Jämäkempi kytkin TDI mk4

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

Jämäkempi kytkin TDI mk4

ViestiKirjoittaja TDIT » 12.7.2008 22:20

Moi!

On varmaan jo aikasemminkin ollut juttua kytkimen päivityksestä, mutta kertausen vuoksi ja muutaman epäselvyyden vuoksi vielä kysäisen. Tota sasch asetelmaa olen meinannut hommata omaan pirssiin (agr koneella). Oliko ton asetelman koko se 228mm? Ja kun tässä on se kasoismassa vp. niin se pitäis korvata kiinteällä vp:llä. Onko jotain hyviä ehdotuksia kiinteelle pyörälle? Ja sit levyn hommaus, ilmeisesti vr6 levyä käytetty?

Minkä verran tuo sitten kestää vääntöä?

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 12.7.2008 22:31

sachs lupaa 228mm sre-asetelmalle vääntöjä massalevyn kanssa 420Nm mutta todellisuus on kuulemma sielä 500Nm hujakoilla jos ei kovin alaväännökäs kone ole.

VR6 levy on monella tuon paketin yhteydessä käytössä mutta en tiedä onko se silti yhtään parempi. Laatikko tuntuu rallattavan kaikilla joilla on VR6:n levy, kaiketi siinä on jäykemmät jouset ja kun koneessa on pari pyttyä vähemmän niin lieneekö syy rallattamiseen siinä.

Kiinteitä vauhtipyöriä pitäisi löytyä romikselta vanhemmista autoista missä on käytetty 02A laatikkoa, esim. umpikeula passatti. VR6 vauhtis ei käy koska siinä on erilaiset reijät kampiakselin kiinnitykselle.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 13.7.2008 0:28

Sachs käuyttää ilmeisesti ilmoittamissaan väännönkestoissa 30% marginaalia eli tuo kesto on 420x1,3

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.7.2008 9:43

Muistaakseni kesto oli 390Nm normaalille kytkinlevylle ja 420Nm vahvistetulle massalevylle. Tuota 420Nm vääntöä Sachs tarkoittaa varmaan omalle SRE:n valmistamalle PCS massalevylle, joka maksaa muistaakseni hiukan enemmän kun PCS:n asetelma.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 15.7.2008 16:44

millanen toi G60 vauhtipyörä on, onko hyvä vaihtoehto kaksoismassan tilalle?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.7.2008 18:17

TDIT: G60 vauhtipyörä on hyvin samanlainen ulkonäöltään kun sun vakio kaksoismassa. Tuota samaa vauhtista on myös ollut esim. 1Z ja AHU dieseleiden perässä mm. Golf mk3:ssa.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 15.7.2008 20:47

juu...eli tuo G60 vp on varmaankin ihan hyvä sit. Millanes toi massalevy sit on? Millä tavoin poikkeaa normaalista levystä..?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.7.2008 21:07

Massalevy on normaali kytkinlevy.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 16.7.2008 15:08

Vähån OT: nyt kun noilla osilla oleva kytkin on paikoillaan, niin mulla ainakin ottaa aika alhaalta kiinni... Oletteko sorvailleet jotain jatkoholkkeja tms työsylinterin nokkaan, että sais vähän poljintuntumaa muutettua...?

Muuten toimii kyllä. Pitää hyvin, irroittaa, eikä ravistele...

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 17.7.2008 15:34

^Minä ainakin olen ymmärtänyt että ko. palikoilla se alhaalta ottaminen on ihan normaalia. Itsellä ainakin alussa tuntui, että poljinta ei tarvinnut nostaa juuri yhtään, kun rupesi jo ottamaan. Ajan kanssa se siitä kyllä hiukan muuttuu ja kaikkeenhan tottuu;) Nykyään tuo on minusta aivan pirun hyvä, kun ei tartte nostella jalkaa per*eeseen asti ennen, kun rupeaa ottamaan.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 17.7.2008 18:49

Meikällä myös ottaa ihan alhaalla kiinni, aluksi ei meinannu edes irrottaa niin piti hiukan jatkaa polkimen päästä sylinterin tappia. Työsylinterin tapin jatkaminenhan ei siis vaikuta muuhun kun sylinterissä olevan nesteen määrään.

35i
-
Viestit: 328
Liittynyt: 14.9.2003 18:06

ViestiKirjoittaja 35i » 19.7.2008 19:11

tuli tänään laitettua 01vm. alh cordobaan toi sre+vr6 levy paketti, ja jämäkältä tuntuu, tuossa ei ainakaan minulla ollut kaksoismassapyörää,vaan ihan kiinteä.

turhaksi jäi tuo vartavasten ostettu g60 vauhtipyörä joten jos joku tarvitsee niin ottaa yv. kiinni.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.7.2008 21:51

Cordoban AGR ja ALH on joko kiinteellä tai kaksoismassa vauhtiksella. Sen voi ottaa selvää etukäteen moottorin sarjanumeron perusteella.

Itsellä kävi samalla tavalla eli hommasin valmiiksi, mutta sitä sitten tarvinnutkaan.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

Kytkintä

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 21.7.2008 19:02

Itellä olisi VM02 golffi ja pitäisi saada jämerämpää kytkintä... taitaapi olla kaksoismassa vauhtiksella varustettu malli?
Millainen paketti tuonne menisi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa