1.9 m-tdi ei käynnisty

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14

1.9 m-tdi ei käynnisty

ViestiKirjoittaja tukemies » 2.1.2014 14:05

joo elikkäs tuli rakennettua tuommosesta -97vm 1.9 polon sdi koneesta aaz pumppua käyttämällä mtd kone. pumppu ahdonalaisella syötöllä. ongelman laatu on se kun startatessa savuaa kyllä mutta ei käyntiin lähde. startti pilotilla pärähtää hetken ja taas hiljenee. hehkut ei pelitä mutta auto lämpimässä tallissa niin ei kai vaikutusta? yhden suuttimen juuresta lähtee johto jossa kaks napanen liitin. mikähän sillä virka? pumpussa ei kytkettynä muu kuin sammutus solenoidi. nestepään keskellä ilmeisesti paineanturi joka ei myöskään kytkettynä. ajotus merkit pitäisi olla ihan kohdallaan. voiko syöttöpumppu olla 180 astetta väärässä? kiitoksia etukäteen neuvoista ja ideoista

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 2.1.2014 16:07

Pumpussa merkki/lukitus ykk-kohtaan, jos on paljon pumppu myöhäsellään käännä/kokeile aikastaa, tuleeko suutinputkista reilusti polttoainetta startatessa jos löysäät niitä ensin ?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 2.1.2014 16:12

Voi olla pumppu pielessä puoli kiekkaa. Tarkista nokka-akselista se. Toisekseen aazin pumpulla ei saa kyllä potkua siitä motista ulos. On niin erilaiset ne sdin ja aazin suuttimet että ei mee kakku kunnolla läpi ku avautumispaneet niissä suuttimissa on ihan erit. Hommaa tarkotusta vastaava mtdi pumppu. Vai mikä sulla on tavote? Kyllä se sillä aazin pumpulla käyntiin kuitenki lähtee ja saa siihen varmaan suuttimista riippuen satakunta heppaa.

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14

ViestiKirjoittaja tukemies » 5.1.2014 11:03

Kiitoksia vastauksista. Pumppu tarkistettu useaan kertaan ja merkissä on. Nokka akselin hahloon avain lukitukseksi ja säädetty pumppu merkkiinsä (pieni reikä pumpun rungossa ja akselissa lovi) itsellä heräsi myös epäilys noita suuttimia kohtaan että voisiko olla ettei ne oikein pelaa tuossa pumpussa. Kysymys kuuluu että saakos tuohon sdi kanteen mitään suuttimia jotka voisivat toimia tuon aaz pumpun kanssa ja jos saa mitkä? Jos pitää alkaa pumppua vaihtamaan minkäköhänlainen Se pitäs olla? Lähinnä mallia, nimeä ja missä esiintyy haetaan? Kiitollinen olen jos tähän joku vielä viittii vinkkejä antaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.1.2014 11:47

"Pumppu tarkistettu useaan kertaan ja merkissä on. Nokka akselin hahloon avain lukitukseksi ja säädetty pumppu merkkiinsä (pieni reikä pumpun rungossa ja akselissa lovi)"


Entä alakerta, ykk-kohdassa ykkösen mäntä PITÄÄ olla ylhäällä, tarkista/varmista se ennen muita hankintoja (suutin pois ja koitat/näet männän asennon).

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14

ViestiKirjoittaja tukemies » 5.1.2014 13:30

Ainaki vauhtipyörän merkki natsaa ja ykkösen nokat on V- asennossa ylöspäin. Tälläiset ohjeet olen kerrottiin. Voinhan kokeilla pumppua heittää 180 astetta jos sattuisi olemaan Se hihnapyörän tausta levy vaikka puolikiekkaa väärin. Kuinka just ne merkit pitää olla että toimii? Ala ja yläpää synkka sekä pumpun merkit? Hampaan heitto ja ei pelaa? Olen meinaa yrittäny kääntää joka suuntaan ja ei tunnu olevan vaikutusta mihinkään.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 5.1.2014 14:02

Milli pielessä niin käy jo ihan eritavalla, tapin/hampaan verran vinossa niin ei käynnisty.

Olethan ilmannut suutinputket? Eli konetta pyörittäen ja samalla jokaisen suuttimen putkea löysällä niin kauan että rupeaa tulemaan tavaraa.

Mulla, vaikka pitäisi olla orkkistavaraa, niin pitää laittaa hampaan verran pieleen pumppua että lähtee rokkaamaan.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.1.2014 15:17

Nokkaremmiä et vaihtanutkaan, onko pumppu ehjä/käynissäolevasta otettu ?
Viimeksi muokannut sa, 5.1.2014 16:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 5.1.2014 15:30

omien kokemusten perusteella jos pumppu heittää 180astetta niin käyntiin lähtö on vaikeaa ja sitä savua tulee kans kunnolla ja ei tahdo pysyä käynnissä

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 5.1.2014 17:42

Miten olet ilmannu pumpun. Se on pakko imeä paluupuolelta täyteen naftaa, muuten se ei onnistu eikä lähe käyntiin ja parhaassa tapauksessa polttaa nestepään sököksi.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.1.2014 20:09

Omana kokemuksena myös suoraruisku esikammiollisen pumpulla, nimenomaan AAZ:n ahdonalaisella pumpulla. Ei millään käyntiin, ja kun käyntiin sai, kävi miten sattuu ja savusi pirusti, oli mekaaniset ennakot mitä vaan. Syynä se, että tuo pumppu nyt ei vaan toimi suoraruiskussa sisuskaluja vaihtamatta, mm. nokkalevyn profiilin takia.

Mikset laittaisi alkuperäistä sähköpumppua?

Jos sinulla se alkuperäinen sähköpumppu on vielä jossain, niin voithan kokeilla ja vaihtaa siitä sisuskalut tuohon AAZ:n pumppuun. Vaihtolistalla nokkalevystä kaikki ulospäin, mukaanlukien nestepää ja takaiskuventtiilit.

tukemies
-
Viestit: 23
Liittynyt: 9.4.2013 19:14

ViestiKirjoittaja tukemies » 20.3.2014 10:30

menihän siihen aikaa, mutta nyt käy! heivasin koko aaz pumpun pois ja ostin kunnollisen m-tdi pumpun. nyt lähtee käyntiin ja vähän ottaa kierroksiakin mutta huonosti. antaa kaasua niin savuttaa tosi paljon ja röpöttää ei kierrä juuri tyhjäriä korkeammalle. pumpun ajotuksessa ilmeisesti vika, mutta paljonko pielessä. voiko hampaan heitto vaikuttaa käyntiin kuinka paljon? aluksi kun ei edes lupaillut startatessa ja siirsin pumpun ajotusta hampaan verran ja sitten lähti jo käyntiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa