3B Passat 4Motion - 00 voimansiirron öljyt?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 197
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
3B Passat 4Motion - 00 voimansiirron öljyt?
Moro,
Olen tässä googletellut pääni sekaisin kun olisi tarkoitus vaihtaa Paskattiin laatikon ja perän öljyt.Öljylaaduista ja merkeistä tässä on kyse.Itseäni kiinnostaisivat RedLinen-litkut,millaisia kokemuksia löytyy.Käytin edellisessä Paskatissa laatikossa ja ohjaustehostimessa RedLineä ja tuntuivat toimivan ihan ok.Nykyisessä tuntuu nopeassa vaihdossa,1:ltä 2:lle helposti tuuttaavan varattua,eikös RedLinessä ole jotain ominaisuuksia liittyen synkkarenkaiden toimintaan?
Niin ja vaihdetaanko Torseniin öljyt? Ja jos niin miten se tapahtuu?
-Jani
Olen tässä googletellut pääni sekaisin kun olisi tarkoitus vaihtaa Paskattiin laatikon ja perän öljyt.Öljylaaduista ja merkeistä tässä on kyse.Itseäni kiinnostaisivat RedLinen-litkut,millaisia kokemuksia löytyy.Käytin edellisessä Paskatissa laatikossa ja ohjaustehostimessa RedLineä ja tuntuivat toimivan ihan ok.Nykyisessä tuntuu nopeassa vaihdossa,1:ltä 2:lle helposti tuuttaavan varattua,eikös RedLinessä ole jotain ominaisuuksia liittyen synkkarenkaiden toimintaan?
Niin ja vaihdetaanko Torseniin öljyt? Ja jos niin miten se tapahtuu?
-Jani
-
- -
- Viestit: 197
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Ajattelin jos kokeilisin Redlineä voimansiirtoon.
http://www.redlineoil.se/rekguide-volkswagen
Laatikkoon MT-90 2,3-2.8 litraa.
Etuperä 75W90 0,8 litraa
Takaperä 75W90 1 litra.
Siis luulin että edessä on sama öljytila laatikon kanssa? Ymmärsinkö nyt jotain väärin...
http://www.redlineoil.se/rekguide-volkswagen
Laatikkoon MT-90 2,3-2.8 litraa.
Etuperä 75W90 0,8 litraa
Takaperä 75W90 1 litra.
Siis luulin että edessä on sama öljytila laatikon kanssa? Ymmärsinkö nyt jotain väärin...
-
- -
- Viestit: 197
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 197
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 197
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 197
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Jaahas,ei mennyt tämäkään yksinkertainen huoltotoimenpide ihan putkeen.
Ekana auto ylös pukeille vatupassiin,pohjamuovit pois ja tutkiskelua.
Laatikon tyhjennysproppu löytyi vaivatta.Olin jo päästämässä öljyjä pois kun aloin silmäileen että missäs se tarkastus/täyttöproppu on.No sehän löytyi vasemman vetarin edestä,17 mm kuusiokolo.Eikä tietenkään ollut niin isoa kuusiokolohylsyä että ois sen avannut.17 mm pultista sain tehtyä avaimen joka melkein katkesi,siis vahvistus hitsausta pulttiin ja onneksi proppu lähti irti.Oli oikeasti tiukassa.
Siinä kun öljyjä laskin pois niin aloin miettimään että mihin ne etuperän öljyt tulee kun tyhjennys on suoraan tasauspyörästön alla ja täyttö siellä vetarin edessä.
Oikean vetarin tienoilta en löytänyt mitään proppua.Ja sama homma torsenin kanssa,ei mitään tyhjennystulppaa löytynyt paitsi suht iso "kiekko" joka on sokalla kiinni.Tosin huomasin että torsenin alapinta on huomattavasti ylempänä kuin laatikon tyhjennysproppu,oletin että kait se öljy sielä valuu alamäkeä myöten pois.
Uudet öljyt laatikoon (MT-90) ja sitä meni tasan 3 quartin purkkia eli 2.8 litraa.
Sitten takaperän ihmettelyä.Tyhjennysproppu löytyi toki mutta missä se täyttö/tarkatus on? Otin vasemmanpuoleisen vetarin suojapellinkin pois ja eipä siellä mitään ollut.Sormilla kun perän päältä tunnustelee niin ei osunut kuin kuminen huohotin? sormiin.
Ohessa muutama ehkä selventävä kuva laatikosta:
Ekana auto ylös pukeille vatupassiin,pohjamuovit pois ja tutkiskelua.
Laatikon tyhjennysproppu löytyi vaivatta.Olin jo päästämässä öljyjä pois kun aloin silmäileen että missäs se tarkastus/täyttöproppu on.No sehän löytyi vasemman vetarin edestä,17 mm kuusiokolo.Eikä tietenkään ollut niin isoa kuusiokolohylsyä että ois sen avannut.17 mm pultista sain tehtyä avaimen joka melkein katkesi,siis vahvistus hitsausta pulttiin ja onneksi proppu lähti irti.Oli oikeasti tiukassa.
Siinä kun öljyjä laskin pois niin aloin miettimään että mihin ne etuperän öljyt tulee kun tyhjennys on suoraan tasauspyörästön alla ja täyttö siellä vetarin edessä.
Oikean vetarin tienoilta en löytänyt mitään proppua.Ja sama homma torsenin kanssa,ei mitään tyhjennystulppaa löytynyt paitsi suht iso "kiekko" joka on sokalla kiinni.Tosin huomasin että torsenin alapinta on huomattavasti ylempänä kuin laatikon tyhjennysproppu,oletin että kait se öljy sielä valuu alamäkeä myöten pois.
Uudet öljyt laatikoon (MT-90) ja sitä meni tasan 3 quartin purkkia eli 2.8 litraa.
Sitten takaperän ihmettelyä.Tyhjennysproppu löytyi toki mutta missä se täyttö/tarkatus on? Otin vasemmanpuoleisen vetarin suojapellinkin pois ja eipä siellä mitään ollut.Sormilla kun perän päältä tunnustelee niin ei osunut kuin kuminen huohotin? sormiin.
Ohessa muutama ehkä selventävä kuva laatikosta:
-
- -
- Viestit: 197
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Syvägooglaus tuotti tulosta takaperän suhteen:
http://www.fixya.com/cars/t8357121-l_2000_vw
Täyttö/tarkastustulppa on oikean vetarin takapuolella,vetarin suojuskoppa on otettava pois.
Lisäksi lueskelin Passatworld-foorumia ja siellä kerrottiin että autamaattilootassa on oma öljynsä etuperässä ja torsenissa.Manuaalissa nämä olisivat samaa tilaa jolloin yhdellä öljylaadulla mennään.
http://www.fixya.com/cars/t8357121-l_2000_vw
Täyttö/tarkastustulppa on oikean vetarin takapuolella,vetarin suojuskoppa on otettava pois.
Lisäksi lueskelin Passatworld-foorumia ja siellä kerrottiin että autamaattilootassa on oma öljynsä etuperässä ja torsenissa.Manuaalissa nämä olisivat samaa tilaa jolloin yhdellä öljylaadulla mennään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa