16v & To3 kakkos Golffi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
16v & To3 kakkos Golffi
No tästä oli jo vähän juttua tuolla käviöiden kaluston puolella, niin siirrytään sitten projekti puolelle..Tekniikka on siis kerran vaihdettu 1.6 EZ --> 1.8GTI 8v PB
Jotain puuhasteltavaa piti saada lisää, niin rakennetaan (tai ainakin yritetään) vanhan tilalle 1.8GTI 16v KR ja rusetti siihen kyytipojaksi..
Kori on -89 ja tuleva tekniikka -86. Autoa on jo vähän laiteltu sieltä sun täältä, koko tarinaa en osista rupee kertomaan niitä voi katsella kuvista ja kysellä toki saa..
Jarrut on jo päivitelty, corradon G60 akselit + jarrut joten ne saa ainakin toistaiseksi riittää, myös uudet GTI:n moottorin kannakkeet, FK:n alusta, lähes kaikki on päivitelty GTI:n osiin esim. syyläri, mittaristo, paisari vaihdettu ym ...
Sitten muutama kuva itse autosta:
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/010.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/009.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/036.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/014.jpg
No se siitä sitten ja asiian..
Tuli hommattua jo KR tekniikka kaikkinee sähköineen + apulaitteineen.
Myös Garret To3, pakosarja + downpipe ja rakenneltu cuuleri + ahtoputket löytyy jo.
Tässä on jo jotain saatu aikaseksi ennenkun tänne kerkesin kirjoittelemaan.. Eli kone on saatu purettua osiksi ja jotain pientä saatu aikaseks, muutamia kuvia :
Tästä sitä sitten lähdettiin
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR3.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR2.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR1.jpg
Ja pikku hiljaa möykky pienenee
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR003.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR008.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR1-1.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR011.jpg
Ja pieni ylläri löyty tuossa
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR3-1.jpg
Lasikuula puhaltelin jo muutamia osia vähän, tällässiä ne olivat
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR5.jpg
ja tällässiä niistä tuli
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR2-2.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR.jpg
Tällästä siis, yritän kirjotella tänne aina kun kerkeen ja projkti eteneen aina kun aikaa ja rahaa on :)
Jotain puuhasteltavaa piti saada lisää, niin rakennetaan (tai ainakin yritetään) vanhan tilalle 1.8GTI 16v KR ja rusetti siihen kyytipojaksi..
Kori on -89 ja tuleva tekniikka -86. Autoa on jo vähän laiteltu sieltä sun täältä, koko tarinaa en osista rupee kertomaan niitä voi katsella kuvista ja kysellä toki saa..
Jarrut on jo päivitelty, corradon G60 akselit + jarrut joten ne saa ainakin toistaiseksi riittää, myös uudet GTI:n moottorin kannakkeet, FK:n alusta, lähes kaikki on päivitelty GTI:n osiin esim. syyläri, mittaristo, paisari vaihdettu ym ...
Sitten muutama kuva itse autosta:
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/010.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/009.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/036.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/014.jpg
No se siitä sitten ja asiian..
Tuli hommattua jo KR tekniikka kaikkinee sähköineen + apulaitteineen.
Myös Garret To3, pakosarja + downpipe ja rakenneltu cuuleri + ahtoputket löytyy jo.
Tässä on jo jotain saatu aikaseksi ennenkun tänne kerkesin kirjoittelemaan.. Eli kone on saatu purettua osiksi ja jotain pientä saatu aikaseks, muutamia kuvia :
Tästä sitä sitten lähdettiin
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR3.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR2.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR1.jpg
Ja pikku hiljaa möykky pienenee
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR003.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR008.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR1-1.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR011.jpg
Ja pieni ylläri löyty tuossa
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR3-1.jpg
Lasikuula puhaltelin jo muutamia osia vähän, tällässiä ne olivat
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR5.jpg
ja tällässiä niistä tuli
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR2-2.jpg
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/KR.jpg
Tällästä siis, yritän kirjotella tänne aina kun kerkeen ja projkti eteneen aina kun aikaa ja rahaa on :)
Lähtökohta näyttää jo varsin lupaavalta, ainakin päällisin puolin...Mitäs suunnitelmia korin suhteen...?Pidetäänkö ihan orkkiksena, vai...?Mulla oli sama homma tuon väliakselin laakerin kanssa, näyttää olevan tyyppivika, että niistä pinnoite lähtee...mulla oli ainakin öljypumpun siivilä täynnä nuita palasia...
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
No kori saa pysyä ennallaan, ainakin vielä. Niin tuo taitaa olla vähän tyyppivika, olen tuosta muiltakin kuullu. Mulla ei siivilässä ollu suuremmin mitään, mutta öljypohjassa niitä murusia oli jonkin verran kyllä.. Mites saako nuita liukulaakeri pintoja ihan laakkoselta, motonetistä vai ? Pitäs kiertokankiikin vaihtaa..
Kun ne on standardi koossa niin niitä käsittääkseni pitäs saada, jos olis ylikoossa niin pitäs koneistaa..
Kun ne on standardi koossa niin niitä käsittääkseni pitäs saada, jos olis ylikoossa niin pitäs koneistaa..
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Muutaman kuvan tuossa räpsäsin, huonoja mutta selvän saa..
turbo&pakosarja
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/aa046.jpg
välijäähdytin
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/aa026.jpg
Sitten olisi vähän kysyttävää teiltä viisaammilta..
Mistä löytys jäykkiä venttiilijousin ja kovia nostajia ? En oikein tiedä näistä että mistä sivuilta osia löytyy :(
Mitäs ehdotuksia kytkimen kanssa ? Kattelin tos US-Parts:n sivuilta nuita sachin palikoita, onko varteen otettavia osia ? En vain nuista kielistä ymmärrä että onko ne pelkkiä levyjä vai asetelmia vai ?
turbo&pakosarja
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/aa046.jpg
välijäähdytin
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/aa026.jpg
Sitten olisi vähän kysyttävää teiltä viisaammilta..
Mistä löytys jäykkiä venttiilijousin ja kovia nostajia ? En oikein tiedä näistä että mistä sivuilta osia löytyy :(
Mitäs ehdotuksia kytkimen kanssa ? Kattelin tos US-Parts:n sivuilta nuita sachin palikoita, onko varteen otettavia osia ? En vain nuista kielistä ymmärrä että onko ne pelkkiä levyjä vai asetelmia vai ?
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Päivitetään välillä..
Jonkin verran osaa kävi puhalluksessa ja pulverin kautta. Jotain osaakin tuossa tuli niin pääsee jo pikku hiljaa kasailemaan..
Lohko
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva026.jpg
ölppäpohja
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva028.jpg
venankoppa
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva031.jpg
Muutama alumiini osanen harjattuna ja pulverilakka päällä (vähän kiiltoahan se vei)
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva034.jpg
Jonkin verran osaa kävi puhalluksessa ja pulverin kautta. Jotain osaakin tuossa tuli niin pääsee jo pikku hiljaa kasailemaan..
Lohko
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva026.jpg
ölppäpohja
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva028.jpg
venankoppa
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva031.jpg
Muutama alumiini osanen harjattuna ja pulverilakka päällä (vähän kiiltoahan se vei)
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/Kuva034.jpg
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
T-Tech minkäs moista rasitusta sun kytkimelle on luvattu ?
Ku oon vähän tässä näitä kyselly jostakin, niin aika useiden luvataan vain jotain 250Nm.
No sachilta sitten löytyi tuo paketti mistä T-Tech puhui ja lupasivat sellaset 345Nm ja sen 15% siihen päälle. Ja tuokin on vähän siinä rajoilla ja hintaa kuintekin kertyy se 750€.
MIstä siis kytkin ? Vai löytyykö edes alle 1000€ kytkintä ;D
Vai ptääkö sitä lyödä sorvit ja jyrsimet tulille --> rakentamaan jotain tuplamassa asetelmaa...
Ku oon vähän tässä näitä kyselly jostakin, niin aika useiden luvataan vain jotain 250Nm.
No sachilta sitten löytyi tuo paketti mistä T-Tech puhui ja lupasivat sellaset 345Nm ja sen 15% siihen päälle. Ja tuokin on vähän siinä rajoilla ja hintaa kuintekin kertyy se 750€.
MIstä siis kytkin ? Vai löytyykö edes alle 1000€ kytkintä ;D
Vai ptääkö sitä lyödä sorvit ja jyrsimet tulille --> rakentamaan jotain tuplamassa asetelmaa...
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Lehtilä: emmä mitään sekoile :) kysyin vaan että miksi noi kovat nostajat pitäisi laittaa.
Taisin kirjoittaa asian huonosti :D
Oletin muuten että sulla on 02A loota kun eihän kukaan järki ihminen tee 020 lootalla :)
ainakin 3-lapaisella sintterillä on ponnistettu yli 300hv ja 350+nm vääntöä ilman luistamista geen omalla uudella asetelmalla.
Järkevää olisi vaihtaa se 02A loota, voin kertoa että jos haluat nestekytkimen niin joudut vaihtamaan polkimet yms.
Itse homman tehneenä ja orkkisosia käyttäen sanon ettei ollu halpaa.
Mutta saahan noit vaijerikytkimelläkin, jossain passatissa tais olla.
MK3 16V Gti on 02A ja 8v 020
Taisin kirjoittaa asian huonosti :D
Oletin muuten että sulla on 02A loota kun eihän kukaan järki ihminen tee 020 lootalla :)
ainakin 3-lapaisella sintterillä on ponnistettu yli 300hv ja 350+nm vääntöä ilman luistamista geen omalla uudella asetelmalla.
Järkevää olisi vaihtaa se 02A loota, voin kertoa että jos haluat nestekytkimen niin joudut vaihtamaan polkimet yms.
Itse homman tehneenä ja orkkisosia käyttäen sanon ettei ollu halpaa.
Mutta saahan noit vaijerikytkimelläkin, jossain passatissa tais olla.
MK3 16V Gti on 02A ja 8v 020
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Niin tiedän aikalailla minkälainen homma on ton neste kytkimen yms. palikoiden kanssa ja minkä verran se vie rahaa..
Jos tuo G60 asetelma sintterin kanssa on todistetusti kestäny 400Nm se kyllä riittänis..
Mutta mites vaihdelaatikko noin yleisesti ? Kestääkö tuo 020 vai saako tieltä keräillä sitten rattaita/hampaita ?
Jos tuo G60 asetelma sintterin kanssa on todistetusti kestäny 400Nm se kyllä riittänis..
Mutta mites vaihdelaatikko noin yleisesti ? Kestääkö tuo 020 vai saako tieltä keräillä sitten rattaita/hampaita ?
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Niin vähän kyllä ajattelin ja kuulinkin aika pätevältä äijältä ettei kestäisi..
Tuossa muuten kuvaa S2 männät+veivit uusilla renkailla,
glyco liukulaakereilla ja pulteilla+mutttereilla
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/S2mnntveivit003.jpg
Tuossa muuten kuvaa S2 männät+veivit uusilla renkailla,
glyco liukulaakereilla ja pulteilla+mutttereilla
http://i434.photobucket.com/albums/qq61/UhtuanParooni/S2mnntveivit003.jpg
No sachilta sitten löytyi tuo paketti mistä T-Tech puhui ja lupasivat sellaset 345Nm ja sen 15% siihen päälle. Ja tuokin on vähän siinä rajoilla ja hintaa kuintekin kertyy se 750€.
MIstä siis kytkin ? Vai löytyykö edes alle 1000€ kytkintä ;D
Itellä tuon "kestävän" 020-askin jatkeena SPEC stage3 levy/asetelma. Jenkkilästä se tuli vähän yli 500€ kustantamaan ja 450Nm vääntöihin luvataan. Stage3+:lle lupaavat jo 540Nm:ä ja toista sataa lisää valuuttaa.
P.s. ite tuon SRE kytkimen hylkäsin hinnan vuoksi ja kokeilin tuollaista SPEC:ä, jees on...
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Kalliita paketteja mikuskilla. En maksas noin paljoa kun halvemmallakin pääsee pitäviin ratkaisuihin.
Aloita vaan ensin sillä esim. 4-lapaisella levyllä ja geen asetelmalla.
Jos en ihan väärin muista niin omastani maksoin jotain alta 200€ levystä ja asetelmasta ~60-70€ ja on todettu sama paketti todella riittäväksi alle 400hv ja 400Nm väännöille.
Pysyn kannassani tuosta 020 lootasta, kaikkihan kestämään saa mutta miksi pitäisi tuhlata rahaa vahvistamiseen kun vahva loota on jo valmiina saatavissa pienillä muutostöillä.
Aloita vaan ensin sillä esim. 4-lapaisella levyllä ja geen asetelmalla.
Jos en ihan väärin muista niin omastani maksoin jotain alta 200€ levystä ja asetelmasta ~60-70€ ja on todettu sama paketti todella riittäväksi alle 400hv ja 400Nm väännöille.
Pysyn kannassani tuosta 020 lootasta, kaikkihan kestämään saa mutta miksi pitäisi tuhlata rahaa vahvistamiseen kun vahva loota on jo valmiina saatavissa pienillä muutostöillä.
Mullakin vähän samanlainen projekti meneillä, mielenkiinnolla tätäkin seurailen.
Tohon 02a lootaan saa noita kytkimiä ja asetelmia ihan varaosaliikkeistä, itse kyselin corrado g60 asetelmaa ja kytkintä sachilta n.270€ parempi ja tavallinen vähän halvempi. Mistäs noihin saa asennusohjeita? siis koneena 1,8 16v kr ja tosiaan toi corradon laatikko nestekytkimellä.
Tohon 02a lootaan saa noita kytkimiä ja asetelmia ihan varaosaliikkeistä, itse kyselin corrado g60 asetelmaa ja kytkintä sachilta n.270€ parempi ja tavallinen vähän halvempi. Mistäs noihin saa asennusohjeita? siis koneena 1,8 16v kr ja tosiaan toi corradon laatikko nestekytkimellä.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Kerrotaan taas pienen hiljais elon jälkeen jotain mitä on saatu aikaseksi..
Lohko käväs hoonattavana ja kampiakseli + apuakseli + kanget kävi tarkastettavina.
Vanha kone sai siirtyä keulalta.
Kasaamisen makuunkin on vähän päästy:
1
2
3
Kaikki osat on maalattu pulverilla mitkä pystyy ja kaikki ruuvit,mutterit ja pirkot on rosterisia..
Vähän sähköjä on tullut selvitettyä ja se vasta hermoa raastavaa hommaa on.
Kun joskus nähtävästi vähän johdot lämmenny ja sulanu toisiinsa kiinni, niin
se teippien ja liittimien/hyppyjohtojen viidakko on aivan hirveä :/
Lohko käväs hoonattavana ja kampiakseli + apuakseli + kanget kävi tarkastettavina.
Vanha kone sai siirtyä keulalta.
Kasaamisen makuunkin on vähän päästy:
1
2
3
Kaikki osat on maalattu pulverilla mitkä pystyy ja kaikki ruuvit,mutterit ja pirkot on rosterisia..
Vähän sähköjä on tullut selvitettyä ja se vasta hermoa raastavaa hommaa on.
Kun joskus nähtävästi vähän johdot lämmenny ja sulanu toisiinsa kiinni, niin
se teippien ja liittimien/hyppyjohtojen viidakko on aivan hirveä :/
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Tarvis vähän jeesiä.. Eli laitankin 02A lootan ja tarvis jälleen teiltä apua..
Eli mitä laitan kytkin puolelle ? Kestoa pitäs siis olla 400Nm tienoilla..
Käykö Audi A4 1.8t paineasetelma (SRE) ?
Vai riittääkö ihan vaikka VR6 asetelma sintterin kera ?
Antakaa neuvoa tietämättömälle ..
Sitten jakopään puolelle tulee sellanen "pehmuste" siihen metalli läpyskään kiinni.
Mutta mihin siihen se tulee kiinni, en yhtään enään muista ?
Eli mitä laitan kytkin puolelle ? Kestoa pitäs siis olla 400Nm tienoilla..
Käykö Audi A4 1.8t paineasetelma (SRE) ?
Vai riittääkö ihan vaikka VR6 asetelma sintterin kera ?
Antakaa neuvoa tietämättömälle ..
Sitten jakopään puolelle tulee sellanen "pehmuste" siihen metalli läpyskään kiinni.
Mutta mihin siihen se tulee kiinni, en yhtään enään muista ?
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Näinhän se on, mutta maltti on valttia. Ei niitä 6mm pultteja aina tarvi sillä isoimmalla räikällä kiristää..
Kansikin on taas työnalla. Pako ja -imupuolen avartelinkin jo tuossa. Tai imua vähän siistin vain ja pako sai vähän kovemman käsittelyn.
Ja nyt koulussa huollan muuten kannen. Tänänä tuli haettua 8kpl uusia pako-ohjureita kun kaikki oli suht holoja. Suoruus tuli katottua ja se näytti hyvältä. Venttiilit ja seetipinnat pitäs vielä käydä läpi..
Kansikin on taas työnalla. Pako ja -imupuolen avartelinkin jo tuossa. Tai imua vähän siistin vain ja pako sai vähän kovemman käsittelyn.
Ja nyt koulussa huollan muuten kannen. Tänänä tuli haettua 8kpl uusia pako-ohjureita kun kaikki oli suht holoja. Suoruus tuli katottua ja se näytti hyvältä. Venttiilit ja seetipinnat pitäs vielä käydä läpi..
Eli laitankin 02A lootan ja tarvis jälleen teiltä apua..
Eli mitä laitan kytkin puolelle ? Kestoa pitäs siis olla 400Nm tienoilla..
Käykö Audi A4 1.8t paineasetelma (SRE) ?
Vai riittääkö ihan vaikka VR6 asetelma sintterin kera ?
Tähän kaipaisin myös vastauksia. Samanlaista väännönkestoa tavoitellaan.
Kun se SRE on kuulemma aika ikävä ajettava, vaatisi sylinterien modaamista tjms. ja on vielä kallis. Vaihtoehtoja?
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
[url=tähän se photobucketim osoite]Linkin nimi[/url]
Onko tästä vielä jollakin varmistusta että onko korkea ohmiset passelit ?
Ja onko öljynsuodattimen jalka hyvä paikka ottaa öljyn kierto turbolle ?
imu ja pako kanavista huonohkot kuvat.
Kansi siis tuli kunnostetuksi ja haki oman paikkansa lohkon jatkoksi.
Poljinasetelma tuli tuossa vaihdettua ja kytkinpääsylinteri pultattua rintapeltiin kiinni.
Kytkimen nesteelle löysin oman pikku nestesäiliön..
Ja onko öljynsuodattimen jalka hyvä paikka ottaa öljyn kierto turbolle ?
imu ja pako kanavista huonohkot kuvat.
Kansi siis tuli kunnostetuksi ja haki oman paikkansa lohkon jatkoksi.
Poljinasetelma tuli tuossa vaihdettua ja kytkinpääsylinteri pultattua rintapeltiin kiinni.
Kytkimen nesteelle löysin oman pikku nestesäiliön..
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
^Ei hajottanu, onneks.
Kyllä se siellä kestää kun tarkistat että pultti kirstää sen nokkapyörän päin nokkaa! Niissä on joku pieni mitoitus virhe.
Uusissakin, vai mitä Teemu M
Sitä paitsi kaikissa nykytekniikkaa omaavissa on muuttuva nokkien ajoitus:)
Sillä erolla että noi saattaa muuttua ehkä hivenen "hallitsemattomasti"..
Kyllä se siellä kestää kun tarkistat että pultti kirstää sen nokkapyörän päin nokkaa! Niissä on joku pieni mitoitus virhe.
Uusissakin, vai mitä Teemu M
Sitä paitsi kaikissa nykytekniikkaa omaavissa on muuttuva nokkien ajoitus:)
Sillä erolla että noi saattaa muuttua ehkä hivenen "hallitsemattomasti"..
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Mites muuten kun tänään sovittelin lootaa kiinni, niin se metallisuoja mikä on vauhtiksen takana lohkossa kiinni sopii vähän huonosti tuon 02A:n kanssa ?
Miten ootte tuon kanssa menetelly ?
Edit: Niin ja mietin tuota etuvastus hommaa noiden suuttimien kanssa. Enkä ole hirmu ekspertii sähkö hommissa, nii mihin se etuvastus pitäs kaiken kaikkiaa laittaa ?
Miten ootte tuon kanssa menetelly ?
Edit: Niin ja mietin tuota etuvastus hommaa noiden suuttimien kanssa. Enkä ole hirmu ekspertii sähkö hommissa, nii mihin se etuvastus pitäs kaiken kaikkiaa laittaa ?
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Riittääkö boschin 0 580 464 013 pumppu mihin tehoille asti ? Tuossa siitä faktaa
PRESSURE 4BAR
SHUTT-OFF PRESSURE 7BAR
WIDE OPEN FLOW 175L/H
VOLTS 12V
SItten tuota megasquirttia koskevaa kysymystä.
Kytkentäkaaviota tuohon ? Itselläni ei ole, enkä ihan ammattilainen tuon kanssa ole ?
Oisko kellään mitään suuntaa antavaa ohjelmaa lyötäväks megaan tai mitään vastaavaa ?
Ettei tarvis nollasta lähteä liikkeelle, vaan ois jotain pohjaa jo ainakin että käyntiin lähtee...
PRESSURE 4BAR
SHUTT-OFF PRESSURE 7BAR
WIDE OPEN FLOW 175L/H
VOLTS 12V
SItten tuota megasquirttia koskevaa kysymystä.
Kytkentäkaaviota tuohon ? Itselläni ei ole, enkä ihan ammattilainen tuon kanssa ole ?
Oisko kellään mitään suuntaa antavaa ohjelmaa lyötäväks megaan tai mitään vastaavaa ?
Ettei tarvis nollasta lähteä liikkeelle, vaan ois jotain pohjaa jo ainakin että käyntiin lähtee...
http://www.finsquirt.net/forum/ Tuolta voisi löytyä arvokasta tietoa ja ehkä joltakin jopa ohjelma!
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 19.1.2005 20:45
- Viesti:
Miulta löytyy http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=5149 tuon auton kartat, kai niillä ainakin alipainealueet saa edes vähän sinne päin...
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Öljynsuodattimen jalassa on ne kaksi anturia. Öljynpainevalon anturi ja öljynlämmön anturi ?
Ja onko niillä mitään väliä kummin päin ne laittaa. Mulla ne oli tuossa irtonaisena ja näyttää aivan samanlaisilta.
Ja tuohon turbon keksiosaan saisi vedenkierron niin mistä tuo kannattaisi ottaa ?
Tavoite olisi saada ennen koulun loppumista koululle auto penkkiin. Kiirettä pukkaa kun ei ihan kokoajan tallillekkaan pääse..
Ja onko niillä mitään väliä kummin päin ne laittaa. Mulla ne oli tuossa irtonaisena ja näyttää aivan samanlaisilta.
Ja tuohon turbon keksiosaan saisi vedenkierron niin mistä tuo kannattaisi ottaa ?
Tavoite olisi saada ennen koulun loppumista koululle auto penkkiin. Kiirettä pukkaa kun ei ihan kokoajan tallillekkaan pääse..
Öljynsuodattimen jalassa on ne kaksi anturia. Öljynpainevalon anturi ja öljynlämmön anturi ?
Nyt en ole ihan satavarma, mutta muistaakseni ne molemmat suodattimenjalan anturit ovat öljynpaine antureita. Öljynlämpö anturi on muistaakseni jossain koneen takana.
edit. Tosin nyt kuin etkasta sitä katselen niin näyttäs olevan sen mukaan niin että se mikä suodattimen jalkaan tulee vähän niinkuin sieltä edestä päin niin se olis öljynlämmönanturi ja se toinen olisi öljynpainenanturi, toinen paineanturi olisi sitten siellä koneen takana.
Tosin mä kyllä muistelen että ne olis ihan erilailla omassa 16V:ssä.
Niissä öljypaineantureissa kyllä lukee niitä bar lukemia jos ihan tarkkaan katsot.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Palaan vielä tähän anturi asiaan, kun satuin lueskelemaan tässä tätä ketjua.. Onkos noita olemassa kahta erilaista, kun tuossakin ketjussa on puhetta, että molemmat paineanturit on suodattimen jalassa?
Ja itsellä oli joskus sitä ongelmaa, että ajotietokone ei näyttänyt öljynlämpöjä, ja vikana oli että sieltä koneen takaa oli se anturin piuha irti. Eli mulla ainakin on siellä se öljynlämpöanturi.
Tosin Etkan mukaan se olisi tuolla suodattimen jalassa.
Vai onko mahdollista, että ne voisi laittaa kumminpäin tahansa?
Ja itsellä oli joskus sitä ongelmaa, että ajotietokone ei näyttänyt öljynlämpöjä, ja vikana oli että sieltä koneen takaa oli se anturin piuha irti. Eli mulla ainakin on siellä se öljynlämpöanturi.
Tosin Etkan mukaan se olisi tuolla suodattimen jalassa.
Vai onko mahdollista, että ne voisi laittaa kumminpäin tahansa?
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Nyt kun tuli puhetta näistä antureista, niin voisiko joku katsoa tai jos muistaa ulkosalta että
minkä värisiä johoja tulee mihinkin ?
Lähinnä sitä kannen päätyä missä on niin perkuleesti niitä antureita ja ne öljynsuodattimen jalassa olevat. Itselläni on vain nippu katkinaisia johjoja niiin tarvis vähän apua niiden kanssa.
minkä värisiä johoja tulee mihinkin ?
Lähinnä sitä kannen päätyä missä on niin perkuleesti niitä antureita ja ne öljynsuodattimen jalassa olevat. Itselläni on vain nippu katkinaisia johjoja niiin tarvis vähän apua niiden kanssa.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Ei oo vähään aikaa kerenny koneella istua niin päivitetään vähän nyt..
Megaan saatiin jo jotain tolkkua ja autoa on käytelty ja säädetty jonkinverran. Mutta ajamaan ei oo kunnolla päästy, kun vaihdelaatikko todettii sudeksi..
Loota on repästy irti ja tilalle laitettu TD passatin 02A AFT loota. Nyt pitäisi vaan saada jostain maljat kun eihän ne käynyt vanhasta.. Ja virranjakajaan ei tunnu stefaa löytyvän mistään :(
Mitä rikkinäisellä vaihdelaatikkolla tuli vähän testi ajoa suoritettu, puoli säädöillä niin menoa haluja on ihan kivasti pers dynolla.
Jatketaan taas kun saadaan kaikki pelaamaan kunnolla...
Megaan saatiin jo jotain tolkkua ja autoa on käytelty ja säädetty jonkinverran. Mutta ajamaan ei oo kunnolla päästy, kun vaihdelaatikko todettii sudeksi..
Loota on repästy irti ja tilalle laitettu TD passatin 02A AFT loota. Nyt pitäisi vaan saada jostain maljat kun eihän ne käynyt vanhasta.. Ja virranjakajaan ei tunnu stefaa löytyvän mistään :(
Mitä rikkinäisellä vaihdelaatikkolla tuli vähän testi ajoa suoritettu, puoli säädöillä niin menoa haluja on ihan kivasti pers dynolla.
Jatketaan taas kun saadaan kaikki pelaamaan kunnolla...
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Säätämistä jatkettu --> ahdot nostettu 1.3bar ja tuloksena että 740 bemarin bensapumppu loppuu kesken 5000rpm hujakoilla. Vetoja alkaa löytymään, pienien takaiskujenjälkeen..
Nyt vähän rassaa kun moottori pitää kylmänä ihme "lotkotusta" ja kylmä käy ihan nätisti. Eilen tuli painettua kaasua vähän reilummin mutta mittän ei ainakaan hajonnut :o
Nyt vähän rassaa kun moottori pitää kylmänä ihme "lotkotusta" ja kylmä käy ihan nätisti. Eilen tuli painettua kaasua vähän reilummin mutta mittän ei ainakaan hajonnut :o
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Mistä aineestä se nokkapyörän keskiosa kannattais tehdä ?
Joku kovempi alu, ja perfect fit teräskiila. Eikä ikinä väännä nokkapyörästä jos keskipultti ei ole piukassa..
Mulla olis kokonainen kansi täydellisenä ja periaatteessa yks hiottu 248 pakonokka...
(ja parit ylimääräiset alakerrat turbokäyttöön, mm. kasaamaton 81,5 h-profiilit+wisecot, s-laakerit, imu ja pakosarja aihiot ymym...)
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Kiilan saa tehtyä vaikka rautakangesta viilaamalla..
Pakopuoli on 16veessä verrattain paska hengittämään, vakiona (vs. imu.)
Lähinnä hengitys siis paranee jyrkemmällä, ja tietty voima ja muut sen mukanaan tuomat ongelmat:)
Säädettävät pyörät ja vakiot kepit toiminee ihan ok. turpolla..
Pisteeseen x asti, yli 400 menee kuitenkin hienosti jos kaikki on muuten sinne päin..
Pakopuoli on 16veessä verrattain paska hengittämään, vakiona (vs. imu.)
Lähinnä hengitys siis paranee jyrkemmällä, ja tietty voima ja muut sen mukanaan tuomat ongelmat:)
Säädettävät pyörät ja vakiot kepit toiminee ihan ok. turpolla..
Pisteeseen x asti, yli 400 menee kuitenkin hienosti jos kaikki on muuten sinne päin..
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Hmmmm, vitutus kasvaa kasvamistaan ja kysymysmerkki pään päällä isonee..
Öljypohja pois --> öljysuihku 1. sylinteristä poikki --> pyörittelin konetta --> männät osuu öljysuihkuihin ( MITÄ V*TTUA ?)
Tämän enempään en ole diaknoosia vielä tehnyt, nyt pitäs ruveta kattoo laakerit ja sun muut..
En ymmärrä. Pelannut ilman mitään ylimääräisiä koneen ääniä ~ 1000km, mukana jo suht kovaa säätö ajoakin. Viikko sitten sunnuntaina käynnistin ja piti ihme lotkotusta. Ajelin siitä pajalle vähän ihmettelemään ja lämpösenä ääni hävisi. No ajattelin että ei siinä mitään jatketaan vaan.. Sitten maanantaina sama homma ja tiistaina piti lämpösenäkin ääntä. Sillion tuli huomattua tuo nokkapyörä homma. Mutta nyt tämäkin vielä..
Öljypohja pois --> öljysuihku 1. sylinteristä poikki --> pyörittelin konetta --> männät osuu öljysuihkuihin ( MITÄ V*TTUA ?)
Tämän enempään en ole diaknoosia vielä tehnyt, nyt pitäs ruveta kattoo laakerit ja sun muut..
En ymmärrä. Pelannut ilman mitään ylimääräisiä koneen ääniä ~ 1000km, mukana jo suht kovaa säätö ajoakin. Viikko sitten sunnuntaina käynnistin ja piti ihme lotkotusta. Ajelin siitä pajalle vähän ihmettelemään ja lämpösenä ääni hävisi. No ajattelin että ei siinä mitään jatketaan vaan.. Sitten maanantaina sama homma ja tiistaina piti lämpösenäkin ääntä. Sillion tuli huomattua tuo nokkapyörä homma. Mutta nyt tämäkin vielä..
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
No kylä voitelu pelaa.. Ainakin kun se siinä huonosti hetken käv,i niin roiski ihan hyvin öljyä kun korkin otti pois jaa muutenkin nostajat ui öljyssä. Eikä myöskään nokissa eikä nokkapukeissa ollut mitään jälkiä.
Äsken avasin kaikki kiertokangen laakerit eikä missään ollut mitään epätavallisia jälkiä. ja kokeilin siinä samassa kiertokangesta ettei männän tapissakaan ole välystä..
EDIT: öljypohjassa oli muuten ihme muovi/pakeelitti palasia, tämä myös ihmetyttää ??
Äsken avasin kaikki kiertokangen laakerit eikä missään ollut mitään epätavallisia jälkiä. ja kokeilin siinä samassa kiertokangesta ettei männän tapissakaan ole välystä..
EDIT: öljypohjassa oli muuten ihme muovi/pakeelitti palasia, tämä myös ihmetyttää ??
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Auttaakkee toivotonta :(
Oma järki ei enään riitä, eikä pelaa.. Heittäkää jotain veikkauksia ilmoilla mikä vois mättää kun ite en osaa enä'än ajatella mitään..
Kampiakselin pukkien laakerit tuli tsekattua ja ihan ok.. Mut tuli huomattua että kampiakseli on vähän muuttanut väriä sinertäväksi siitä kiertokangen laakereiden kohdasta..
Oma järki ei enään riitä, eikä pelaa.. Heittäkää jotain veikkauksia ilmoilla mikä vois mättää kun ite en osaa enä'än ajatella mitään..
Kampiakselin pukkien laakerit tuli tsekattua ja ihan ok.. Mut tuli huomattua että kampiakseli on vähän muuttanut väriä sinertäväksi siitä kiertokangen laakereiden kohdasta..
EDIT: öljypohjassa oli muuten ihme muovi/pakeelitti palasia, tämä myös ihmetyttää ??
Nämä palaset saattavat olla väliakselin laakereiden (pinnoite) jämiä...Törmännyt volkkareissa jokusen kerran tuohon vikaan...
Kuulostas kyllä, että jossakin sulla on nyt liikaa (laakeri)välystä tuossa moottorissa...Ei muuta kun nauhakaupoille ja mittoomaan...
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.2.2008 16:28
Ei ole väliakselin laakereista tai en ainakaan usko.. Kun yhdet sellaset ollu jo paskana ja nuilla ajettu se vajaa 1000km.. Ja ne palaset on oikeesti muovia/pakeliittia :) Vois verrata että samaa tavaraa kuin virranjakajan kansi, sellasta kovaa muovia..
Täytyy varmaan mittailla nuita välyksiä, itse en parempaakaan enään keksi..
Täytyy varmaan mittailla nuita välyksiä, itse en parempaakaan enään keksi..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa