katsoa paljonko kellolle tulee alipainetta eri tilanteissa.
1,2 bar on turhan paljon letku irrallaan, pidennä tankoa pari kierrosta ja kokeile uudelleen letku kiinni ja irrallaan.
Ahtimen kasauksessa asennot on voineet sen verran muuttua että vaikka tangon pituuteen ei ole koskettu niin kuitenkin ahtaa liian herkästi, niinkuin tanko olisi liian lyhyt.
Alipainemittarilla voi katsoa paljonko kellolle tulee alipainetta eri tilanteissa.
1,2 bar on turhan paljon letku irrallaan, pidennä tankoa pari kierrosta ja kokeile uudelleen letku kiinni ja irrallaan.
Ahtimen kasauksessa asennot on voineet sen verran muuttua että vaikka tangon pituuteen ei ole koskettu niin kuitenkin ahtaa liian herkästi, niinkuin tanko olisi liian lyhyt.
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 9.9.2003 16:19
Noniin, jotain muutostahan siellä alko tapahtumaan.
Säädin ensin tankoon lisää pituutta pari kierrosta ja parani huomattavasti, piikki kävi aika korkealla mutta säätyi siten oikeisiin lukemiin, lisäsin vielä pari kierrosta pituutta niin tuntuu ajossa toimivan jo aika hyvin.
Mutta, tyhjäkäynniltä kun nostaa hiljalleen kierroksia ahtopaine nousee 0.7 bar:iin ja vasta 2500 kieppeillä alkaa säätämään paineen pyydetyksi.
Letku irti kokeillessa paine edelleenkin nousee 1.2bar, mitähän luokkaa saisi olla?
Jotain siinä putsauksessa on täytynyt mennä aika pahasti pieleen, mutta mitä, merkit olen tehnyt osiin että tulee samaan asentoon ja tämä oli jo kolmas kerta kun tuon putsasin ja aina on sen jälkeen toiminut.
Olisko mahdollista että alipainekellon jousi on poikki tai väsynyt, sormin kokeillessa tuntuu
jousivoimaa kuitenkin olevan.
Alipainetta tyhjäkäynnillä kellon ja n75 välistä mitattuna 450 mmHg, duty sycle n.24%
Kierroksilla n.2000 alipaine 300 mmHg, duty sycle n.50% eli luulis tuon puolen olevan kunnossa.
Ei kait se auta kun irrotella tuo möykky taas tuolta keulilta ja tutkia tarkemmin. Mikäli jollain sattus tuommonen AFN koneen ahdin löytymään vaikka Ihan Oulun seudulta ei muuta kun privalla yhteyttä, vois aina toisen valmiiksi putsailla iskuun.
Säädin ensin tankoon lisää pituutta pari kierrosta ja parani huomattavasti, piikki kävi aika korkealla mutta säätyi siten oikeisiin lukemiin, lisäsin vielä pari kierrosta pituutta niin tuntuu ajossa toimivan jo aika hyvin.
Mutta, tyhjäkäynniltä kun nostaa hiljalleen kierroksia ahtopaine nousee 0.7 bar:iin ja vasta 2500 kieppeillä alkaa säätämään paineen pyydetyksi.
Letku irti kokeillessa paine edelleenkin nousee 1.2bar, mitähän luokkaa saisi olla?
Jotain siinä putsauksessa on täytynyt mennä aika pahasti pieleen, mutta mitä, merkit olen tehnyt osiin että tulee samaan asentoon ja tämä oli jo kolmas kerta kun tuon putsasin ja aina on sen jälkeen toiminut.
Olisko mahdollista että alipainekellon jousi on poikki tai väsynyt, sormin kokeillessa tuntuu
jousivoimaa kuitenkin olevan.
Alipainetta tyhjäkäynnillä kellon ja n75 välistä mitattuna 450 mmHg, duty sycle n.24%
Kierroksilla n.2000 alipaine 300 mmHg, duty sycle n.50% eli luulis tuon puolen olevan kunnossa.
Ei kait se auta kun irrotella tuo möykky taas tuolta keulilta ja tutkia tarkemmin. Mikäli jollain sattus tuommonen AFN koneen ahdin löytymään vaikka Ihan Oulun seudulta ei muuta kun privalla yhteyttä, vois aina toisen valmiiksi putsailla iskuun.
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 9.9.2003 16:19
Virheistähän sitä vissiin oppii. Muutama päivä tullut opiskeltua tuota ahtopaineen alipainesäätöä. Eikä oppirahatkaan ollu kun 120e uusi n75 ja muutamia tunteja aikaa.
Elikkäs turbossa siipiä kääntävä rengas oli väärin päin, kuka lie puusilmä kasannu.
Näköjään tuommonenkin mahdollista, en ollu kasatessa edes sitä tajunnu ettei ahtimesta ulos tuleva säätövipu ottanut kiinni siihen stoppari säätöruuviin.
En vaan olis uskonut että tuo on mahdollistakaan niin ei tullut aikasemmin irrotetua
ja tarkastettua.
Nyt ei paineet enää karkaile paitsi paikallaan jos nostaa kierroksia hiljalleen niin vasta 2500 kierroksen jälkeen pudottaa paineet sieltä 0.6-0.7 barista alaspäin.
Onkohan tuo normaalia, ei ole aikasemmin tullut ajateltua koko asiaa?
Elikkäs turbossa siipiä kääntävä rengas oli väärin päin, kuka lie puusilmä kasannu.
Näköjään tuommonenkin mahdollista, en ollu kasatessa edes sitä tajunnu ettei ahtimesta ulos tuleva säätövipu ottanut kiinni siihen stoppari säätöruuviin.
En vaan olis uskonut että tuo on mahdollistakaan niin ei tullut aikasemmin irrotetua
ja tarkastettua.
Nyt ei paineet enää karkaile paitsi paikallaan jos nostaa kierroksia hiljalleen niin vasta 2500 kierroksen jälkeen pudottaa paineet sieltä 0.6-0.7 barista alaspäin.
Onkohan tuo normaalia, ei ole aikasemmin tullut ajateltua koko asiaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa