Varttimaili aikoja!
Valvoja: ffp jäsenet
Varttimaili aikoja!
Ajattelin tässä laittaa tällaisen aiheen pystyyn mielenkiinnosta. Millaisia varttimaili aikoja porukka on vedellyt? Millä autolla ja tehot? Pysytään mieluummin dieseleissä.. :)
HVM vois tietää erään tähtinokan jolla ajettiin jotain 12.5 aikoja....
http://www.youtube.com/watch?v=c1VlmriLYXA
http://www.youtube.com/watch?v=c1VlmriLYXA
Viimeksi muokannut -jarkko-, 17.8.2008 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
14.76/160.8kmh oli paras viimekesältä. Ei ollut ihan vielä kaikki tehot tuossa vaiheessa käytössä eikä sitten säädettynä tullut edes ajettua kun kytkin oli kaput. Ja sudittelua tuo oli kyllä muutenkin. Saa nähdä pääseekö tänä kesänä kertaakaan testaamaan. Ei ole meinaan enää niin pirteä tuo pirssi kuin mitä se on ollut ja muutenkin säätö vielä raakasti kesken.
Polo menee nykyisin n. 15.5/150, +/- 200hp +/- 400Nm.
Viimeksi muokannut JukkaA, 18.8.2008 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuolla käyttiksellä, eli AHU-moottorisella 1.9 Cordoballa ajoin keväällä kiikalassa 14.29 / 163.12km/h lähes savuttomana, alla oli normaalit nankang-kesärenkaat ilman "lämmitystä". Tehosta ei ole toistaiseksi tarkkaa tietoa, mutta ei tuo nyt ihan vakiokaan ole.
edit: Mikäli keli sallii niin Boxer speeddayhyn 30. pvä taas testaamaan onko muutokset tuoneet parannusta aikaan.
edit: Mikäli keli sallii niin Boxer speeddayhyn 30. pvä taas testaamaan onko muutokset tuoneet parannusta aikaan.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
2.5TDI T4 Transporter viime kesänä 14,53s/168,88kmh Alastarossa liimakumeilla. Ei lukkoa toistaiseksi, joten pidon kanssa suuria vaikeuksia viivalla. Paino 1980kg vaakalla. Yksi veto, joten uskoisin sekä ajan, että jopa loppunopeuden pienoiseen parannukseen.
Teho 350/700. Lukko, suorakytkentä ja himpun lisää tehoa rakenteilla.
Teho 350/700. Lukko, suorakytkentä ja himpun lisää tehoa rakenteilla.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Ääh. Liioittelin loppunopeutta rutkasti. Siis 158,88kmh kennoihin. :(
160kmh menisi varmasti rikki useammalla yrityksellä, mutta toistaiseksi en usko tuon enenpää löytyvän.
Paino on ihan normi tupla-akkuiselle, vaneroidulle, vetokoukulliselle ja lyhkäselle portterille. Rekisteriotteeseen ei kannata paljoa tuijottaa. Kevennys on toki suunnitelmissa koska tuo nyt on muutenkin karannut käsistä koko laitos. Sellanen -150kg tähtäimmessä.
Mielenkiintoisinta on, että istuttamalla tämä kone 1000kg Audin nelivetoon mentäisiin vartilla ykstoistasia. :D
160kmh menisi varmasti rikki useammalla yrityksellä, mutta toistaiseksi en usko tuon enenpää löytyvän.
Paino on ihan normi tupla-akkuiselle, vaneroidulle, vetokoukulliselle ja lyhkäselle portterille. Rekisteriotteeseen ei kannata paljoa tuijottaa. Kevennys on toki suunnitelmissa koska tuo nyt on muutenkin karannut käsistä koko laitos. Sellanen -150kg tähtäimmessä.
Mielenkiintoisinta on, että istuttamalla tämä kone 1000kg Audin nelivetoon mentäisiin vartilla ykstoistasia. :D
Mittailin huvikseni tuossa töiden jälkeen G-Techillä, liekkö tuohon pömpeliin uskomista.. Vähän pitovaikeuksia lähdössä, varmaan vähän pitäisi reenailla..
14,898/157,38kmh ja 0-100kmh näytti 6,997sek
Video tästä vedosta:
http://www.youtube.com/watch?v=9gZzAJ43HT8
14,898/157,38kmh ja 0-100kmh näytti 6,997sek
Video tästä vedosta:
http://www.youtube.com/watch?v=9gZzAJ43HT8
Jossei geetekkiin ole luottaminen, niin eipä näemmä aina ole "tarkkoihin" mittauslaitteistoihinkaan.
Mielestäni vasen rata näytti Räyskälässä viikonloppuna vähän turhan optimistisia loppunopeuksia:
http://www.youtube.com/watch?v=5uyYeKZqTlI Randomi veto oikeanpuoleiselta radalta
http://www.youtube.com/watch?v=3UOq8d9vhp4 Sama vasemmalla radalla
Luulis 14 alittuvan optimaalisimmissa olosuhteissa ja tasaisella radalla. Em. vedot on ajettu normaalista alennetuilla ahtopaineilla säätötoimenpiteiden vuoksi, silti näemmä savua ei pahemmin tuprua.
ps. katsokaa videot "high-qualitynä" niin saa jotain selvääkin.
Mielestäni vasen rata näytti Räyskälässä viikonloppuna vähän turhan optimistisia loppunopeuksia:
http://www.youtube.com/watch?v=5uyYeKZqTlI Randomi veto oikeanpuoleiselta radalta
http://www.youtube.com/watch?v=3UOq8d9vhp4 Sama vasemmalla radalla
Luulis 14 alittuvan optimaalisimmissa olosuhteissa ja tasaisella radalla. Em. vedot on ajettu normaalista alennetuilla ahtopaineilla säätötoimenpiteiden vuoksi, silti näemmä savua ei pahemmin tuprua.
ps. katsokaa videot "high-qualitynä" niin saa jotain selvääkin.
Laitellaan nyt tännekin... käyttiksellä käyty taas radalla ja AHU kiidätti vanhan sotaratsun Kingstar-renkain lukemiin 14,03sek / 168,07km/h
Aikakortti tässä, josta huomaakin että alussa oli vähän taas opettelua ja lopussa alkoi laatikko tahmaamaan niin paljon että ajelusta ei tullut enää mitään, onneksi on toinen "hyllyssä". Pari videookin vielä:
http://www.youtube.com/watch?v=RXuLtan0ar8&fmt=18
http://www.youtube.com/watch?v=YT7O3c68HPk&fmt=18
Aikakortti tässä, josta huomaakin että alussa oli vähän taas opettelua ja lopussa alkoi laatikko tahmaamaan niin paljon että ajelusta ei tullut enää mitään, onneksi on toinen "hyllyssä". Pari videookin vielä:
http://www.youtube.com/watch?v=RXuLtan0ar8&fmt=18
http://www.youtube.com/watch?v=YT7O3c68HPk&fmt=18
Palikka, Hivenen verran katkera kyllä tuosta 14 alituksesta. Itellä kun jäi harmittavasti neljästä sadasosasta kiinni 13. alkava lukema :D Loppunopeuutta mulla oli kylläkin yli 10km/h enemmän. Kyllä sillä nelikolla vaan saa näköjään loistavan lähdön vajaavetoiseen nähden vaikka tuntui että itelläkään ei ollut juurikaan pitovaikeuksia.
Räyskälässä pari onnetonta yritystä Mk3 TDI Golfilla 13.793 / 181,63 km/h. Ekalla vedolla loppuja tuli 184,24 km/h, mutta aika jäi 14 sekunnin huonommalle puolelle. Vetoa vaikuttaisi siis olevan mukavasti kun vaan saa vehkeet liikkeelle, kaksvetosella aina vähä tuomosta väkiste ajamista.
Oispa ollu useempi mahdollisuus kokeilla niin olis päässy tuohon radan pitoon paremmin kiinni, mutta jäipähän jotain parannettavaa ensikerrallekin :)
Oispa ollu useempi mahdollisuus kokeilla niin olis päässy tuohon radan pitoon paremmin kiinni, mutta jäipähän jotain parannettavaa ensikerrallekin :)
Re: Varttimaili aikoja!
Eilen Kalajoen testipäivillä G4 variant 1.9 Tdi:llä 13,897s / 175,69km/h
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa