Seat Cordoba vario

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Reimond
-
Viestit: 638
Liittynyt: 1.8.2003 15:16

ViestiKirjoittaja Reimond » 1.6.2007 22:27

Jos mielessä on rahan säästö ja lompsan kiristely, niin mitä järkeä on rakennella autoa? Anteeksi.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 1.6.2007 22:59

Mitäs Reimond yritit tuolla kommentilla tarkoittaa? Onko se viileempää rakennella semmosia muutoksia jotka ovat kalliita? Onko autoharrastuksen tärkein pointti kuluttaa paljon rahaa?

Reimond
-
Viestit: 638
Liittynyt: 1.8.2003 15:16

ViestiKirjoittaja Reimond » 2.6.2007 0:32

Ei ole. Topicin aloitus sanat vaan antaa sellaisen fiiliksen, että rahalla olisi parempaakin käyttöä.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 2.6.2007 0:53

Meitä on moneen junaan. Osa vie auton tuningfirmaan laitettavaksi, lyö kasan euroja tiskiin ja palaa esim. leipätyön tai olkkarin sohvan pariin, ja sitten esittelee autoaan tyytyväisenä, osa rakentelee itse hissukseen ja koettaa pitää budjetin rajallisena. Samalla oppii kaikkea uutta. (eikä herneitä kenellekään, tässä ei kuitenkaan väheksytä ketään.)

Minusta tämä topicin peli on ihan asiallisesti tuunattu. Nk. Kompromissi käyttis / harrastepelin suhteen.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.6.2007 1:30

Evry-modissa on kieltämättä hinta/laatu-suhde enemmän, kuin kohdallaan :)

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 2.6.2007 8:52

On kyllä hyvin pysynyt heposet tallella, voi sanoa että suhteelisen kestävää tekniikkaa.

OPC
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.11.2004 20:20

ViestiKirjoittaja OPC » 2.6.2007 11:16

no pysyyhän ne tallessa kun ohipuhallusta kompensoidaan ylipaineella...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 2.6.2007 19:18

Katos, onpas tänne tullu kommentteja. Aloitetaas...

vieläkös kytkytin pitää hyvin noilla väännöillä
Itseasiassa pitää. Talvella oli tuon rikkinäisen N75 myötä hieman yliahtoa, jolloin kytkin kyllä luisti. Päivitys parempaan on mielessä ja toteutetaan jossain vaiheessa.
kyllähän tuo ns.käyttö autoon on ihan riittävä ja tuntu viime kesänä ihan hienosti radallakin työntävän. ;D
Ainoa vaan, että viime kesänä molempina ratakertoina ahtoja oli vain 0.5bar
Missä kävit penkis (mist toikuva on)?
Seinäjoen AMK:n penkissä.
Jos mielessä on rahan säästö ja lompsan kiristely, niin mitä järkeä on rakennella autoa?
Eihän siinä olekaan. Edellisellä pelillä olisi joutunut kiristelemään liikaa, koska oli lainanlyhennykset päällänsä. Tämä peli on lainaton, joten ajan kanssa sitä sitten budjetin myötä laitellaan. Ehkä topicin aloitusteksti on siis siinä mielessä harhaan johtava, olisin sen RS Fabian pystynyt juuri ja juuri pitämään, mutta elo olisi ollut liian kireää (lue ei olisi sallinut mitään ylimääräisiä menoja ja niitähän 2 pienen lapsen kasvattajalla voi tulla äkkiäkin).
Anteeksi.
Saat anteeksi. JukkaA ja jiisimula oikeastaan hyvin kiteyttivät aatokseni asiaan.
Evry-modissa on kieltämättä hinta/laatu-suhde enemmän, kuin kohdallaan :)
Todellakin, kannattaa kuitenkin muistaa, että pakopaineet ja -lämmöt kohoavat, jolloin pieni originaaliahdin on kovilla.
no pysyyhän ne tallessa kun ohipuhallusta kompensoidaan ylipaineella...
En tiedä onko tarkoitus väittää edellisellä kommentilla, että tuo lohko olisi väljä paska, mutta öljyä ei kulu 15tkm matkalla 0.5l enempää, jota pidän aivan normaalina dieseliauton kulutuksena. Jos tuolla tarkoitettiin jotain muuta, niin se ei minulle auennu.

Huomenna ollaan taas tekniikkaa ja kuskia testailemassa, paikkana legendaarinen Ahveniston moottoripyhäkkö.

OPC
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.11.2004 20:20

ViestiKirjoittaja OPC » 2.6.2007 23:18

tarkoitin että ei pikku ohipuhallus haittaa kun ilmaa ahdetaan väkisin moottoriin kumminkin, vertaa vastaava ohipuhallus vaparissa.

en todellakaan tarkoittanut että se väljä olisi, sisään ajettu noilla kilometreillä!

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 20.6.2007 8:08

Äänentoiston parantelu aloitettu vaimentamalla takaronttia Vibroplast-vaimennusmatolla. Näillä näkymin ovien lisäksi myös katto tulee saamaan saman käsittelyn.
Kuva

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 22.6.2007 14:31

Mittari nollaantui ennakkotietojen mukaisesti eilen töistä kotiin tullessani. Kivahan tuolla "uudella" autolla on päästellä, kylmästöinti siitä vain puuttuu...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa