A3 Sportback + Jetta V
Valvoja: ffp jäsenet
A3 Sportback + Jetta V
Tervehdys, laitan tännekin luettavaksi tuota projektia.
Tarkoitus on ihan parin kuukauden sisään hankkia veljelle 5 korin Golf, joka tuskin pysyy kauaa vakiona joten ajattelin tämän foorumin tarjoavan asiantuntemusta näistä vehkeistä.
Ostin noin vuosi takaperin A3:n. Haussa oli A4 B7 korin Audit myös mutta sopivaa ei tahtonut löytyä, joten pikkumallin tarjonnasta bongasin tämän 2009 mallisen 2.0TDi:n.
Kuva koeajon jälkeen kaupan pihalla
Pian kunnostin talveksi Mersusta jääneet 16" vanteet. Olivat ihan hirveässä kunnossa ja käytin ne lasikuulapuhalluksessa, jonka jälkeen epoksi- ja hiontapohjamaalit sekä Mipa 2k mattamusta, joka on lähempänä silkinmustaa kuivuttuaan. Linkki kansioon, jossa kuvia kunnostuksen vaiheista
Ajelinkin noilla sitten talven ja kevääksi kunnostelin toisen setin vanteita, RH ZW4 8,5+10x18. Nämäkin kävivät Sinkkosella puhallettavana ja sen jälkeen suihkin taas epoksit yms. ja viimeisenä vannehopean. Lipat kiillottelin vesihiomalla ja kiillotusvahoilla sekä erilaisilla kangaslaikoilla. Keskimerkeiksi hankin possun lätkät eBaystä ja Titanium Touchilta kultaiset pultit. Kunnostuskuvia näistäkin
Kevät kun koitti niin hankin alustaksi BC Racing BR:n, joka on mielestäni erittäin miellyttävä ajaa. Alustan vaihto ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan kun alapallonivelet ei lähteneet ehjänä irti, ja oli tietenkin lauantai-ilta. Tästä suivaantuneena hankin maanantaina uudet pallonivelet ja uusin samassa rytäkässä kaikki levyt ja palat TRW:n osilla niin on jarrutkin siistimmät.
18" RH:t ei ollut vielä valmiit kun sain alustan ja muut osat paikalleen niin ajelin hetken 17" ZW1:llä jotka oli varastossa. Nämä on kokoa 8,5+9x17".
Ennen pitkää myös ZW4:lle saatiin renkaat päälle.
Näiden lopulliset speksit spacereiden jälkeen on 8,5" et27 + 215/40 ja 10" et40 + 225/40.
Tarkoitus on ihan parin kuukauden sisään hankkia veljelle 5 korin Golf, joka tuskin pysyy kauaa vakiona joten ajattelin tämän foorumin tarjoavan asiantuntemusta näistä vehkeistä.
Ostin noin vuosi takaperin A3:n. Haussa oli A4 B7 korin Audit myös mutta sopivaa ei tahtonut löytyä, joten pikkumallin tarjonnasta bongasin tämän 2009 mallisen 2.0TDi:n.
Kuva koeajon jälkeen kaupan pihalla
Pian kunnostin talveksi Mersusta jääneet 16" vanteet. Olivat ihan hirveässä kunnossa ja käytin ne lasikuulapuhalluksessa, jonka jälkeen epoksi- ja hiontapohjamaalit sekä Mipa 2k mattamusta, joka on lähempänä silkinmustaa kuivuttuaan. Linkki kansioon, jossa kuvia kunnostuksen vaiheista
Ajelinkin noilla sitten talven ja kevääksi kunnostelin toisen setin vanteita, RH ZW4 8,5+10x18. Nämäkin kävivät Sinkkosella puhallettavana ja sen jälkeen suihkin taas epoksit yms. ja viimeisenä vannehopean. Lipat kiillottelin vesihiomalla ja kiillotusvahoilla sekä erilaisilla kangaslaikoilla. Keskimerkeiksi hankin possun lätkät eBaystä ja Titanium Touchilta kultaiset pultit. Kunnostuskuvia näistäkin
Kevät kun koitti niin hankin alustaksi BC Racing BR:n, joka on mielestäni erittäin miellyttävä ajaa. Alustan vaihto ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan kun alapallonivelet ei lähteneet ehjänä irti, ja oli tietenkin lauantai-ilta. Tästä suivaantuneena hankin maanantaina uudet pallonivelet ja uusin samassa rytäkässä kaikki levyt ja palat TRW:n osilla niin on jarrutkin siistimmät.
18" RH:t ei ollut vielä valmiit kun sain alustan ja muut osat paikalleen niin ajelin hetken 17" ZW1:llä jotka oli varastossa. Nämä on kokoa 8,5+9x17".
Ennen pitkää myös ZW4:lle saatiin renkaat päälle.
Näiden lopulliset speksit spacereiden jälkeen on 8,5" et27 + 215/40 ja 10" et40 + 225/40.
Viimeksi muokannut enraa, 22.3.2015 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auton käytettävyys alkoi hyvin pian haittaamaan kun takajouset oli sen verran löysät ettei tuolla paljon mitään kuljeteltu, enkä halunnut jäykempiä jousiakaan ettei ajettavuus huonone.
Vaihtoehdoksi jäi siis ilmajousitus jonka komponentit toimitti Lowtoys ja alustan osat Car Audio Sale briteistä.
Osiksi valikoitui:
- Airlift Performance ilmajouset
- Viair 444C
- 20gal säiliö
- KPC Dual needle mittarit + Osir mallikohtainen teline + AVS7 ohjaus
- SMC 3/8 magneettiventtiilit 8kpl vaimennetuilla poistoventtiileillä
Tässä vaiheessa etuvanteiden kehätkin oli vaihtunut 1,75" --> 2,25" jolloin vanteiden leveys kasvoi 9".
Kolme päivää asennettiin osia kahden miehen voimin ja saatiin Sunnuntai-illaksi auto kasaan:
Ajokorkeus on matalampi kun autoa saa pahassa paikassa nostettua:
Kesä mentiin näin ja syksystä otettiin vielä viimeiset kaverikuvat:
Vaihtoehdoksi jäi siis ilmajousitus jonka komponentit toimitti Lowtoys ja alustan osat Car Audio Sale briteistä.
Osiksi valikoitui:
- Airlift Performance ilmajouset
- Viair 444C
- 20gal säiliö
- KPC Dual needle mittarit + Osir mallikohtainen teline + AVS7 ohjaus
- SMC 3/8 magneettiventtiilit 8kpl vaimennetuilla poistoventtiileillä
Tässä vaiheessa etuvanteiden kehätkin oli vaihtunut 1,75" --> 2,25" jolloin vanteiden leveys kasvoi 9".
Kolme päivää asennettiin osia kahden miehen voimin ja saatiin Sunnuntai-illaksi auto kasaan:
Ajokorkeus on matalampi kun autoa saa pahassa paikassa nostettua:
Kesä mentiin näin ja syksystä otettiin vielä viimeiset kaverikuvat:
Täksi talveksi kunnostin vielä 8x18 Audi replicat joille tuli 225/40 nastat. Väriksi valikoitui Porschen Gulf-sininen josta en enää pitänyt pian autoon asennuksen jälkeen, mutta mikäs siinä enää auttoi kun pakkaset oli jo alkaneet:
Koska kahta kesää ei samoilla vanteilla voi ajaa, ostin täksi kesäksi Audi OEM Speedlinet kokoa 9x19" et33. Nämä kävi taas puhalluksessa ja saivat väriksi Imrezan tummanharmaan metallivärin ja keskimerkit punaisiksi. Näille tilasin äskettäin renkaat kokoa 225/35, joilla on tarkoitus saada auto lailliseksi kun ilmajousituskin on muutoskatsastettu.
Autossa on koko ajan häirinnyt S-linettömyys, johon hankin helpotusta S-line kynnyslistojen ja OEM S3 puskurin myötä. Myös muovihelmat tuli tilattua jo keväällä 2014 jotka lopultakin maalataan ja kiinnitetään puskurin myötä. Konepeltikin maalataan kiveniskemien vuoksi.
Venttiilien ja kompuran asennus tuli tehtyä uusiksi joulun tienoilla:
Lisää kuvia tästä
Eli näillä mennään kesää kohti ja pian saadaan toivottavasti projektin tynkää myös Golf V:stä. Audi on tarkoitus ottaa pian pukeille ja työn alle, sen aikaa kuljen mk3 Golffilla. Loppuun vielä lista mitä autolle on tehty/tullaan tekemään.
Tehty:
- Airlift ilmajousitus
- Osir mittariteline, AVS7, 2kpl KPC
- Jarruremontti
- S-line ovilistat
- Tummennetut ikkunat
- Ajovalojen hionta ja kiillotus
- Led sisävalot
- 18x8 Audi replicat + nastat
Tulossa:
- Speedline OEM 9x19 et33
- S3 puskuri, helmat
- konepellin ja takaluukun maalaus
- Jarrusatuloiden ja -kilpien maalaus
- Ilmajouset takaisin kiinni, nyt BC-racing väliaikaisesti
- Frame notch
- Punaista detailia, blackline maski
Koska kahta kesää ei samoilla vanteilla voi ajaa, ostin täksi kesäksi Audi OEM Speedlinet kokoa 9x19" et33. Nämä kävi taas puhalluksessa ja saivat väriksi Imrezan tummanharmaan metallivärin ja keskimerkit punaisiksi. Näille tilasin äskettäin renkaat kokoa 225/35, joilla on tarkoitus saada auto lailliseksi kun ilmajousituskin on muutoskatsastettu.
Autossa on koko ajan häirinnyt S-linettömyys, johon hankin helpotusta S-line kynnyslistojen ja OEM S3 puskurin myötä. Myös muovihelmat tuli tilattua jo keväällä 2014 jotka lopultakin maalataan ja kiinnitetään puskurin myötä. Konepeltikin maalataan kiveniskemien vuoksi.
Venttiilien ja kompuran asennus tuli tehtyä uusiksi joulun tienoilla:
Lisää kuvia tästä
Eli näillä mennään kesää kohti ja pian saadaan toivottavasti projektin tynkää myös Golf V:stä. Audi on tarkoitus ottaa pian pukeille ja työn alle, sen aikaa kuljen mk3 Golffilla. Loppuun vielä lista mitä autolle on tehty/tullaan tekemään.
Tehty:
- Airlift ilmajousitus
- Osir mittariteline, AVS7, 2kpl KPC
- Jarruremontti
- S-line ovilistat
- Tummennetut ikkunat
- Ajovalojen hionta ja kiillotus
- Led sisävalot
- 18x8 Audi replicat + nastat
Tulossa:
- Speedline OEM 9x19 et33
- S3 puskuri, helmat
- konepellin ja takaluukun maalaus
- Jarrusatuloiden ja -kilpien maalaus
- Ilmajouset takaisin kiinni, nyt BC-racing väliaikaisesti
- Frame notch
- Punaista detailia, blackline maski
Kiitoksia.
Joo, tuo asennus tulee siis varapyöräkoteloon ja se jää lattian alle piiloon. Tein viime kesään verrattuna siistimmän asennuksen että sitä kehtaa jollekin näyttää ja sain kompuran pois takaluukun puolelta, metelöi aika hyvin.
Säiliö on metrin pituinen ja sitä ei oikein minnekään saa joten se jää takaluukkuun:
Laitan uuden päällysteen vielä lattiaan kun jäi reikä vedenerottimen vanhasta asennuksesta.
Vedenerotin tulee nykyään näin, tyhjennyskin on aika helppoa kun penkin kääntää:
Eli käytännöllisyys ennen kaikkea. :)
Maalarille soitin eilen ja osat menee maalattavaksi 15. päivä, ja ehdin kasata kaikki vasta 27-29. päivä eli silloin alkaa tapahtua.
Maalaan jarrusatulat ja kilvet sillä aikaa.
Joo, tuo asennus tulee siis varapyöräkoteloon ja se jää lattian alle piiloon. Tein viime kesään verrattuna siistimmän asennuksen että sitä kehtaa jollekin näyttää ja sain kompuran pois takaluukun puolelta, metelöi aika hyvin.
Säiliö on metrin pituinen ja sitä ei oikein minnekään saa joten se jää takaluukkuun:
Laitan uuden päällysteen vielä lattiaan kun jäi reikä vedenerottimen vanhasta asennuksesta.
Vedenerotin tulee nykyään näin, tyhjennyskin on aika helppoa kun penkin kääntää:
Eli käytännöllisyys ennen kaikkea. :)
Maalarille soitin eilen ja osat menee maalattavaksi 15. päivä, ja ehdin kasata kaikki vasta 27-29. päivä eli silloin alkaa tapahtua.
Maalaan jarrusatulat ja kilvet sillä aikaa.
Kiitoksia, tällä liikutaan kesät Loimaalla ja arki Porissa.
Ostin tuohon jo alumiinisen 7x14cm tuuletusritilän joka tulee takapuskurin puoleiseen seinämään. Myös tietokonetuuletin on tarkoitus laittaa kompuraan kiinni. Onko jollain tietoa, toimisiko vaikka bilteman "sisävalon viive" systeemi tuossa jos haluan että tuuletin pyörii vielä vähän aikaa kompuran sammumisen jälkeenkin?
Säiliön koosta sen verran että tuo on varsin käytännöllinen kun kontin syvyydestä ei lähde paljoa ja sen päällekin voi laskea tavaraa kunhan suojaa liinalla. 3gal säiliöllä kompura huutaisi joka nostolla joten pienempää en halunnut. :)
Ostin tuohon jo alumiinisen 7x14cm tuuletusritilän joka tulee takapuskurin puoleiseen seinämään. Myös tietokonetuuletin on tarkoitus laittaa kompuraan kiinni. Onko jollain tietoa, toimisiko vaikka bilteman "sisävalon viive" systeemi tuossa jos haluan että tuuletin pyörii vielä vähän aikaa kompuran sammumisen jälkeenkin?
Säiliön koosta sen verran että tuo on varsin käytännöllinen kun kontin syvyydestä ei lähde paljoa ja sen päällekin voi laskea tavaraa kunhan suojaa liinalla. 3gal säiliöllä kompura huutaisi joka nostolla joten pienempää en halunnut. :)
Vaikka kaksi pientä säiliötä olisikin niin ei kaikkea tuonne varapyöräkoteloon silti saa.
Korotettuja lattioita näihin on tehty kun säiliö on lyhyt, jolloin puolet säiliöstä mahtuu varapyöräkoteloon.
Pientä päivitystä tähän väliin vaikka isommat jutut alkaa vasta viikon päästä:
Tuli keskimerkit maalattua (viime kuvassa ei ole lakkaa) ja väri on mielestäni oikein hyvä. Tämä on hieman tummansävyinen metallinhohtopunainen.
Etupään sovituskuva, camberia on väännetty hieman negatiiviseksi jolloin vanne ottaa vähän kiinni lokarin sisäpintaan. Laitan camberia lisää niin menee kivuttomasti. Takapään sovituksesta olikin kuva aiemmin, ja siellä tilanne on täysin samanlainen eli pienellä lisäcamberilla hyvä.
Veljelle tuli auto hankittua viikonloppuna. Käytiin paria Golfia katsomassa, ja aika pahasti sai molempiin pettyä. Sitten katsottiin yksi A3 joka oli vielä pahempi kuin Golffit yhteensä.
Paluumatkalla pistäydyttiin katsomassa vielä yhtä Jettaa joka olikin varsin siisti ja hyvillä varusteilla:
Auto on 2008 vuosimallia Luxline varustelulla ja siitä löytyy xenonvalot, tutka ja muuta vastaavaa. Sisusta mustaa kangasta ja väri metallimusta.
Vakiokunnossa tuo ei kauaa pysy, alustasarja tuohon on jo ja vanteiksi on tulossa RH ZW4:t. Näistä myöhemmin lisää. Rekisteröinnin yhteydessä tilattiin finnittömät kilvet ja maalipinta olisi tarkoitus koneellisesti kiillottaa viikonloppuna. Muita suunnitelmia ei vielä ole, varmaan etulippaa ja muuta pientä tiedossa.
Korotettuja lattioita näihin on tehty kun säiliö on lyhyt, jolloin puolet säiliöstä mahtuu varapyöräkoteloon.
Pientä päivitystä tähän väliin vaikka isommat jutut alkaa vasta viikon päästä:
Tuli keskimerkit maalattua (viime kuvassa ei ole lakkaa) ja väri on mielestäni oikein hyvä. Tämä on hieman tummansävyinen metallinhohtopunainen.
Etupään sovituskuva, camberia on väännetty hieman negatiiviseksi jolloin vanne ottaa vähän kiinni lokarin sisäpintaan. Laitan camberia lisää niin menee kivuttomasti. Takapään sovituksesta olikin kuva aiemmin, ja siellä tilanne on täysin samanlainen eli pienellä lisäcamberilla hyvä.
Veljelle tuli auto hankittua viikonloppuna. Käytiin paria Golfia katsomassa, ja aika pahasti sai molempiin pettyä. Sitten katsottiin yksi A3 joka oli vielä pahempi kuin Golffit yhteensä.
Paluumatkalla pistäydyttiin katsomassa vielä yhtä Jettaa joka olikin varsin siisti ja hyvillä varusteilla:
Auto on 2008 vuosimallia Luxline varustelulla ja siitä löytyy xenonvalot, tutka ja muuta vastaavaa. Sisusta mustaa kangasta ja väri metallimusta.
Vakiokunnossa tuo ei kauaa pysy, alustasarja tuohon on jo ja vanteiksi on tulossa RH ZW4:t. Näistä myöhemmin lisää. Rekisteröinnin yhteydessä tilattiin finnittömät kilvet ja maalipinta olisi tarkoitus koneellisesti kiillottaa viikonloppuna. Muita suunnitelmia ei vielä ole, varmaan etulippaa ja muuta pientä tiedossa.
Valitsin motonetin paukkupullo-osastolta silmämääräisesti audin S-line punaisen kanssa hyvin mätsäävän metallivärin joten värikoodia ei ikävä kyllä ole kuin sen spraypullon korkissa joka lensi roskikseen. :D
Ruiskulla on sitten 2K lakka vedetty sprayn päälle, ja vanteiden väri oli Impreza dark grey metallic, 61K.
Edit: Äsken tuli koodattua saattovalot päälle, mutta ne toimii xenon-valoilla. Pitänee tutkia miten saisi pelkät ledit päälle.
Ruiskulla on sitten 2K lakka vedetty sprayn päälle, ja vanteiden väri oli Impreza dark grey metallic, 61K.
Edit: Äsken tuli koodattua saattovalot päälle, mutta ne toimii xenon-valoilla. Pitänee tutkia miten saisi pelkät ledit päälle.
Joo, muovitartunta (spray), pohjamaali (spray), 600 vesihionta, punainen sävypohja ja siihen metalliväri (spray) ja lopuksi lakka (scratch resistant, 2k ruisku).
Heikki: Jotain tälläistä vähän ajattelinkin että tarkoitit säiliöillä ja idea ei ole ollenkaan huono. Kun S3 puskuri asennetaan nosturilla niin voisihan sitä mittailla auton alla, vaikka ei toteutuisikaan. Halvat säiliö(t) kelpaisi auton alle hyvin kun ulkonäöllä ei ole merkitystä.
Heikki: Jotain tälläistä vähän ajattelinkin että tarkoitit säiliöillä ja idea ei ole ollenkaan huono. Kun S3 puskuri asennetaan nosturilla niin voisihan sitä mittailla auton alla, vaikka ei toteutuisikaan. Halvat säiliö(t) kelpaisi auton alle hyvin kun ulkonäöllä ei ole merkitystä.
Käteviä erikokoisia säiliöitä saa vanhoista sammuttimista, niitä saa usein ilmaiseksi niitä testaavista paikoista. Niitä kun on vaikka mitä kokoja. Putkiliikkeistä löytyy sopivat osat niiden kaulalle kierreliitoksiin. Ne on testattu muistaakseni 25bar yleensä. Niissä vaan ei ole liitosreikiä kuin se yksi.
Kompuran kiinnitykseen kannattaa käyttää aikaa/ajatusta, se resonoi melko rajustikin 'sopivalla' kiinnityksellä. Ja vaikka miten sen yrittää laitaa kumien varaan, niin aika hyvin se silti tuntuu tulevan läpi. Jos haluaa äänettömän, saa tehdä aika hyvät koteloinnit ja tuetut kiinnitykset.
Peukut autosta, hieno paketti tulossa :)
Kompuran kiinnitykseen kannattaa käyttää aikaa/ajatusta, se resonoi melko rajustikin 'sopivalla' kiinnityksellä. Ja vaikka miten sen yrittää laitaa kumien varaan, niin aika hyvin se silti tuntuu tulevan läpi. Jos haluaa äänettömän, saa tehdä aika hyvät koteloinnit ja tuetut kiinnitykset.
Peukut autosta, hieno paketti tulossa :)
Ei huono idea tuo vaahtosammutin. Painekytkin on 145/175psi (eli max. 12bar) ja aion pitää sen samankokoisena.
Taitaa vaan vaahtosammuttimet olla rautaa, jolloin vedenerottimen ohi pääsevän veden takia (koska ilma on kuumaa, vedenerotin ei todennäköisesti suodata kaikkea) muodostuu ruostetta sammuttimen sisäpintaan ja se jatkaa matkaansa venttiileihin ja jousiin ellei laita toista suodatinta siihen väliin. Ei suuri ongelma tosin. Sisäpinnan pystyy tietysti myös pinnoittamaan.
Olen tuota resonointia miettinyt ja elänyt vaan siinä toivossa ettei tarvitsisi siihen puuttua. Kompuran kiinnityksissä on kumiholkit ja nekin on verhoilukangasta vasten, pitäisi auttaa vähän.
Mukavaa kun täällä jaksetaan kommentoida ja pohtia :)
Taitaa vaan vaahtosammuttimet olla rautaa, jolloin vedenerottimen ohi pääsevän veden takia (koska ilma on kuumaa, vedenerotin ei todennäköisesti suodata kaikkea) muodostuu ruostetta sammuttimen sisäpintaan ja se jatkaa matkaansa venttiileihin ja jousiin ellei laita toista suodatinta siihen väliin. Ei suuri ongelma tosin. Sisäpinnan pystyy tietysti myös pinnoittamaan.
Olen tuota resonointia miettinyt ja elänyt vaan siinä toivossa ettei tarvitsisi siihen puuttua. Kompuran kiinnityksissä on kumiholkit ja nekin on verhoilukangasta vasten, pitäisi auttaa vähän.
Mukavaa kun täällä jaksetaan kommentoida ja pohtia :)
Asun pääosin viikot Porissa ja viikonloppuisin Loimaan sunnalla, jossa talli sijaitsee.
Nyt oli hyvä viikonloppu kun saatiin aika paljon aikaiseksi.
Jettaan tuli laitettua valkoiset kilvet, jotka paransi ulkonäköä huomattavasti. Mallimerkinnät lähti takaa pois. Koukkukin pitäisi repäistä irti, mutta nyt ei ollut aikaa.
Myös alustasarja löysi tiensä auton alle. Edessä on auton mukana tullut maxtrac-halpisalusta ja takana BC-racing. Eteenkin tulee BC-tolpat kunhan saadaan maahantuojalta sopivat alakiinnikkeet, kun tähän menee 50mm iskari.
Vannehommat on auki vielä ja haku päällä. Pari mielenkiintoista settiä onkin tullut jo vastaan, Artec Turbo P:t ja RH PD1.
Pitäisi varmaan vaihtaa puhelinta tai kantaa järkkäriä aina mukana niin kuvat ei olisi tälläisiä..
Audi on pukeilla ja pitäisi jarrut repäistä irti maalausta varten. Ilmajouset sain paikalleen, ja takaluukkua sen verran että kompura, venttiilit ja linjat on asennettu ja testattu että toimii. Kompressorin johto pitenee kun säiliö on kauempana eli enää tarvittavat liittimet pidennystä varten ja tuulettimen asennus niin alustahommat on kunnossa.
Nyt oli hyvä viikonloppu kun saatiin aika paljon aikaiseksi.
Jettaan tuli laitettua valkoiset kilvet, jotka paransi ulkonäköä huomattavasti. Mallimerkinnät lähti takaa pois. Koukkukin pitäisi repäistä irti, mutta nyt ei ollut aikaa.
Myös alustasarja löysi tiensä auton alle. Edessä on auton mukana tullut maxtrac-halpisalusta ja takana BC-racing. Eteenkin tulee BC-tolpat kunhan saadaan maahantuojalta sopivat alakiinnikkeet, kun tähän menee 50mm iskari.
Vannehommat on auki vielä ja haku päällä. Pari mielenkiintoista settiä onkin tullut jo vastaan, Artec Turbo P:t ja RH PD1.
Pitäisi varmaan vaihtaa puhelinta tai kantaa järkkäriä aina mukana niin kuvat ei olisi tälläisiä..
Audi on pukeilla ja pitäisi jarrut repäistä irti maalausta varten. Ilmajouset sain paikalleen, ja takaluukkua sen verran että kompura, venttiilit ja linjat on asennettu ja testattu että toimii. Kompressorin johto pitenee kun säiliö on kauempana eli enää tarvittavat liittimet pidennystä varten ja tuulettimen asennus niin alustahommat on kunnossa.
Keula on kasassa ja maalaus onnistui hyvin. Valittiin maalarin kanssa kolmesta ibisvalkoisen sävystä paras ja osui oikein hyvin kohdalleen. Tosin vasta luonnonvalossa näkee lopputuloksen.
Helmat koesovituksessa, näyttää oudolta vielä mutta kai noihin silmä tottuu.
Samassa rytäkässä tuli jarrut purettua ja maalattua punaisella. Kilvet, satulan kannakkeet ja levyt sai mattamustaa niskaan.
Testisovittelua. Aika pahasti ottaa sisälokariin kiinni ja camber on lähestulkoon maksimissa. Takaa jaa kaari renkaan kyljelle makaamaan eli camberia väännettävä sinnekin.
Nyt pitäisi vielä taistella ilmajousituksen vuotojen kanssa, oli päivässä tyhjentynyt säiliö kokonaan. Muutenkin uudelleenasennus on ollut v*ttumaista, vuotoja korjaillut 4-5kpl. Ensiasennuksessa vuotoja oli vain yksi ja sekin ilmajousen tehdasasenteisessä liitännässä.
Aikataulu muutenkin ihan pielessä kun aikaa mennyt paljon suunniteltua enemmän, ja saattaa näyttää ettei autolle mitään ihmeellisiä muutoksia tapahdu. Kaiken kun pyrkii tekemään viimeisen päälle niin väkisinkin aikaa kuluu.
Tuli kokeiltua Speedlinejä Jettaan, aika murhamusta :D
Helmat koesovituksessa, näyttää oudolta vielä mutta kai noihin silmä tottuu.
Samassa rytäkässä tuli jarrut purettua ja maalattua punaisella. Kilvet, satulan kannakkeet ja levyt sai mattamustaa niskaan.
Testisovittelua. Aika pahasti ottaa sisälokariin kiinni ja camber on lähestulkoon maksimissa. Takaa jaa kaari renkaan kyljelle makaamaan eli camberia väännettävä sinnekin.
Nyt pitäisi vielä taistella ilmajousituksen vuotojen kanssa, oli päivässä tyhjentynyt säiliö kokonaan. Muutenkin uudelleenasennus on ollut v*ttumaista, vuotoja korjaillut 4-5kpl. Ensiasennuksessa vuotoja oli vain yksi ja sekin ilmajousen tehdasasenteisessä liitännässä.
Aikataulu muutenkin ihan pielessä kun aikaa mennyt paljon suunniteltua enemmän, ja saattaa näyttää ettei autolle mitään ihmeellisiä muutoksia tapahdu. Kaiken kun pyrkii tekemään viimeisen päälle niin väkisinkin aikaa kuluu.
Tuli kokeiltua Speedlinejä Jettaan, aika murhamusta :D
Re: A3 Sportback + Jetta V
Pitäskö tätäkin päivittää, kun on "vähän" tapahtunut.
Eli vaihdoin pykälää isompaan audiin, pistin siihen lemmarit ja ilmajousituksen digitaaliohjauksella
Sit vaihdoin lemmareiden väriä, tärykiillotus ja lakka päälle. BSR putkisto + uusi diffu kiinni, nahka-alcantarasisusta paikalleen ja keulan muovit rs-lookiksi. Lisäksi asensin oem tutkat eteen ja taakse sekä ratin vaihto, sisustan teippailua ja kaikkea
Veljen jettaan pistettiin ilmajouset manuaaliohjauksella ja Artec Turbo P:t koossa 9+9,5x18
Nyt on sitten audiin keulan faceliftaus menossa, osat maalarilla ja melkein kaikki loput osat tontilla. Vaihtoon menee lokarit, puskuri muoveineen, ajovalot, konepelti, valojen/lokareiden/puskurin kannakkeet yms yms. Hiukan tuli tuossa jo kokeiltua valoja ja puskuria.
Eli vaihdoin pykälää isompaan audiin, pistin siihen lemmarit ja ilmajousituksen digitaaliohjauksella
Sit vaihdoin lemmareiden väriä, tärykiillotus ja lakka päälle. BSR putkisto + uusi diffu kiinni, nahka-alcantarasisusta paikalleen ja keulan muovit rs-lookiksi. Lisäksi asensin oem tutkat eteen ja taakse sekä ratin vaihto, sisustan teippailua ja kaikkea
Veljen jettaan pistettiin ilmajouset manuaaliohjauksella ja Artec Turbo P:t koossa 9+9,5x18
Nyt on sitten audiin keulan faceliftaus menossa, osat maalarilla ja melkein kaikki loput osat tontilla. Vaihtoon menee lokarit, puskuri muoveineen, ajovalot, konepelti, valojen/lokareiden/puskurin kannakkeet yms yms. Hiukan tuli tuossa jo kokeiltua valoja ja puskuria.
Re: A3 Sportback + Jetta V
Tyylikkäät pirssit senkun jalostuu, pakkohan näistä on tykätä!
Audia tullutkin tiirailtua Audiforumilla.
Ahkeria heppuja ootte, kun musta väri on työläin pitää hyvännäkösenä, ainakin omasta mielestä.
Audia tullutkin tiirailtua Audiforumilla.
Ahkeria heppuja ootte, kun musta väri on työläin pitää hyvännäkösenä, ainakin omasta mielestä.
Re: A3 Sportback + Jetta V
Mustaa kyllä usein kauhistellaan ylläpidon vuoksi, eikä se kyllä oikeasti olekaan mitään hauskaa puuhaa tuon helpon valkoisen jälkeen.. :D
Mutta molempiin autoihin teetettiin myllytys, pinnoitus (carbon collective) sekä "vaha" vielä päälle (soft99 fusso coat) sillä lopputuloksella että lika vaan ei tartu ja nyt muutama kuukausi pinnoituksesta maalipinta hylkii edelleen vettä uskomattoman hyvin.
Maantiepöly on asia erikseen, mutta se lähtee helposti huuhtelemalla.
Mutta molempiin autoihin teetettiin myllytys, pinnoitus (carbon collective) sekä "vaha" vielä päälle (soft99 fusso coat) sillä lopputuloksella että lika vaan ei tartu ja nyt muutama kuukausi pinnoituksesta maalipinta hylkii edelleen vettä uskomattoman hyvin.
Maantiepöly on asia erikseen, mutta se lähtee helposti huuhtelemalla.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa