Eli BKD koneinen Golf V -08 kyseessä, ajettu n.90 000 km ja tosiaan alakierroksilla (alle 2000) ei oikein tapahdu mitään ja sitten 2000 rpm innostuu. Ahdinhan siellä ilmeisesti jostain syystä heräilee vähän myöhään?
Sen verran olen saanut selville, että kun EGR:ltä ottaa alipaineletkun irti ja tukkii sen, niin sitten toimii niin kuin pitääkin. Lähtee hienosti vetämään heti 1000 rpm jälkeen. Ongelmana tuossa on se, että sytyttää vikavalon aika nopeesti ja antaa vikakoodin liian vähäisestä egr:n toiminnasta.
Voisko olla alipainepuolella vuotoa jossain tai alipainepumppu vaan hengetön? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, mistä lähteä liikkeelle.
BKD hengetön alakierroksilla
Valvoja: ffp jäsenet
BKD hengetön alakierroksilla
Viimeksi muokannut Vagaaja, 10.7.2014 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on EGR poistettu käytöstä kokonaan myös softasta ja alipaineletku on irti ja tulpattu. Kulku ei vaan alakierroksilla ole sellaista, kun se oli pelkän egr:n alipaineletkun irrotuksen jälkeen. Liikkeelle lähdettäessä tuntuu, että ensin ryytyy ja sitten vasta mennään, on kuin yrittäis lähtee kakkosella liikkeelle ja n.2000 rpm kohdalla selvä piikki. Maf pyynti on nyt koko ajan 850 ja egr duty cycle on 80.1% tyhjäkäynnillä / osakaasulla, täyskaasulla sen 95.5%.
Viimeksi muokannut Vagaaja, 4.7.2014 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terve,
Itellä vähän samanlaista ton passatin kanssa, mutta heräilee vasta n. 3000rpm (oma topic). Oli tuollainen 2000rpm heräävä tuossa ostaessa, tuntui ettei mene mihinkään alle sen, ja 2000rpm+ mennään. Voiskohan tossa softassa olla vääntöjä rajotettu alle 2000rpm? Koska omassa tuntui siltä, ennen kuin nyt sitten ei mennä mihinkään :-) Anyhow, postaatko tähän mitä löytyy? jos itsellä myös löytyis vika..
Itellä vähän samanlaista ton passatin kanssa, mutta heräilee vasta n. 3000rpm (oma topic). Oli tuollainen 2000rpm heräävä tuossa ostaessa, tuntui ettei mene mihinkään alle sen, ja 2000rpm+ mennään. Voiskohan tossa softassa olla vääntöjä rajotettu alle 2000rpm? Koska omassa tuntui siltä, ennen kuin nyt sitten ei mennä mihinkään :-) Anyhow, postaatko tähän mitä löytyy? jos itsellä myös löytyis vika..
On mullakin maf:n actual arvo samoissa kun sulla, huiput 1275. Mulla on toi pyynti säädetty sen takia 850, että EGR pysyis koko ajan kiinni.
En tiedä mikä muuttuu, kun egr:n alipaineletkun ottaa irti ja tulppaa sen, mutta auto oli tosiaan ihan eri peli silloin. Lähti tosi nätisti paikaltaan ihan pintakaasulla, eikä tarvinnut normiajossa nostaa kierroksia missään vaiheessa yli 2000. Siitä päättelin, että vika olis ollut egr:ssä ja siksi se poistettiin myös softasta, mutta ei siitä mitään apua ollut.
En tiedä mikä muuttuu, kun egr:n alipaineletkun ottaa irti ja tulppaa sen, mutta auto oli tosiaan ihan eri peli silloin. Lähti tosi nätisti paikaltaan ihan pintakaasulla, eikä tarvinnut normiajossa nostaa kierroksia missään vaiheessa yli 2000. Siitä päättelin, että vika olis ollut egr:ssä ja siksi se poistettiin myös softasta, mutta ei siitä mitään apua ollut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa