Asiaa mk1 golfista

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Golf LD
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.6.2008 16:02

Asiaa mk1 golfista

ViestiKirjoittaja Golf LD » 30.6.2008 16:14

Moro!
Suunnitelmissa olisi ostaa kyseinen auto tutulta. Auto on muuten kunnossa, paitsi kone ei kuulemma toimi. Todennäköisimpiä syitä tähän? Nämä dieselkoneet kuitenkin tunnen kuin omat taskut, joten auttaa ainakin asiaa. Kirjastostakin saisi varattua Haynesin manuaalin tuohon.

Toinen asia, jostain päin voorumia luin ettei näissä dieseli golffeissa ole minkään maailman siirtopumppua?? Syöttöpumppuko se yksin koittaa sitä löpöä imeä? Ilmaongelmista luin myös.
Kannattaisiko siis sähkönen tarvikepumppu asentaa joko konetilaan tai tankin viereen, riippuen pumpun mallista? Ei pitäisi siten ainakaan tulla "ilmavaivoja" esim. löpön loppumisen jälkeen.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 30.6.2008 16:23

antaisit jotain osviittaa minkälaista vikaa siinä koneessa on niin kyllä selviää... ilmeisesti 1.5D?

Juu, ei dieselissä ole siirtopumppua ja pitää huolen ettei polttoaine lopu kesken ajon niin ei mitään huolta. ja sitten kun uutta suodatinta laittaa niin täyttää ensin ennen kuin laittaa paikalleen. Ja putket kannattaa vaihtaa motonetistä saataviin, ne on kuparia niin ei ruostu puhki

Golf LD
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.6.2008 16:02

ViestiKirjoittaja Golf LD » 30.6.2008 17:02

Nykyinen omistaja ei sen tarkemmin tiennyt mikä koneessa mättää. Ei ilmeisesti muutenkaan dieselkoneista perillä. Lähiaikoina tuo kuitenkin selviää kun saan golffin pihaan.
Eihän se tarvi olla kuin yksi pikku johto hehkusysteemiltä heikolla hapella niin saahan sitä ihmetellä ku ei käynnisty... Näkee sitten mikä siinä mättää.
Kansihan näissä kai halkiaa helposti jos väärin kiristää. Pitää tiedustella ettei kai kantta ole yritetty toheltaa auki.

Tarkotikko syöttöputkia mitkä kannattais vaihtaa?

Aika todennäköisesti kyseessä on juuri 1.5 d. Vuosimallia en ole tullut kysyneeksi mutta -70 luvullahan niitä "yksviitosia" käytettiin.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 30.6.2008 17:20

niitä tankilta tulevaa ja menevää tarkoitin, kun ne ovat vakiona rautaa. Jos on ettei hehkuta niin kannattaa katsoa sulake tulipellissä konehuoneessa.

Golf LD
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.6.2008 16:02

ViestiKirjoittaja Golf LD » 30.6.2008 17:25

Joo kiitoksia. Onko näissä sitten jotain yleisiä tai mahdollisia sellaisia vikoja mitkä kannattaa tarkistaa?

Starttia siinä tosin ei nyt ole, mutta lähitienoolta löytyy kyllä niitä.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.6.2008 18:08

Yleisin vika on ruoste. Taka-akselin kiinnityksen kohta erityisesti kannattaa kurkkia, voipi akseli tipahtaa jos pehmenny tarpeeksi nimim. kokemusta on! Samaten helmoissa nostokohdat on yleensä mutkalla ja pehmeät. Kuin myös takakaaret. Mikäli oikeasti ruosteettoman löydät, varsinki vanhemman mallisen niin onni potkaisi ja ihan persaukseen.

Kaiken muun nyt kohtuuella korjaa, esim. pumput nuissa tuppaa vuotamaan siitä kaasuakselin välistä, enimmäkseen ulospäin. Sähköt taitaa olla vanhempaa mallia jos kerran 1.5 LD, eli putkisulakkeilla niin ne on oikutellessaan yhet helvetin perkeleet, nimimerkillä kokemusta siitäkin.

Ei noihin mitään siirtopumppuja tarvi, kunhan pitää pa-linjat kunnossa samaten kuin suodatin, ja tankkaa ajallaan. Toimiessaan oikein mukavia laitteita ajella, halvalla kulkevat ja näppäriä pyöriteltäviä. Itselläkin pari dieseli ykköstä tuolla odottelee inspiraatiota/menovesien halpumista.

Tarinaa ja vinkkejä olisi lisääkin, mutta tuossa nyt alkuun. Laitahan ihmeessä kuvaa ja muuta kun saat värkin pihaan.

Golf LD
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.6.2008 16:02

ViestiKirjoittaja Golf LD » 30.6.2008 18:21

Eipä tuo päällepäin näyttäisi olevan pohjasta ruostunut, kuten ei myöskään omistajan kertoman mukaankaan.
Perehdytään sitten autoon tarkemmin kunhan saan hommattua sen.

Golf LD
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.6.2008 16:02

ViestiKirjoittaja Golf LD » 1.7.2008 13:57

Yksi asia vielä ihmetyttää. Syöttöpumpun takanahan on se vipu, joka on ilmeisesti kylmäkäynnistin? Vaijeri siitä on irrotettu ja käännetty sivuun. Onko ko. laite kuinka tarpeellinen, pitäisikö laittaa sitten kuntoon? Systeemi ilmeisesti aikaistaa (vai myöhästää?) ruiskutusta kun vipua käännetään edestä päin katsottuna oikealle?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa