Alle 2000kierroksen ei tapahdu juuri mitään jos painaa kaasun pohjaan. Vauhti kiihtyy todella todella heikosti. Nelosesta ylöspäin vauhti ei käytännössä enää kasva lainkaan jos kaasun painaa pohjaan alle 2000rpm. Pintakaasulla kiihdytettäessä kiihtyvyys on myös todella heikkoa, mutta mittarin neula sentään nousee vähän. Kun kierrokset nousevat yli 2000rpm niin meno muuttuu täysin, varsinkin lämpimällä koneella. Kylmänä meno voi olla joskus yhtä takkuilevaa vaikka kierroksia olisi kuinka paljon.
Ahtopaine mittari kertoo samaa. Alle 2000rpm ahtopaine nousee hitaasti ~0.5bar, kunnes kahdessa tonnissa mittari menee hetkessä ~1bar tuntumaan. Paine ei nouse kuin hetkeksi yli 1bar vaikka kierrokset päästäisi punarajalle.
Searchilla löysin että turbon siivet ovat jumissa tai N75 sökö.
Tänään katsoin vag-comilla vikakoodit ja koodina oli:
17552 mass air flow sensor (g70)
Open or short to ground
Maffin lukemat nousevat silti yli 1100 korkeilla kierroksilla
Eli voiko rikkinäinen maf aiheuttaa kuvatut oireet?
Pari kuvaa ja kysymystä:
Käsittääkseni tosta kellosta lähtee varsi joka ohjaa turbon siipiä.
Ainakaan kädellä varsi ei liikkunut yhtään. Onko normaalia?
Noissa kahdessa mötikässä on samat varaosanumerot. Kumpi noista on N75?
Search kertoo että n75:ttä voi puhdistaa, miten? Heitänkö koko mötikän liuottimeen?
Mistä tiedän että n75 on ehjä?
Suuret kiitokset vaivannäöstä jo etukäteen.