Kysymyksiä 3b passat tdi:stä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

PekkaKi
-
Viestit: 43
Liittynyt: 20.11.2004 14:32

Kysymyksiä 3b passat tdi:stä

ViestiKirjoittaja PekkaKi » 31.10.2008 17:14

Eli olen ostamassa 2000 vm ATJ-koneista passattia.
Auto on neliveto ja 6-vaihteinen.
Autosta on kytkin menossa ja olisi tarkoitus uusi vaihtaa, kannattaako laittaa alkuperäinen? Olisi tarkoitus tulevaisuudessa lastuttaa auto Karalalla..
Paljonko tuossa koneessa on vääntöä vakiona?
Ja onko tuommoisessa mitä tyyppivikoja?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 31.10.2008 18:28

Sachs powerdisk oli ainakin AHU:n perässä hyvä. En tiedä sit miten on saatavilla tuohon konemalliin mutta en enää vakiota pistä jos tuo Powerdisk o saatavilla. Tais olla tosin jotai 30e kalliimpi asetelma+levy kuin vakio tarvike..

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 31.10.2008 19:34

85 kW (115 hv) @ 4000 r/min 310 Nm @ 1900 r/min

@autowiki.fi

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 31.10.2008 20:44

Hommaa kiinteä vauhtipyörä esim. ojennukselta niin kestää vakiokytkin n.500nm vääntöä.

Toinen vaihtoehto on 228mm kiinteä limppu johon sorvauttaa 240mm kytkinpakettin pultinreiät ja vaihtaa 5-vaihteisen startin. kestää samoin 500nm vääntöä

Vielä enemmän jos tarvii kestää niin sitten sachsin sre paineasetelmaa ja levyä. Pelkkä paineasetelma maksaa n. 300€ kun 240mm kytkinpaketti on 230-240€

PekkaKi
-
Viestit: 43
Liittynyt: 20.11.2004 14:32

ViestiKirjoittaja PekkaKi » 1.11.2008 11:23

Tarkoitus ei ollut oikeasti kun lastuttaa auto ja se kytkin laitettaisiin merkkikorjaamossa autoliikkeen laskuun.. niin ajattelin että riittäiskö se vakio kytkin niille tehoille?
Kun ne ei siellä suostu ehkä laittamaan "viri"kytkintä siihen..

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 1.11.2008 19:01

Kyllä pitäis vakiokytkimen kestää.
Se pitäis 6v lootassa kestää 400nm ja lastulla siihen tullee yleensä luokkaa 350-360nm.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 1.11.2008 21:16

Vaihda liikettä. Hyvä vw-merkkiliike pulttaa vakiorahalla vaikka ämpäriturbon paikoilleen ja kiinteän vauhtiksen kunha sovitus on mallia oikeasti bolt-on.

Ja vaihda turbo, kaksin on kaunihimpi.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 1.11.2008 21:17

Pakko taas suositella 130/140 heppaisen ahdinta ennen kuin menee lastuttamaan, saa enemmän tehoa ja ahdin sekä kytkin kestävät paremmin. Osanumero 038 145 702G tai J.

Tyyppivikana nokka-akselin kuluminen, kannattaa tarkistaa ennen ostoa tai heti sen jälkeen, venttiilikoppa on ainakin pitkittäismoottorista helppo käyttää irrallaan.

PekkaKi
-
Viestit: 43
Liittynyt: 20.11.2004 14:32

ViestiKirjoittaja PekkaKi » 1.11.2008 23:12

Onkos tässä ATJ-moottorissa ollut kansi ongelmia?
Kiitoksia vaan vastauksista!

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 1.11.2008 23:40

Ei pitäis olla kun on kai uutena jo täysin peltinen tiiviste.

Edittiä: Vai tuliko se vasta -01...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.11.2008 9:31

Suurella todennäköisyydellä kytkinremontin yhteydessä menee kaksoimassa vaihtoon.

Omassa passatissa kytkin+vauhtipyörä kesti 252tkm (joista 40tkm karalan softalla). Kytkinlevy oli vielä ihan uuden oloinen noilla kilometreillä.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 3.11.2008 10:51

mulla uudesta huolella ajettu 130pd 6v askilla ja 110tkm laitettiin ohjelmanmuutosta, 421nm ja 170hp kytkin rupes parin tuhannen polkemisen jälkeen luistaan, pudotettiin 410nm, nyt luistaa joskus kylmänä 4-6 vaihteilla, siis kun kytkinlevy kylmä. Eli ei tuo 6v kytkinkään huonolla tuurilla kestä 400nm, ohjelma tehty vielä niin ettei vääntäisi alle 2000rpm mutta luistaa vielä 3000 paikkeille asti. Eli huono yksilö sattunut levyksi, kun tosiaan olen aina autolla ajanut joten kytkintä ei ole kiusattu. Siihen täytyy keksiä joskus paremmat palikat mutta menköön tollasena nyt niin kauan ku kestää. 2000rpm paikkeilla jos erehtyy liikaa polkemaan, jyrisee kaksoismassa uhkaavasti.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.11.2008 6:58

Bowtie: Sulla onkin poikittaiskoneinen :)

Korjaamon hempan porinoista ymmärsin että valeolla olisi poikittaiskoneiseen+6v-lootaan kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä ja ihan kohtuulliseen hintaan. En niin tarkkaan kuunnellut kun itsellä on pitkittäiskone ja v-käyrä oli aika korkealla tuossa vaiheessa kun kaksoismassaa kiikutin sinne.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa