1.8i RP sytkän säätö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

1.8i RP sytkän säätö

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 11.6.2008 21:18

Pitääkö ottaa se sininen liitin(lämpötilan anturi?) irti ku säätää sytkän? oppaassa sanotaan että alipaineletku pitäsi ottaa irti mutta kun sen ottaa irti niin se ei vaikuta mitään tyhjäkäyntiin.

Mikäs se on oikea tapa tuohon kone tyyppiin?

NeonFry
-
Viestit: 136
Liittynyt: 31.3.2004 20:07

ViestiKirjoittaja NeonFry » 12.6.2008 20:23

Anturin kaapelia ei oteta irti. Myöskään alipaineletkulla ei ole merkitystä koska käsittääkseni se vaan huolehtii ettei kone ala "jälkikäymään", ohjaus tulee ruiskun sivussa olevasta magneettiventtiilistä (viisaammat voi korjata).
Sen ihmeellisempiä ei ole, ajoituslampun kanssa vaan sytytyksen ennakon merkkeihin (vauhtipyörässä merkki, sama merkki löytyy myöskin muovikopasta ja sille on kaverina pieni lovi isoimmassa hihnapyörässä).

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.6.2008 22:31

Pitää ottaa alipaineletku jakajasta irti. Sillä ei ole ole jälkikäymisen kanssa mitään tekemistä.

Jos oppaassa sanotaan, että lämpöanturin töpseli otetaa irti niin sitten sekin.
Viimeksi muokannut ifa, 13.6.2008 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 12.6.2008 23:47

En pistä päätäni pantiksi mutta alipaineletku irti ennakonsäätimestä (tulppaa letku), lämpöanturi irti (ECU menee kiinteälle asetukselle). Lambda-anturista en ole täysin varma mutta sitä ei varmaan tartte ottaa pois.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa