VW "Jetta" '98 ekoTD

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 6.6.2012 22:59

Huomenna nokka kohti Ruotsia savuseuramatkaryhmämme kanssa. Pari viikkoa on autoa tullut fiksattua ihan tosissaan ja nyt näyttää jo ihan siedettävältä. Maalailin helmat uudelleen, vaihdettiin etuloksujen mädät alaosat uusiin, laitoin paremmat takaovet kiinni ja maalailin sieltä sun täältä, mm. kaikki kaaret. Etumaski on uudelleen maalattu ja orkkis europuskuri meni kiinni, kun jenkkipuskin näytti läpiammutulta - pitää maalata sekin uudelleen.
(Disclaimer: Kaikki näkyvät virheet ovat muuten roskaa tai jotain muuta kakkaa)

Kuva Kuva

Sovittelin vihdoin ja viimein mk3.5 cabrion peilit kiinni. Rälläkkä lauloi ja lastua lensi, mutta kyllähän ne sinne nätisti sopivat. Kahdella pultilla kiinni vanhoihin reikiin ja kolmas eli ylimmäinen eliminoitiin. Ainoa pikku juttu tuossa on, että kun molemmat puolet ovat pikkupeilejä, niin ne ovat ns. apparin peilejä. Eli kuskin puolella saa vetää horisontaalisäädön tappiinsa, että näkee taakseen, muuten saa katsella itseään.

Kuva Kuva

Dubsonicin pajalla taiottiin männä kuussa uusi putkisto katilta taaksepäin 2,5" röörillä ja kahdella vaimentimella - äänimaisema muuttui paaaljon kivempaan suuntaan. Mörisee, murisee, mutta on motarilla itseasiassa vakiota hissumpi. Pari saumaa pitää vielä joutessaan päästellä ja hitsata uusiksi. Tuli loppuhitsauksessa yllättäviä vetelyjä. Kulkupuoleen vaikutti hieman parantavasti, viritys lienee siis onnistunut.

Kuva

Helvetillinen fiksausprosessi [x ]
- Sisältää ehkä paremmat takaovet ja kontin luukun toisesta samanvärisestä [x - paitsi luukkua ei enää ollut saatavilla]
Putkiston tekeminen loppuun asti [x ]

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.6.2012 9:16

Vähän speisseriähän nuo teledialit huutelee. Muuten näyttää kyllä aika kivalta! :)

Harmi, kun nuo 8x16 on niin harvassa ja melkeinpä 2 x 16" setit pitäisi haalia, että niitä saisi neljä kappaletta.
Joku replicavalmistaja saisi kyllä alkaa tekemään 17" teledialeita... :)

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 7.6.2012 12:58

Arviolta laskeskelin että 20mm adapteripala pitäis riittää komeasti 7" vanteella. Pikkuisen jäi vajaaksi, eikä tohon adapterin väliin oikein lättyä enää kehtaa laittaa. Ihan kiva noinkin. Itseasiassa mun mielestä toi kapea telediali isolla eeteellä on parhaan näköinen, kun keskiö tulee lipan yli. Perversionsa kullakin...

Off to Mantorp...

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 11.6.2012 21:23

Ja takaisin...

Vehkeet kesti reissun, tuloksena jotain 25 kierrosta lauantaina rataa ja sunnuntaina dyno. Projektipuolella olenkin sitten selitellyt enemmän teholappua. Mikä oli erittäin positiivista, niin jarrut toimii radalla aivan loistavasti ja kestää käyttöä. Lisäksi tuo Vogtlandin coilialusta ei ole ollenkaan hassumpi ajettava radalla ja ei hirveästi tunne sitten kuormaakaan kun auto täynnä ihmistä ja tavaraa ajettiin kohti Ruåtsia. Jos nyt lähti kierrosajoista 10 sekuntia, niin pitäisiköhän ottaa se 1.45 kierrosaika tavoitteeksi ensi vuonna. =)

Kuva Kuva

Ratailuvideo, 5min jälkeen on ehkä parhaiten nähtävää tylsässä sateella ajelussa, kun muut tuntuu olevan tiellä.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 12.7.2013 23:03

Jahas, yli vuosi edellisestä päivityksestä.

Juurikaan mitään ei ole muuttunut, yli 30tkm tullut taas lisää ja kulutukset pyörii siinä viiden kieppeillä. Ahdin on vaihtamatta, nokka on vaihtamatta ja jakopääkin pitäisi tehdä varuilta kun 60tkm täyttyi. Ennen reissua tosin meinas käydä pieni hazardi, kun huomasin kampuran päässä olevan hihnapyöräpaketin olevan lähinnä yhdellä pultilla kiinni, muiden ollessa katki tai kadonnut. Onneksi tuli kurkistettua...

Ruåtisssa tuli taasen käytyä ja lauantain 30 kierroksen ratailun lisäksi keskityin lähinnä videoiden tuotantoon. Mutkissa toi menee tosi mallikkaasti, mutta edelleen pännii että Mantorpin takasuoraa ei noilla pakopaineilla kaasu pohjassa kehtaa vetää, toiset tosin onnistuu halkaisemaan sylinteriputketkin siellä... ;) Noh, yritetään parantaa taas ensi vuodeksi...

Kuva Kuva

Ja pari videotakin tuli koostettua:

Eka lähinnä erään valkoisen ja savuttavan farmarinelosen suoritteista
Ja toinen vähän pidempänä versiona turbodiesel.fi porukan retkeilystä ja osanotosta tapahtumaan

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 16.6.2014 12:28

Taas kerran vuosi päivityksestä. Tänäkin vuonna porukkamme suuntasi Mantorppiin Bug Runiin, josta tulikin tämän porukan ainoalle tosikiihdyttelijälle varsin menestyksekäs reissu.

Omalta osaltani veivasin rataa lähinnä sateessa ja vähän kuivallakin lauantain aikana jotain 40 kierrosta vehkeiden toimiessa jokseekin kohtuullisesti. 02m loota on tuntunut tässä kevään aikana varsin pätevältä vaihtoehdolta ja paketti alkaa olemaan kasassa lisävoiman hakemista ajatellen. Nyt pienillä olemassa olevien ahtimen ja pakosarjan muutoksilla saatiin vähän hönkää lisää, mutta kyllä tuo reilusti isompaa mutkaa kaipaa. Auto sinänsä on aivan loistava ajella radalla ja varsinkin sateella, joten siitä saa olla varsin tyytyväinen

Kuva Kuva

Vähän koostevideota porukan reissusta ja Ruåtsin valloituksesta Youtubessa

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 6.7.2015 21:42

Jahas, hetki viimeisestä. Mantorppiin ei tänä vuonna ehditty, mutta Jetta tuli päivitettyä ahtimen osalta jonkun verran isompaan. Sivistynyttä kulkua on haettu nyt kuukauden päivät erinäisin tuloksin ja erivärisin savupilvin. Hyvin tuo kuitenkin tuntuisi sysäävän.

Hieman hellää hoitoa tai ihan uutta koriahan toi kaipaisi. Eräs Harlekiinikin kummittelee myynnissä tasaisin väliajoin, varsinkin silloin kun liikenevä kapitaali on käytetty jo kaikennäköisten kulkineiden liikkeellä pitämiseen. Noh, kattellaan...

Enivei, tuli hieman kuvailtua kulkinetta säätämisen lomassa.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 3.1.2016 14:43

Enpäs tiedä, että pitäisikö nämä yhdistää pikkuhiljaa samaksi projektiksi konehomman kanssa, mutta enivei, jotain jännää on tapahtunut autorintamallakin.

Mielessä on jo pari kesää pyörinyt tekniikan sijoittaminen parempikuntoiseen koriin. Sellainenhan oli jo katsottuna jonkin aikaa ja vihdoin joulun jälkeen pääsin tämän hakemaan. 194tkm veivattu kaksilitrainen AGG-moottorinen bensavento, yllättäen samalla rakkaalla värillä ja oikein Ruåtsintuonti. Parempikuntoista pohjaa en ole nähnyt kuin tehtaan kuvissa ja mikä parasta - tässä on kattoluukku. Mitä nyt auto on pari vuotta seisonut ja vähän jarruiltaan jumissa, mutta hyvää koriahan tässä haettiinkin, eikä hinta päätä huimannut.

Saabissa oli mukavasti otteeseen merkattu vetokykyä, joten paketti liikahti kevyellä trailerilla ihan mukavasti.

Kuva

Auto suostui käynnistymään tasan yhden kerran pitkän ihmettelyn jälkeen ja onneksi juuri silloin kun meinattiin alkaa vinssaamaan tätä traikulle. Veikkaisin kampuran asentotunnistinta, joka ilmeisesti antaa ecullekin luvan käynnistyä - se selittäisi aika paljon ihmeellisyyksiä. Kone pyörii, mutta bensapumppu ja kiekkamittari eivät liikahda. Ensin piti raksia jälkiasenteinen hälytin pois ja todeta vian pysyvän. Katsotaan nyt viittisikö anturin kuitenkin tuohon vaihtaa, joka helpottaisi kummasti tämän liikuttelemista toivottavasti ulkoilmaa lämpimämpään kohteeseen purettavaksi.

Suunnitelmanahan on siis käytännössä purkaa tästä lähes kaikki hiiteen ja pultata Jetasta dieselpalikat sun muut "rare"-hilppeet sisään pienen sipistelyn kera. Samalla vaikka climatronikki voisi löytää tiensä paikalleen, jos semmoinen täydellinen paketti jostain sopuhintaan löytyy (hox!), ehkä ne sähkölasitkin, jolloin oltaisiin jo "vollaustattung"-linjalla racehenkisesti. Tekniikka on jo myynnissä, joten tarjouksia saa esittää. Ei se ihan hirveästi maksa ja saan mosan ja lootan pois jaloista.

Katsastin kyllä Jetankin vielä varuiksi, jos tulee esteitä tälle projektille, mutta kova halu olisi kevääksi tämä suorittaa...

Edit. Jetan elämä, osa 2, jatkuu täällä


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa