Noniin... nyt olis ajettu 211tkm tolla koneella ja on nyt ruvennu pitämään ääniä. Korvakuulolla vaikuttaisi siltä et noi ventiilien nostimet pitää uusia ja jakopäänketjut, ja yks tulpanjohtokii näköjään välillä lyö läpi.
En ole koskaan joutunut näin isoon remppaan niin kertokaapas mitä kaikkea mun pitää ottaa huomioon ja mitä osia kannattaa vaihtaa kerralla niin että kustannukset ei nouse kuitenkaan aivan pilviin.
Koneremontti VR6 2.9. Apua!
Valvoja: ffp jäsenet
Samalla kun käytätä kannen irti, niin uusit venttiilinnostimet ja teetät kansityöt (oikaisu/venttiilityöt).
Jakopään rempan yhteydessä kannattaa uusia kaikki hilut (ketju, kiristimet, laahaimet yms) + kytkinremppa kannattaa tehdä samalla, niin ei tarttee olla 10tkm päästä repimässä taas laatikkoa irti.
Eipä nyt äkkiseltään tulisi muuta mieleen tuossa samalla tehtäväksi... 211tkm ajettu kone lienee alakerraltaan vielä fiksussa kunnossa, joten sinne ei tarvitse välttämättä puuttua ja saat pidettyä lohkon paikoillaan konehuoneessa rempan ajan.
Tietty, jos jaksamusta riittää, niin purat alakerran, laakeroit sen samalla, hoonaat sylinterit ja uusit männänrenkaat. Ei ainakaan pahaa tee koneelle.
Jakopään rempan yhteydessä kannattaa uusia kaikki hilut (ketju, kiristimet, laahaimet yms) + kytkinremppa kannattaa tehdä samalla, niin ei tarttee olla 10tkm päästä repimässä taas laatikkoa irti.
Eipä nyt äkkiseltään tulisi muuta mieleen tuossa samalla tehtäväksi... 211tkm ajettu kone lienee alakerraltaan vielä fiksussa kunnossa, joten sinne ei tarvitse välttämättä puuttua ja saat pidettyä lohkon paikoillaan konehuoneessa rempan ajan.
Tietty, jos jaksamusta riittää, niin purat alakerran, laakeroit sen samalla, hoonaat sylinterit ja uusit männänrenkaat. Ei ainakaan pahaa tee koneelle.
Kyllä tossa autossa on pidetty huollot,öljyn vaihdot yms. ajallaan niin ei tuo nyt kovin pahalta kuulosta jos ei tarvii alakertaa purkaa. Kytkimen mä vaihdoin uuteen viime vuonna laatikkorempan yhteydessä. Vesiletkut näyttävät melkeen uusilta, olisko edellinen omistaja vaihtanut(?) Ei ollut halkeeia tai murtumia ainakaan näkyvillä. Ja kone on puhdas, että ei kyllä oo ainakaan ulkoisia vuotoja. Kiitoksia vihjeistä! Varmistuin omista epäilyksistäni et mikä mua tässä oottaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”