Varaosaliikkeiden merkitön MAF tdi-moottoriin
Valvoja: ffp jäsenet
Varaosaliikkeiden merkitön MAF tdi-moottoriin
Kyseisestä ALH, AGR ym. koneisiin tarkoitetusta tuotteesta on muutaman kappaleen perusteella ERITTÄIN HUONOJA kokemuksia. Näyttää tyhjäkäynnillä EGR:n ollessa kiinni noin 600 mg, lisää savutusta niin ettei meinaa mennä testistä läpi ja lisää kulutusta helposti litran verran.
Jos tuote maksaa esim. 70 euroa ja reilulla satasella saa Bosch-osan niin en ainakaan itse kauaa mieti kummanko ostan.
Onkohan tätä schaissea muissa kaupoissa kuin Motonetissä myynnissä?
Edit: 'Motonet' pudotettu otsikosta tekstin sekaan.
Jos tuote maksaa esim. 70 euroa ja reilulla satasella saa Bosch-osan niin en ainakaan itse kauaa mieti kummanko ostan.
Onkohan tätä schaissea muissa kaupoissa kuin Motonetissä myynnissä?
Edit: 'Motonet' pudotettu otsikosta tekstin sekaan.
Viimeksi muokannut TDIfreak, 28.10.2008 7:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pierburgilla on uutta korvausosaa tarjolla, ainakin anturiosa on huomattavan luotettavamman näköinen kuin boschin vastaava. Kokemuksia siitä on vasta parin kuukauden ajalta, eikä ainakaan vielä kukaan ole valittanut siitä. Koeajolla tehdyt tarkastukset näyttivat jokaisessa tapauksessa toimivaan normi boschiin verrattavia arvoja. Hintaluokka noin 100e.
ASV-vainaassa Motonetin halpis-MAF aiheutti nykimistä 1600 rpm paikkeilla. Arvot olivat kautta linjan turhan suuria. Vaihto Pierupurkkiin auttoi, Mersun mallia taisi olla (puukkoa piti siis näyttää). Samaa Motonetin MAFia kokeiltiin sittemmin eräässä pumppusuutin-Passatissa, yllättäen samoin lopputuloksin, tosin nykäisi paljon harvemmin. Eli päätyi hätävaraosaksi hyllylle... Pumppusuutin-Pasuliin muuten ostettiin kanssa sellainen korvaava Pierupurkki (nyt siis ihan oikeaa mallia eikä mersun). Molemmat Pierupurkit aiheuttivat kulutuksen kasvua muutamalla desillä verrattuna ihan alkuperäiseen Boschiin. Mutta kestävyys oli omaa luokkaaansa.
Ostin paikallisesta varaosaliikkeestä merkittömän maffin Audiin (A3 ASZ) tuossa viime talvena 40 eurolla. Kuulemma tulevat samasta paikasta kuin motonettiinkin. Veto hävisi kokonaan. Jossain 3000 kierroksella kiihtyi hiukan. Huippunopeus hädin tuskin 100. Liikkeestä toinen anturi tilalle. Sama juttu. Johdon irroitus ei vaikuttanut mitään. Seuraavaksi vanhan maffin huolellinen putsaus ja paikalleen. Taas toimi ja toimii edelleenkin kun vain putsaa silloin tällöin.
Yhteen Halpa-Maffiin on tullut törmättyä:
Ilmamäärä tapissa miltei heti kun kaasuun koskee ja nyykähtelee kesken kiihdytyksen, vikakoodina "Maf short to plus" tjsp.
--------
Tuo MAF/diodi-viritys taitaa olla aika hyvin verrattavissa mekaaniseen syöttöpumppuun, ilman LDA:ta.
En suosittelisi ahdettuun laitteeseen moista,
-löytyy niitä nykyaikaisempiakin keinoja MAF:in heivaamiseen..
Ilmamäärä tapissa miltei heti kun kaasuun koskee ja nyykähtelee kesken kiihdytyksen, vikakoodina "Maf short to plus" tjsp.
--------
Tuo MAF/diodi-viritys taitaa olla aika hyvin verrattavissa mekaaniseen syöttöpumppuun, ilman LDA:ta.
En suosittelisi ahdettuun laitteeseen moista,
-löytyy niitä nykyaikaisempiakin keinoja MAF:in heivaamiseen..
Kokeilin tuota vanhaa merkki-MAFia ja yllätys yllätys ei ahtopaineet enää pysyny piikissä hitaasti laskien vaan tippui aika äkkiä.
Mutta se näytti hetkellisesti vaan n. 930 lukemia. Eikä kuitenkin yli 1000 pitäis näyttää ASVssä?
Tuo merkitön sitten näyttää 1275 maksimissaan ja pitkään. Myös ahdot pysyy korkeella vedätyksessä tarvikeMAFilla vakiosyötöilläkin.
Eli pitäiskö hakee bosch kaupasta?
E: Ja hainkin. Mistä lähtien ne on ollu EI vaihto-osia? 150€ oli hinta mutta sai siitä ny edes -10%. Nyt pelaa auto hyvin, ei revi ja paineet pysyy kurissa.
E2: Oli muuten runkokin muuttunut uudessa MAFissa, siinä oli anturille oma pienempi putki isomman putken sisällä. Toivotaan että pysyis puhtaana pidempään.
Mutta se näytti hetkellisesti vaan n. 930 lukemia. Eikä kuitenkin yli 1000 pitäis näyttää ASVssä?
Tuo merkitön sitten näyttää 1275 maksimissaan ja pitkään. Myös ahdot pysyy korkeella vedätyksessä tarvikeMAFilla vakiosyötöilläkin.
Eli pitäiskö hakee bosch kaupasta?
E: Ja hainkin. Mistä lähtien ne on ollu EI vaihto-osia? 150€ oli hinta mutta sai siitä ny edes -10%. Nyt pelaa auto hyvin, ei revi ja paineet pysyy kurissa.
E2: Oli muuten runkokin muuttunut uudessa MAFissa, siinä oli anturille oma pienempi putki isomman putken sisällä. Toivotaan että pysyis puhtaana pidempään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa