No nyt on uusi saman osanumeron airbag-kello kiinni. Ratti ja bagi yms. on muuten kasattu kiinni paitsi airbagia en vielä painanut kiinni ratin jousiin...
Autolla on ajeltu kuukauden päivät ilman clock springia ja airbagia.
Vikakoodeja oli:
01 motorelektronik
17978 - motorsteuergerät gesperrt
P1570 -35 -10 - Sporadisch
03 bremsenelektronik
00778 - Geber für lenkwinkel (G85)
62-00 - keine oder falsche Einstellung
49-10 - keine Kommunikation - sporadisch
15 Airbag
00588 - Zunder fur airbag (N95)
32-10 widerstandswert zu grob - sporadisch
Näistä muut nollaantuivat, mutta G85:n 62-00 "ei tai väärä säätö" jää päälle ei eikä nollaannu.
VCDS:n jarrujen blokista 004 sain näkyviin G85:n kulman ja se näyttää ihan oikein eli kulma muuttuu kun ratti pyörittää.
Ja tosiaan airbag-kello tuli oikeaan asentoon, aika helppo se on kokeilemalla todeta, että kehä pyörii kevyesti noin neljä kierrosta laidasta laitaan. Lisäksi kellossa on "silmä" joka näyttää keltaisella värillä koska kehä on keskialueellaan.
Eli miten saan ton G85:n vikaoodin ja valon pois? (hommaa ei paljon helpota saksankielinen VCDS ohjelma [emoji1] )
Edit: koitettu kalibroida ohjaus 10sek molempiin laitoihin, ei poista vikakoodia.
Edit2: muistaako joku miten se asento kalibroidaan? Muistan harmaasti että ratin kääntelyä, sitten ajoa suoraan 10m , ratin kääntelyä paikallaan ja koodi poissa ? Vai pitikö tämän jälkeen VCDS:ään antaa tieto että nollattu?
Beetle -99 2.0 bensa ostettu, vähän kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Beetle -99 2.0 bensa ostettu, vähän kysymyksiä
Jultsu kirjoitti:http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1J)_Brake_Electronics_(MK20)#Basic_Setting
Tolla pitäis hoitua
Jees, tämän jo löysinkin mutta nollaako tuo ajo sen errorin ilman tietokonetta vai ei?
Saksankielinen VCDS ei tässä oikein auta helpotusta.
Eli pitääkö noihin valikoihin mennä sopeutukden jälkeen vai ei?
No, koitellaan..
Re: Beetle -99 2.0 bensa ostettu, vähän kysymyksiä
Kyllä se tuossa ohjeessa mainitaan että ajon jälkeen kirjaudu ohjainyksikölle ja tee temput. Ei välttämättä tarvita, mutta tekisin kyllä.
Re: Beetle -99 2.0 bensa ostettu, vähän kysymyksiä
Mikä näissä Beetle/Golf/Borassa yleensä on jos etusivulasit nousee hitaasti sähköllä ylös? Lasit kyllä nousee jotenkuten mutta narisee ja rutisee, talvella oli sitä että eivät nousseet aina ollenkaan vaan piti kädellä auttaa. Tuntuu, että käyntijännitekin hieman vaikuttaa eli nousisi paremmin auto käynnissä. Avain ovipahvia ja oven sisäpeltiä ja koitin ruikkia WD40:sta hissin liukuihin ja vaijerille, mutta ei muuttunut toiminta.
Olisko vaijeri vaan niin hapessa vai onko siellä joku regulaattori joka liittyy moottorin toimintajännitteeseen?
Olisko vaijeri vaan niin hapessa vai onko siellä joku regulaattori joka liittyy moottorin toimintajännitteeseen?
Re: Beetle -99 2.0 bensa ostettu, vähän kysymyksiä
Vaijerit noista käsittääkseni yleensä loppuu. Säie tai pari poikki niin takkuaa kunnes koko vaijeri antautuu ja lasi tippuu oven sisään.
Omassa Leonissa samaa vikaa, ostin sparetolta koko mekanismin, ei maksanut maltaita. En vaan ole saanut aikaseksi vaihtaa kun auto seisonnassa muiden juttujen takia.
Omassa Leonissa samaa vikaa, ostin sparetolta koko mekanismin, ei maksanut maltaita. En vaan ole saanut aikaseksi vaihtaa kun auto seisonnassa muiden juttujen takia.
Re: Beetle -99 2.0 bensa ostettu, vähän kysymyksiä
Tulipas hankittua kakkosautoksi Beetle, vm99, 2,0 koneella, mittarissa 173tkm.
Muutamia huomioita näin kuukauden ajeluiden jälkeen:
-Sähkölasit etenkin pakkasessa hieman nahkean oloiset, täytyy kesän tullen käyttää ovipahvit auki ja katsoa selviäisikö pelkällä öljyllä ja samalla päivittää kaiuttimet uusiin.
-Bensatankin luukku ei aina avaudu, lukko kyllä surahtaa mutta luukku ei välttämättä aukene, onko tässä joku jousi joka pompauttaa luukun auki vai onko kyseessä vain suunnitteluvirhe?
-Mielestäni moottoria joutuu starttaamaan hieman oudon pitkään ennenkuin käynnistyy, ei mitenkään turhauttavan pitkään mutta ehkä parin sekunnin ajan, vika vai ominaisuus? (En omista aiempaa kokemusta tämän ikäluokan vag konsernin tuotteista)
-Tyhjäkäynnillä moottori yskähtelee satunnaisesti, ikäänkuin sillon tällöin jäisi sytytys välistä, tämän huomaa lähinnä auton tärähdyksenä ja pienenä heilahduksena kierroslukumittarissa. Entisen omistajan mukaan autoon on vaihdettu tulpat ja puola kesällä, mistähän tuohon oireeseen osaisi etsiä lääkettä..?
-Kesäksi ehkä hankintalistalla vanteet ja renkaat, millaisilla spekseillä olevia vanteita näihin on onnistuneesti istutettu?
Muutamia huomioita näin kuukauden ajeluiden jälkeen:
-Sähkölasit etenkin pakkasessa hieman nahkean oloiset, täytyy kesän tullen käyttää ovipahvit auki ja katsoa selviäisikö pelkällä öljyllä ja samalla päivittää kaiuttimet uusiin.
-Bensatankin luukku ei aina avaudu, lukko kyllä surahtaa mutta luukku ei välttämättä aukene, onko tässä joku jousi joka pompauttaa luukun auki vai onko kyseessä vain suunnitteluvirhe?
-Mielestäni moottoria joutuu starttaamaan hieman oudon pitkään ennenkuin käynnistyy, ei mitenkään turhauttavan pitkään mutta ehkä parin sekunnin ajan, vika vai ominaisuus? (En omista aiempaa kokemusta tämän ikäluokan vag konsernin tuotteista)
-Tyhjäkäynnillä moottori yskähtelee satunnaisesti, ikäänkuin sillon tällöin jäisi sytytys välistä, tämän huomaa lähinnä auton tärähdyksenä ja pienenä heilahduksena kierroslukumittarissa. Entisen omistajan mukaan autoon on vaihdettu tulpat ja puola kesällä, mistähän tuohon oireeseen osaisi etsiä lääkettä..?
-Kesäksi ehkä hankintalistalla vanteet ja renkaat, millaisilla spekseillä olevia vanteita näihin on onnistuneesti istutettu?
Re: Beetle -99 2.0 bensa ostettu, vähän kysymyksiä
Taitaa ne vaijerien vapaapyörät olla totaalijumissa siitä äksän muotoisesta hissipaketistaja se aiheuttaa lisää vastusta tuohon moottorin liikkumiseen. Ei nuo uudet tarvikehissipaketit montaa kymppiä maksa.
Käynnistyykö moottori nopeammin jos annat käynnissä olevasta toisesta autosta apuvirtaa? Voisi viitata kulahtaneeseen akkuun ja/tai starttiin.
Jos tässä mallissa on vaan yksi puola josta lähtee neljät letkut sylkyille niin vaihdoin just hetki sitten tuollaisen Lupon keulilta uuteen (käytettyyn), vanha oli monesta kohdasta halki ja iski parin sylkyn kipinät suoraan muovikuorien läpi moottorin runkoon ja aiheutti vastaavia ongelmia. Mutta jos puola on uusi niin entä tulppien johdot?
Käynnistyykö moottori nopeammin jos annat käynnissä olevasta toisesta autosta apuvirtaa? Voisi viitata kulahtaneeseen akkuun ja/tai starttiin.
Jos tässä mallissa on vaan yksi puola josta lähtee neljät letkut sylkyille niin vaihdoin just hetki sitten tuollaisen Lupon keulilta uuteen (käytettyyn), vanha oli monesta kohdasta halki ja iski parin sylkyn kipinät suoraan muovikuorien läpi moottorin runkoon ja aiheutti vastaavia ongelmia. Mutta jos puola on uusi niin entä tulppien johdot?
Re: Beetle -99 2.0 bensa ostettu, vähän kysymyksiä
Jultsu kirjoitti:Käynnistyykö moottori nopeammin jos annat käynnissä olevasta toisesta autosta apuvirtaa? Voisi viitata kulahtaneeseen akkuun ja/tai starttiin.
Jos tässä mallissa on vaan yksi puola josta lähtee neljät letkut sylkyille niin vaihdoin just hetki sitten tuollaisen Lupon keulilta uuteen (käytettyyn), vanha oli monesta kohdasta halki ja iski parin sylkyn kipinät suoraan muovikuorien läpi moottorin runkoon ja aiheutti vastaavia ongelmia. Mutta jos puola on uusi niin entä tulppien johdot?
Mielestäni startti kyllä pyörittää konetta ihan reipasta vauhtia, käynnistyminen vain kestää (mielestäni) oudon pitkään. Sitten kyllä tärähtää kerralla käyntiin. Mutta täytyy nyt tuo akkukin vielä tarkistaa varmuudeksi.
Tulpan johtoja hieman epäilin itsekkin, niistä ei aiempi omistaja ainakaan maininnut mitään. Täytyy yrittää tutkailla niitäkin jos sattuisi viikonloppuna ulkona sen verran tarkenemaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa