1.9 m-tdi ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 m-tdi ei käynnisty
joo elikkäs tuli rakennettua tuommosesta -97vm 1.9 polon sdi koneesta aaz pumppua käyttämällä mtd kone. pumppu ahdonalaisella syötöllä. ongelman laatu on se kun startatessa savuaa kyllä mutta ei käyntiin lähde. startti pilotilla pärähtää hetken ja taas hiljenee. hehkut ei pelitä mutta auto lämpimässä tallissa niin ei kai vaikutusta? yhden suuttimen juuresta lähtee johto jossa kaks napanen liitin. mikähän sillä virka? pumpussa ei kytkettynä muu kuin sammutus solenoidi. nestepään keskellä ilmeisesti paineanturi joka ei myöskään kytkettynä. ajotus merkit pitäisi olla ihan kohdallaan. voiko syöttöpumppu olla 180 astetta väärässä? kiitoksia etukäteen neuvoista ja ideoista
Voi olla pumppu pielessä puoli kiekkaa. Tarkista nokka-akselista se. Toisekseen aazin pumpulla ei saa kyllä potkua siitä motista ulos. On niin erilaiset ne sdin ja aazin suuttimet että ei mee kakku kunnolla läpi ku avautumispaneet niissä suuttimissa on ihan erit. Hommaa tarkotusta vastaava mtdi pumppu. Vai mikä sulla on tavote? Kyllä se sillä aazin pumpulla käyntiin kuitenki lähtee ja saa siihen varmaan suuttimista riippuen satakunta heppaa.
Kiitoksia vastauksista. Pumppu tarkistettu useaan kertaan ja merkissä on. Nokka akselin hahloon avain lukitukseksi ja säädetty pumppu merkkiinsä (pieni reikä pumpun rungossa ja akselissa lovi) itsellä heräsi myös epäilys noita suuttimia kohtaan että voisiko olla ettei ne oikein pelaa tuossa pumpussa. Kysymys kuuluu että saakos tuohon sdi kanteen mitään suuttimia jotka voisivat toimia tuon aaz pumpun kanssa ja jos saa mitkä? Jos pitää alkaa pumppua vaihtamaan minkäköhänlainen Se pitäs olla? Lähinnä mallia, nimeä ja missä esiintyy haetaan? Kiitollinen olen jos tähän joku vielä viittii vinkkejä antaa.
"Pumppu tarkistettu useaan kertaan ja merkissä on. Nokka akselin hahloon avain lukitukseksi ja säädetty pumppu merkkiinsä (pieni reikä pumpun rungossa ja akselissa lovi)"
Entä alakerta, ykk-kohdassa ykkösen mäntä PITÄÄ olla ylhäällä, tarkista/varmista se ennen muita hankintoja (suutin pois ja koitat/näet männän asennon).
Entä alakerta, ykk-kohdassa ykkösen mäntä PITÄÄ olla ylhäällä, tarkista/varmista se ennen muita hankintoja (suutin pois ja koitat/näet männän asennon).
Ainaki vauhtipyörän merkki natsaa ja ykkösen nokat on V- asennossa ylöspäin. Tälläiset ohjeet olen kerrottiin. Voinhan kokeilla pumppua heittää 180 astetta jos sattuisi olemaan Se hihnapyörän tausta levy vaikka puolikiekkaa väärin. Kuinka just ne merkit pitää olla että toimii? Ala ja yläpää synkka sekä pumpun merkit? Hampaan heitto ja ei pelaa? Olen meinaa yrittäny kääntää joka suuntaan ja ei tunnu olevan vaikutusta mihinkään.
Milli pielessä niin käy jo ihan eritavalla, tapin/hampaan verran vinossa niin ei käynnisty.
Olethan ilmannut suutinputket? Eli konetta pyörittäen ja samalla jokaisen suuttimen putkea löysällä niin kauan että rupeaa tulemaan tavaraa.
Mulla, vaikka pitäisi olla orkkistavaraa, niin pitää laittaa hampaan verran pieleen pumppua että lähtee rokkaamaan.
Olethan ilmannut suutinputket? Eli konetta pyörittäen ja samalla jokaisen suuttimen putkea löysällä niin kauan että rupeaa tulemaan tavaraa.
Mulla, vaikka pitäisi olla orkkistavaraa, niin pitää laittaa hampaan verran pieleen pumppua että lähtee rokkaamaan.
Omana kokemuksena myös suoraruisku esikammiollisen pumpulla, nimenomaan AAZ:n ahdonalaisella pumpulla. Ei millään käyntiin, ja kun käyntiin sai, kävi miten sattuu ja savusi pirusti, oli mekaaniset ennakot mitä vaan. Syynä se, että tuo pumppu nyt ei vaan toimi suoraruiskussa sisuskaluja vaihtamatta, mm. nokkalevyn profiilin takia.
Mikset laittaisi alkuperäistä sähköpumppua?
Jos sinulla se alkuperäinen sähköpumppu on vielä jossain, niin voithan kokeilla ja vaihtaa siitä sisuskalut tuohon AAZ:n pumppuun. Vaihtolistalla nokkalevystä kaikki ulospäin, mukaanlukien nestepää ja takaiskuventtiilit.
Mikset laittaisi alkuperäistä sähköpumppua?
Jos sinulla se alkuperäinen sähköpumppu on vielä jossain, niin voithan kokeilla ja vaihtaa siitä sisuskalut tuohon AAZ:n pumppuun. Vaihtolistalla nokkalevystä kaikki ulospäin, mukaanlukien nestepää ja takaiskuventtiilit.
menihän siihen aikaa, mutta nyt käy! heivasin koko aaz pumpun pois ja ostin kunnollisen m-tdi pumpun. nyt lähtee käyntiin ja vähän ottaa kierroksiakin mutta huonosti. antaa kaasua niin savuttaa tosi paljon ja röpöttää ei kierrä juuri tyhjäriä korkeammalle. pumpun ajotuksessa ilmeisesti vika, mutta paljonko pielessä. voiko hampaan heitto vaikuttaa käyntiin kuinka paljon? aluksi kun ei edes lupaillut startatessa ja siirsin pumpun ajotusta hampaan verran ja sitten lähti jo käyntiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa