Tuli ostettua tommoinen reilusti ajettu golffi mistä pitäisi tehdä jonkin sortin käyttis. Auton 2000vm TDI variantti 90hv mopo koneella. Ajattelin kirjoitella rojektia, että jää jonkin sortin raporttti itelle mitä tuli korjailtua ja säädettyä. Golffilla ajettu peurakolari, missä puskuri ja konepelti vähä kärsinyt. Myyjän mukaan autossa ei muuta vikaa :) .... kuitenkin autoon menee vaihtoon
*keulanpellit, uudet loksut, konepelti, R32 puskuri
*kaikki jarrut, tukivarsien puslat, alapallot, koiranluut, iskarit+jouset ainakin eteen, vakaajan kumit, kaikki nesteet, käsijarru kuntoo, luukkujen pumput,
*startti vaihtoo, tarkistaa/vaihtaa kaikki alipaineletkut ja ahtoletkut
*keskuslukko kuntoon, takaluukun sisuskalut jotta aukee kahvasta luukku
*vähän ajettu sisusta joka pestään höyrypesurilla
*ruostekohtien putsaus
*kuskinoveen uudet saranat ja oven roikkuminen kuntoon
*sähköpeilien fixausta
*kattokaiteiden poisto ja reijät umpeen
*kesäksi alut
*muutaman lommon oikasuu
*jarrusatuloiden huolto/vaihto/maalaus
*maalailua
Tulevaisuuden säätöö
*madallusta
*kaukoohjattava keskuslukko
*sähköikkunat
*ehkä koneen ja laatikon vaihto (löytys nurkista vähänajettu kone ja loota)
*tdi virittelyä
Eihän tossa mitään järkee oo mutta iteltä löytyy paljon golffin osia nurkissa eli kuntoon laittoo ei paljoo maksa. Muutenkin ajatus on että laitetaan auto hyvään iskuun, mutta pikku budjetilla.
golf iv variant kevät huolto
Valvoja: ffp jäsenet
golf iv variant kevät huolto
Viimeksi muokannut MK4TDI, 15.3.2014 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän tuli tossa aloiteltua auton purkua. Nyppäsin rikkinäisen puskurin pois ja purkasin apparinpuolelta iskarin alatukivarren ja jarruhippeet pois. Näky on aika lohduton, mut ehkä se tästä vielä.
tuli hommattua tommoinen moogin setti alatukivarsien kunnostukseen, josta löytyy uudet alapallot ja puslat koiranluut ja lisäksi otin raidetangon päät. Kävin paikallisessa huoltamossa prässään uudet puslat tukivarsiin.
iskarit meni myös vaihtoon ja jouset ja jarrukamat. Jarrutlaikat oli vetänyt vähän ruosteeseen varastoinnissa ja hion ne koneella kirkkaaksi.
tuli myös vaihdettua vakaajan tukikumet. Sitten ei muuta kuin auto nippuun ja nyt ehkä etupää alkaa oleen hyvässä iskussa.
Eilen tuli laitettua tilaukseen uudet tarvkeiloksut molemmin puolin, katotaan saako niistä mitään aikaseksi mutta ois ainakin ruosteettomat. Noi 4 koppasen loksut tuppaa ruostumaan aina samastapaikasta. Orkkikset jos laittas pitäisi hiekkapuhaltaa ruosteet vex. Tuli myös haettua R32 puskin.
tuli hommattua tommoinen moogin setti alatukivarsien kunnostukseen, josta löytyy uudet alapallot ja puslat koiranluut ja lisäksi otin raidetangon päät. Kävin paikallisessa huoltamossa prässään uudet puslat tukivarsiin.
iskarit meni myös vaihtoon ja jouset ja jarrukamat. Jarrutlaikat oli vetänyt vähän ruosteeseen varastoinnissa ja hion ne koneella kirkkaaksi.
tuli myös vaihdettua vakaajan tukikumet. Sitten ei muuta kuin auto nippuun ja nyt ehkä etupää alkaa oleen hyvässä iskussa.
Eilen tuli laitettua tilaukseen uudet tarvkeiloksut molemmin puolin, katotaan saako niistä mitään aikaseksi mutta ois ainakin ruosteettomat. Noi 4 koppasen loksut tuppaa ruostumaan aina samastapaikasta. Orkkikset jos laittas pitäisi hiekkapuhaltaa ruosteet vex. Tuli myös haettua R32 puskin.
Nyt tovin pirssillä ajettua etupää tuntuu muuten jämäkälle, mutta vetarit alkaa oleen vaihtokunnossa kun vetarin sisemmät päät pompottaa ajossa . Pitää ettii jostain vähäajetut vetarit. Laitoin myös kaikki suodattimet vaihtoon ja laitoin tuoreet öljyt koneeseen että vaihdelaatikkoon. Samalla syynäsin vähän alipaineletkuja kaikki ahdon pikkuletku joutuu ainakin uusimaan. Laturin kiristin rulla tuntuu vähän kitisevän eli sekin hankintalistalle.
Seuraavana projektina ois vähän sisustan parsintaa, eli nurkista löyty vähänajetut penkit ja muutakin sisustaa. Ensimmäisenä meni penkit pesuun. Penkit tuli jynssättyä wurthin vaahdolla ja höyrypesurilla muutamaan kertaan.
ajattelin että penkkien vaihto on nopee homma johon ei paljoo aikaa tuhlaannu, mut paskan marjat. Joku edellinen omistaja oli tuhonnu selkänojista avauskahvat eli turha luulo saada selkänojia siististi pois. Meni hermot joten menin verhoilusta läpi, jotta pääsi käätään ruuvarilla lukitus salpaa.
Ajattelin et etupenkit ois helppo homma, mut ei sekään mennyt ihan kuin römsöössä. Joku spede oli katkonut penkkien liittimet ja laittanut abikoilla. Onnex oli purkuauto vielä pihassa ja otin siitä uudet liittimet.
tietty liittimet juatettiin ja liitokset suojattiin kutistesukalla. Vihdoin liittimet oli kolvailtu ja ja lattiat imuroitiin et pääsee asentaa puhtaita penkkejä. Tosin päätin että ensin takakontin verhoilut menee vaihtoon kun on niin likaiset.
Seuraavana projektina ois vähän sisustan parsintaa, eli nurkista löyty vähänajetut penkit ja muutakin sisustaa. Ensimmäisenä meni penkit pesuun. Penkit tuli jynssättyä wurthin vaahdolla ja höyrypesurilla muutamaan kertaan.
ajattelin että penkkien vaihto on nopee homma johon ei paljoo aikaa tuhlaannu, mut paskan marjat. Joku edellinen omistaja oli tuhonnu selkänojista avauskahvat eli turha luulo saada selkänojia siististi pois. Meni hermot joten menin verhoilusta läpi, jotta pääsi käätään ruuvarilla lukitus salpaa.
Ajattelin et etupenkit ois helppo homma, mut ei sekään mennyt ihan kuin römsöössä. Joku spede oli katkonut penkkien liittimet ja laittanut abikoilla. Onnex oli purkuauto vielä pihassa ja otin siitä uudet liittimet.
tietty liittimet juatettiin ja liitokset suojattiin kutistesukalla. Vihdoin liittimet oli kolvailtu ja ja lattiat imuroitiin et pääsee asentaa puhtaita penkkejä. Tosin päätin että ensin takakontin verhoilut menee vaihtoon kun on niin likaiset.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa