1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Toissa päivänä tulppasin omasta Octaviastani (vm. 2004) EGR:n pois käytöstä tekemällä laipan EGR-venttiilin ja siihen tulevan pakoputken väliin. Eilen koetauluun hyppäsi moottorihäiriö merkkivalo. Ymmärsin aikaisempia viestiketjuja selaamalla, ettei EGR:n tulppaus pitäisi jakajapumppu koneissa sytyttää moottorihäiriön merkkivaloa? Huomenna pääsen lukemaan/nollaamaan vikakoodit. Onko heittää ideoita tai kokemuksia, vaatiiko ECU:n ohjelmoinnin? Ja jos vaatii, onko tietoa tekijöistä Keski-Suomen alueella?
Re: 1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Tilasin ebayn kautta puolasta egr.n ohitussarjan. Mukana oli laippa tiivisteineen egr putken juureen sekä suora ohitusputki egr.n tilalle. Eli poistin kokonaan egr.n putkineen.
Samalla käytin imusarjan irti ja tiskasin kunnolla mr musclella ja rasvanpoistoaineella.
Voin kyllä lämpimästi suositella tuota sarjaa, hintaa oli jotain 35 euroa.
Vikakoodi jää mullaki näkyviin, mutta ei ole oirehtinu mitenkää.
Samalla käytin imusarjan irti ja tiskasin kunnolla mr musclella ja rasvanpoistoaineella.
Voin kyllä lämpimästi suositella tuota sarjaa, hintaa oli jotain 35 euroa.
Vikakoodi jää mullaki näkyviin, mutta ei ole oirehtinu mitenkää.
Re: 1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Jäikö sammutusläppä myös pois? Se on halpa henkivakuutus koneelle..
Re: 1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Jäi pois. Tulppasin letkut.
Re: 1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Jos lähtee käymään öljyllä niin sitä ei sit sammuta sillä.. toivotaan ettei näin käy.
Re: 1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Lainaan ketjua, kun en viitti uutta tehdä.
Elikkäs ensimmäinen auto itsellä ja lueskelin tuosta EGRn poistamisesta. Iteltä löytyy tuollainen 2003 vuosimallia oleva Passat 74kW TDI AVB-koneella.
Saanko tuon EGRn poistettua käytöstä tällaisella: http://www.ebay.com/itm/292182117062
Tarvitseeko tuon lisäksi tehdä muuta, tulpata, ohjelmoida tms?
Elikkäs ensimmäinen auto itsellä ja lueskelin tuosta EGRn poistamisesta. Iteltä löytyy tuollainen 2003 vuosimallia oleva Passat 74kW TDI AVB-koneella.
Saanko tuon EGRn poistettua käytöstä tällaisella: http://www.ebay.com/itm/292182117062
Tarvitseeko tuon lisäksi tehdä muuta, tulpata, ohjelmoida tms?
Re: 1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Ei tarvitse, mutta varmuuden välttämiseksi vielä alipaineletku irti siitä imusarjassa kiinni olevalta kellolta, ja letkun pään tulppaus vapaavalintaisella esineellä. Jos auto oikeasti 2003 tekniikaltaan niin ei sytytä valoa, mutta jos rekisteröity loppuvuodesta 2003 (eli tekniikalta -04) niin vikavalo syttynee. Jos jälkimmäinen tapaus kyseessä niin vaatii syöttökarttoihin pienen muutoksen. Onnistuu esim. multa, Tampere / Eura tai myös postitse.
Re: 1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Jultsu kirjoitti:Ei tarvitse, mutta varmuuden välttämiseksi vielä alipaineletku irti siitä imusarjassa kiinni olevalta kellolta, ja letkun pään tulppaus vapaavalintaisella esineellä. Jos auto oikeasti 2003 tekniikaltaan niin ei sytytä valoa, mutta jos rekisteröity loppuvuodesta 2003 (eli tekniikalta -04) niin vikavalo syttynee. Jos jälkimmäinen tapaus kyseessä niin vaatii syöttökarttoihin pienen muutoksen. Onnistuu esim. multa, Tampere / Eura tai myös postitse.
Rekisteröity 2/2003, joten varmaankin sitä 2003 tekniikkaa.
Letkun pään tulppaus - selvä! Mites tuo kellolla oleva reikä, jossa letku kiinni? Onko tarvis tukkia sitäkin.
Onko muuten tämä lastutus jotain ohjelmointia, jolla optimoidaan auton järjestelmää? Voiko tätä tehdä jollain välineillä itse?
Miksei foorumilla ole ketjua, missä lueteltu tällaiset kaikki kivat pikkuniksit.
Re: 1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Sitä egr-venttiilin päätä ei tarvi tukkia.
Lastutus tarkoittaa muistipiirin vaihtoa moottorinohjaimen piirilevylle. Sitä harrastettiin 20 vuotta sitten, tähän autoon pystyy ohjelmoimaan uudet parametrit vanhalle muistipiirille. Puhutaan siis mieluummin softauksesta. Ebaystä saa 20 eurolla MPPS piraattijohdon jolla saa imaistua moottorinohjaimelta syöttökartat omalle koneelleen. Niitä voi sitten muokata vapaavalintaisella ohjelmalla itse, ja youtubesta löytyy hyvät perusohjeet kyseiseen moottorinohjaimeen (EDC15.) Uskaliaimmat voivat sitten leiskata itse muokkaamansa syöttökartat takaisin ohjaimelle ja käydä koeajolla, mahdollisesti säästäen 300-500e jonka tuo softaus olisi maksanut ammattilaisella.
Lastutus tarkoittaa muistipiirin vaihtoa moottorinohjaimen piirilevylle. Sitä harrastettiin 20 vuotta sitten, tähän autoon pystyy ohjelmoimaan uudet parametrit vanhalle muistipiirille. Puhutaan siis mieluummin softauksesta. Ebaystä saa 20 eurolla MPPS piraattijohdon jolla saa imaistua moottorinohjaimelta syöttökartat omalle koneelleen. Niitä voi sitten muokata vapaavalintaisella ohjelmalla itse, ja youtubesta löytyy hyvät perusohjeet kyseiseen moottorinohjaimeen (EDC15.) Uskaliaimmat voivat sitten leiskata itse muokkaamansa syöttökartat takaisin ohjaimelle ja käydä koeajolla, mahdollisesti säästäen 300-500e jonka tuo softaus olisi maksanut ammattilaisella.
Re: 1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Jultsu kirjoitti:Sitä egr-venttiilin päätä ei tarvi tukkia.
Lastutus tarkoittaa muistipiirin vaihtoa moottorinohjaimen piirilevylle. Sitä harrastettiin 20 vuotta sitten, tähän autoon pystyy ohjelmoimaan uudet parametrit vanhalle muistipiirille. Puhutaan siis mieluummin softauksesta. Ebaystä saa 20 eurolla MPPS piraattijohdon jolla saa imaistua moottorinohjaimelta syöttökartat omalle koneelleen. Niitä voi sitten muokata vapaavalintaisella ohjelmalla itse, ja youtubesta löytyy hyvät perusohjeet kyseiseen moottorinohjaimeen (EDC15.) Uskaliaimmat voivat sitten leiskata itse muokkaamansa syöttökartat takaisin ohjaimelle ja käydä koeajolla, mahdollisesti säästäen 300-500e jonka tuo softaus olisi maksanut ammattilaisella.
Toimisiko joku näistä:
http://www.ebay.com/itm/202014386485
http://www.ebay.com/itm/261426713282
http://www.ebay.com/itm/262646434592
Voisi tuollaisen ihan tutustumisen halusta vaikka heti tilata ja perehtyä sitten tarkemmin asiaan.
Leiskaaminen = flashata? :D
Re: 1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Mikä tahansa noista. Kannattaa sitten muistaa että vioittuneen / vääränlaisen / vääränkokoisen tiedoston siirtäminen muistipiirille muuttaa ecun verkonpainoksi. Sitä ennen kannattaa ostaa esim. toinen purkki jolla harjoitella.
Re: 1.9 TDI (ASV) ja EGR:n poisto
Vai että syöttökartoista egr pois? Ooolrrrrrait. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa