Jatketaanpa tarinaa:
Viime syksynä alkoi askarruttaa saisiko Polosen ajettavuutta jotenkin parannettua. Kurvailu Weiteceillä oli ihan ookoo, mutta silti ajaminen oli sellaista vääntämistä. Hieman korkeakin se oli, 20 milliä matalempana näytti paljon paremmalta.
Kokemukset
uretaanipuslista ovat olleet ainoastaan hyviä, joten sellaiset tilattiin tähänkin. Polon etupään setti sisältää kuusi puslaa, kuvasta puuttuu kallistuksen vakaajan kiinnityspantoihin kuuluvat.
Samalla päätettiin vaihtaa hammastanko uuteen, kun parin sentin klappi ratin kehällä ei poistunut ohjausvaihdetta tiukkaamalla. Myös alapallonivelet uusittiin, jolloin kaupan päälle saa myös tukivarret. Uudet jousetkin hankittiin, tällä kertaa FK:n vieterit.
Aikanaan hammastanko ja puslat menivät paikoilleen ja jousijumppa aloitettiin varovasti pelkästään etujouset vaihtamalla. Ja kas, Polostahan tuli ihan mainio auto ajaa! Ei nyt ihan elämys, mutta hauska.
FK:n takajousetkin kävivät paikoillaan, mutta Weitecit saivat edelleen jatkaa tehtäväänsä, kunhan alajousilautasta oli pudotettu pykälän verran. Näillä eväillä Polo saatiin samaan silmää miellyttäneeseen korkeuteen kuin se oli aiemmin ollut. Plussana hitusen mukavampi ajettavuus.
Ulkonäköäkin säädettiin hieman:
Aikoinaan paikallisesta autotarvikeliikkeestä ostetut savunharmaat "crystal"-sivuvilkut vaihtuivat perinteisiin
InPron vastaaviin.
Kirkkaiden etuvikkujen lasit taas vaihdettiin Motonetin savunharmaisiin. Jotta ne saataisiin saman sävyisiksi sivuvilkkujen kanssa, lasien sisäpuolelle vetäistiin
harso mustaa valojen sävytyssprayta.
13" Revolutionitkin saivat jäädä varastoon. Tilalle tulivat
5,5x15 Fuch-replicat, jotka kiedottiin165/50 Nankangeihin.
Kuten tiedetään, Fuchsien pulttijako ei ole ihan suoraan volkkariin sopiva, joten väliin tarvittiin kierros
FK:n adaptereita. Eteen 15 mm paksut, taakse 25 milliset.
Mös ovenkahvat vaihtuivat kromisiin, kun passaavat paremmin yhteen "Fuchsien" kanssa.
Kuvia "2011-lookista" tarjoillaan sitten kun korin maalatut muoviosat saadaan vaihdettua takasin röpelömuovi-kuosiinsa. Etupuskuri, maski ja peilit on jo vaihdettu uusiin, kaari- ja helmamuovit sekä takapuskuri pitäisi vielä löytää jostain (saa tarjota jos lojuu nurkissa ylimääräisenä). Jos osia ei löydy, vaihtoehtona on vetää nykyisiin struktuuriväri ja mattamusta maali.