3B Passat 4motion ihmettelyä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 198
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
3B Passat 4motion ihmettelyä
Moro,
Tuli päivitettyä B4 Paskatin tilalle -99 (-00) farkkunelikko,tosin vanha on vielä pihassa jos tämä uudempi ei miellytä tarpeeksi :)
Nyt muutaman viikon ajon jälkeen on herännyt kysymyksiä,hakua olen käyttänyt mutta jostain syystä se antaa vähän erikoisia tuloksia,tosin samaan ongelmaan olen törmännyt muillakin foorumeilla.
Tekniikkana 1.9 TDI AFN,kilometrejä 177tkm,täysi huoltokirja.Olen auton kolmas omistaja.
-Ajovalot,autossa on sumuvaloilla varustetut halogeenit.H4+H7.Hieman samentuneet niinkuin näissä aina tuppaa oleen.Olen katsellut uusia OEM (HELLA) umpioita ja niiden hintahaitari ihmetyttää.Slamitilla 328.25e/kpl,teiledirekt.de 193,97e/kpl,Mister-auto.fi 183,38e/kpl ja saksan evilbayssä löytyy 2 valon settiä alle 400e.Lisäksi tuolla mister-auto.fi:ssä on BOSCH:n umpioita hintaan 167,61e/kpl.Minkähän laatuisia nuo Boschilaiset on? Valokuvio ja laatu? Kait nuo Hellat aitoja on? TYC/DEPO roskaa en suostu ostamaan,samoin muut tarvikeumpiot.Niistä ei saa kuin harmia katsastuksessa,valokuviot on mitä sattuu.Joskus tuli tilattua evilbayn kautta aidot Hella sumarit B4:seen,oli oikeen hyvälaatuiset piraatit,kestivät noin viikon kun kummastakin meni lasit halki,oli polttimo liian lähellä lasia.Ja nämä siis myyntiin OEM Helloina :)
-Tukivarsisarjoista on ollut paljon keskustelua,Slamitin sarja on saanut hyvää palautetta hinta/laatusuhteeltaan.Entäs Revotec:hin vahvistettu sarja,näyttää olevan 12kk takuu,kokemuksia?
-Tein autoon heti sen ostettuani rasva/suodin huollon ja käynnistäessäni moottorin huomasin että mittaristossa ei pala öljynpainevaloa.Pienellä paniikilla aloin tutkia asiaa ja maadoittaessani öljynpaineanturin johdon syttyi tippakannun kuva ja äänimerkki mittaristoon.Ilmeisesti anturi on viallinen vai kuuluuko valon/äänimerkin syttyä kun laittaa virrat päälle? Tässä on ilmeisesti jokin isompi näyttö mittaristossa,ajotietokoneen yläpuolella.Jos käsijarru on päällä ja lähtee liikenteeseen niin tulee äänimerkki ja jotain germaanian tekstiä näyttöön.
-Ajotietokoneen näytöstä häviää välillä pikseleitä,vaakasuuntaisina viivoina.Lämpötilalla vaikutus asiaan.Nykyään taitaa jo saada näyttöjä irrallaan ja itse vaihtaen? Entäs mittariston kielen vaihto englanniksi? Käytössäni on Vag-Com/VCDS Lite.
-Radio Navigation System MFD löytyy autosta.Siihen edullisesti Skandinaavian karttalevy? Entäs mp3 soitin joka tulee cd-makasiinin paikalle? Solisto tunnetuin ja taitaa löytyä myös muita vastaavia laitteita markkinoilta.Itse näistä laitteista tiedän hyvin vähän,isoin arvoitus on että saako esittäjä/kappale tiedot radion näyttöön? Jos on 6 kansiota ja niissä se 99 kipaletta niin on muistamista että mikä löytyy mistäkin.
-Germaaniasta kun auton hain niin tietenkin ohjekirjat on saksaksi.Löytyykö uusina suomenkielisenä vai purkaamoilta kysellen? Varsinkin tuon navin ohjeet kiinnostais,nehän on omana kansionaan omassa kolossaan kojetaulussa.
-Jakohihnan vaihtoväli,onko 90tkm vai 120 tkm.Myyjä väitti että olisi 120tkm vaihtovälillä.Saksaa kun en osaa niin ei se huoltokirjasta selviä,tarkasti auto on kuitenkin huollettu.Ei tuo iso vaiva olisi vaihtaa 180 tkm huollossa.
-Eberin asennus.Oikealle etupyörän eteen? Lämmittimenä on D4WSC?,4,3kW.Vesipumppu lämmitimessä ja Easystart R+.
Climatronic,vaatiko vielä jonkun lisäohjausboxin?
Tuli paljon tekstiä ja kysymyksiä,kiitoksia vastauksista etukäteen.
Tuli päivitettyä B4 Paskatin tilalle -99 (-00) farkkunelikko,tosin vanha on vielä pihassa jos tämä uudempi ei miellytä tarpeeksi :)
Nyt muutaman viikon ajon jälkeen on herännyt kysymyksiä,hakua olen käyttänyt mutta jostain syystä se antaa vähän erikoisia tuloksia,tosin samaan ongelmaan olen törmännyt muillakin foorumeilla.
Tekniikkana 1.9 TDI AFN,kilometrejä 177tkm,täysi huoltokirja.Olen auton kolmas omistaja.
-Ajovalot,autossa on sumuvaloilla varustetut halogeenit.H4+H7.Hieman samentuneet niinkuin näissä aina tuppaa oleen.Olen katsellut uusia OEM (HELLA) umpioita ja niiden hintahaitari ihmetyttää.Slamitilla 328.25e/kpl,teiledirekt.de 193,97e/kpl,Mister-auto.fi 183,38e/kpl ja saksan evilbayssä löytyy 2 valon settiä alle 400e.Lisäksi tuolla mister-auto.fi:ssä on BOSCH:n umpioita hintaan 167,61e/kpl.Minkähän laatuisia nuo Boschilaiset on? Valokuvio ja laatu? Kait nuo Hellat aitoja on? TYC/DEPO roskaa en suostu ostamaan,samoin muut tarvikeumpiot.Niistä ei saa kuin harmia katsastuksessa,valokuviot on mitä sattuu.Joskus tuli tilattua evilbayn kautta aidot Hella sumarit B4:seen,oli oikeen hyvälaatuiset piraatit,kestivät noin viikon kun kummastakin meni lasit halki,oli polttimo liian lähellä lasia.Ja nämä siis myyntiin OEM Helloina :)
-Tukivarsisarjoista on ollut paljon keskustelua,Slamitin sarja on saanut hyvää palautetta hinta/laatusuhteeltaan.Entäs Revotec:hin vahvistettu sarja,näyttää olevan 12kk takuu,kokemuksia?
-Tein autoon heti sen ostettuani rasva/suodin huollon ja käynnistäessäni moottorin huomasin että mittaristossa ei pala öljynpainevaloa.Pienellä paniikilla aloin tutkia asiaa ja maadoittaessani öljynpaineanturin johdon syttyi tippakannun kuva ja äänimerkki mittaristoon.Ilmeisesti anturi on viallinen vai kuuluuko valon/äänimerkin syttyä kun laittaa virrat päälle? Tässä on ilmeisesti jokin isompi näyttö mittaristossa,ajotietokoneen yläpuolella.Jos käsijarru on päällä ja lähtee liikenteeseen niin tulee äänimerkki ja jotain germaanian tekstiä näyttöön.
-Ajotietokoneen näytöstä häviää välillä pikseleitä,vaakasuuntaisina viivoina.Lämpötilalla vaikutus asiaan.Nykyään taitaa jo saada näyttöjä irrallaan ja itse vaihtaen? Entäs mittariston kielen vaihto englanniksi? Käytössäni on Vag-Com/VCDS Lite.
-Radio Navigation System MFD löytyy autosta.Siihen edullisesti Skandinaavian karttalevy? Entäs mp3 soitin joka tulee cd-makasiinin paikalle? Solisto tunnetuin ja taitaa löytyä myös muita vastaavia laitteita markkinoilta.Itse näistä laitteista tiedän hyvin vähän,isoin arvoitus on että saako esittäjä/kappale tiedot radion näyttöön? Jos on 6 kansiota ja niissä se 99 kipaletta niin on muistamista että mikä löytyy mistäkin.
-Germaaniasta kun auton hain niin tietenkin ohjekirjat on saksaksi.Löytyykö uusina suomenkielisenä vai purkaamoilta kysellen? Varsinkin tuon navin ohjeet kiinnostais,nehän on omana kansionaan omassa kolossaan kojetaulussa.
-Jakohihnan vaihtoväli,onko 90tkm vai 120 tkm.Myyjä väitti että olisi 120tkm vaihtovälillä.Saksaa kun en osaa niin ei se huoltokirjasta selviä,tarkasti auto on kuitenkin huollettu.Ei tuo iso vaiva olisi vaihtaa 180 tkm huollossa.
-Eberin asennus.Oikealle etupyörän eteen? Lämmittimenä on D4WSC?,4,3kW.Vesipumppu lämmitimessä ja Easystart R+.
Climatronic,vaatiko vielä jonkun lisäohjausboxin?
Tuli paljon tekstiä ja kysymyksiä,kiitoksia vastauksista etukäteen.
Fixus myy Lemförderin tukivarsisarjaa muistaakseni 560 euroon. En parin satasen säästön vuoksi ainakaan itse uskaltanut koittaa noita kiinalaisia sarjoja.
Miksi ihmeessä kyyläät halogeniumpioita? Hommaa tuohon DEPOn xenonit, et tarvitse automaattista korkeudensäätöä joten asennus ja laillisuus ei tuota ongelmia.
90k on suomalaiseen ilmastoon passeli vaihtoväli.
Miksi ihmeessä kyyläät halogeniumpioita? Hommaa tuohon DEPOn xenonit, et tarvitse automaattista korkeudensäätöä joten asennus ja laillisuus ei tuota ongelmia.
90k on suomalaiseen ilmastoon passeli vaihtoväli.
-
- -
- Viestit: 198
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Kun kävin rekisteröintikatsastuksessa olin varma että menee tukivarsia uusiksi kolinan takia.Olikin "vain" kummatkin kallistuksenvakaajan koiranluut väljiä.Ajattelin ne vaihtaa ihan motonet yms peruslaatusiin osiin ja myähemmässä vaiheessa uusia sitten kaikki nivelet etupähän kun tarvetta tulee.Voi olla että tuohon on saksassa jo uusittu vahvistettut nivelet tms. Nyt ajoaikaa on kesään 2014.
Xenonit on käyneet mielessä ja alkuperäisten umpioiden tarjontaa kartoitin.Eniten mietityttää johtosarja ja liittimet.En haluaisi alkaa tekeen mitään omia virityksiä jotta kostetushäiriöt yms. olisivat mahdollisimman hyvin poisuljettu.Ilmeisesti xenon umpioilla sumuvalot jäisivät pois käytöstä?
Osaako kukaan valaista tuota öljynpaineen merkkivaloa? Tänään hain marmorilta uuden anturin ja ei mitään eroa vanhaan eli ei syty kun virrat laittaa päälle.Vai onko tässä sellainen hienous että jos koneen käydessä paineen laskevat niin sitten vasta sytyttää valon ja kuuluu äänimerkki?
Xenonit on käyneet mielessä ja alkuperäisten umpioiden tarjontaa kartoitin.Eniten mietityttää johtosarja ja liittimet.En haluaisi alkaa tekeen mitään omia virityksiä jotta kostetushäiriöt yms. olisivat mahdollisimman hyvin poisuljettu.Ilmeisesti xenon umpioilla sumuvalot jäisivät pois käytöstä?
Osaako kukaan valaista tuota öljynpaineen merkkivaloa? Tänään hain marmorilta uuden anturin ja ei mitään eroa vanhaan eli ei syty kun virrat laittaa päälle.Vai onko tässä sellainen hienous että jos koneen käydessä paineen laskevat niin sitten vasta sytyttää valon ja kuuluu äänimerkki?
http://www.fixusnet.fi/~pX0vx0000001/?Y ... 4350&Y223=
Näköjään tarvikexenoni on ihan sopuhintainen. Paljonko originaali maksaisi?
Näköjään tarvikexenoni on ihan sopuhintainen. Paljonko originaali maksaisi?
-
- -
- Viestit: 198
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Kiitoksia vastauksista tähän mennessä.
Sopiiko yleismallin eberi paisari alle? Oikealle puskurin taakse ei taida sopia kun siellä on ilmastoinnin kuivain?
Täytyy koiranluut hankkia joko marmorilta tai sitten hyvä/laadukas tarvike.Motonetistä kun ei ikinä tiedä mitä saa.
Öljynpaineen merkkivalon toimintaan vielä vinkkejä?
Sopiiko yleismallin eberi paisari alle? Oikealle puskurin taakse ei taida sopia kun siellä on ilmastoinnin kuivain?
Täytyy koiranluut hankkia joko marmorilta tai sitten hyvä/laadukas tarvike.Motonetistä kun ei ikinä tiedä mitä saa.
Öljynpaineen merkkivalon toimintaan vielä vinkkejä?
öljynpaineen merkkivalo toimii juuri noin, syttyy vain tarvittaessa
hae tarvikkeesta lemforderin koiranluut, alkuperäistä vastaava,
samoten tukivarsissa kannattaa suosia lemförderiä, niin ei tartte
vaihella jatkuvasti
itsellä on depon xenoni umpiot, pitkien valokuvio on aivan surkea,
joten talvella on lisäpitkät keulassa (xenoneilla)
hae tarvikkeesta lemforderin koiranluut, alkuperäistä vastaava,
samoten tukivarsissa kannattaa suosia lemförderiä, niin ei tartte
vaihella jatkuvasti
itsellä on depon xenoni umpiot, pitkien valokuvio on aivan surkea,
joten talvella on lisäpitkät keulassa (xenoneilla)
Valoista:
Itse vaihdoin aikanaan umpiot KF:n projektioversioihin (H7+H7, 17.5 ref) - lyhyet erittäin hyvät, pitkät OK (ei projektiolinssiä joten hajottaa hieman liikaa omaan makuuni). Kestivät omassa käytössä 7-8 vuotta ja olivat kuin uudet autoa myydessä. Asennus on ns. plug & play; vain korkeudensäätömoottori otetaan vanhoista ja adapterisarja laitetaan väliin.
Xenoneita en laittanut koska omassa ei ollut persureita lampuille, eli eivät olisi menneet laillisesti. Yllättävän monessa 3B saksantuonnissa puuttuu nuo.
Koiranluista:
Melkolailla kaikki muut paitsi Lemfördenit tai OEMit ovat paskaa. Eri merkkejä on tullut kokeiltua ja kesto 10-30tkm.
Navi:
1999 mallisessa 3B:ssä on käsittääkseni Blaukkarin vanhempi navi, eli ns. ei "Plus DX" -malli johon ei saa kuin pääkaupunkiseutua ja muutamaa suurempaa kaupunkia, ja nekin 2000-luvun alkupuolelta. Tämä on siis se ääniohjaava navi jossa ei ole karttanäyttöä, vaan siihen isoon ajotietokoneen näyttöön tulee opastusnuolet.
Ajotietokoneen näytön tekstejä ei ainakaan merkkihuolto osannut vaihtaa vuonna 2004 tuohon omaan. Tosin saksaan tottuu melkolailla nopeasti... ;)
Öljyvalosta:
Jos tosiaan käsitin oikein, niin sinulla on tuo isompi ajotietokone jossa on mm. laajennettu vikadiagnostiikka. Siihen kyllä tulee helvetin iso öljykannun kuva ja tekstit alle jos auton mielestä on liian vähän painetta tms. Muutenkin siihen tulee kaikki ilmoitukset aina jarruista polttoaineen loppumiseen (varoitukset oranssilla ja "kriittiset" pysäytä heti -viat punaisella).
Itse vaihdoin aikanaan umpiot KF:n projektioversioihin (H7+H7, 17.5 ref) - lyhyet erittäin hyvät, pitkät OK (ei projektiolinssiä joten hajottaa hieman liikaa omaan makuuni). Kestivät omassa käytössä 7-8 vuotta ja olivat kuin uudet autoa myydessä. Asennus on ns. plug & play; vain korkeudensäätömoottori otetaan vanhoista ja adapterisarja laitetaan väliin.
Xenoneita en laittanut koska omassa ei ollut persureita lampuille, eli eivät olisi menneet laillisesti. Yllättävän monessa 3B saksantuonnissa puuttuu nuo.
Koiranluista:
Melkolailla kaikki muut paitsi Lemfördenit tai OEMit ovat paskaa. Eri merkkejä on tullut kokeiltua ja kesto 10-30tkm.
Navi:
1999 mallisessa 3B:ssä on käsittääkseni Blaukkarin vanhempi navi, eli ns. ei "Plus DX" -malli johon ei saa kuin pääkaupunkiseutua ja muutamaa suurempaa kaupunkia, ja nekin 2000-luvun alkupuolelta. Tämä on siis se ääniohjaava navi jossa ei ole karttanäyttöä, vaan siihen isoon ajotietokoneen näyttöön tulee opastusnuolet.
Ajotietokoneen näytön tekstejä ei ainakaan merkkihuolto osannut vaihtaa vuonna 2004 tuohon omaan. Tosin saksaan tottuu melkolailla nopeasti... ;)
Öljyvalosta:
Jos tosiaan käsitin oikein, niin sinulla on tuo isompi ajotietokone jossa on mm. laajennettu vikadiagnostiikka. Siihen kyllä tulee helvetin iso öljykannun kuva ja tekstit alle jos auton mielestä on liian vähän painetta tms. Muutenkin siihen tulee kaikki ilmoitukset aina jarruista polttoaineen loppumiseen (varoitukset oranssilla ja "kriittiset" pysäytä heti -viat punaisella).
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Valo-asiassa on järkevät vaihtoehdot vähissä kun tuninkivalot ei kelpaa ja oem-xenon-look linssiumpioihin ei saa sumareita. Etusumuvalojen todellinen tarve on kovin vähäistä, joten siinä mielessä ne on ihan turhakkeet. Mutta kun varusteita on niin pidetään ne toiminnassa :) Itse ostin depo:n H7H4 -umpiot ja en mä noista mitään valittamista keksi. Nyt sillä näkee vallan hyvin ajaa pimeällä, toisin kuin alkuperäisten sumentuneiden kanssa. Muistaakseni maksoi satasen/pari, joten melko edullinen keino kohentaa näkyvyyttä ja myös auton ulkonäköä.
Edelliseen 3Beeheen joskus kauan sitten hankin depo:n H7H7 xenon-look-linssiumpiot, näkyvyys parani huomattavasti, eikä laadussa mitään vikaa ollut silloinkaan.
Lemförderiä suosin yleensä alustan osissa, mutta näiden vehkeiden etnivelissa voi tehdä poikkeuksen. Slamitin tukivarsisarja on nyt ollut paikallaan 40tkm ja juuri katsastuksessa todettiin ettei välyksiä löydy vielä(kään). Vaikuttaa hyvältä, kun ei ne lemförderit paljoa enempää kestäneet vaikka maksoivat ainakin 2 kertaa enemmän kuin nämä...
Edelliseen 3Beeheen joskus kauan sitten hankin depo:n H7H7 xenon-look-linssiumpiot, näkyvyys parani huomattavasti, eikä laadussa mitään vikaa ollut silloinkaan.
Lemförderiä suosin yleensä alustan osissa, mutta näiden vehkeiden etnivelissa voi tehdä poikkeuksen. Slamitin tukivarsisarja on nyt ollut paikallaan 40tkm ja juuri katsastuksessa todettiin ettei välyksiä löydy vielä(kään). Vaikuttaa hyvältä, kun ei ne lemförderit paljoa enempää kestäneet vaikka maksoivat ainakin 2 kertaa enemmän kuin nämä...
-
- -
- Viestit: 198
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 198
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 198
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 198
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 198
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Joulukuun lopulla ohjelmoitiin Jyväskylässä ja hyvä tuli.
Pari vikakoodia askarruttaa:
Saturday,25,January,2014,15:04:12:57332
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl
Control Module Part Number: 3B1 907 044 B
Component and/or Version: CLIMATRONIC V 1.0.0
Software Coding: 05000
Work Shop Code: WSC 05311
VCID: 204F1CEDA01C171EB43-4B34
2 Faults Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
35-00 - -
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to Plus
Ensimmäinen ilmeisesti johtuu pahvista jäähdyttimen edessä?
Mistä löytyy ulkolämpötilan anturi? Mikä anturi on kiinni ohjaustehostajan lauhdutin putkessa jäähdyttäjän edessä?
Pari vikakoodia askarruttaa:
Saturday,25,January,2014,15:04:12:57332
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl
Control Module Part Number: 3B1 907 044 B
Component and/or Version: CLIMATRONIC V 1.0.0
Software Coding: 05000
Work Shop Code: WSC 05311
VCID: 204F1CEDA01C171EB43-4B34
2 Faults Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
35-00 - -
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to Plus
Ensimmäinen ilmeisesti johtuu pahvista jäähdyttimen edessä?
Mistä löytyy ulkolämpötilan anturi? Mikä anturi on kiinni ohjaustehostajan lauhdutin putkessa jäähdyttäjän edessä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 198
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa