Säädettävän viiverelen kytkentä?
Valvoja: ffp jäsenet
Säädettävän viiverelen kytkentä?
Eli pitäs saada semmonen toiminta et kun virrat laittaa päälle, niin releeltä lähtee käsky ja sammuu tietyn ajan kuluttua.
Releestä löytyy nastat
30 kytketään maa ta+, kumpaa haluu ohjata
87releeltä lähtevä
87a releeltä lähtevä kun ei ole ohjausta
85 plussa
86 maa
c1 ohjaus plussa
c2 ohjaus maa.
Rele toimii nyt sillain et kun laittaa virrat päälle, niin 87 tulee koko ajan signaali. Jos ohjauksen käyttää hetkelisesti c1 tai c2 niin rele menee päälle ja veto loppuu säädetyn ajan kuluttua(eli toimii oikein). Miten tuon saisi kytkettyä, autosta ei oikeen löydy mitään plussa tai maa signaalia joka tulisi vaan hetkelisesti kun kääntää virrat päälle.?
Releestä löytyy nastat
30 kytketään maa ta+, kumpaa haluu ohjata
87releeltä lähtevä
87a releeltä lähtevä kun ei ole ohjausta
85 plussa
86 maa
c1 ohjaus plussa
c2 ohjaus maa.
Rele toimii nyt sillain et kun laittaa virrat päälle, niin 87 tulee koko ajan signaali. Jos ohjauksen käyttää hetkelisesti c1 tai c2 niin rele menee päälle ja veto loppuu säädetyn ajan kuluttua(eli toimii oikein). Miten tuon saisi kytkettyä, autosta ei oikeen löydy mitään plussa tai maa signaalia joka tulisi vaan hetkelisesti kun kääntää virrat päälle.?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Saako tuon releen vetohidastetuksi?
Jo saa, niin ohjaus sekä 30 napa virtalukolta ja 87a eteenpäin, jolloin katkeaa kun rele vetää.
Ellei saa vetohidastetuksi niin avautuvalla apureleellä voisi onnistua. Eli virtalukolta apureleen Kelalle ja kärjelle sähkö, kärjen toiselta puolen sitten aikareleen ohjausnapaan.
Tällöin ohjaus katoaa heti kun apurele vetää jolloin aikarele saa vain hyvin lyhyen pulssin.
Jo saa, niin ohjaus sekä 30 napa virtalukolta ja 87a eteenpäin, jolloin katkeaa kun rele vetää.
Ellei saa vetohidastetuksi niin avautuvalla apureleellä voisi onnistua. Eli virtalukolta apureleen Kelalle ja kärjelle sähkö, kärjen toiselta puolen sitten aikareleen ohjausnapaan.
Tällöin ohjaus katoaa heti kun apurele vetää jolloin aikarele saa vain hyvin lyhyen pulssin.
Rele on päästöhidastettu sääettävä. mul pdf tiedostona noi kaikki releen speksit. saako sitä mitenkään tänne linkitettyy? Speksit löytyy myös kahan autoluettelo sivuilta mut sinne tarvii tunnukset.
Viimeksi muokannut Luotijuna, 18.2.2016 20:06. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuossa aiemmin yritin selittää kuinka saat tuotettua impulssin tuolle aikareleelle avautuvalla- tai vaihtoreleellä. Ainut "epävarmuus" siinä on, että onko impulssi riittävän pitkä mutta sehän selviää kokeilemalla...
Olisi helpompi piirtää miten sen tarkoitin mutta omat it-taidot ei oikeen riitä siihen :/
Olisi helpompi piirtää miten sen tarkoitin mutta omat it-taidot ei oikeen riitä siihen :/
Muutenhan tuo rele vaikuttaisi toimivalta mutta tuo liipaisu on tosiaan hölmön mallinen, eli ei riitä että kytkisi 85:n rinnalle ku pitää vielä irrottaakki että laskenta alkaa... Ratkaisu voisi olla esim. Hagerin EZ 002(päästö hidastettu) tai sit löyty tommonen vähän halvempi Crouzet Emer8 (säädettävä monitoimirele).
Kärkien virrankesto kannattaa huomioida...
Kärkien virrankesto kannattaa huomioida...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei oo lamppuja semmosii mist vois ottaa, kaikki ledejä.. Mittaristosta jos kolvaa ni tarvii kunnon vehkeet ja kolvaajaa, on sen verran pientä. Kaikki on katottu sähkökaavioista et ei voi ottaa mittariston piuhoista ku kaikki tulee CAN väylää. Ja siis maadoitus ojauksen vaatii lamppu mut se ei oo ongelma ku releelä saa kaikki hoiderttuu.
Tomosella releellä pitäs varmaa saaa toimimaan?
http://www.wehrle-electronics.com/en/tr ... spx?LNG=en
http://www.wehrle-electronics.com/en/tr ... spx?LNG=en
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa