VW passat 1.9 TDI -97
Valvoja: ffp jäsenet
VW passat 1.9 TDI -97
Tuli sitten hankittua elamäni eka vw. Pakkorako oli vaihtaa nopeasti joku oivan oloinen kulkupeli alle, kun vanhassa alkoi olemaan niin paljon vikaa, ettei ollut järkevä alkaa korjauttamaan. Itse en autoista juuri mitään ymmärrä, niin kyselisin vähän otsikon mukaisesta pelistä alan mestareilta. Eli ensinnäkin autosta puuttui käyttöohjekirja, joten täytyisi tietää jakopään remmin vaihtoväli?entä remmin vaihdon yhteydessä, kannattaako vaihtaa jotain muuta härpäkettä samalla? ja onko ko.VW -mallissa jotain yleisiä tyyppiivikoja? Moottori on AFN. Näin ainakin takaluukun tarrassa oli(en olisi älynnyt ilman foorumin selailua edes katsoa)
Vaihtoväli on 90tkm.
Vaihtoon jakohihna, kiristinrulla, ohjainrulla, vesipumppu, termostaatti, moniurahihna(t) ja tarkastetaan moniurahihnan kiristimen kunto.
Jäähdytysnestettä menee luonnollisesti myös jonkun verran.
Kuningaspulttia tuossa ei vaihdeta, jakohihnan alapyörää ei tarvitse irroittaa.
Päänsärkyjä saattaa olla kaikenlaisia alipaineletkun murtumasta kansiremonttiin, kannattaa tosiaan haeskella foorumia vaikka hakusanalla AFN. Sillä löytyy jo juttua melkoisesti.
Vaihtoon jakohihna, kiristinrulla, ohjainrulla, vesipumppu, termostaatti, moniurahihna(t) ja tarkastetaan moniurahihnan kiristimen kunto.
Jäähdytysnestettä menee luonnollisesti myös jonkun verran.
Kuningaspulttia tuossa ei vaihdeta, jakohihnan alapyörää ei tarvitse irroittaa.
Päänsärkyjä saattaa olla kaikenlaisia alipaineletkun murtumasta kansiremonttiin, kannattaa tosiaan haeskella foorumia vaikka hakusanalla AFN. Sillä löytyy jo juttua melkoisesti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa