On tullut ajankohtaiseksi rakentaa kesämökki tuonne itä-suomeen. On hieman miellyttävämpi vietellä kesälomaa kun ei tarvitse muiden nurkissa tai hotellissa pyöriä.
Tarkoituksena on rakentaa pyöröhirsimökki, kokoluokkana 60-100neliötä.
Omasta metsästä ei laskelmieni mukaan kannata puuta kaataa, sillä ylimääräistä aikaa kaikkeen siihen kaato-ja ajohommaan ei ole. (ei kyllä intoakaan)
Mökki tulee pelkästään kesäkäyttöön. Toki normaali sähkövarustus siihen on tarkoitus laittaa, eli jääkaappi, liesi ja kunnollinen valaistus.
Kaipaisinkin suosituksia keneltä toimittajalta kannattaisi kehikko ostaa. Ja ostaako pelkkä runko vai myös täydellinen puuosatoimitus.
Pohjat on tarkoitus tehdä itse. Pystytykseen ottaa kaveriksi paikallinen timpuri.
Eli jos sinulla ON kokemuksia ja haluat suositella toimittajaa, niin ne otetaan kiitollisena vastaan.
Kesämökin rakentaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Jos avainsana on PYÖRÖhirsi, niin vaihtoehtoisten valmistajien määrä karsiutuu oleellisesti, nykypäivän suuntaus kun on lamellihirsi. Jos pyöreä ei ole pakkovaihtoehto (esim rak.luvan takia) niin sitä en edes harkitsisi, on se jotenkin vaan niin "eilispäivän" juttu kaikin puolin.
No tekipä pyöreästä tai kanttisesta puutavarasta, niin kyseleminen ja kilpailuttaminen on konsti, jolla omaan tarkoitukseen sopiva ja edullisin vaihtoehto löytyy. Hirsirakentamisen etuhan on, että talosta/mökistä saa just sellasen kun haluaa, käytännössä hirsimetrien määrä, toimitussisällön lisäksi, on se joka hinnan ratkaisee.
Itse rakennan juuri tällä hetkellä Mammuttihirren lamellitaloa, eikä voi muuta kuin olla valintaansa tyytyväinen, varsinkin kun kanssarakentajien itkuvirsiä talotehtaiden toiminnasta kuuntelee. Niin, ja mulla tuli talotehtaan kautta "kaikki mitä tarvikkeet mitä heidän kautta sai".
Nimim. Asuin 10 vuotta pyöröhirsitalossa ja päätin rakentaa lamellihirsitalon.
No tekipä pyöreästä tai kanttisesta puutavarasta, niin kyseleminen ja kilpailuttaminen on konsti, jolla omaan tarkoitukseen sopiva ja edullisin vaihtoehto löytyy. Hirsirakentamisen etuhan on, että talosta/mökistä saa just sellasen kun haluaa, käytännössä hirsimetrien määrä, toimitussisällön lisäksi, on se joka hinnan ratkaisee.
Itse rakennan juuri tällä hetkellä Mammuttihirren lamellitaloa, eikä voi muuta kuin olla valintaansa tyytyväinen, varsinkin kun kanssarakentajien itkuvirsiä talotehtaiden toiminnasta kuuntelee. Niin, ja mulla tuli talotehtaan kautta "kaikki mitä tarvikkeet mitä heidän kautta sai".
Nimim. Asuin 10 vuotta pyöröhirsitalossa ja päätin rakentaa lamellihirsitalon.
-
- -
Pystyteltiin porukoille kanssa Puolangalle Kuusamo HIrsitalojen 80 neliöinen mökki pari-kolme vuotta sitten. Se otettiin täydellisenä puuosatoimituksena ja kyllähän sitä tavaraa riitti. Hyvät ohjeet ja tavara oli mitä piti ja muutoinkin ollaan kyllä tyytyväisiä.
Ja on painunut parin talven aikana jo suurimman osan siitä mitä se tulee painumaan.
Ja on painunut parin talven aikana jo suurimman osan siitä mitä se tulee painumaan.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”