BKD- öljyvuoto koneen etupuolella.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kitunen
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.4.2015 12:34

BKD- öljyvuoto koneen etupuolella.

ViestiKirjoittaja Kitunen » 22.12.2015 18:58

Öljyä tuntuu kuluvan vähän liikaakin, eikä ihme kun koko koneen etu- ja samalla alapuoli on täysin öljyssä. Öljy näyttäisi tulevan öljynsuodattimen jalan alapuolelta. Onko näissä bkd- koneissa "tyyppivikana" jotain vuotavaa tiivistettä tai letkua mistä lähteä vuotoa tutkimaan?
Öljyä kuluu n. litra per 3500km. Öljyvana on ilmavirran mukana öljynnyt auton pohjaa jo hyvän matkaa, eipähän pääse ruostumaan...

Autona siis 297tkm ajettu octavia 2.0tdi bkd koneella.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.12.2015 20:27

Ensimmäiseksi tulisi mieleen moottoriöljyn lämmönvaihtimen ylä- ja alapuolella olevien o-renkaiden vuotaminen. Yleinen vika ainakin vanhemmissa paljonajetuissa vagin neloskoneissa.

Kitunen
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.4.2015 12:34

ViestiKirjoittaja Kitunen » 22.12.2015 21:28

Tuossa lämmönvaihtimen ympärillä onkin paksuin öljytöhnä kerros. Liekkö miten helppo päästä noihin o-renkaisiin käsiksi? Purattaa tietysti tavaraa edestä jumalattomasti. Näistä kun löytyisi hyvät räjäytyskuvat, niin olisi helppo neuvoa tietämätöntä, kuten itseäni.

Jana
-
Viestit: 47
Liittynyt: 17.10.2014 17:07

ViestiKirjoittaja Jana » 23.12.2015 10:13

Epäilen et suodattimen vaihdossa löystynyt se mutteri/pultti , johon suodatin tulee kiinni , sehän kiristää myös öljynjäähdyttimen ? Suodatin irti ja koittaa kiristää pulttia .

Kitunen
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.4.2015 12:34

ViestiKirjoittaja Kitunen » 23.12.2015 10:56

Hvyiä vinkkejä tullut jo. Välipäivinä otan auton lämpöiseen ja alan tutkimaan, ensimmäisenä hyökkään suodattimen alle tutkimaan.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 23.12.2015 17:23

BKD:ssä sisäpatruuna öljynsuodin. Siinä ei lauhdutin löysty liian tiukalle kiristetyn suodattimen takia.

Kitunen
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.4.2015 12:34

ViestiKirjoittaja Kitunen » 23.12.2015 18:17

BKD:ssä se öljynsuodattimen jalka/lauhdutin on siis ilmeisesti tämmöiset.
Kuva

Jyri. H tarkoitit ilmeisesti o-renkaita 11 ja 13? Räjäytyskuva ei ole ihan 100% oikea, mutta siitä saa idean mitä tarkoitan.

o-rengas nro. 11 ei ainakaan vuoda, kun se on helposti altapäin nähtävissä. Toki jos noita alkaa vaihtamaan, niin molemmat vaihtuu näppärästi kerralla.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 23.12.2015 18:22

Juuri näin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa