2.0tdi 140hv (isompi ahdin)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

2.0tdi 140hv (isompi ahdin)

ViestiKirjoittaja ABT » 30.7.2008 8:58

Eli taas kerran on toi 2005 V golf pajalla ahtimen hajoamisen takia. Kestihän toi kolman ahdin nyt 58tkm kunnes pakosiipi lähti pakoputkistoon. Eli autollla ajettu nyt 124tkm ja eka ahdin hajosi 40tkm kohdalla toka hajosi 66tkm kohdalla ja nyt kolmas 124tkm kohdalla. Autoa ei ole viritetty ja öljyt olen vaihtanyt 15tkm välein vaikka huoltoväli on 30tkm

Ja sellaset viestit, että opettele poika ajamaan niin voi jättää omaan suosioon. Tälläkin hetkellä 4 turbo ahdettua autoa ja vain tässä "vakiossa" ongelmia ahtimen kestävyyden kanssa.

Jos tota nyt ei enään takuuseen saa niin mistäs tonne saisi vähän kestävämmän bolt on ahtimen?

Mites tollasen 170hv:n ahdin sopisi tuonne? Varmaan imuputken joutuu ainakin vaihtamaan, mutta onko muuta? Pakosarjan sopivuus lohkoon, pakoputkiston sopivuus, ahtoputkien sopvuus, öljy/vesiletkujen sopivuus?

Kiitän jo etukäteen asiallisista kommenteista.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 30.7.2008 11:37


JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 30.7.2008 11:50


ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.7.2008 15:05

Ajattelin jos tdifreak jaksais kirjoittaa kaikkien nähtäville ;)

gti lehdessä oli ihan hyvä juttu kyllä.

Lähinnä itseäni tosiaan kiinnostaa 170tdi ahdin. Se varmaan on kiinteällä pakosarjalla. Eli mikä malli tarvis olla, joka sopii ilman pakosarjan/kannen muokkausta tuohon 8v kanteen? Varmaan ahtimen ilmanputsarin putki pitää ottaa tuosta 170mallista,. Muistaakseni gti lehdessä oli juttua että coolerille lähtevä osa tuossa 170tdi ahtimessa olis eri kohdassa joka vaatis sitten uudet ahtoputket (ylimääräisiä kiina coolereita mulla 3 tallilla) eli ei tarvis kuin ahtoputket kasata sitten. Eniten kiinnostaa sopiiko toi ahdin tuohon 140hv 4-motionin vakio pakoputkistoon vai pitääkö sekin muokata.

Kovin kyllä kiinnostais joku isompi ahdin, jos se vaikka kestäis tuolla.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.7.2008 16:23

Mikä kone ja vakioahtimen tyyppi tai osanumero? Ei pelkällä koneen koolla ja teholukemalla voi sanoa vielä mitään. Jos ahdin on GT1646V ylösalaisin ja ottaa ilman kuskin puolelta niin siihen löytyy valmis ratkaisu heti.
Jos kone 16V ja ahdin GT1749VA niin menee koneitushommiksi ja silloin kannattaa soitella johonkin turbofirmaan.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 30.7.2008 22:09

tarkat tiedot tulee perjantaina jolloin saan auton ja ahtimen takaisin. Meinaan tuollaisen mörköahtimen hankkia hyllyyn eli seuraavaksi kun poksahtaa voi sitten suoraan viedä että tämä paikalle kiitos.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa