On tullut loppukesä ihmeteltyä sellaista ominaisuutta että kun ajaa mukulakivetyksella täristäen niin suraavassa jarrutuksessa on jarrupolkimen liike huomattavan pitkä.
Kerran kun on poljin painettu lattiaan niin liike on taas normaali. Eli palat tuntuisi erkanevan toisistaan tärinän seurauksena.
Pyöränlaakerit tietysti ensiksi tutkittiin eikä käsin tunnu ylhäällä olevasta renkaasta heilutettaessa mitään välystä.
Mitäköhän muita kohdeita olisi joka ton voisi aiheuttaa?
Itselle ei tule enää mieleen muu kuin jarrupaineensäädin, mutta ei kyllä mee jakeluun että miten se voisi noin tehdä.
G2 jarrutuntuma täristävän ajon jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Aikaa on kulunut ja asioita tapahtunut.
Taakse on tarpeen vaadittua vaihdettu pyöränlaakerit, jarrupalat ja jarrunesteet.
Ongelma vielä esiintyy, mutta huomattavasti pienemmässä mittakaavassa. Jarrunesteen vaihto teki jälleen yllättävän muutoksen jarrutuntumaan, vaikka vaihdan ne tiheämmin kuin ohje sanoo.
Häiritsee kun se poljinliike silti on erilainen ekassa jarrutuksessa mukulakivien jälkeen. Enää ei sentään mee poljin lattiaan vaan jotain puolet entisestä.
Ei mitään uusia ideoita ole tullut kenellekään?
Taakse on tarpeen vaadittua vaihdettu pyöränlaakerit, jarrupalat ja jarrunesteet.
Ongelma vielä esiintyy, mutta huomattavasti pienemmässä mittakaavassa. Jarrunesteen vaihto teki jälleen yllättävän muutoksen jarrutuntumaan, vaikka vaihdan ne tiheämmin kuin ohje sanoo.
Häiritsee kun se poljinliike silti on erilainen ekassa jarrutuksessa mukulakivien jälkeen. Enää ei sentään mee poljin lattiaan vaan jotain puolet entisestä.
Ei mitään uusia ideoita ole tullut kenellekään?
Raju camber etupäässä voisi teoriassa aiheuttaa mäntien painumisen satulan sisään mukulakivellä tms ajettaessa. Kuullostaa aika kaukaa haetulta, mutta tällöinhän jarrumäntä on "alamäessä", kovat tukivarren puslat varmaan entisestään lisäävät tärinää pyörännavassa ja "valuminen" voisi olla mahdollista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jarrupaineensäätimelle tuo kuulostaisi kyllä - jos kyseisessä autossa nyt sellainen on.. omassa mk2:ssa oli jotain outoutta jarrutuntumassa kun se vipu mikä siitä lähtee jumitteli. Ongelmat tulivat alustamassan kuivuttua ja jumitettua tuolla saranassa, se jää "kuorman alaiseen asentoon" ja vapautuu tärinästä. ihan crc+nitkuttelu auttoi siihen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eiköhän tuo ole hyvinkin tavallista että satula painavana möykkynä tärisee ja palat hieman erkanevat levyistä jolloin jarrutuntuma on ekalla polkaisulla hiukan erikoinen, sanoisin kuitenkin että herkästi liukuvien satuloiden ominaisuus jota ei esiinny kun liukutapit jumittaa. Tällaista olen havainnut vain liukusatuloissa eikä esim.kaksi/nelimäntäsatuloissa joissa satula ei liiku.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa