Webasto ei oikein kunnolla pelaa ja yksi syy voipi olla että akku menettää liian nopeasti potkuaan.
TDI Golf IV -00, webastolla.
Mikäs olisi hyvä akku ja kuinka ison olette saanut sopimaan?
Vakio taisi olla 90Ah.
Hyvä akku?
Valvoja: ffp jäsenet
Onko käytännön kokemusta Vartan agm-akkujen laadusta? Ne kun näyttäisivät olevan tällä hetkellä edullisimmasta päästä.
Nykyinen akku kun on jo reilun 8 vuotta vanha (varta blue dynamic), niin saattaa olla että käyttövarmuuden nimissä vaihto alkaa olemaan järkevää. Etenkin kun olisi tarkoitus asentaa webasto takaisin autoon muutaman vuoden "huoltotauon" jälkeen.
Nykyinen akku kun on jo reilun 8 vuotta vanha (varta blue dynamic), niin saattaa olla että käyttövarmuuden nimissä vaihto alkaa olemaan järkevää. Etenkin kun olisi tarkoitus asentaa webasto takaisin autoon muutaman vuoden "huoltotauon" jälkeen.
Jeepis vartan akulla eberiä max se 30min että vielä jaksoi tuo 2.5 commonrail startata hyvin.
Eurogloben akulla tunti eberillä niin starttaa ihan kevyesti.
Samat speksit molemmilla. Kokeilin paria vartan akkua kun luulin ekan olevan entinen.
Euroglobella on nyt menty jo nelisen vuotta. Pari vuotta per akku ja pistän vaihtoon ihan varmuuden vuoksi koska ikävä jos jonnekkin metsän keskelle hyytyy.
Eurogloben akulla tunti eberillä niin starttaa ihan kevyesti.
Samat speksit molemmilla. Kokeilin paria vartan akkua kun luulin ekan olevan entinen.
Euroglobella on nyt menty jo nelisen vuotta. Pari vuotta per akku ja pistän vaihtoon ihan varmuuden vuoksi koska ikävä jos jonnekkin metsän keskelle hyytyy.
Viimeksi muokannut kozel, 25.10.2015 19:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Varta, Exide ja Bosch edulliset akut on kyllä laadullisesti todella huonoja, etenkin hintaansa nähden. Brändit on tunnettuja ja nimekkäitä, mutta laatu on mennyt kyllä todella rajua alamäkeä. Nämä perus autotarvikeliikkeessä myytävät mallit on melko kertakäyttökamaa.
Kyllä noilta siis hyviäkin akkuja löytyy, en sitä sano (käytännössä mennään AGM-akkuihin kylläkin jo), mutta hinnat ovat sitten jotain aika älytöntä.
Midac akut on hinta/laatu-suhteeltaan erinomaisia, samoin Westa. Hinnat ovat samaa luokkaa noiden halpis-Varta/Exide/Bosch kanssa.
Webasto/Eber-käyttöön ja/tai autohifikäyttöön ehdottomasti AGM syväpurkauksenkeston vuoksi. Tavallinen lyijylevy-nesteakku ottaa tyhjäksi vetämisestä todella rajusti itseensä. Saattaa sen saada vielä "elvytettyä", mutta todennäköisempää on, että se ei enää pitkäikäinen sen jälkeen ole, vaikka virtaa vastaan ottaisikin.
Esimerkiksi Optima Yellow Top kestää vetää tyhjäksi saakka lukemattomia kertoja ja vielä viidenkin vuoden käytön jälkeen on Optimoista mitattu jopa 80% virtoja uuteen verrattuna.
Hintaa on toki jonkin verran, mutta saa rahoilleensakin vastinetta.
Kyllä noilta siis hyviäkin akkuja löytyy, en sitä sano (käytännössä mennään AGM-akkuihin kylläkin jo), mutta hinnat ovat sitten jotain aika älytöntä.
Midac akut on hinta/laatu-suhteeltaan erinomaisia, samoin Westa. Hinnat ovat samaa luokkaa noiden halpis-Varta/Exide/Bosch kanssa.
Webasto/Eber-käyttöön ja/tai autohifikäyttöön ehdottomasti AGM syväpurkauksenkeston vuoksi. Tavallinen lyijylevy-nesteakku ottaa tyhjäksi vetämisestä todella rajusti itseensä. Saattaa sen saada vielä "elvytettyä", mutta todennäköisempää on, että se ei enää pitkäikäinen sen jälkeen ole, vaikka virtaa vastaan ottaisikin.
Esimerkiksi Optima Yellow Top kestää vetää tyhjäksi saakka lukemattomia kertoja ja vielä viidenkin vuoden käytön jälkeen on Optimoista mitattu jopa 80% virtoja uuteen verrattuna.
Hintaa on toki jonkin verran, mutta saa rahoilleensakin vastinetta.
mulla ollu noita motonetin snajdereita jo kolmessa autossa yli 7 vuoden ajan, ja kaikissa eberi päivittäin käytössä syksyn kosteista kevääseen asti. Ei oo ollu ongelmia... Mikään akku ei kestä lämppärikäyttöä jos ajat vähemmän kuin käytät lämppäriä.
kahdessa viimeisessä multivanissa ei oo tarvinnu koskaan ladata tuota akkua joka käyttää lämppäriä, koska käynnistysakku on erikseen. -04 passatissa latasin kerran kuussa ylläpitolatauksen koska oli ainut akku (multivanissa tän kokosia 2kpl)
kahdessa viimeisessä multivanissa ei oo tarvinnu koskaan ladata tuota akkua joka käyttää lämppäriä, koska käynnistysakku on erikseen. -04 passatissa latasin kerran kuussa ylläpitolatauksen koska oli ainut akku (multivanissa tän kokosia 2kpl)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa