Golf II 1.6 vm-89 vahteistot?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

taky
-
Viestit: 130
Liittynyt: 7.12.2007 8:41

Golf II 1.6 vm-89 vahteistot?

ViestiKirjoittaja taky » 13.7.2008 6:44

Golf II 1.6 vm-89:ssä neli pykäläinen laatikko.
Tyyppi, mikä - mistä sen tunnistaa?

Kuitenkin viisipykäläinen laatikko laskisi kierroksia maantiellä, mutta minkä mallinen laatikko -89:n 1.6 litraisen kakkos Golfin koneen perään heittämällä käy?
Mitä muuta menee vaihtolistalle - vetoakselit?
Vaihteensiirtäjä/vivusto?
Kytkin?
Nopeusmittari - mittarinvaijeri?

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 13.7.2008 8:45

Laatikon välitykset löytyvät kytkinkopan pohjasta, laatikon alapuolella, eli laatikon alimmasta kohdasta. Mulla olis myynnissä siihen käyvä 5v laatikko, joka ollut 1,6 bensagolffissa. Mitään ei tarvitse vaihtaa, tietysti, jos laittaa vaijerivälitteisen laatikon niin vaihteensiirto täytyy muuttaa. Vetoaksleiden laippoja on myös isoja ja pieniä, nekin voi vaihtaa helposti. Mittarinvaijeri sopii ja kytkinkin, ellei laatikossa ole isompaa kytkinakselia kuin vanhassa laatikossa-> kytkinlevy vaihtoon.

taky
-
Viestit: 130
Liittynyt: 7.12.2007 8:41

ViestiKirjoittaja taky » 14.7.2008 7:03

...vaihdon mielekkyyttä pohdiskellen....

Vaihtaa vaihteensiirto vaiherivälitteiseksi - ei kuitenkaan lie tarpeen vaan vivusto käy sellaisenaan?

Mistä noiden vetoakseleiden sopivuuden voi tarkistaa, mittamalla jostain?

Laippojen vaihto, siis vetari katkeaa laatikon ulkopuolella olevasta laipastako - siis laatikkoon/perään jää kiinni laipat jotka tarvittaessa voi vaihtaa vetariin sopiviksi esim vanhasta laatikosta?
Perässä oleva booritus molemmissa laipoissa sama?

Onnistuuko laatikon vaihto ilman pyörännapojen irroitusta tukivarresta - meinaan että jos vetari katkeaa laipasta mahtuu laatikko pois välistä vai onko pelivaraa niin paljon että vetari mahtuu pois kun irroittaa napamutterin vetarin navanpuoleisesta päästä?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.7.2008 11:48

Vaihtaa vaihteensiirto vaiherivälitteiseksi - ei kuitenkaan lie tarpeen vaan vivusto käy sellaisenaan?
Ei kannata, joitakin vipuja saattaa joutua vaihtamaan 5-vaihteisesta.

Mistä noiden vetoakseleiden sopivuuden voi tarkistaa, mittamalla jostain?
Laatikon kyljessä, siinä mihin vetonivel tulee kiinni on joko 90mm tai 100mm laippa.

Laippojen vaihto, siis vetari katkeaa laatikon ulkopuolella olevasta laipastako - siis laatikkoon/perään jää kiinni laipat jotka tarvittaessa voi vaihtaa vetariin sopiviksi esim vanhasta laatikosta?
Perässä oleva booritus molemmissa laipoissa sama?
Juuri näin.

Onnistuuko laatikon vaihto ilman pyörännapojen irroitusta tukivarresta
Onnistuu.

taky
-
Viestit: 130
Liittynyt: 7.12.2007 8:41

ViestiKirjoittaja taky » 14.7.2008 13:12

Siis pitääkö 5-vaihteisesta saada vaihteensiirtotangot tms mukaan?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.7.2008 13:32

Ei kokonaisuudessaan, muistaakseni vain se pieni muovinen tanko siellä laatikon kyljessä piti vaihtaa. Osa maksaa muutaman euron kaupassa. Joku konversion tehnyt osannee kertoa enemmän, tietoni pohjautuvat vanhoihin keskusteluihin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.7.2008 14:04

sen muovi tangon joutuu vaihtamaan mutta muuten muistaakseni käy ristiin laatikot.. maksokohan marmoritiskillä 2.8€ keväällä. eipä muuta tuu mieleen että joutuis vaihtamaan

edit: jos luin etkaa oikein niin osanumero on 1J0711603

taky
-
Viestit: 130
Liittynyt: 7.12.2007 8:41

ViestiKirjoittaja taky » 14.7.2008 18:01

sen muovi tangon joutuu vaihtamaan


Mikä ko muoviotangon tehtävä on (jotta osaa tiskillä etukäteen hankkiessa nimetä sen oikein)?

edit: jos luin etkaa oikein niin osanumero on 1J0711603


Nämä "pienet mutta operaation pysäyttävät jutut" on se joka tekee perehtymisestä kullan arvoista, pikku nippelin vuoksi homma saattaa seisoa päivä kausia pahimmassa tapauksessa vaikka kaiken piti olla selvää.

Ja samasta syystä pastan vinkit ja neuvot aiheesta ovat kullan arvoisia.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 14.7.2008 19:55

Motonetissa tuo muovitanko on tämä:
II 83--91 Siirtäjän niveltanko 5v (73mm/muovia). . . . . . 27-3807 1.50 ?


E: Osa näyttää tältä: Kuva
Viimeksi muokannut SS, 14.7.2008 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.7.2008 20:00

löytyy ku otat sen 4v siirtäjän ja näytät sitä että tämmönen mutta 5v sopiva. samanlaisia mutta toinen oli pitempi. ja kyseinen osa liikkuu sillon ku keppiä heilutetaan sivuttais suunnassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa