Passat 99 ei pukkaa kuumaa ilmaa hyttiin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

Passat 99 ei pukkaa kuumaa ilmaa hyttiin

ViestiKirjoittaja make72 » 26.9.2014 4:51

Eli mikähän vois olla? ja mistä löytyy läppä joka ohjaa kylmän/kuuman ilman hyttään? Lämppärinkennolle menevät tulo ja menoletkut on kuumia, mutta ei vaan tule sakastiin asti. Vesipumppu vika se ei ainakaan ole, koska juuri vaihdettu ja termostaatti uusittu.Moottorilämmöt nousee normaaliin, mutta lämppäristä ei tule sellaista lehmänhenkäystä....Autossa on manuaalinen ilmastointi..

MillaH
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.6.2010 14:18

ViestiKirjoittaja MillaH » 26.9.2014 13:04

Tämä kiinnostais muakin. Vaikka ajan 52km suuntaansa työmatkaa niin ei loppumatkastakaan kuuma tule autossa talvella, lasit ainakin edestä sulaa sillä matkalla, mutta kyllä onnetonta on edellisiin autoihini verrattuna. Kuumaa ei tule ikinä eikä mistään, semmosta "lämmintä" tulee sitten kun on ensin 10km lämmitelty. Onko jossain joku läppä vinossa vai onko ominaisuus?

samiheikki
-
Viestit: 83
Liittynyt: 13.1.2006 8:35

ViestiKirjoittaja samiheikki » 26.9.2014 15:15

Ettei olis lämppärin kenno tukossa/likainen.
Fortella ainakin on hyvä jäähdytysjärjestelmän puhdistusaine, biltemasta saa paljon halvemmalla, tosin tehokin on sitten eri.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 26.9.2014 20:21

Kansipahvin menon eka oire on toi tollanen ollu ainaki täälä pohjosessa. Kokeile ilmata ensin se lämppärin letku. Löytyy kaukalosta muovisuojan sisältä ne kennolle menevät letkut. Toisessa niistä on pikkunen reikä josta sitä kennon linjaa ilmataan. Ilmaus tapahtuu siten, että kone kylmästä käytetään lämpimäksi ja löysätään sitä letkua, missä on se reikä, sen verran että ilma pääsee siitä letkun reiästä pois. Ja takas. Tätä tehdään niin kauan että ilmaa ei tule.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 28.9.2014 18:54

Tais löytyä vika. Lämppärinkenno tukossa...

MillaH
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.6.2010 14:18

ViestiKirjoittaja MillaH » 29.9.2014 7:27

Miten selvitit?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 3.10.2014 3:56

Kennon letkut irti, puutarhaletkua ja porakonepumppu väliin + konetiski ainetta. Paskaa irtos helvetisti, lopussa kuumaa hanavettä kymmeniä litroja, molemminpäin.

MillaH
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.6.2010 14:18

ViestiKirjoittaja MillaH » 3.10.2014 10:37

Meinaatko kennolla syylaria? Vai siellä konehuoneen ja sisätilan välissä olevaa kennoo? Ajattelin vaan, että mulla syylari vaihdettu uuteen vuosi sitten ja ongelma ollut ennen ja jälkeen sen, eli se ei ole ainakaan tukossa. Ja mites tuo konetiskiaine, kestääkö järjestelmä sen? Sehän on ihan jäätävää myrkkyä kun kahvipannukin kirkastuu sillä hetkessä :D

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 3.10.2014 10:52

^No jos muoviset ja ohuet viemäriputket kestää tuota konetiskiainetta niin miksei auton sisätilankenno ja sen putket kestäisi? :) Jos jännittää niin voihan sitä ostaa ihan virallistakin mömmöä, mikä on jäähdytysjärjestelmän putsaukseen tarkoitettu.

MillaH
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.6.2010 14:18

ViestiKirjoittaja MillaH » 3.10.2014 10:56

Totta tuokin, mutta toisinaan jotkut aineet on petollisia metalleille mutta ei muoveille . :) Vai onko kenno pelkkää muovia?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.10.2014 11:27

Eiks alumiini tykkää huonoa konetiskiaineesta? Mutta ei kai sekään kovin nopeasti mitään vaurioita saa?

MillaH
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.6.2010 14:18

ViestiKirjoittaja MillaH » 3.10.2014 11:40

Vähän jotain tämän tyyppistä mäkin pelkäsin :/ Mutta tietty jos tarkotus on ajaa se vaan läpi muutamaan kertaan ja huuhtoo kunnolla niin ei kai se ehdi vaikuttamaan niin paljoa?

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 4.10.2014 10:25

Konetiskiaine on niin mietoa, että ei sillä _reaktiota_ varmasti aikaiseksi saa. Mutta todennäköisesti avaa kennon kyllä. Jos ei, niin hae Biltemasta lipeäpurkki (kaustinen sooda), tee kuumaan veteen seos, pumppaa kennon kierto tuota linimenttiä täyteen ja anna vaikuttaa hetki. Huuhtelut päälle.

Jos päädyt lotraamaan lipeän kanssa, niin saattaa syntyä kohinaa/kiehuntaa riippuen siitä onko siellä kennossa alumiinia. Tuolloin ei kannata olla kädet-silmät paljaina ja sätkä hampaissa. Ei siis todellakaan sovi äkkinäiselle, joka ei tiedä minkä soseen kanssa on tekemisissä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa