1.9 tdi 77kw maf arvot
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi 77kw maf arvot
Mikähän hämminkinä kun maf arvo tippuu alle pyydetyn 3400 rpm jälkeen, samoin ahtopaineet jo 2200 rpm jälkeen? Ilmamassamittari on juuri vaihdettu uuteen bosch malliseen mutta ei vaikutusta
1743 780 415
1806 790 725
1953 805 960
2121 815 1040
2289 825 925
2499 835 965
2709 835 1015
2919 845 960
3150 850 925
3255 850 895
3423 850 845
3549 850 810
3696 850 785
3822 850 770
3927 850 760
4032 850 740
4158 850 735
4242 850 735
4326 850 715
4431 850 735
4494 850 740
4557 850 735
4599 845 720
4011 505 550
3066 440 460
2331 350 510
Tässä ahdot:
1183 1244
1805 1285
2050 1611
2172 2142
2203 2325
2203 2244
2203 2284
2203 2366
2264 2230
2203 2162
2203 2080
2203 2009
2203 1958
2193 1907
2193 1876
2193 1856
2152 1836
2111 1815
2070 1815
2019 1805
1978 1846
1938 1876
1825 1887
1244 1856
1193 1468
1162 1244
1743 780 415
1806 790 725
1953 805 960
2121 815 1040
2289 825 925
2499 835 965
2709 835 1015
2919 845 960
3150 850 925
3255 850 895
3423 850 845
3549 850 810
3696 850 785
3822 850 770
3927 850 760
4032 850 740
4158 850 735
4242 850 735
4326 850 715
4431 850 735
4494 850 740
4557 850 735
4599 845 720
4011 505 550
3066 440 460
2331 350 510
Tässä ahdot:
1183 1244
1805 1285
2050 1611
2172 2142
2203 2325
2203 2244
2203 2284
2203 2366
2264 2230
2203 2162
2203 2080
2203 2009
2203 1958
2193 1907
2193 1876
2193 1856
2152 1836
2111 1815
2070 1815
2019 1805
1978 1846
1938 1876
1825 1887
1244 1856
1193 1468
1162 1244
En väitä tietäväni mitään asiasta, mutta tuo voisi johtua EGR:n paskailman falskaamisesta täyskiihdytyksessä imuilman joukkoon, jolloin hapen määrä on luonnollisesti pienempi kuin täysin puhtaalla ilmalla. Voisiko lisääntynyt pakopaine pakottaa yhä enemmän ja enemmän pakokaasuja tuon vuotavan venttiilin ohi, jolloin se näkyy yläkierrosten laskevana arvona?
Toinen juttu mitä voisit kokeilla: Ota moottorin suojakoppa irti ja koita liikkuuko se EGR:n perhosventtiili herkästi? Jos mitenkään mahdollista niin koita vetävät pyörät ilmassa ja moottori käynnissä että liikkuuko se kiihdytyksessä ja pintakaasulla (eli onko alipainelinjat ehjinä?) Onko siellä öljypaskaa ympärillä?
Ennakko saa olla siellä nollan tienoilla, muistelisin että pikkaisen miinusmerkkisenä (-1.1) alavääntö parani ainakin 96kW koneessa, kun lähtötilanne oli +1.1
Toinen juttu mitä voisit kokeilla: Ota moottorin suojakoppa irti ja koita liikkuuko se EGR:n perhosventtiili herkästi? Jos mitenkään mahdollista niin koita vetävät pyörät ilmassa ja moottori käynnissä että liikkuuko se kiihdytyksessä ja pintakaasulla (eli onko alipainelinjat ehjinä?) Onko siellä öljypaskaa ympärillä?
Ennakko saa olla siellä nollan tienoilla, muistelisin että pikkaisen miinusmerkkisenä (-1.1) alavääntö parani ainakin 96kW koneessa, kun lähtötilanne oli +1.1
Kytkin ja vauhtipyörä remontin yhteydessä laitettiin turboon muschlet ja tukittiin egr. Vnt siivet liikkuivat alkujaankin todella löysästi ja savua en saanut tulemaan vaikka kuinka poljin joten karstaa ei ole. Otin lokia taas ja ilmamassa arvot menivät vaan huonompaan suuntaan. Pistäkää nyt viisaammat ehdotuksia. Isoimmilla vaihteilla tuota maf ja ahdon tippumisia ei esiinny, ainoastaan 2 ja 3 vaihteilla.
Ei ole vieläkään ratkennu tämä ongelma. Kokeilin nyt ilman ilman putsaria niin jonkin verran parani maf arvot. Onko vaihtoehto muuta kuin imusarja tukossa, katti tukossa tai polttoaineen paine ei riitä? Egr on kokeiltu tukkia mutta ei vaikuttanut.
Eka logi putsari paikoillaan
ja tässä ilman putsaria
Eka logi putsari paikoillaan
ja tässä ilman putsaria
Ahdot sulla ainakin piikkaa 0.3bar yli pyynnin hetken aikaa ja sen jälkeen jäävät pysyvästi laahaamaan, sen varmaan jo olet huomannutkin?
Jos VNT on todettu liikkuvaksi, oletko tarkistanut alipaineen määrän kellon päässä? Tai toimiiko se alipainekello ylipäänsä kunnolla?
Tangon säätöäkin kai voisi kokeilla jos sillä saisi tuota piikkiä pois.
Jos VNT on todettu liikkuvaksi, oletko tarkistanut alipaineen määrän kellon päässä? Tai toimiiko se alipainekello ylipäänsä kunnolla?
Tangon säätöäkin kai voisi kokeilla jos sillä saisi tuota piikkiä pois.
Viimeksi muokannut Jultsu, 18.8.2015 7:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa