hei vaan.
en tiedä miksi kirjoitan tänne mutta kai se riittää, että tämä on volkari ja sitä on muka "rakennettu". olen myös huono kirjoittamaan, joten pahoittelut siitä.
lähettään ihan alusta liikkeelle eli about vuoteen 2009, jolloin otsikossa mainitsemani auto oli työmatkan varrella olevan mökin pihalla seisomassa lähes kuukauden samassapaikassa ja joku ehtoo huomasin siitä olevan myynti- ilmoituksen netissä. siitä sitten aika hätäseen sovittiin kaupat, vaikka tiedossa oli että koneena oli n.520tkm ajettu 1.6D, josta oli vielä ajosta lentänyt vedet pihalle ja siksi jäänyt mökille seisomaan.
kuva missä kunnosa se oli minulle tullessanihttp://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/2013/parempia+fotoja/jetta+2.jpg
Sitten lähti se kuuluisa mopo käsisstä, vaikka ei sen pitäny, taitaa olla sukuvika
pahimmiillaan/ parhaimmiillaan siitä oli tämän verran osia paikallaan
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/11.2.jpg
Pikkasen piti siis pahimpia ruisteita paikata mutta ei siinä nykyään oli yhtään kohtaa mitä ei ois kunnostettu ja niinkin kuvista nytten voi päätelle niiin tämä menee vähän vaikeemmaan kaavan mukaan eli ulkopuoli on täysin orgista vastaava mutta konehuoneen puolelle on näytetty rälläkkää pikkasen enempi eli iskarin torneaj nostettu 35mm (madaltaa tää nyt tietenkin piti niin vähän ennakaointi mukavuuteen)
vesipelti mikä lie ränni poistettu, ylinmääräiset reijät umpeen, turhan pokkausket pois yms.
kaiken paskasen hiomisen ja koneen sovittelujen, sähköjen uusiksi tekemisen, pohja töiden jälkeen tämä vietiin maalarille, joka kivasti maalasi orginaali värillä auton yli ja laitto vielä kivasta röpelö pintaa alahelmoihin. kivan kasaria niinkuin kuulukin
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/1-1.jpg
Siten kun koppa oli maalissa ja yksi ongelma oli vähemmän niin aloin kasaamaan voiman lähettä, ilman voimaa. koneeksi meni alkuus kunnostettu alkup. vapari diisselli, kunnes yritin käynnissää sitä ilman jaon tarkistamista kohdilleen = ventiilit kierokoksi, jettebra.
no ei se lannistanu. uus lohko mikä tällä kertaa oli entisessä käyttöautossa eli käyttis seisontaan, uus käyttis tilalle ja lohko osiks ja kaikki perus rempat siihen, nytten paremmalla onnella kun kerran harjotteli jo.
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/_DSC0990.jpg
se maalattiin ja kaikkee
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/kone-epoksi.jpg
sitten kun kone oli kasassa niin jossain välissä se löysi paikalleen, kaikkien muiden pikku ongelmien jälkeen
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/tehomylly.jpg
alusaankin uusisin tukivarret, raidetakot, pyöränlaakerit, vaijerit, eli kaikki mitä pysty vaihtamaan. polttoaineletkun laitoin uudet ja uretaanipuslat vaihtoin ja jarrut vaihtu "parempiiin" tai ainakin vähän isompiin ja jäähdetyihin
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/shittii+800.JPG
coil-overitkin olin ostanu jo ensimmäisten osien aikaan, tietenkin jom merkkisit mutta nykyisin D2 jousilla niin ne jo menettelee, vaihtaa tarvis, tiedetään.
siinä kasailun ohessa ostin myös vanteet eli gotin gtp:et 15x7" oli lakat alkuperäseesä lakassa vielä ja aikalailla huonossa kunnnossa mutta pitkän hiomisen ja kiillottamisen jälkeen näytti jo pikksaen paremmilta.
ja kun vanteet oli kerrankin kunnolliset eli 3 osaiset niin ulkokehiä tilasin leveempinä. alkuunsa eteen tuli liian kapeat, kun tilasin eteen 2" kehän ja taakse 3". myöhemmin viisaampana tilasin eteenkin leveemmät kehät, jotta sai tasapaksun sarjan. parempi näin.
sisäkehät kävi ammattilaisella puhalluskessa ja pulveri maalauksessa, tuli tosi nätti
vanteen oli/on valmiina tälläiset
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/_DSC0174.jpg
ja se miksi tilasin eteenkin leveemmät kehän oli se, kun minä sain tämän 195-45@9 renkailla matalemmalle kuin 185-45@8 renkastuksella
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/thisit.JPG
tosin se että miten niin se vaati vähän hulluutta, osaamista, suunnittelua ja pikkasen itse tekemistä, eniten autto custom iskarin yläpäät
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/2013/jettan+ysit+eteen+025.JPG
sisustata sen verran että vanhan tumman sisustan siirsin pois ja laiton nurkkiin tulleen hyväkuntoisen vaaleemman sisutan tilalle, ainakin omasta mielestä sopii paremmin tumman kopan kanssa
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/shittii+799.JPG
ja sitten kun se lopulta alko olemaan lähes kasassa sitä yritin pariin kertaan näyttää leimalla ja kolmannella kerral se sitten hyväksyttiin liikenteesees ja tämä tapahtu keväällä 2013 eli muutama korjaus vuosi mahtu väliin, eikä sitä ensivuonna olla katsastassa, koska omassa päässä soi uudet hullut visiot ja tekniikka ois tarkotus vaihtaa bensakäyttöseks ja mallia erinlainen kuin muilla. siitä sitten tuonnenpana
ja sitten se mihin tämä kausi päätty tai se missä kunnossa tämä on romu on tällä hetkellä
on aika lailla tämä=
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/2013/parempia+fotoja/vasu.jpg
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/2013/parempia+fotoja/vasu-5.jpg
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/2013/parempia+fotoja/
http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/2013/2.JPG
ja viimiseks yks liikkuva kuva, jotta huomaatte se on static ;) http://dtk.kuvat.fi/kuvat/dtkn+1+jetta/2013/videoi/video-2013-09-09-19-07-53.mp4
ja hyvät virheidentehneiden kerho, en saa kuvia näkymään niin saatta avata siiten noita perkeleen linkkejä, valitan kärsimystä mutta minä en enempää asiallle tee.
nyt sana on vapaa, neuvoja en tarvitse mutta en sitä kiellä tuomasta julki, siinä vaiheessa ne on mielipiteitä.
keväällä alotain tuon tekniikan kanssa niin silloin varmaan seuraavan kerran sitten.
jetta mk1
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija