Olisiko jollain kuvaa tuollaisesta 1.6TD öljynsuodattimen jalasta letkuineen?
Tarvisi tietää että millaisella letkulla/putkella tuosta lähtee öljyt turbolle. 1.6D koneessa on jokin anturi öljynsuodattimen jalassa, mutta samasta kohdasta 1.6TD jalasta ilmeisesti lähtee öljyt ahtimelle? Tarviiko tuo anturi olla tuossa jalassa vai onko se TD koneessa jossain muualla?
Mistä tuolle öljynsuodattimen jalalle normaalisti tulee vesikierto?
Toinen kysymys liittyen kansipahviin.
Ajattelin laittaa 1.6D koneeseen ehjän kannen. Minkä paksuisen tiivisteen pistän? Tuossa koneessa josta kansi on oli 1 lovinen tiiviste (1.53mm). Koneessa johon tuo kansi tulee oli 2 lovinen tiiviste (1.57mm). Eikö tuo tiivisteen paksuus ole kiinni kannesta?
Jos plaanaa kannen niin pitäisikö laittaa paksumpi tiiviste jotta puristukset pysyy samoina? Pitääkö tuo alumiinikansi tasohioa jokakerta kun sen irroittaa koneesta?
Tulipa paljon kysymyksiä, toivottavasti joku osaa valaista asiaa :)
1.6TD öljynsuodattimen jalan letkut + kannentiivisteestä...
Valvoja: ffp jäsenet
Kannentiivisteen paksuus määrätään mittaamalla männän laen ylitys lohkon tasosta, taulukko(varaosakauppiaan luettelo) sitten kertoo mikä tiiviste millekin ylitykselle laitetaan. Jos katsot kannen lohkoa vasten tulevaa puolta niin huomaat että pinnan hiominen ei muuta puristussuhdetta, kannessa kun ei ole palotiloja joiden koko muuttuisi hionnassa. Tiivistepinnan oikaisu on aina suositeltavaa ennen asennusta ja samallahan se puhdistuukin mukavasti on sitten varmempi olo kun kasaa konetta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa