Heips,
moitiskelin aiemmin 2,4 D:n huonoa suorituskykyä ja luettuani muutaman jutun rohkenin kääntää hieman syöttöruuvia isommalle. Nyt menee jo mukavammin eikä kaikki mopopojat aja heti ohi. Ruuvin kääntö vaikutti myös tyhjäkäyntiin, jonka kierrokset hieman nousivat. Löysin muutaman kuvan netistä ja jopa Alfamerin piirroksen, mutta eipä löydy pumpusta sopivaa ruuvia, josta tyhjäkäynti säätyisi. Pelkkä kaasuvivun säätöruuvi ei tuntuisi riittävästi vaikuttavan. Onko AAB-koneen -97 pumpussa jossain erillinen tyhjäkäynnin säätöruuvi ja jos on niin missä kohtaa ?
kyseleepi
Jussi
Transporter T4 2.4 D AAB-koneen tyhjäkäynnin säätöruuvi ??
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Puolikierrosta syöttöä ruuvata suuremmalle riittää "hieman" ei vielä sano mitään, säätöruuvit lähes samat/samanlaiset kuin 1,6-1,9 pumpun.
Puolikierrosta syöttöä ruuvata suuremmalle riittää "hieman" ei vielä sano mitään, säätöruuvit lähes samat/samanlaiset kuin 1,6-1,9 pumpun.
Viimeksi muokannut sa, 15.10.2008 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hieman....
Joo, kiitti vastauksista. Kokeilen huolellisemmin siitä vivun ruuvista. Tavoittelin "hieman" lisäystä eli puoli kierrosta, mutta kun se lukituskin kiristyi enemmän kuin ennen, niin saattoi mennä reilummin. Sinettikin oli paikoillaan ja on yhä, mutta taitaa kiertyä mukana. No ei ainakaan puske mustaa, mutta jaksaa mennä paremmin liikenteen mukana satasen yläpuolella.
Ei silti, että tämä mikään raketti olisi. Onneksi on henkilöauto normaaleihin ajeluihin.
Hyviä syksyjä,
Jussi
P.S onko jollain tiedossa edullista hankintalähdettä aurinkolipalle, olisi niin prooooo jotta
Ei silti, että tämä mikään raketti olisi. Onneksi on henkilöauto normaaleihin ajeluihin.
Hyviä syksyjä,
Jussi
P.S onko jollain tiedossa edullista hankintalähdettä aurinkolipalle, olisi niin prooooo jotta
Kyllä tuollaisella normaalilikkenteen mukana pysyy, mutta sitten harmittaa ja pistää puntaroimaan ohitusmahdollisuuksia, kun aina tulee hitaampia eteen ja pitäisi päästä ohi. Ei ole raketti ei, mutta vaatimaton suorituskyky kannustaa ennakoivaan ajotapaan.
Itselläni kyllä hoituu kaikki ajot pakulla. Siihen mahtuu koirat, työkalut, ihmiset jne. ja tarvittaessa toimii retkeilyautonakin. Perään voi tarvittaessa kytkeä lähemmäs parin tonnin kärryn, jos tila loppuu kesken.
Vepron aurinkolippaa voi kysellä esim. marmoritiskiltä. Jos tuulilasi on hiukankin vanha ja kulunut, kannattaa vaihtaa uuteen kaksivärilasiin, jossa on valmis tummennus yläreunassa. Asennettuna lasin hinta asettuu muistaakseni samoihin aurinkolipan kanssa.
Itselläni kyllä hoituu kaikki ajot pakulla. Siihen mahtuu koirat, työkalut, ihmiset jne. ja tarvittaessa toimii retkeilyautonakin. Perään voi tarvittaessa kytkeä lähemmäs parin tonnin kärryn, jos tila loppuu kesken.
Vepron aurinkolippaa voi kysellä esim. marmoritiskiltä. Jos tuulilasi on hiukankin vanha ja kulunut, kannattaa vaihtaa uuteen kaksivärilasiin, jossa on valmis tummennus yläreunassa. Asennettuna lasin hinta asettuu muistaakseni samoihin aurinkolipan kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa