Vw Bora + MK1 Golf Cabrio GTi + Mk1 Golf GTD
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Bora + MK1 Golf Cabrio GTi + Mk1 Golf GTD
Mistäköhän sitä alottaisi... Jonkun aikaa olin etsiskellyt itselleni jonkunlaista harrasteautoa. Nettivaraosan puolelta löytyi sitten tämä yksilä. Auto oli oulussa, joten jonkin aikaa emmin auton hakemista, mutta kun hinta saatiin kohdillee, lähdettiin pakun ja trailerin kanssa kohti pohjoista.
Vuosimalli on 1974 ja koneena 1.6L voimanpesä. Sisusta vaikutti aluksi aika pahalle, kajarin reijät ovipahveissa ja pitkän seisottamisen takia nahkaiset ovipahvit osittain homeessa, mutta iloinen yllätys paljastui penkeistä. Autossa oli uudesta asti ollut leopardikuosilliset penkin pääliset ja niiden alta paljastui priimat mustat penkit.
Muutama ruostepaikka löytyi. Yksi helmasta ja yksi etulokarista. Muuten kovapeltinen ja pohja vaikuttaa täysin kovalta. Eipä autolla ole ajettukkaan kuin alle 100 000km, josta todisteena löytyy viimeisin katsastuslappu ja aken paperi rekisteristä poistosta. Auton historia on tiedossa uudesta asti ja olenkin ensimmäinen omistaja, joka ei kuulu samaan perheeseen aikaisempien omistajien kanssa.
Suunnitelmia on paljon, mm. tekniikka ja voimansiirto olisi tarkoitus päivittää vähän uudempaan, mutta siinä on mutta... Tässähän on edessä jarrulevyt vaihdelaatikon kyljessä, joten tietääkö kukaan mistä vehkeestä saisin sopivat osat, jotta levyt saisi omille paikoilleen?
Uusi väri ulos, ilmajouset. Sisustan verhoilua vaaleaksi pitää miettiä vielä kahdesti, kun paljastui noinkin hyvät penkit.
Kaikki vinkit ja tiedät tämän suhteen on tervetullutta, etenkin tuon voimansiirron ja jarrujen suhteen. Niin ja mikäköhän näissä mahtaa olla pulttijako?
Vuosimalli on 1974 ja koneena 1.6L voimanpesä. Sisusta vaikutti aluksi aika pahalle, kajarin reijät ovipahveissa ja pitkän seisottamisen takia nahkaiset ovipahvit osittain homeessa, mutta iloinen yllätys paljastui penkeistä. Autossa oli uudesta asti ollut leopardikuosilliset penkin pääliset ja niiden alta paljastui priimat mustat penkit.
Muutama ruostepaikka löytyi. Yksi helmasta ja yksi etulokarista. Muuten kovapeltinen ja pohja vaikuttaa täysin kovalta. Eipä autolla ole ajettukkaan kuin alle 100 000km, josta todisteena löytyy viimeisin katsastuslappu ja aken paperi rekisteristä poistosta. Auton historia on tiedossa uudesta asti ja olenkin ensimmäinen omistaja, joka ei kuulu samaan perheeseen aikaisempien omistajien kanssa.
Suunnitelmia on paljon, mm. tekniikka ja voimansiirto olisi tarkoitus päivittää vähän uudempaan, mutta siinä on mutta... Tässähän on edessä jarrulevyt vaihdelaatikon kyljessä, joten tietääkö kukaan mistä vehkeestä saisin sopivat osat, jotta levyt saisi omille paikoilleen?
Uusi väri ulos, ilmajouset. Sisustan verhoilua vaaleaksi pitää miettiä vielä kahdesti, kun paljastui noinkin hyvät penkit.
Kaikki vinkit ja tiedät tämän suhteen on tervetullutta, etenkin tuon voimansiirron ja jarrujen suhteen. Niin ja mikäköhän näissä mahtaa olla pulttijako?
Viimeksi muokannut MBT, 28.3.2015 16:24. Yhteensä muokattu 13 kertaa.
Mielenkiintoinen projekti :) Tuliko purkuosia/autoja mukana? Joku vuosi sitten tuli myytyä Ouluun päin pari K70 osiksi johonkin entisöitiprojektiin. Tekniikka on NSU:ta, kaiken joutuu siis soveltaan itse. Volkkarin kans yhteistä taitaa olla vaan kytkinlevy :D Ja pulttijaoksi veikkaan hatusta vedettynä 5x130.
Eli tekniikan joutunee vaihtamaan johonki uudempaan volkkariin :) Varaosia tuli yksi pakettiautollinen ja kaikkia osia en ottanut edes mukaan.
Lisää kuvia löyty täältä http://tomvi.kuvat.fi/kuvat/Vw+K70L/
Lisää kuvia löyty täältä http://tomvi.kuvat.fi/kuvat/Vw+K70L/
Ovet ei ainakaan ole meiltä lähteneistä purkuautoista, on siis toinen tapaus se. Moottorivalintaa vähän haittaa vakiomoottorin matalat tehot, 100hv on tehokkain moottori :/ Joku 1,8 20v kaasarikone vois muuten olla sopiva tuommoseen :D Pirtsakka mielikuva mulle on jääny vakiokoneistakin, vertailukohtana kyllä oli samaan aikaan 99 saabit, että nykyään vois tulla eri mielikuvat...
Mitään tehovehjettähän tästä ei tulla tekemään, kunhan pystyy tarvittaessa motarilla ajaan ja jonkunsortin ohituskiihtyvyys löytyy. Rekisteriotteeseen ei ole merkitty tehoja, joten saa nähdä miten se vaikuttaa asiaan.
Kyllä tämä kunnialla koitetaan viedä loppuun, kunhan tietäisi mistä autosta saisi noita alustan osia sovitettua tähän. Aiheuttaa harmaita hiuksia noiden jarrujen takia :D
Kyllä tämä kunnialla koitetaan viedä loppuun, kunhan tietäisi mistä autosta saisi noita alustan osia sovitettua tähän. Aiheuttaa harmaita hiuksia noiden jarrujen takia :D
Ideanahan on siis laittaa sellainen moottori ja voimansiirto, että levyt saadaan siirrettyä nurkkiin ja vaihdelaatikkoon nykyisen 4 pykälän tilalle 5 + pakki tottakai.
Voi olla tuon 100S coupen moottorin löytäminen vielä vaikeampaa, mitä K70:n. Pitää ilmeisesti ostaa Golf tms. ja koittaa siirtää sieltä koko etupyörän ripustus tuohon.
Voi olla tuon 100S coupen moottorin löytäminen vielä vaikeampaa, mitä K70:n. Pitää ilmeisesti ostaa Golf tms. ja koittaa siirtää sieltä koko etupyörän ripustus tuohon.
Hieno peli, ei enää joka päivä liikenteessä näe. Korit alkaa olemaan yleensä aika huonoja, ilmeisesti tämä yksilö suht kova?
Ei tuo moottori/vaihteisto paketti niin onneton ole... tuota 1.6 konetta on 75hv ja 90 hv versioina ja sitten isolohko on 1.8 100hv kone, ihan pirteitä koneita niin kuin MJF muisteli. Siinä 1.8 koneessa on kireämpi nokka, sylinterikansi isoilla kanavilla, parempi jäähdyttäjä + flektin siipi yms. Vähän kun puristusta nostaa, tupla kaasarit (imusarja vähän haastava) niin on jo ihan toinen peli.
Tuohon omaan laatikkoon on haasteellista sovitella muuta konetta. Kone on kiinni laatikon päällä ja sitten tuo kone pyörii vielä väärään suuntaan.
Jos konetta on alettava muuttamaan, niin varmaan helpoin ratkaisu on sovitella koko tekniikka paketti jostain pitkittäismoottorisesta, Audi 80, A4, VW Passat yms. ja samasta pelistä koko eturipustus?
Pulttijako tosiaan 5x130, joten Possun vanteet sopii...
Ei tuo moottori/vaihteisto paketti niin onneton ole... tuota 1.6 konetta on 75hv ja 90 hv versioina ja sitten isolohko on 1.8 100hv kone, ihan pirteitä koneita niin kuin MJF muisteli. Siinä 1.8 koneessa on kireämpi nokka, sylinterikansi isoilla kanavilla, parempi jäähdyttäjä + flektin siipi yms. Vähän kun puristusta nostaa, tupla kaasarit (imusarja vähän haastava) niin on jo ihan toinen peli.
Tuohon omaan laatikkoon on haasteellista sovitella muuta konetta. Kone on kiinni laatikon päällä ja sitten tuo kone pyörii vielä väärään suuntaan.
Jos konetta on alettava muuttamaan, niin varmaan helpoin ratkaisu on sovitella koko tekniikka paketti jostain pitkittäismoottorisesta, Audi 80, A4, VW Passat yms. ja samasta pelistä koko eturipustus?
Pulttijako tosiaan 5x130, joten Possun vanteet sopii...
Noniin. Mukava saada tietoa tuosta koneestakin. Koitan saada auton ainakin leimattua nykyisellä tekniikalla, sillä ennen kesän loppumista olisi kiva saada tämä kilpien väliin.
Siihen lopputulokseen tulin itsekkin, että esim. muumikeula passatista moottori, voimansiirto, jarrut ja ripustukset eteen. Raideleveyskin olisi lähes identtinen. Täytyy tarkistaa vielä nuo 80 Audit, unohdin vallan että niissä on pitkittäis kone.
Siihen lopputulokseen tulin itsekkin, että esim. muumikeula passatista moottori, voimansiirto, jarrut ja ripustukset eteen. Raideleveyskin olisi lähes identtinen. Täytyy tarkistaa vielä nuo 80 Audit, unohdin vallan että niissä on pitkittäis kone.
Ha, hyvä huomautus. Ostetaan siis 80 Audi, josta naitetaan osat tähän. Kuskinpuolen takarumpu oli jumissa ostettaessa, mutta nyt sekin pyörii.
Ensi viikolla ostamaan motonetistä vähän tulppia ja muuta osaa, jos se saataisiin vaikka käymään ja sitten kokeillaan saada kilvet tähän vehkeeseen.
Edit: Niin ja osaako joku suositella, miten tekonahkaisista ovipahveista sais homeen pois?
Ensi viikolla ostamaan motonetistä vähän tulppia ja muuta osaa, jos se saataisiin vaikka käymään ja sitten kokeillaan saada kilvet tähän vehkeeseen.
Edit: Niin ja osaako joku suositella, miten tekonahkaisista ovipahveista sais homeen pois?
Tekonahkaanhan voi kokeilla melkein mitä vain, kunhan ei pinta sula, vaikkapa: http://www.biovasa.fi/puhdistus-desinfi ... poistoaine
Kiitos eki, pitää kokeilla. Kyllä se vitonenkin konehuoneeseen varmaan mahtuis, mutten näe mitään hyvää syytä laittaa sitä sinne, kun kevyempikin moottori ajaisi saman asian.
1.8 tai 2.0 kone + laatikko kasikympistä ja siihen G60 kylkeen... ehkä... ehkä joskus tulevaisuudessa 1.4 TFSI tms. aika näyttää mitä sinne tulee.
1.8 tai 2.0 kone + laatikko kasikympistä ja siihen G60 kylkeen... ehkä... ehkä joskus tulevaisuudessa 1.4 TFSI tms. aika näyttää mitä sinne tulee.
Noniin nyt on 2 päivää päästy kunnolla pakertamaan tämän parissa. Käyntiin auto saatiin, kun aukastiin pensa pumppu ja saatiin jumiutunut takaisku toimimaan ja tankki korvattiin pullolla. Tankin otin pois, kun oli vuosien saatossa kertyny sen verta roskaa sinne, että lähtö oli tukossa.
Tankki ja koho pitää viikolla pestä ja putsata kunnolla, niin pääsee laittamaan takaisin. Takaanta otin rummut auki, ei nestevuotoja, joten perus huolto ja takaisin kasaan.
Pohjasta löyty kuin löytykin 2 pehmeää kohtaa, Toisesta menee juuri ja juuri sormi läpi ja toinen onkin puolen kämmenen kokoinen. No ei vielä paha. Niin ja peräpäästä tuli oikastua jostain osumasta tullut isompi lommo.
Tankki ja koho pitää viikolla pestä ja putsata kunnolla, niin pääsee laittamaan takaisin. Takaanta otin rummut auki, ei nestevuotoja, joten perus huolto ja takaisin kasaan.
Pohjasta löyty kuin löytykin 2 pehmeää kohtaa, Toisesta menee juuri ja juuri sormi läpi ja toinen onkin puolen kämmenen kokoinen. No ei vielä paha. Niin ja peräpäästä tuli oikastua jostain osumasta tullut isompi lommo.
Takaa tosiaan jäi jarrut edelliskerran jäljiltä jarrut auki. Kuskinpuolelta meni takaa jarrusylinteri vaihtoon ja jumiutuneen mutterin takia myös sylinteriin tuleva jarruputki. Sylinteri oli sama kuin kuplassa, joten motonetissä ei tarvinut paljoa köyhtyä siitä. Rummuista hiottiin kantti pois ja nyt ne on ilmausta vailla.
Samalla kun jarruja laitettiin takaa, korjattiin takapään ruosteet. Sisälokarin sisältä löytyi mätää, josta päivä alkoi pienen koputtelun jälkeen konttiin.
Mätä osuus pois
Uutta peltiä ja kemppiliimaa. Korjattu osuus suojattiin reseptilla: Sinkki, pohjamaali, maali ja alustamassa vielä päälle.
Apparinpuolen helmanpäädystä löytyki vähän enemmän mätää, mitä ensin luulin, mutta ei mitään vakavaa. Sama resepti tännekkin.
Tietääkös kukaan, saako jostain tälläseen vilkunrelettä? 5 napaa näytti olevan. Ebaysta löysin, mutta 20£ rahdeilla en lähde yhtä relettä tilaamaan.
Samalla kun jarruja laitettiin takaa, korjattiin takapään ruosteet. Sisälokarin sisältä löytyi mätää, josta päivä alkoi pienen koputtelun jälkeen konttiin.
Mätä osuus pois
Uutta peltiä ja kemppiliimaa. Korjattu osuus suojattiin reseptilla: Sinkki, pohjamaali, maali ja alustamassa vielä päälle.
Apparinpuolen helmanpäädystä löytyki vähän enemmän mätää, mitä ensin luulin, mutta ei mitään vakavaa. Sama resepti tännekkin.
Tietääkös kukaan, saako jostain tälläseen vilkunrelettä? 5 napaa näytti olevan. Ebaysta löysin, mutta 20£ rahdeilla en lähde yhtä relettä tilaamaan.
mustonenj meinasi varmaan, että tähän tyyliin: http://retrorides.proboards.com/index.c ... read=70135
Noniin nyt alkaa olemaan ruosteet korjattu. Etujalkotilasta löyty vähän enemmän haperoa, mitä aluksi näytti, ei kuitenkaan mitään akuuttia.
Vanhat pois ja samalla kaavalla uutta tilalle mitä aikasemminkin. Valmiista ei tullutkaan näköjään otettua kuvaa. Runkopalkin sisällä oli vähän maata ja märkää, mutta ne sai helposti pois ja kuivattua.
Etulokarista leikkasin happamen osan pois ja kävin töissä tekemässä uuden.
Tankin ja pakoputken sain laitettua takaisin ja epäilyistä huolimatta, tankin uusi lähtö toimii moitteetta, eikä edes vuoda alleen :D
Sitten niihin sähköihin... Vilkut ei toimi, ei edes uudella releellä, bensapinnan anturi ilmeisesti, sillä mittaristossa ei tapahdu mitään muutosta, vaikka kohoa liikuttelee. Tietääkö kukaan tuon ohmi määrää tai miten sen saisi mitattua? Käyköhän jostain toisesta laitteesta anturi tuonne?
Vanhat pois ja samalla kaavalla uutta tilalle mitä aikasemminkin. Valmiista ei tullutkaan näköjään otettua kuvaa. Runkopalkin sisällä oli vähän maata ja märkää, mutta ne sai helposti pois ja kuivattua.
Etulokarista leikkasin happamen osan pois ja kävin töissä tekemässä uuden.
Tankin ja pakoputken sain laitettua takaisin ja epäilyistä huolimatta, tankin uusi lähtö toimii moitteetta, eikä edes vuoda alleen :D
Sitten niihin sähköihin... Vilkut ei toimi, ei edes uudella releellä, bensapinnan anturi ilmeisesti, sillä mittaristossa ei tapahdu mitään muutosta, vaikka kohoa liikuttelee. Tietääkö kukaan tuon ohmi määrää tai miten sen saisi mitattua? Käyköhän jostain toisesta laitteesta anturi tuonne?
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 9.10.2012 19:55
Varaosia Angelissa
Ihan vaan tiedoksi alan harrastajille, että Angelin kylästä jokunen km pohjoiseen on tien vieressä tuommoinen samanmoinen Volkkari. Ei ihan priimakunnossa, mutta noin pikaisesti katsottuna varmaan kunnostettavissa. Tai sitten ainakin varaosiksi.
Ja Angeli on siis Inarin kunnassa, ihan Norjan rajalla, n. 50 km Karigasniemestä etelään. Ei ehkä ihan sunnuntaiajelun päässä, mutta tiedoksi nyt kuitenkin...
Ja Angeli on siis Inarin kunnassa, ihan Norjan rajalla, n. 50 km Karigasniemestä etelään. Ei ehkä ihan sunnuntaiajelun päässä, mutta tiedoksi nyt kuitenkin...
Noniin tännekkin taas jotain uutta talven jälkeen.
Toissa vkl kävin K:n kaivamassa tallista esille, käynnistysongelmia oli tiedossa heti alkuun. Orkkis pumppu ei vain jaksa imeä ainetta tarpeeksi tankista (kalvo väsähtänyt?) joten biltemasta sähköpumppu tilalle.
Tankin lähdön tein myös uusiksi, koska vanha hikoili jostain hitsaussaumasta. Eipähän hikoile enään ja nyt pumppu imee aineen tankista. Lähtee myös helpommin käyntiin uudella pumpulla. Rumpuihin vaihdoin uudet jarrukenkien jouset, lukitustapit ja mitä nyt asennussarjassa mukana tulikaan.
Talven aikana tankin kohokin alkoi toimimaan jollain tapaa, ainakin mittaristossa palaa valo bensan vähyydestä :D
Vetarin suojakumi pitäisi laittaa paikoilleen, käyttää etujarrut auki ja sen jälkeen auto lähtee uusien sähköjen tekoon. Ennen heinäkuuta olisi tarkoitus saada kilvet, niin lomien aikana kerkee laittamaan muita puutteita ja maalaamaan auton yli.
Jonkinsortin vanteetkin pitäisi etsiä, volkkarin alkuperäisestä esitteestä katsoin, että tähän on tehtaalta saanut fuchs tyylisiä peltivanteita, joten ehkä sellaiset jos löytyy. Jonkinlaista madallustakin kaipaisi.
Pikkuhiljaa ja täytyisi muistaa ottaa kamera taas joku kerta mukaan tallille.
Toissa vkl kävin K:n kaivamassa tallista esille, käynnistysongelmia oli tiedossa heti alkuun. Orkkis pumppu ei vain jaksa imeä ainetta tarpeeksi tankista (kalvo väsähtänyt?) joten biltemasta sähköpumppu tilalle.
Tankin lähdön tein myös uusiksi, koska vanha hikoili jostain hitsaussaumasta. Eipähän hikoile enään ja nyt pumppu imee aineen tankista. Lähtee myös helpommin käyntiin uudella pumpulla. Rumpuihin vaihdoin uudet jarrukenkien jouset, lukitustapit ja mitä nyt asennussarjassa mukana tulikaan.
Talven aikana tankin kohokin alkoi toimimaan jollain tapaa, ainakin mittaristossa palaa valo bensan vähyydestä :D
Vetarin suojakumi pitäisi laittaa paikoilleen, käyttää etujarrut auki ja sen jälkeen auto lähtee uusien sähköjen tekoon. Ennen heinäkuuta olisi tarkoitus saada kilvet, niin lomien aikana kerkee laittamaan muita puutteita ja maalaamaan auton yli.
Jonkinsortin vanteetkin pitäisi etsiä, volkkarin alkuperäisestä esitteestä katsoin, että tähän on tehtaalta saanut fuchs tyylisiä peltivanteita, joten ehkä sellaiset jos löytyy. Jonkinlaista madallustakin kaipaisi.
Pikkuhiljaa ja täytyisi muistaa ottaa kamera taas joku kerta mukaan tallille.
Eikös tossa oo 5x130 pulttijako? Jotkut kaposet porssekiekot alle, niin säilyy se alkuperänen fiilis.
esim nämä
esim nämä
Taas homma edistyy kohti kilvitystä.
Kiitos appiukon, kaikki sähköt toimivat nytten. Valtaosa taisi olla vain kosketusvikoja ja palaneita polttimoita. Myös käsijarru tuli säädettyä ja herkisteltyä sen osia. Vaijerin voisi tosin uusia.
Vanteet saapui ebaysta viikossa. Kokoa hurjat 5,5x15" et45
Noille pitää sitten keksiä jotkin renkaat. Varmaan 165/50-60 R15
Kiitos appiukon, kaikki sähköt toimivat nytten. Valtaosa taisi olla vain kosketusvikoja ja palaneita polttimoita. Myös käsijarru tuli säädettyä ja herkisteltyä sen osia. Vaijerin voisi tosin uusia.
Vanteet saapui ebaysta viikossa. Kokoa hurjat 5,5x15" et45
Noille pitää sitten keksiä jotkin renkaat. Varmaan 165/50-60 R15
Kiitos kiitos :) Mukavaa kun joku joskus kommentoikin jotain. Sulla näyttäis olevan sopivat kumitkin tarjolla noille vanteille ;) Tulee vaan liikaa hintaa lähtee hakeen niitä.
K on nyt työpaikalla ja olen tämän viikon hieronut pohjia siihen. Ensiviikon aikana koitetaan saada pohjamaali pintaan ja siihen sitten väri ennen lomien loppumista.
K on nyt työpaikalla ja olen tämän viikon hieronut pohjia siihen. Ensiviikon aikana koitetaan saada pohjamaali pintaan ja siihen sitten väri ennen lomien loppumista.
Dodiin kovan pukertamisen jälkeen K sai eilen perjantaina uuden maalin päälleen ja tänään lauantaina kävin sen kokoamassa. Värinä pysyi alkuperäinen Kasanrot L30B, mutta ensikertalaisena kun maalasin, niin sanomista tuli.
Joissain kohdissa selvästi liian ohut kerros maalia, lommoja joita et huomannut vanhassa pinnassa, pari valumaa ja kiitos huonon ruiskun pari tippaakin siellä täällä. No vesihiontaa ja osittaista uudelleen maalausta tiedossa. Ensikertalaiseksi ja ulkona maalatuksi kuitenki menettelee joten kuten.
Ovien alta puuttuu vielä kromi listat ja perästä mallimerkintä, pitää ne askarrella vielä kiinni jossain kohtaa.
Etuvilkkuihin unohtui näköjään teipit vielä kiinni. Jos sitä vielä tän vkl aikana tilaisi kumit, niin pääsee vanteitakin sovitteleen alle jossain kohtaa kesää.
http://tomvi.kuvat.fi/kuvat/Vw+K70L/ tuolta löytyy kuvia lisää koko projektista.
Joissain kohdissa selvästi liian ohut kerros maalia, lommoja joita et huomannut vanhassa pinnassa, pari valumaa ja kiitos huonon ruiskun pari tippaakin siellä täällä. No vesihiontaa ja osittaista uudelleen maalausta tiedossa. Ensikertalaiseksi ja ulkona maalatuksi kuitenki menettelee joten kuten.
Ovien alta puuttuu vielä kromi listat ja perästä mallimerkintä, pitää ne askarrella vielä kiinni jossain kohtaa.
Etuvilkkuihin unohtui näköjään teipit vielä kiinni. Jos sitä vielä tän vkl aikana tilaisi kumit, niin pääsee vanteitakin sovitteleen alle jossain kohtaa kesää.
http://tomvi.kuvat.fi/kuvat/Vw+K70L/ tuolta löytyy kuvia lisää koko projektista.
Nyt muutama kuva alustan ja vanteiden kanssa. Ens kaudelle joko isommat samanlaiset vanteet tai sitten isommat kumit, jotta etukaaret saadan enemmän täyteen. Takaa kierteet tapissa, edestä niin ylhäällä kuin saa :D joten taakse hakusessa myös lyhyemmät iskarit tai jos sais pussit talven aikana väsättyä. Talven aikana tarkoitus myös maalata uudestaan, tälläkertaa ammattilaisen toimesta.
K päätyi tänään talvehtimaan, tosin pitää se herätellä henkiin vielä ennen seuravaa ajokautta ylimaalausta varten. Sitkeä käyntivika häiritsee vieläkin, moottorin lämmetessä alkaa rötäämään ja sammuu. Kondensaattori, puola ja virranjakajan kansi vaihdettu aikasempien hilujen lisäksi. P-suodatin menee vielä vaihtoon, kun näytti olevan vähän roskaa pohjalla.
Ja jottei talvella olisi tylsää, niin ostin "käyttöautoksi" toisen punaisen, 4-ovisen, 1.6l ja rakennellun volkkarin.
Niin paljon samaa, mutta loppupeleissä ei mitään yhteistä :D 25v ikäero näkyy.
Edessä 8,5 ja takana 10" leveet RH ZW4:t, talven aikana jos taikoisi eteen lisää leveyttä ja kaikkea muuta pientä. Kasa paketteja ebaysta jo matkalla.
Ja jottei talvella olisi tylsää, niin ostin "käyttöautoksi" toisen punaisen, 4-ovisen, 1.6l ja rakennellun volkkarin.
Niin paljon samaa, mutta loppupeleissä ei mitään yhteistä :D 25v ikäero näkyy.
Edessä 8,5 ja takana 10" leveet RH ZW4:t, talven aikana jos taikoisi eteen lisää leveyttä ja kaikkea muuta pientä. Kasa paketteja ebaysta jo matkalla.
Koska K on nukkumassa, niin on ollut aikaa panostaa Boraan, joten homma etenee taas haluamaani suuntaan, eli osia haalittu ja laiteltu paikoilleen.
Ebaysta onnistuin löytämään xenon look umpiot, ovat siis likimain identtiset kopiot oem umpioista ilman mitään anneleita jne turhia härpäkkeitä. Valoteho edellisiin umpioihin verrattuna parani huomattavasti, vaikka nyt normi polttimot ja aikasemmin oli xenonit.
Voipi olla, että pitää noihinkin lyhkäsiin xenonit laittaa.
Maskiin palasi myöskin krominen merkki uusien umpioiden kanssa ja puskurin ritilät vaihtu originaaleihin. Lokasuojiin myös kirkkaat vilkut, mutta talven aikana pitää kokeilla miltä ne näyttäisi punaisena.
Talven aikana pitää vielä vaihtaa/asentaa:
- Takajouset lyhyempiin/jäykempiin
- GLI takavalot
- Orkkis merkki kontin luukkuun (tilattu)
- Eteen leveämmät ulkolipat
- Poikkituki konehuoneeseen (on jo olemassa)
- S3 vakaaja (on jo olemassa)
- Erillissarja eteen
- B-pilarit mustaksi
- Koukku irti
Muita osia joita tullu laitettua on W8 kattovalo ja konepeltiin äänieristysmatto ja kontissa humppaa alpinen 8" aktiivi. Soitinkin vaihtui Pioneeriin.
Ebaysta onnistuin löytämään xenon look umpiot, ovat siis likimain identtiset kopiot oem umpioista ilman mitään anneleita jne turhia härpäkkeitä. Valoteho edellisiin umpioihin verrattuna parani huomattavasti, vaikka nyt normi polttimot ja aikasemmin oli xenonit.
Voipi olla, että pitää noihinkin lyhkäsiin xenonit laittaa.
Maskiin palasi myöskin krominen merkki uusien umpioiden kanssa ja puskurin ritilät vaihtu originaaleihin. Lokasuojiin myös kirkkaat vilkut, mutta talven aikana pitää kokeilla miltä ne näyttäisi punaisena.
Talven aikana pitää vielä vaihtaa/asentaa:
- Takajouset lyhyempiin/jäykempiin
- GLI takavalot
- Orkkis merkki kontin luukkuun (tilattu)
- Eteen leveämmät ulkolipat
- Poikkituki konehuoneeseen (on jo olemassa)
- S3 vakaaja (on jo olemassa)
- Erillissarja eteen
- B-pilarit mustaksi
- Koukku irti
Muita osia joita tullu laitettua on W8 kattovalo ja konepeltiin äänieristysmatto ja kontissa humppaa alpinen 8" aktiivi. Soitinkin vaihtui Pioneeriin.
Nostellaas tätä hetkellisen tauon jälkeen...
K:lle ei ole kummia tapahtunut, taakse tilasin MK1 golffin coilit ja autoa on alettu purkamaan uudelleen maalaus ajatellen. Helmi- maaliskuun vaihteessa menee ammattilaiselle, väri pysyy samana. Pääsiäisenä tätä voi tulla katselemaan messukeskukseen, ellei jotain radikaalia tapahdu :)
Boralle on tullut tehtyä yhtä sun toista... Katsastuksesta meni läpi hienosti, ei huomautiksia onneksi. Lyhyisiin ja pitkiin tilasin xenon sarjat ebaysta (18€/sarja) mutta lyhkäsiin ne loppupeleissä ainoastaan asentelin, näissä kun jopa xenon hyväksyntä. Lampun pesurit löytyy, mutta auto sen verta vanha, ettei automaattista korkeudensäätöä vielä tarvitse, tältä osin siis laillinen asennus. Xenonit ovat 35w ja 4300K.
Taakse tuli bc:n lyhyemmät/jäykemmät jouset, jos vaikka saisi kesäksi persettä hieman alemmaksi. Mankeliakin täytyy taakse vähän näyttää, niin ei tule vanne niin rumasti kaaresta ulos ja pääsee vähän alemmaksikin.
Taakse tiensä löysi GLI valot ja peruutusvaloihin ledit, näkee taas vähän paremmin siihenkin suuntaan. Keväällä kun auto menee myllytykseen, niin katosta lähtee tuo musta teippi samalla pois. Tulee hieman freesimpi, eikä näytä ihan niin amikselta enään. Samassa yhteydessä täytyy vaihtaa tuo peräkontin merkki kromiseen ja maski varmaankin maalattava takaisin punaiseksi.
Vanteista olikin jo aikaisemmin puhetta, niihin tuli eteen leveämmät kehät ja tulevan kesän setti on 9x18 205/40 eteen ja 10x18 225/40 taakse. Renkaina toimii falkenit joka nurkassa.
Näkee tuota keskiön väriä hieman. Hyvin tumma lila, mutta auringossa taittaa reilusti ruskeaan ja melko reippaasti näyttäisi olevan metallihohtoa mukana. Lippoja en aivan peiliksi saanut, liekö sitten laikassa tai rätissä vika jolla noita kiillottelin. Riittänee tälläerää, takavanteiden lippoja pitää vielä käsitellä ennen kesää.
25nm kiristin kehäpultit, eikös se aika sopiva ole? Pultteihin sipasin vielä vähän kierrelukitetta varmuuden vuoksi.
Tampereellekkin tuli vihdoin talvi (ilmankin olisi pärjännyt) niin pääsin pesemään auton kunnolla. Muutama kuva loppuun talvilookista. Korkeus siis sama mitä kesälläkin, vanteina 6x14" pellit nastoilla :lol:
K:lle ei ole kummia tapahtunut, taakse tilasin MK1 golffin coilit ja autoa on alettu purkamaan uudelleen maalaus ajatellen. Helmi- maaliskuun vaihteessa menee ammattilaiselle, väri pysyy samana. Pääsiäisenä tätä voi tulla katselemaan messukeskukseen, ellei jotain radikaalia tapahdu :)
Boralle on tullut tehtyä yhtä sun toista... Katsastuksesta meni läpi hienosti, ei huomautiksia onneksi. Lyhyisiin ja pitkiin tilasin xenon sarjat ebaysta (18€/sarja) mutta lyhkäsiin ne loppupeleissä ainoastaan asentelin, näissä kun jopa xenon hyväksyntä. Lampun pesurit löytyy, mutta auto sen verta vanha, ettei automaattista korkeudensäätöä vielä tarvitse, tältä osin siis laillinen asennus. Xenonit ovat 35w ja 4300K.
Taakse tuli bc:n lyhyemmät/jäykemmät jouset, jos vaikka saisi kesäksi persettä hieman alemmaksi. Mankeliakin täytyy taakse vähän näyttää, niin ei tule vanne niin rumasti kaaresta ulos ja pääsee vähän alemmaksikin.
Taakse tiensä löysi GLI valot ja peruutusvaloihin ledit, näkee taas vähän paremmin siihenkin suuntaan. Keväällä kun auto menee myllytykseen, niin katosta lähtee tuo musta teippi samalla pois. Tulee hieman freesimpi, eikä näytä ihan niin amikselta enään. Samassa yhteydessä täytyy vaihtaa tuo peräkontin merkki kromiseen ja maski varmaankin maalattava takaisin punaiseksi.
Vanteista olikin jo aikaisemmin puhetta, niihin tuli eteen leveämmät kehät ja tulevan kesän setti on 9x18 205/40 eteen ja 10x18 225/40 taakse. Renkaina toimii falkenit joka nurkassa.
Näkee tuota keskiön väriä hieman. Hyvin tumma lila, mutta auringossa taittaa reilusti ruskeaan ja melko reippaasti näyttäisi olevan metallihohtoa mukana. Lippoja en aivan peiliksi saanut, liekö sitten laikassa tai rätissä vika jolla noita kiillottelin. Riittänee tälläerää, takavanteiden lippoja pitää vielä käsitellä ennen kesää.
25nm kiristin kehäpultit, eikös se aika sopiva ole? Pultteihin sipasin vielä vähän kierrelukitetta varmuuden vuoksi.
Tampereellekkin tuli vihdoin talvi (ilmankin olisi pärjännyt) niin pääsin pesemään auton kunnolla. Muutama kuva loppuun talvilookista. Korkeus siis sama mitä kesälläkin, vanteina 6x14" pellit nastoilla :lol:
Mites ois vaikka orkkis tai muut pölärit noihin pelteihin? Jos siis kyse rahasta ellei tuu parempaa vanteistusta talveksi.
Nuo kun nyt pilaa, miun silmään, kokonaisuuden aika pitkälti. Muutenhan tää on siisti kapistus.
Nuo kun nyt pilaa, miun silmään, kokonaisuuden aika pitkälti. Muutenhan tää on siisti kapistus.
Viimeksi muokannut vwnut, 21.1.2014 5:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitää katsoa jos jotkin mahdollisimman umpinaiset Vw pölärit löytäis noille.
Kyllähän se kitkojen osto vähän rahasta on kiinni, melko arvokkaita nuo 17"
Vanteiden speksit nykyisellä kokoonpanolla seuraavat:
- Edessä 9x18 et ~53 205/40
-Takana 10x18 et40 225/40
Molemmissa päissä sitten vielä jaonmuutos spaceri välissä, niiden paksuutta en ulkomuistista muista, mutta voin käydä mittaamassa jos Jap3 on tarvetta.
Kyllähän se kitkojen osto vähän rahasta on kiinni, melko arvokkaita nuo 17"
Vanteiden speksit nykyisellä kokoonpanolla seuraavat:
- Edessä 9x18 et ~53 205/40
-Takana 10x18 et40 225/40
Molemmissa päissä sitten vielä jaonmuutos spaceri välissä, niiden paksuutta en ulkomuistista muista, mutta voin käydä mittaamassa jos Jap3 on tarvetta.
Noniin kesäkausi on avattu Tampereella, K:n saa hakea maalarilta Maanantaina, joten vielä kerkesi Boran kanssa nypläämään. (K:n voi nähdä pääsiäisenä Helsingissä)
Kesätassut alle ja vähän maatakohden...
Takaa kierteet tappiin, piti vaihtaa BC:n jouset, mutteivat sopineet vaikkakin IV Golffista pitivät olla... Edestä olisi kierrettä, mutta säätölautanen ottaa vanteeseen kiinni, jos sitä laskee ja vanteen ulospäin tuominen ei ole vaihtoehto.
Taakse vaihdoin kokopunaiset valot, GLi:n valot myynnissä jos jollain on tarvetta.
Etu ja takavanne tulee melkein yhtäpaljon kaaresta ulos, mutta taakse pitää antaa hiukan mankelia, ettei vahingossakaan kuormapäällä polta maaleja.
Joku kuitenkin kysyy, niin vanne/rengas kombo on seuraava:
-Edessä 9x18" ET~23 205/40 Falken
-Takana 10x18 ET25 225/40 Falken
Sisustakin meni vaihtoon, sinne tuli mustaa nahkaa, vaikkakin se oli vaihtoehdoista viimeisenä. Löytyy ristiselän säädöt ja lämppärit, kunnoltaan muutenkin lähes priimat.
Ryhdiltään vastaavat mitä GTi:n Recarot, mutta ainoat erot on tekstien puute ja se, että Recaroissa pääntuki uppoaa hieman penkkiin. Boraa ei liene koskaan saanut virallisilla Recaroilla?
Kesätassut alle ja vähän maatakohden...
Takaa kierteet tappiin, piti vaihtaa BC:n jouset, mutteivat sopineet vaikkakin IV Golffista pitivät olla... Edestä olisi kierrettä, mutta säätölautanen ottaa vanteeseen kiinni, jos sitä laskee ja vanteen ulospäin tuominen ei ole vaihtoehto.
Taakse vaihdoin kokopunaiset valot, GLi:n valot myynnissä jos jollain on tarvetta.
Etu ja takavanne tulee melkein yhtäpaljon kaaresta ulos, mutta taakse pitää antaa hiukan mankelia, ettei vahingossakaan kuormapäällä polta maaleja.
Joku kuitenkin kysyy, niin vanne/rengas kombo on seuraava:
-Edessä 9x18" ET~23 205/40 Falken
-Takana 10x18 ET25 225/40 Falken
Sisustakin meni vaihtoon, sinne tuli mustaa nahkaa, vaikkakin se oli vaihtoehdoista viimeisenä. Löytyy ristiselän säädöt ja lämppärit, kunnoltaan muutenkin lähes priimat.
Ryhdiltään vastaavat mitä GTi:n Recarot, mutta ainoat erot on tekstien puute ja se, että Recaroissa pääntuki uppoaa hieman penkkiin. Boraa ei liene koskaan saanut virallisilla Recaroilla?
Nuo taitaa olla VW:n tekeleet Recaron korvikkeiksi, löytynee GTi:stä -01 eteenpäin.
Vanhemmissa sitten nuo "oikeat Recarot"
Vanhemmissa sitten nuo "oikeat Recarot"
Pääsiäinen oli ja meni hyvän aikaa sitten, K:lla onnistunut reissu american car show:n ja takas ilman ongelmia, kuitenkin siitä autosta puuttui se jokin.
Kotiin päästyä auto myyntiin ja hakuun jotain tehokkaampaa. Ensisijaisesti piti ostaa MK1 Escort, josta olisi sitten laitellut mieleisän, ei vain sopivia tullut vastaan.
Soittamalla tarjottiin sitten MK1 Cabriota, vieläpä lähi kunnassa ja eikun kattomaan. Aikalailla priima kunnossa kuten myyjä puhuikin, joten kaupat lukkoon. K70 ja Golf vaihtoivat omistajia.
Kyseessä siis vm. -78 joka muutama vuosi sitten rakennettu aikalailla kokonaan. Koneena Mk1 GTI:n 1.8L 8v ja muutenkin sen pohjalta on kaikki osat avossa. Sisusta oli verhoiltu uudelleen samassa yhteydessä, sekä katon ulkoverhoilu vaihdettu uuteen.
Muttei nyt ihan ilman tekemistä jäädä, niin vähän jotain tulevia juttuja.
- Mittariston polttimoiden uusinta. Mistä polttimot, millaiset ja miten vaihtuu?
- Kojelaudan sisällä yksin ilmanvaihdon putki pitää ääntä töyssyissä
- Alustan vaihto korkeussäädettävään
- Vanteet
- Maskiin krominen merkki?
Noilla pääsee ainakin hyvään alkuun.
Kotiin päästyä auto myyntiin ja hakuun jotain tehokkaampaa. Ensisijaisesti piti ostaa MK1 Escort, josta olisi sitten laitellut mieleisän, ei vain sopivia tullut vastaan.
Soittamalla tarjottiin sitten MK1 Cabriota, vieläpä lähi kunnassa ja eikun kattomaan. Aikalailla priima kunnossa kuten myyjä puhuikin, joten kaupat lukkoon. K70 ja Golf vaihtoivat omistajia.
Kyseessä siis vm. -78 joka muutama vuosi sitten rakennettu aikalailla kokonaan. Koneena Mk1 GTI:n 1.8L 8v ja muutenkin sen pohjalta on kaikki osat avossa. Sisusta oli verhoiltu uudelleen samassa yhteydessä, sekä katon ulkoverhoilu vaihdettu uuteen.
Muttei nyt ihan ilman tekemistä jäädä, niin vähän jotain tulevia juttuja.
- Mittariston polttimoiden uusinta. Mistä polttimot, millaiset ja miten vaihtuu?
- Kojelaudan sisällä yksin ilmanvaihdon putki pitää ääntä töyssyissä
- Alustan vaihto korkeussäädettävään
- Vanteet
- Maskiin krominen merkki?
Noilla pääsee ainakin hyvään alkuun.
Mittariston valot vaihtuu ihan perinteisesti mittari irroittamalla, polttimoita on siellä kahta eri mallia. Joko marmorilta uudet tai sitten mallien kanssa tarvikeliikkeeseen ja sieltä kattelee suunnilleen sopivat.
Maskin merkki pitää sitten valita sen mukaan mikä maski tuossa on kiinni, niitä on kahta erilaista riippuen kiinnitystavasta. Omasta miljoonalaatikosta voi ehkä löyä sopiva.
Ja mikä alusta tuossa on nyt kiinni?
Maskin merkki pitää sitten valita sen mukaan mikä maski tuossa on kiinni, niitä on kahta erilaista riippuen kiinnitystavasta. Omasta miljoonalaatikosta voi ehkä löyä sopiva.
Ja mikä alusta tuossa on nyt kiinni?
Ahaa, kiitokset tiedosta :) Pitää alkaa siis perehtymään mittariston irroittamiseen ja ottaa polttimot käteen.
Alustana on nyt Fk:n kiinteä, myyjän mukaan -80mm tiputtava, mutta olisiko kuitenkin joku -60/40 sarja? Täytyisi tunkata auto ylös ja katsoa, että onko siellä jotain säätöjä, kun ainakin takaiskari näyttäisi, että siinä olisi 4 eri pykälää johon korkeutta voisi säätää.
Melko kova töyssissä ja tien pinnan rikot tuntuu, mutta samalla myös erittäin jämäkkä ja siinä mielessä hyvä ajaa. Eteen saa tarjota coileja jos ylimääräisenä sattuu olemaan.
Takakaariin ajattelin hommata myös ne pienet muovisuojat ja jos lisätehoa alkaisi etsimään ensimmäisenä rosterisella pakosarjalla.
Alustana on nyt Fk:n kiinteä, myyjän mukaan -80mm tiputtava, mutta olisiko kuitenkin joku -60/40 sarja? Täytyisi tunkata auto ylös ja katsoa, että onko siellä jotain säätöjä, kun ainakin takaiskari näyttäisi, että siinä olisi 4 eri pykälää johon korkeutta voisi säätää.
Melko kova töyssissä ja tien pinnan rikot tuntuu, mutta samalla myös erittäin jämäkkä ja siinä mielessä hyvä ajaa. Eteen saa tarjota coileja jos ylimääräisenä sattuu olemaan.
Takakaariin ajattelin hommata myös ne pienet muovisuojat ja jos lisätehoa alkaisi etsimään ensimmäisenä rosterisella pakosarjalla.
Juu taakse tosiaan coilit on jo olemassa, eteen tarvitsisi kanssa, mutta melkein pitää ne vanteet saada ensimmäisenä.
Ei niin mitään tietoa, että millaista kangasta tuo on kun en niistä kauheasti tiedä :D
Kellään muuten tietoa, että onko LA 46 (muistaakseni) Science Green Vw:n oma väri, kun en googlella ainakaan mitään löytänyt? Myyjä vain puhui, että volkkarin värikartasta on otettu tuo vihreä.
Ei niin mitään tietoa, että millaista kangasta tuo on kun en niistä kauheasti tiedä :D
Kellään muuten tietoa, että onko LA 46 (muistaakseni) Science Green Vw:n oma väri, kun en googlella ainakaan mitään löytänyt? Myyjä vain puhui, että volkkarin värikartasta on otettu tuo vihreä.
Nostellaas tätä.
Kummallekkaan ei ole kummia tapahtunut, Borasta läks teippi pois katosta ja se myllytettiin samalla. Hattuhyllyn maalasin mustaksi :D
Golffiin on alkanut tekemään lisää voimaa mieli, mutta miten?
ADR: 20v kansi pitäisi mennä tuon lohkon päälle ja sitä viilaamalla saisi potkua, mutta osaako kukaan varmistaa, että sopiiko se vai eikö? Pakosarjan vaihto tietysti rosteriseen.
Ideoita/kokemuksia kellään? 16V kansi ei tule kysymykseen, ei tarvitse ehdottaa ja vaparina tulee säilymään.
Kummallekkaan ei ole kummia tapahtunut, Borasta läks teippi pois katosta ja se myllytettiin samalla. Hattuhyllyn maalasin mustaksi :D
Golffiin on alkanut tekemään lisää voimaa mieli, mutta miten?
ADR: 20v kansi pitäisi mennä tuon lohkon päälle ja sitä viilaamalla saisi potkua, mutta osaako kukaan varmistaa, että sopiiko se vai eikö? Pakosarjan vaihto tietysti rosteriseen.
Ideoita/kokemuksia kellään? 16V kansi ei tule kysymykseen, ei tarvitse ehdottaa ja vaparina tulee säilymään.
Päivitetäämpäs tätäkin nyt pitkästä aikaa...
Bora on saanut penkkien kaveriksi kasan tummia sisustan osia ja taakse nahkaiset ovipahvit, eteen vielä hakusessa jotta saisi sisustan 1/2 vaiheen valmiiksi. 2/2 varmaan sitten ensi kesänä edessä.
Sisustasta siis aikalailla ikkunoista alas kaikki irti, paitsi kojelauta ja vaihtoon. Samalla uusin vaihdekepin ja käsijarrun verhoilut, tuli mustaa nahkaa punaisin ompelein.
Hattuhyllyn verhoilin uudestaa. Edellisen omistajan laittama punainen kangas oli liian vaalea tai haalistunut ja ompeleet miten sattuu. Punaista nahkaa salmiakki tikkauksella tilalle ja paljon parempi 8)
Refleksi putki on nyt upotettuna tuohon, kun aikaisemmin se oli samalla tasolla. Kuva vääristää sävyä, aika liki sama auton kanssa.
16" alut hain talvivanteiksi, ei jaksanut katsella enään 14" peltejä.
Pari syksyistä kuvaa borsta vielä tähän loppuun. Ensi kesänä olisi tarkoitus rullata ainakin eri vanteilla, mielellään alempana ja muutama muutos ulkokuoreen tarkoitus tehdä.
Vanteet siis myynnissä spacereiden kanssa tai ilman, yv:llä voi kysellä jos kiinnostaa.
Bora on saanut penkkien kaveriksi kasan tummia sisustan osia ja taakse nahkaiset ovipahvit, eteen vielä hakusessa jotta saisi sisustan 1/2 vaiheen valmiiksi. 2/2 varmaan sitten ensi kesänä edessä.
Sisustasta siis aikalailla ikkunoista alas kaikki irti, paitsi kojelauta ja vaihtoon. Samalla uusin vaihdekepin ja käsijarrun verhoilut, tuli mustaa nahkaa punaisin ompelein.
Hattuhyllyn verhoilin uudestaa. Edellisen omistajan laittama punainen kangas oli liian vaalea tai haalistunut ja ompeleet miten sattuu. Punaista nahkaa salmiakki tikkauksella tilalle ja paljon parempi 8)
Refleksi putki on nyt upotettuna tuohon, kun aikaisemmin se oli samalla tasolla. Kuva vääristää sävyä, aika liki sama auton kanssa.
16" alut hain talvivanteiksi, ei jaksanut katsella enään 14" peltejä.
Pari syksyistä kuvaa borsta vielä tähän loppuun. Ensi kesänä olisi tarkoitus rullata ainakin eri vanteilla, mielellään alempana ja muutama muutos ulkokuoreen tarkoitus tehdä.
Vanteet siis myynnissä spacereiden kanssa tai ilman, yv:llä voi kysellä jos kiinnostaa.
Jotain eloa tännekkin (niinkuin ketään kiinnostaisi)
Boran alla pyörineet RH:t myin pois nyt kevään kynnyksellä ja jo aikaisin syksyllä/alku talvesta ostin nuo nyt alla olevat vannekset. Ebayn kautta tuli siis BBS RS2 8,5x18" et32 spekseillä, päälle tuli 205/40 gummit. Edessä 15mm spacer ja takana 20mm että sain jaon kohdilleen.
Pohjanmaalta tuli lunastettua talteen highline listat ja GLi takapuskurin alaosa. Pääsiäisen pyhinä maalasin ja laittelin kiinni, muuttu ilme kummasti :)
Korkeutta säädettiin myös pääsiäisenä, edestä lähti vakaaja pois kokonaan ja kierteet otettiin niin alas kuin sai, samalla takaa lähti säätöpalat pois, joten nykyisellä alustalla ei tuon alemmaksi pääse. Takaa pitää melkeimpä nostaa siksi aikaa, että saa jäykemmät jouset. Akselin siirto täytyy myös suorittaa jossain kohtaa.
Ihan ensimmäisenä auto kaipaa lisää maalia, lakkavikaa on niin konepellissä, peilin kuoressa, etupuskurissa ja lokasuojassakin :( Gli helmat tulee kiinni vasta kuin eteen löydetään ja hankitaan fiksu lippa (jubi)
Etupuskurin markerit on nyt viikon seilannut jossain Helsinki - Tampere välillä... pääsiäisen pyhinä tulivat kuitenkin jenkeistä hesaan asti...
Avolle ei ole tapahtunut oikein mitään, leimasin sen ja hommasin taakse orkkis valot. Pakosarja odottelee edelleen vaihtamista.
Golf MK1 GTD
Ei kahta ilman kolmatta... Talvella ostin yhden ykkösen lisää, pitkään haaveena olleen kovakattoisen. 1.6 GTD elikkäs 1.6 TD:n papereilla. Tuli ilman tekniikkaa, sisustasta puuttuu yhtä sun toista, mutta eihän se maksanutkaan kuin 200€ ja sain vieläpä vähän osia mukaan, mm. kromi maskin.
Kaunishan se ei ole ja vaatii työtä, mm. komeat rallikaaret kavennetaan orkkis mittoihin. Lattiassa piti olla kuskin puolella kämmenen kokoinen reikä ja apparin puolella 2 peukalon pään kokoista...
Todellisuudessa kuskin puolelle meni ton verta uutta peltiä, apparin puolelle riittää ehkä puolet tuosta. Tai eihän siellä reikää ollut luvattua enempää, mutta popniitti paikkoja senkin edesä. Taisi parhaassa kohtaa olla 4 kerrosta peltiä...
Takahelma, ja sivuhelmat on joskus vaihdettu, joten ne on ehjät. Takaluukku pitää korjata, ellei löydy ruosteetonta.
Osia on haalittuna jo levyjarrullinen kakkiksen taka-akseli, eteen isot jarrut ja taakse uudet valot. Tekniikka pysyy dieselinä, joko 1.6 tai 1.9 ja haaveena olisi saada se toimimaan remmillä. Väriksi tulee orkkis keltainen ja sisälle jotain beigeä/rusehtavaa nahkaa.
Tälle ei kuitenkaan ole asetettu mitään aikataulua, valmistuu sitten joskus.
Boran alla pyörineet RH:t myin pois nyt kevään kynnyksellä ja jo aikaisin syksyllä/alku talvesta ostin nuo nyt alla olevat vannekset. Ebayn kautta tuli siis BBS RS2 8,5x18" et32 spekseillä, päälle tuli 205/40 gummit. Edessä 15mm spacer ja takana 20mm että sain jaon kohdilleen.
Pohjanmaalta tuli lunastettua talteen highline listat ja GLi takapuskurin alaosa. Pääsiäisen pyhinä maalasin ja laittelin kiinni, muuttu ilme kummasti :)
Korkeutta säädettiin myös pääsiäisenä, edestä lähti vakaaja pois kokonaan ja kierteet otettiin niin alas kuin sai, samalla takaa lähti säätöpalat pois, joten nykyisellä alustalla ei tuon alemmaksi pääse. Takaa pitää melkeimpä nostaa siksi aikaa, että saa jäykemmät jouset. Akselin siirto täytyy myös suorittaa jossain kohtaa.
Ihan ensimmäisenä auto kaipaa lisää maalia, lakkavikaa on niin konepellissä, peilin kuoressa, etupuskurissa ja lokasuojassakin :( Gli helmat tulee kiinni vasta kuin eteen löydetään ja hankitaan fiksu lippa (jubi)
Etupuskurin markerit on nyt viikon seilannut jossain Helsinki - Tampere välillä... pääsiäisen pyhinä tulivat kuitenkin jenkeistä hesaan asti...
Avolle ei ole tapahtunut oikein mitään, leimasin sen ja hommasin taakse orkkis valot. Pakosarja odottelee edelleen vaihtamista.
Golf MK1 GTD
Ei kahta ilman kolmatta... Talvella ostin yhden ykkösen lisää, pitkään haaveena olleen kovakattoisen. 1.6 GTD elikkäs 1.6 TD:n papereilla. Tuli ilman tekniikkaa, sisustasta puuttuu yhtä sun toista, mutta eihän se maksanutkaan kuin 200€ ja sain vieläpä vähän osia mukaan, mm. kromi maskin.
Kaunishan se ei ole ja vaatii työtä, mm. komeat rallikaaret kavennetaan orkkis mittoihin. Lattiassa piti olla kuskin puolella kämmenen kokoinen reikä ja apparin puolella 2 peukalon pään kokoista...
Todellisuudessa kuskin puolelle meni ton verta uutta peltiä, apparin puolelle riittää ehkä puolet tuosta. Tai eihän siellä reikää ollut luvattua enempää, mutta popniitti paikkoja senkin edesä. Taisi parhaassa kohtaa olla 4 kerrosta peltiä...
Takahelma, ja sivuhelmat on joskus vaihdettu, joten ne on ehjät. Takaluukku pitää korjata, ellei löydy ruosteetonta.
Osia on haalittuna jo levyjarrullinen kakkiksen taka-akseli, eteen isot jarrut ja taakse uudet valot. Tekniikka pysyy dieselinä, joko 1.6 tai 1.9 ja haaveena olisi saada se toimimaan remmillä. Väriksi tulee orkkis keltainen ja sisälle jotain beigeä/rusehtavaa nahkaa.
Tälle ei kuitenkaan ole asetettu mitään aikataulua, valmistuu sitten joskus.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa