Tullut kuolattua arosoita siitä lähtien kun tuollaisen ensimmäistä kertaa näin rusan shellin pihassa. Tuli siinä kaverien kanssa ihmeteltyä että mikäs tällainen seatin logoilla varustettu lupo oikeen on, kun ei koskaa oltu kuultukkaan. Tekosyy tällaisen ostoon saatiin kun vanhasta käyttis fiatista hajosi kytkin eikä itsellä ollut kinnostusta lähteä korjaamaan sitä räntäsateessa. Budejettiin sopiva yksilö löytyikin lohjan suunnalta ja tuollainen sieltä sitten haettiin...
Seat Arosa 2003 1.4MPI
Autossa oli ostaessa tällaiset erikoisuudet:
-Perus alut ja bc racing v1 säädettävä alusta
-Tummat lasit
-Punaiset takavalot
-Takalasin pyyhin poistettu
Näillä sitten ajeltiin talven yli kunnes katsastuksesta satiin korjauslista jolloin uusittiin:
-Pakoputki (joutui tilaamaan ruostsista asti kun täältä ei löytynyt)
-Pelkääjän takalaakeri vaihdettiin ja samalla uusittiin molemmat takajarrut (rummut)
-Alusta vaihdettiin vakioon, kun ei tuota bc alustaa saa suomessa helposti muutoskatsastettua :/
-Takavalot vaihdettin kun luulin että nuo on kalvotettu, no eipä ollut vaan maalattu. Nuo myytiin jollekkin lupo kuskille ja ostettiin romikselta käytetyt vakiot.
-Joku vedenlämpötila anturi uusittiin ja samalla hommattiin itselle vikakoodi lukija/kuittari (kiitokset frendille ohjelmistosta)
Tällasella painettu tämä alkukesä menemään:
Sitten vähän mitä muutoksia/osia on tulossa/hankittu:
-Alusta takaisin alle (ja ehkä koitetaan kikkailla se vielä leimalle :)
-Vanteet niistä juttua alempana
-Bonnet bra konepellille. Tuo on jo slamitilta tilauksessa, mutta saan sen varmaan vasta syksyllä saatavuus ongelmien takia
-Etuovien aurinkolipat odottaa asennusta hyllyssä
-Stubby peili myös kuskin puolelle, tuokin on jo saapunut ruotsista. Kyseessä on vaijjeri versio josta tehdään sähköinen käyttämällä tämän hetkisen peilin osia,
-Lupo takavalot myös tulossa. Ei ollut varaa cambridgeihin niin nyt tulee ihan perus punaset. Ainakin näin aluksi :)
-vw sharanin antenni (jos sopii, ei vielä tietoa tuosta)
-Etupuskuri on myös hieman huonossa kunnossa joten se varmaan uusitaan. uuteen puskuriin ajattelin modailla cupran lipan ja arosan vakiosumuvalot kusikalvoilla.
-Tuo puuttuva seatin logo koitetaan hommata tuohon maskiin
-Sisusta pysynee aika vakiona, mutta joku gti golfin vaihdekepin nupin tai vastaavan voisi hommata. Samoin jos jostain löydän tuollaisen wink/paneeli taustapeilin, niin aattelin kokeilla miten tuollainen toimii.
http://www.mazdas247.com/forum/attachment.php?attachmentid=182853&d=1302554600
Sitten asioita joita on saatu tehtyä:
Ruotsista tuli peilin mukana uudet sivuvilkut lokasuojiin, mallia tummat. Samalla vaihdettiin led parkit ja kilven valot.
Popit pistettiin kanssa kiinni. Kaikki tarvittava oli jo kiinni vanhassa autossa, joten ne irroteltiin ja asennettiin tähän.Ilokseni huomasin että autossa oli koko kontti vaimennettu kansia myöten jollakin poppi matolla.
-Alpine cde9880r soitin
-Ovissa oli valmiina rainbown kajari sarja joten niihin ei koskettu ainakaan vielä. Paksummat kajari kaapelit niihin näytti olleen vaihdettu. (takakajareille arosoissa ei ole paikkoja.)
-35mm päävirtakaapelit (jakoblokeilta eteenpäin 10mm)
-spl dynamic sulake asema
-spl dynamic jakoblokit (vararengas kotelossa piilossa)
-Renegade 500w vahvari
-Velocity subbari
-SSL kondensaattori
Tuonne pitäisi vielä lisätä vaneri vararengaskotelon päälle. Tuo kontin pohjalevy on sen verran löysä että basso vähän uppoaa tuohon vararengas reikään. Näillä samoilla vehkeillä on tullut nyt luukutettua 6v, joten huomaa että basson kalvo ei enää ole ihan parhaassa iskussa. Varmaankin vaihdan tuon basso/vahvari yhdistelmän kuhan saa projektia vähän eteenpäin.
Auton ostosta lähtien on tullut mietittyä erillaisia vanne variaatioita autoon.Ronal turbot ja bbs rm:ät on käynyt mielessä, mutta varsinkin jälkimmäisissä vastaan tuli tilipussin koko :) Lopulta tuli sitten törmättyä netissä makean näköisiin vanteiisiin jotka miellytti silmää ja rahapussia. Tilaukseen lähti Japan Racing JR14 vanteet mukavassa 15x8 et 20 koossa.
Renkaiksi valikoitui Nankangin nakit 185/45 15 koossa eli vähän venygummi meininkiä :).
Ensiviikolla pitäisi tulla soviterenkaat ja uudet pultit vanteille niin saa ne alle. Samoin tuo alusta yritettään laittaa samalla niin ei näytä nakit niin yksinäisiltä lokareissa.
Päivitellään taas kun saan jotain aikaan...
Seat Arosa Low 'N' Slow käyttis projekti
Valvoja: ffp jäsenet
Joo heiijastimet pysyy ja yritetään muutenkin tehdä autosta katsastuksista läpi menevä. Tuota alustaa näyttää jotkut saaneen leimaa noilla papereilla mitä sen mukana tulee, kunhan vain löytyy sopiva katsuri. Jos ei millään saa leimaan noin niin sitten täytyy juurikin kikkailla jonkin toisen alustan kanssa että saa merkinnän otteeseen :)
Noniin päivitelläänpä mitä projektille kuuluu...
Kuskin peili vaihtui tuohon stubby versioon.
vakio peilistä poistettiin lasi ja kuori
Sitten sähkömoottori irti ja piuhat irti liittimestään.
sitten avataan tuo lukkorengas tuon jousen päältä, niin saadaan tuo alaosa irti peili adapterista.
Sitten vain kasataan takaisin uusilla osilla. Uusi peili oli vaijjeri versio, joten tuo vanhan peilin sähkömoottori laitetaan kiinni uuteen peiliin.
Ihan hyvän näköinen tuo on tarvike peiliksi. ainoa miinus tuossa on että peilin runko on muovia kun alkuperäisissä tuo on metallia, joten tuppaa tärisemään tuo lasi hieman kovemmissa nopeuksissa. täytyy vielä katella jos jostain löytyy alkuperäinen stubby niin pääsee eroon tuosta tärinästä.
Nuo aurinkolipat laiteltiin kanssa kiinni noihin sivulaseihin.
Takavalot vaihtoon, elikkä lupon punaiset takavalot tuli hommattua.
Arosassa joutuu muuttamaan hieman pinnien paikkoja liittimissä jotta valot toimii. Oikea kaavio löytyi jenkkien lupo foorumilta. Lupon valoissa on peruutus ja sumuvalo molemmissa umpioissa toisin kuin arosassa, joten valojen välille joutui vetämään ylimääräiset piuhat.
Muuten nuo menee paikoilleen samalla tavalla kuin vakio valot
piristää kyllä kummasti tuota takapäätä
Kuskin peili vaihtui tuohon stubby versioon.
vakio peilistä poistettiin lasi ja kuori
Sitten sähkömoottori irti ja piuhat irti liittimestään.
sitten avataan tuo lukkorengas tuon jousen päältä, niin saadaan tuo alaosa irti peili adapterista.
Sitten vain kasataan takaisin uusilla osilla. Uusi peili oli vaijjeri versio, joten tuo vanhan peilin sähkömoottori laitetaan kiinni uuteen peiliin.
Ihan hyvän näköinen tuo on tarvike peiliksi. ainoa miinus tuossa on että peilin runko on muovia kun alkuperäisissä tuo on metallia, joten tuppaa tärisemään tuo lasi hieman kovemmissa nopeuksissa. täytyy vielä katella jos jostain löytyy alkuperäinen stubby niin pääsee eroon tuosta tärinästä.
Nuo aurinkolipat laiteltiin kanssa kiinni noihin sivulaseihin.
Takavalot vaihtoon, elikkä lupon punaiset takavalot tuli hommattua.
Arosassa joutuu muuttamaan hieman pinnien paikkoja liittimissä jotta valot toimii. Oikea kaavio löytyi jenkkien lupo foorumilta. Lupon valoissa on peruutus ja sumuvalo molemmissa umpioissa toisin kuin arosassa, joten valojen välille joutui vetämään ylimääräiset piuhat.
Muuten nuo menee paikoilleen samalla tavalla kuin vakio valot
piristää kyllä kummasti tuota takapäätä
ja jatkuu...
se bc racingin muutoskatsastus osottautui melkein mahdottomaksi tehtäväksi, joten hommasin sitten halvimman säädettävän sarjan mitä löysin. Tollainen TA-Teknix sarja alle sitten tuli ja siinä tulee mukana TUV laput niin saa sen sitten leimailtua. Samalla kun laitettiin alusta laitettiin vanteet alle. On tuossa 2v takuukin :D
Mitä tässä on ajellut niin aika kivireki tuo alusta on verrattuna bc-racingiin :) nyt sitten ensi kesänä voi vaihdella bc alle kun se merkintä alustasta papereissa löytyy. Näkee sitten jaksaako nähdä vaivaa vai ajaako tuon sarjan ensin loppuun niin ei tarvi noita kulmia säädellä koko ajan :D Edessä olisi varaa pudottaa vaikka kuinka kun poisti apujouset, mutta takaa on säätö tapissa ja aika ylös se jää keulaan verrattuna :/ elikkä ainakin takajouset voisi ottaa tuosta bc sarjasta ensi kevääksi niin saa alemmaksi.
Muutenkin tuota korkeutta täytyy katsella tarkemmin keväällä. Noin leveillä vanteilla on paha mennä aivan tonttiin jos käyttiksenä pitää, mutta ei se ole pahemmin raapinut joten vielä vähän voisi tiputtaa keulastakin. Sitten vielä jos sen cupra lipan hommaa niin saa tuon puskurin ja maan välin hieman pienemmäksi :)
Nyt sitten talven aikana olisi tarkoitus haalia osia kevättä varten uuteen päivitys pakettiin :) Ainakin se konepellin suoja on tulossa italiasta mutta laitellaan noista juttua lisää kun saan niitä paikoilleen...
se bc racingin muutoskatsastus osottautui melkein mahdottomaksi tehtäväksi, joten hommasin sitten halvimman säädettävän sarjan mitä löysin. Tollainen TA-Teknix sarja alle sitten tuli ja siinä tulee mukana TUV laput niin saa sen sitten leimailtua. Samalla kun laitettiin alusta laitettiin vanteet alle. On tuossa 2v takuukin :D
Mitä tässä on ajellut niin aika kivireki tuo alusta on verrattuna bc-racingiin :) nyt sitten ensi kesänä voi vaihdella bc alle kun se merkintä alustasta papereissa löytyy. Näkee sitten jaksaako nähdä vaivaa vai ajaako tuon sarjan ensin loppuun niin ei tarvi noita kulmia säädellä koko ajan :D Edessä olisi varaa pudottaa vaikka kuinka kun poisti apujouset, mutta takaa on säätö tapissa ja aika ylös se jää keulaan verrattuna :/ elikkä ainakin takajouset voisi ottaa tuosta bc sarjasta ensi kevääksi niin saa alemmaksi.
Muutenkin tuota korkeutta täytyy katsella tarkemmin keväällä. Noin leveillä vanteilla on paha mennä aivan tonttiin jos käyttiksenä pitää, mutta ei se ole pahemmin raapinut joten vielä vähän voisi tiputtaa keulastakin. Sitten vielä jos sen cupra lipan hommaa niin saa tuon puskurin ja maan välin hieman pienemmäksi :)
Nyt sitten talven aikana olisi tarkoitus haalia osia kevättä varten uuteen päivitys pakettiin :) Ainakin se konepellin suoja on tulossa italiasta mutta laitellaan noista juttua lisää kun saan niitä paikoilleen...
Vinkvink, torstaista lähtien saa myös viimeisellä muutoskatsastettua BC-Racingin alustasarjat EY-tyyppihyväksyttyihin ajoneuvoihin. Uusien alustasarjojen mukana saa kaikki tarvittavat dokumentit. Lappuja saa hommattua myös jälkikäteen, mutta toimintatavoista näiden suhteen ilmoitellaan myöhemmin tarkemmin.
Näin näkyi BC-Racing Finlandin Facebook-sivuilla lukevan ;)
Näin näkyi BC-Racing Finlandin Facebook-sivuilla lukevan ;)
harmi kun en tuota tiennyt/ollut huomannut :( tuota kun tuossa kesällä selvittelin niin vastaus oli joka paikassa sama -- ei leimaa ilman TUV lappua. No täytyy sitten katsella minkälainen ohjeistus tuohon tulee. Jos tuon bc laittelee takaisin niin olisihan se mukava jos senkin saisi laillisesti alle, vaikka tuon tämän hetkisen merkinnän pitäisi riittää niin että vuosileiman saa ilman kitinää bc:kin kanssa :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa