VW Passat variant Highline -02

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 7.4.2013 21:26

Olen tullut samaan tulokseen. Kyllähän tuolla mastonin osuvasti nimetty 'harrastemaali' kiehuu, mutta oikeat automaalit ja lakat lähinnä nauraa päin naamaa. :D
Lamin X:n kanssa vähän kikkailtu tänään saa nähdä kuinka 'tukossa' tuo musta perä on kun saadaan 3B:n valot kiinni. Sumuvalot saa keltaista päälleen vaikka se jonkun mielestä voikin olla jo liian nähtyä, mutta mieli halajaa kokeilla.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 14.4.2013 15:39

Noniin nyt olis takavanteet taas nipussa. Aivan haluttua kiiltoa niihin en saanut tässä aikataulussa, mutta vähän niitä tulee varmaan kesällä hiottua lisää sikäli kun niitä koossa pystyy. Kehät puhallettiin soodalla kun ei nuo maalinpoistot tehonneet. Torstaina soittelin joko kehät olisi puhtaat ja puhaltaja kertoi että lakan alla oli vielä maalikin. Saattoi olla ensimmäiset ja viimeiset kehät jotka ostan lakka päällä. Osoittautuivat vähän työläiksi. Vielä kun niissä piti olla vain ohut lakka alumiinin päällä, tuo maali tuli vähän yllätyksenä.

Alkuviikon aikana haen renkaat päälle niin saa heittää alle. Näkee sitten kuinka kumit istuu.

Tietääkö joku mikä kanta takapenkkien lukuvaloissa? Kannassa lukee '12V 3,8W alba', muttei nyt ainakaan vielä nopealla googletuksella tuota tulosta. Pitäisi saada vähän kirkkaammaksi (ledit). Nyt siellä on T5 kantaiset ledit paloiteltuna ja apinoituna vanhoihin kantoihi. Pitää hakea kirkkaat etuvastusledit niihin jos ei oikea kantaisia löydy.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 16.4.2013 20:46

Nyt olis kesäkleeberit alla. Päivitän parempaa kuvaa lähipäivinä. Oli tänään puhelimen kanssa niin pahat vapinat ja kiire ettei noita kahta muuta kuvaa iljennyt esille laittaa, mutta löytyy tuolta samasta kansiosta. :D

Kuva

Hyvästi mahtuu pyörimään. Annetaan alustan vähän asettua niin näkee lisä madalluksen tarpeen.

Samii-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.10.2009 0:12

ViestiKirjoittaja Samii- » 16.4.2013 23:48

Vielä vähä alemmas autoa. ;) Hyvältä näyttää ja keksit vielä hyvän takapuskurin jatkon tai jotain niin oikein hyvä.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.4.2013 7:11

Tosi hyvältä näyttää! Taakse saa Ebaysta siltä CWC-CarsWantChange käyttäjältä noita Votex takahelmoja. Sellanen vois sopia ilman diffuusoria? Sovitettavaa siinä kyllä varmasti riittää :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.4.2013 7:20

Alaspäin saattaa olla että vähän otan kun näkee mihin nokka taas asettuu kun on pari päivää hidasteissa ajellut. Mankeliin luultavasti joutuu vähän tarttumaan siinä vaiheessa. Nyt ei ole kääntymisien kanssa ongelmaa.
Takahelmaa jossain vaiheessa mietein, mutta tässä kun on tuo koukku niin keskeltä puskuria ei ainakaan saa laskea. Ei mene pistoke enää kiinni. Pitää katsella jos tulis joku hyvä vastaan. Helmalinjasta pitäis ainakin jäädä inan ylemmäs ettei tule takapainoista.

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 17.4.2013 8:42

Ompahan kyllä siisti! Saattaa kuvakulmakin hämätä mutta kyllähän tuota vähäsen vois laskea... Keulasta ainakin inan...

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.4.2013 9:33

Vähän se hämääkin kun tuossa oikean etupyörän alla on pieni notko, mutta kyllä sitä on tarkoitus vielä hakea paikalleenkin. :) Hyvin sopi kyllä takakaareenkin tuolla 215/40 rengastuksella. Hieman jännäsin olisko pitänyt ottaa numeroa leveämmät taakse, mutta kuitenkin halusin samanlaisen venyn molempiin päihin. Eteenkään ei leveämpi kumi tullut kyseeseen että jää kaikki tila kääntyä niin tuli nyt sitten tuollainen tällä kertaa.

santtude
-
Viestit: 38
Liittynyt: 18.1.2013 12:42

ViestiKirjoittaja santtude » 17.4.2013 11:54

Olitko säkylässä tällä eilen? Kaveri vaan pisti kuvan tosta "pirun nätti passatti täällä". :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.4.2013 12:01

Säkylässä tuo asustaa niin siellä melko pitkälti liikkuukin. :)

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 17.4.2013 12:06

Hyvältä näyttää, eikä keltaiset sumaritkaan pahemmin ainakaan tuossa kuvassa pomppaa silmiin. :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.4.2013 19:47

Nyt olis pari parempaakin kuvaa. Edelleen kylläkin S2 kuvattua. Keulaa pitää pudottaa että loppuu tuo pieni keulinta ja siinä samalla varmaan tippuu peräkin aavistuksen.
Nuo kattokaiteen päädyt kyllä pitää korjata että saa nuo teipit pois. :D

Kuva Kuva Kuva

Pertti K
-
Viestit: 54
Liittynyt: 26.3.2013 15:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pertti K » 18.4.2013 7:43

Tiedän taistelevani tuulimyllyjä vastaan, mutta minusta tuota pitäisi ennemmin nostaa: renkaat näyttää nytkin olevan hassusti pyöränkaaren yläreunassa kun etu- ja takapuolella on isot raot. Ajo- ja Suomen teillä tarpeellisiin maasto-ominaisuuksiin en nyt edes mene.

Auto on muuten hieno, mutta parhaimmillaan se minusta on noissa aivan ketjun ensimmäisissä kuvissa.

Kiitos ja anteeks.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 18.4.2013 8:26

Auto on itseasiassa alustan puolesta tällähetkellä korkeampi kuin ketjun ekoissa kuvissa. Tottahan näistä jokainen saa olla sitä mieltä kuin on, ei se millään tavalla väärin ole. :)
Puskurin alaosa ja helmat vaihtuneet niin saattaa nuo sivuilla olevat raot näyttää suuremmilta verrattuna entiseen. En niihin itse ole vielä kiinnittänyt erityisemmin huomiota. Ajo-ominaisuuksista en tiedä sen enempää kuin että suoraan menee ja vähän ottaa tolpat monttuakin vastaan. Toisaalta vertailukohtana omalla kohdalla toimii jomein madallettu alkuperäisillä puslilla ollut vento niin en ole paras sanomaan :D Jotensakkin noihin tien heittoihin on silmä jo harjaantunut ja mökkitietkin tällä on taittuneet. En väitä että tässä mitään järkeä on, mutta mataluuteen on omat silmät tykästyneet. Eri asia tietysti jos olis neliveto tai joku tavallista voimakkaampi takaveto. Niitä en noin alas laskisi enkä välttämättä seuraavaa autoa enää muutenkaan.

Eikä se kuvaajakaan puhelimen kameroineen ihan paras ole niin voi joku paikka näyttää vähän kummalliselta.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 18.4.2013 9:57

Toi on kyllä totta, noin alas madaltaminen on aivan perseestä, mutta ulkonäkö.. se paranee. Itse vielä ainakin olen valmis karsimaan mukavuudesta ulkonäön vuoksi, kuinka kauan vielä, sitä ei tiedä. Antaa ajan näyttää.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 18.4.2013 15:20

Edellinen nelivetoni meni tuolla korkeudella talvella, kesällä sitten oli lisää madallusta. Se tosin ei ollutkaan tarpeeksi tehokas. PerusPassatti..
Rengasta kaipaa vain vielä hiukan ulospäin, kaarien mankelointia ja helmoja pois tai takapuskuriin jotain. Ja lisää madallusta, varsinkin etupään osalta.
Vaihda kattokaiteisiin kirkkaat teipit, niin ompahan korjattu jotenkin.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 18.4.2013 15:46

Tai sitten liimaan ne kiinnike kynnet kuntoon niin saa teipit kokonaan pois :) Keula tippuu kun ehtii taas jotain tekemään ja peräkin vähän. Renkaat sitten sen mukaan miten mahtuu kääntymään. Takana ei ole tarvetta tuoda ulommas, mutta edessä saattais olla 5-10 lisä millin paikka olla. Sitten vasta kun tuo korkeus nyt on ensin jotenkin paikallaan. Ja sitä ääntä en viitsi enää kuunnella kun pyörät ottaa kääntäessä kaariin niin luo pientä rajoitetta. :) Jatketaan kuitenkin näissä merkeissä kun taas saa jotain aikaan Se on jo positiivista että nuo 9,5 nyt todella pyörii tuolla edessä esteettä kun ei siitä ihan täyttä varmuutta lähtötilanteessa ollut.

Pertti K
-
Viestit: 54
Liittynyt: 26.3.2013 15:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pertti K » 19.4.2013 21:19

Noissa ekoissa kuvissa jotenkin vanne&rengas istuu pyöränaukkoon nätimmin. En tiedä mikä sen tekee: vanteen halkaisija, renkaan ulkohalkaisija, vanteen väri vai peräti kuvan sävy? Pysyn kannassani ;-)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 19.4.2013 21:46

Kummatkin vanteet 18" Ekoissa kuvissa vanteet 8,5/10" leveät ET35 molemmissa ja rengastuksena aloitus vietissä 215/35 ja 255/35. Seuraavissa etuset vaihtuneet 225/40. Nuo uudet on kokoa 9,5 joka kulmassa 215/40 rengastuksella eli pientä eroa on noihin vanhoihin molempiin suuntiin. Tumma keskiö kyllä usein pienentää vannetta. Itse ainakin tykkään livenä noiden istuvan. Makuasioista ei voi olla kuin erimieltä. :D 3bg Passatti on kyllä hieno korkeampanakin kunhan on teemaan sopivat vanteet (ei lippivanteita) ja rengastus. Mielestäni onnistuneempi kori farkkuna kuin 3c vaikka siitäkin voi joku olla eri mieltä. 3c sedani onkin ihan hyvän näköinen kori myös.
Viimeksi muokannut Askelmittari, 19.4.2013 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 19.4.2013 21:49

Ei noissa näytä olevan mitään hirveetä venytystä, ite otin 235 saas nähdä kuinka käy, kaaria sitten vaan mankeloimaan. Noi 215 näyttää pirun hyvältä noissa vanteissa. Odottelen livenä näkemistä :D

Onko sulla muuten millä ET:llä noi vanteet, onko jotain lättyä välissä?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 19.4.2013 22:33

Edessä ET30 ja takana omien laskujen mukaan 17,5 eli 8,5 ET30 levitetty ulkokehää vaihtamalla 9,5. Spacereita ei ole välissä. Etuvanne tulee nyt karvan yli kaaresta pitää katsoa onko spacerille tarvetta kun saa nyt korkeutta vähän sovitettua alkuun. Kääntymään kuitenkin pitää mahtua ja mankelia tarkoitus käyttää maltilla kun ei nyt suurempaa tarvetta ole lokarien maalaukselle. :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 27.4.2013 22:26

Nyt olis ulkokuori taas vähän puhtaampi, pieni vahakin levitetty taas päälle vaikka kyllä tuo myllyä huutaisi paikoitellen.

Kuva

Nokkaa pudotetaan lähipäivinä samalla kun vaihdan öljyt ja koplaan jarrupalojen kulumislangat yhteen. Alkaa nyppiä ajotietokoneen jatkuva rääkyminen. Toisella puolella liitin ei pysy kunnolla kiinni ja nuo nyt on turhimmasta päästä jos nyt vähääkään autonsa kuntoa viitsii käskemättä seurata.
Sisusta pitäis imuroida ja pestä kun alkaa pahimmat kurakelit taas väistyä.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.5.2013 22:36

Hiljaista on.. mutta jotain kuitenkin.
Varasto on toiminut viimeviikot OskuA:n 'kaatopaikkana' eli sieltä löytyy mitä Osku on hylännyt. Penkki projektia siis täälläkin.
Vappuna hain mieheltä mustat kokonahat kun alkoi tarjous kutkuttaa. Penkkejä vähän purin ja kunnostelin. Kuskinpenkkiin uusein toppaukset reisitukeen kun oli kulmista painunut ja menettänyt muotoaan. Apparin penkistä oli istuinosan ja sivutuen sauma alkanun purkautua 5cm matkalta joten neula ja lankaa käteen -> parsimaan verhous kuntoon. Myös takapenkistä raotin verhousta ja toppausta että sain keskipaikan 3pistevyön piiloon. Autossa on kelautuva lantiovyö joka mielestäni siistimpi kun ottaa huomioon ettei keskellä istu kukaan kuin ehkä kerran vuodessa.

Maanantaina vaihtelinkin sitten jo penkit ja kaikki oli iloisia, mutta vähän liian aikaisin.

Tänään Osku soitteli että luovuttaa noiden superbin penkkien kunnostuksen kanssa löydettyään toiset, että olisko kiinnostusta. No tottahan nyt sähkösäädöt oli saatava. Porin kautta siis töistä kotiin ja kaverin mailapeli täyteen istuimia.
Seuraava bisnes onkin siis kun siirretään nuo nahat toppauksineen sähkösäätöisiin runkoihin. Tästä otetaan sitten kuviakin homman edetessä. Nyt ei ole heittää kuin linkki Oskun topiciin jos ei ole ennestään tuttu.

Kustannukset pysyköön salassa, mutta sen verran voin paljastaa että varsin harrastaja ystävällisissä kustannuksissa ollaan eikä näiden takia sorvari konkurssia tee(korkeintaan pienen).
Seuraavaksi ostetaam puhelin nimim. 3kertaa tämänkin tekstin kirjoittanut.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 8.5.2013 23:29

Joo itte kans kännykällä aina kirjoittelen ja teksti alka olla valisa iha kuule niinku ma olisi tullu juuri suome. Nyt koneella ja kunnon näppiksen kanssa :D

Joo kyl sä niistä komeet saat sähkösäädöillä. Itellä vähän nyt sormi suussa ja kiire kun 3B paskasohvat alla ilman bägejä ja katsastus 25.5 !! :D Et sää oo funtsinu väriä vaihtaa nahoissa? Vai onko sillai et kunhan sais säätöineen kiinni edes autoon ensin :D Voidaan samaan aikaan tilata Kufatecilta ne piuhasarjat, joskus kesämmällä?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.5.2013 23:48

Ei oo kyllä värin vaihto ollu mieles. Musta sisusta tummilla laseilla tuo sitä yksityisyyttä :D Jalkatilan valot vois rakennella himmentimellä tms. Jotain 'viihdykettä' tuo sisusta huutaa takapenkille kun sais vaan selvää. Kaikkea sirkuksen ja diskon välistä kuitenkin pitää välttää.

Johtosarja juu kiinnostaa kun tilailet. Tarvii lueskella vähän mitä tuo muistien toimimaan saattaminen käytännössä edellyttää. Viikonloppuna penkkien kimppuun. Tosiaan saat kyllä nuo puolinahat leimalle jos ei siihen mennessä löydy. Ei sen takia kannata hylsyä ottaa.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 8.5.2013 23:55

No jos ne etupenkit saan lainaan niin aivan huippujuttu, tuon vaikka koffilaatikon vuokraa, jos en saa jostain Superbin penkkejä siihen mennessä :D

ECU:lle ne pitää vetää, tulee jotkut Saksankieliset ohjeet mukana, pitää ensin nekin suomennella :D

Takapenkille jotain hyvää viihdykettä. Kyynärnojan sisään upotettu Jack Daniels pullo? Ehkä jo vähän kulahtanut, mutta vois toimia :D Mukitelineen kyhäys kyynärnojan takaosaan, 3B:n takamukitelinettä apuna käyttäen?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 9.5.2013 0:17

Saksaa vielä onneksi kääntää, mutta toppahousujen murre menee kyllä yli hilseen. ECUn johdoista tai paremmin niihin käsiksi pääsystä vielä 'lämpimät' muistot vakkarin asennuksesta

Jotain tuohon kyynärnojan taakse pystyy kyllä tekemään kun tuhkiksen saranat valmiiksi atomeina. Eikä sitä sen puoleen mun omistuksen aikana kukaan käytäkkään eikä ole tainnut olla käytössä ennenkään ja hyvä niin. kuskin paikalta on ainakin yksi poltettu. Näkee ikkunan tiivisteen karvoista.. kaks pientä pistettä joista se lyhyt karva palanut. Kyllä tuota vähän loppu kesällä tuuletettiinkin vaikkei mitään voimakasta hajua ollutkaan. Tupakoimaton nenä kyllä haistaa kaikki :D

Ne penkit kyllä ehtii kun saan nuo sähkörungot kuntoon pitää siks aikaa vaihtaa takas.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 9.5.2013 20:37

Tänään alko penkkihommat taas, kokopäivä meni mutta tulosta tuli.
Eli aamusella penkit ulos ja hommiin.
Ensin näytti tältä.

Kuva Kuva

Sitten Penkit kahteen osaan ja verhoiluja irroittamaan. Ensimmäisen kanssa turattiin melko kauan kun ei tuota selkänojaa ole tullut aiemmin purettua. Toinen kävikin paljolti nopeammin. Nyt on sormen päät hellänä kun ei terävänokkaisia tonkeja ollutkaan pakissa.

Kuva Kuva

Vähän oli haperaakin toppauksissa. Kontaktiliimalla murtuneet palat kiinni ja ohut harso päälle tukemaan.
Hantin penkin alta otin johdoista kuvan. Kuskinpenkissä johtoa oli n. 2-3kertaa enemmän. :D

Kuva

Koeajoa.

Kuva Kuva

Sähköt näyttää tältä nyt. Katsotaan jos joskus tulisi oikein omat johtosarjat.

Kuva

Ja vielä kuva valmiista. Mietein olisiko nuo beiget muovit hyvä pitää tuon värisenä ja jättäis mustat maalit pulloon. Sisusta vähän tomuinen ja nuhjuinen nyt kun siellä on tullut temuttua jatkuvasti, mutta siivous taas seuraavaksi edessä.

Kuva

Jatketaan taas kun saadaan ideoita.

Samii-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.10.2009 0:12

ViestiKirjoittaja Samii- » 9.5.2013 20:42

Maalaa vain nuo mustaksi kun ei oiken ainakaan mun mielestä istu tuo beige muun mustan sisustan kanssa ollenkaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 9.5.2013 20:48

Kestäisköhän joku plastidipin sukuinen tuossa paremmin kuin ihan perus maali?
Pitää Oskulta vielä hakea hantin penkkiin nuo ala muovi.

Samii-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.10.2009 0:12

ViestiKirjoittaja Samii- » 9.5.2013 20:50

Kestäisköhän joku plastidipin sukuinen tuossa paremmin kuin ihan perus maali?
Pitää Oskulta vielä hakea hantin penkkiin nuo ala muovi.


Kyllä mä dippaisin nuo niin voi repii poiskin jos haluu.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 9.5.2013 21:44

Noniin !! Komjata, kyllä ne sähköt pakolliset on sano kuka mitä vaan :D Eiks ol mukava kun saa istuinosaa kallistettua?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 9.5.2013 22:12

Huonompaakin käyttöä olisin varmasti rahalle keksinyt. :D Saa kyllä parempaan asentoon kun itselläkin tapana istua lähellä lattiaa niin ei reisituki vallan häviä.
Tuli kyllä melkoisen tyhmä olo niiden turvavyö vastapelureiden kanssa. Jotenkin mielessäni ajattelin ettei niitä saa väärin, mutta johan nyt jos vaihtoehtoja olikin kaksi niin ne ON väärin. Todellinen palikka testi. Ensin swappaa kahdet verhoilut ja lopulta ei osaa noita kääntää oikein päin. :D

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 10.5.2013 0:40

Joo välillä tulee noita juttuja eteen että tuntee olonsa tosi tyhmäksi, yrittää tunkea neliön mallista palikkaa pitkän aikaa pyörään reikään eikä perhana ei mee.. Sit raapii päätään ja huomaa että eihän tää tänne kuulu :D

Muistit kun saa vielä pelaa niin saa tallentaa kaupunki ja matka-ajo ominaisuudet erikseen, ja nappia painamalla vaan toiseen :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 16.5.2013 21:01

Pari huonoa kuvaa näpräilyistä.
Kuva Kuva

Onhan tuo tuhkis nyt vähän tehdyn näköinen vielä kun salama korostaa kaikki. Ajaa kuitenkin asiansa.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 17.5.2013 8:59

Takavalot kyllä komeen näköiset. Kuppi ajaa asiansa, kansi kii jos ei tykkää :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.5.2013 9:04

Jos saan aikaseks niin maalaan mattamustalla uudelleen ja jätän lakan pois niin häipyy toi kiilto.
Takavaloista tuli yllättävän hyvät :D Mallimerkinnät pitäis ehkä nyppiä pois.

Tuli voittaja fiilikset kun kokeilin usb paikkaan tikkua niin millistä oli kiinni ettei kansi menny kiinni :D Saattaa olla et tikku menettää siivun kulmastaan jos ei ihan uutta viitsi hakea sen millin takia.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 23.5.2013 19:06

Tänään oli mies kiukkua täynnä kun luki ELY keskuksen kirjettä(korvaus hakemus hylättiin). Tuo päätös ei niinkään ota päähän vaan tien pitäjän NCC:n lausunto.

1.Väittävät ruoutavaurio kylttien olleen paikoillaan. Todellisuudessa toisesta suunnasta kyltti puuttui.

2. Näkyvyys ja sää oli heidän mielestään hyvä ja poutainen. Sadetta ollut kolmena edellisenä päivänä. Todellisuudessa oli vettä tullut kolme päivää ja tuli myös klo. 5.30 aamulla neljäntenä. Nimim. Tien poskessa rengasta vaihtanut. Näkyvyys oli yhtä hyvä kuin lokakuussa aamulla vesisateessa.
NCC oli paikalla monttua täyttämässä noin klo. 11 kun velipoika meni katsomaan saako paikalta enää kuvaa. Silloin oli jo poutaa.

3. Poliisia asia kiinnosti kuin kilo sitä itseään.

Turhaa avautumista, mutta onko tosiaan niin että 100 rajoitus alueella 'päällystevaurioita' poistaa vastuun montusta joka rikkoo corollan ripustukset, peltivanteen 195/65 kumin läpi (välissä myös ilmaa) ja kääntää skoda octavian apurungon vinoon. Tuosta omasta puhumattakaan selvisin kumilla ja vanteella kun en osunut pahimpaan aikaan.

Kyllä taas lämmittää maksaa autoveroa kun tietää että ei ne ainakaan omille reiteille osu :D Sama 3km pätkä pikatietä on edelleen kuin kyntöpelto. Kaippa se siitä. Soittoa vakuutus yhtiöön kun tuli vahinkoilmoitus asiasta varmuudenvuoks tehtyä. Onneks oli vaan keskini.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 23.5.2013 21:44

Multa menny tollanen juttu ihan ohi, shit. Mäki rämäytin keväällä pohjan asvalttiin, onneksi ei pahemmin jälkeä tullut kuin eturunkoon, siihen runkoon siis jossa alatukivarret kiinni joka kiertää koneen alta. Saamarin inhottavia noi, sekä kuopat että heitot.

Joo kyllä noi beiget alamuovit penkeistä vetäisin mustiksi ehdottomasti. Toinen vaihtoehto on penkit beigeksi. Olis maalauksen jälkeen kun uudet :)

YV:täkin laitoit muovin maalauksesta, jos pysyt mustassa niin yksi varteenotettava vaihtoehto on sijoittaa 150€ nahkamaaleihin, nahan korjaus kittiin ja nahka reviveen. Samalla värillä muovitkin, elastista hyvin tarttuvaa väriä. Kiiltoasteen saa myös valita.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 23.5.2013 22:17

Juu no omassa ei pohja ottanut kiinni onneks :D asfaltissa olleeseen reiän reunaan vaan. Sama juttu tossa ocussa eli ei ihan pikku montusta ollut kyse. Ottaa tuo NCC vaan päähän vaikka kuka sitä nyt mistään vastuuta ottaa jos siitä luistamaan pääsee. Ainoa jatko toimenpide on käräjille, mutta tässä vaiheessa kun jäljet on 'hyväksi' peitelty on vaikeampi todistaa jonkun olleen pielessä kuin että ne olis ollut kunnossa
Ärsyttää vaan tuo touhu kun kaikkia hidasteita on rahaa rakennella, muttei pitää niitä ja teitä kunnossa. Sit tule torstaina Veijo 50v viiminen väri tukassa pienellä ylinopeudella kaikkien töyssyjen yli suojatien päälle vinoparkkiin mistä jatkaa matkaansa hernesopalle torille molottamaan et nuoret koheltaa. :D

No se siitä valituksesta taas. Penkin aluset tulee juu mustalla kun saa muita hommia alta pois. Penkkien maalaustakin oon miettiny mut jää väriltään mustaks. 2din osatkin tilauksessa ja soittimeen säästellään kun alpine päättänyt tehdä yhden mallin Ai-Net väylällä 1200e :o
Vanhat mallit ei käy ne kun tulee yhtä kalliiksi navipurkilla ja niitä ei käytettynä irtoa. Soitin ilman Ai-Nettiä tarkottaa uutta/tietokoneella tai omalla näytöllä säädettävää prossua mikä ei myöskään tule halvemmaks. Eri merkin soittimet sotkis dvbt:t ja muut lisäks. :D

Jos jotakuta kiinnostaa niin Alpine IVA-D511R Bluetooth purkilla mikkeineen tulossa myyntiin. Hinta 600e

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 29.5.2013 21:30

Penkin muovit mustana. Hoitoainetta laitoin nahkoihin, mutta tuntui kelpaavan niin laitetaan vielä toinen kerta. Diskantin väliaikais kiinnitys petti hantin puolelta edestä niimpä peilikolmiot irti ja illalla myssy syvälle päähän. Töissä ruokatauolla tuli idea vahvistukseen ->1,5mm pelliä eteen, sopivat palat rälläpyörällä irti ja vasaraa perään. Epoksilla kiinni ja pari ruuvia varmistukseksi, nyt kestää.
Meinasin laittaa keinonahkaa päälle vielä ehtoolla, mutta liimat vastusti kun voi olla vähän vanhaa. Kuivui niin nopeasti ettei leviäksi saanut ja jäi paakkuja väkisin mitkä näkyi läpi. Pitää huomenna hakea uutta.
Ehdotuksia mikä tarraa lujaa ja helppo levittää tasaisesti? ruiskutettava kävi mielessä, mutta pitäis löytää sopivana määränä kun on varmaan suht kertakäyttöinen pottu.

Slamitilta tuli viestiä että 2din osat lähti tulemaan niin saa sisältä taas yhden pykälän edistymään. Otetaan kuvia aikaansaannoksista kun on auto taas sisältä ja päältä yhtäaikaa puhdas.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 29.5.2013 22:34

Hae Jarkolta sitä Stingray (vai mikä se oli) sprayliimaa. Itse kokenut sen hyväksi :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.6.2013 10:41

Nyt olis etukaarista kantit rullalla ja 2cm jousia kiersin löysemmälle. jonkun pikku spacerin sinne vois sorvailla kun kulkeutuivat sisäänpäin ja näyttäis tilaa olevan ääriasennoissa.
Siitepölyt kun väheni niin sateet alkoi joten auto taas kuvissa todella puhdas.

Kuva Kuva Kuva

Ja tosiaan myös tämännäköinen lähetys tuli odottamaan vuoroaan.
Kuva

En tiedä mihin löin pääni eilen vai oliko se aina talven jälkeen hantin puolen jumissa oleva etutolpan säätölautanen mikä sai näkemään auton ensi kesänä vähän toisessa valossa. Alusta 'viralliseen' asentoon kesät talvet ilman talvea ja katsastusta vastaan säätöä. Ei kuitenkaan mitään ihan offialustaa vaan sopivalla madalluksella. Vanteiksi kesälle jotain fiksun näköistä 18-19" alkuperäishenkistä pyörylää. Etu ja sivuhelmat myyntiin ja alkuperäiset paikalleen.
Palauttaa siis lähes alkuperäis asuunsa pienillä lisämausteilla.
Alustakauppaan pitää syksyllä marssia jos ei tuota hantin säätöä saa enää riittävän ylös. Alustaan olen kyllä ollut todella tyytyväinen kun istuin kerran OskuA:n JOMien selässä niin aika paljon pehmeämmän kyydin antaa nuo FK:t. Parempiakin kyllä varmaan olis järkevään käyttis hintaan.
Pitää ottaa ne syksyllä pöydälle niin ei tarvitse ahtaassa voimailla ja säätää. Ajetaan nyt tämä kesä noin kun viimeinkin sai etukaariin tilaa. :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.6.2013 17:03

Ja jos haluaa "vähän" sprayliimaa parempaa ja varmasti pitävää liimaa, niin keinonahat kannattaa liimata Plastfixillä.
Toimii kuten kontaktiliima, mutta on lämmöstä aktivoituvaa, eli kun pintoihin on levitetty liimat ja annettu kuivaa kosketuskuivaksi -> lämpöä kuumailmapuhaltimella = johan tarraa.
Eikä varmasti lähde irti kovemmassakaan auringonpaisteessa tiukemmastakaan muodosta, kuten kontaktiliimalla on tapana.
Liiman lämmitys helpottaa myös keinonahan muotoilua ja venytystä.

Samii-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.10.2009 0:12

ViestiKirjoittaja Samii- » 4.6.2013 17:55

Paljo on edessä pyörän keski kupista ja kaareen väli? Mulla on joku 310mm ja tuo sun näyttää vähä enemmän olevan tontissa. :)
Viimeksi muokannut Samii-, 4.6.2013 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.6.2013 19:32

Peilikolmiot sai just keinonahat päälleen. :)
Annoin sen verran periksi että hain ohuempaa/notkeampaa keinonahkaa vanhan jämäpalan sijaan. Liimana käytin CRC:n sprayliimaa ja oli aika purevan tuntusta ainakin sormien välissä niin toivotaan että pysyy. Nyt kun noita pöydällä koottuna katsoo niin nuo kupit kaipaa jotain parannusta tai ainakin uuden maalin. Laittelen ehtommalla noistakin kuvaa.

Pitää yrittää muistaa mitata navasta kaareen kun osuu mitta käsiin. Ei ole tosta tainnut tulla koskaan mitattua.

Nyt olis ylimääräistä hifiä tarjolla jos sais 2-din soittimeen lisä rahoitusta niistä.
Löytyis vahvistin dls a6, 2kpl subeja joista toinen käyttämätön dls nobelium 10i ja toinen 2kk käytössä ollut 10" alpinen litteä type R. 1-din Alpine IVA-D511R +bluetooth sovitin jää yli kun soitin vaihtuu.

Muutaman ulkokuoren muutoksen kanssa varmaan otan vähän takapakkia kun on alkanut tuntua että on vähän liikaa kaikkea.

E: Tuollaiset niistä nyt tuli. Alareunoihin jätin vähän turhankin reilusti kun en muistanut mille kohtaa ovipahvit loppuu. Jos huomenna ehtis laittamaan kiinni.
Kuva
3ruuvin tarkoitus on varmistaa takana olevan vahvike pellin pysyvyys epoksiliiman lisäksi.

Paljo on edessä pyörän keski kupista ja kaareen väli? Mulla on joku 310mm ja tuo sun näyttää vähä enemmän olevan tontissa. :)


Äsken mittasin työpaikan pihassa niin 290mm näytti edessä. 20mm kiersin tolppia vanhasta alaspäin niin tiedä sitten mitä on ennen ollut. Kun ei se ihan samassa suhteessa putoa. 45mm jäi lukkomutterin alle kierrettä ja saa jäädäkkin kun on toi riegerin lärpätin edessä.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 10.6.2013 19:16

Kuva

Tuolta se näyttää. Nyt vaan kun on koko kevään haalinut kaikennäköistä on tullut mieliteko ottaa kalvot pois valoista, vaihtaa vakio helmat ja puskurin helma takaisin ja alle jotain 18-19" vag:n vannetta. Niin se mieli muuttuu :D
Yhtäkkiä nyt ei kuitenkaan mitään tehdä kun tuli uusi soitin tilattua ja rialeja ei oikein voi myydä ennen kuin on toiset pyörät tai talvirenkaiden aika. Eilen sain 2din keskikonsolin paikoilleen. Viikonloppuna jos rynnistäisi soittimen laiton yhteydessä ja laittais etupään sähköt ojennukseen kun on ilmaantunut relettä ja sulaketta penkkien sun muun yhteydessä. kesälomalle kun pääsee pitäis käydä läpi ja puhdistella oven välejä ja vaihdella kannoistaan ruostumaan lähteneitä ruuveja puhtaisiin ennen kuin leviää pelleille. Näitä lähinnä ovien alalistojen kiinnitys ruuvit. Samalla vakiohelmat kiinni. Onko tunkin paikan peitelevy oma osansa marmorilla vai myyvätkö pelkästään koko helman?

Miltähän näyttäisi esim. näillä? Omaan silmään vois sopiakkin. Pitää vähän koneella muokkailla ja kokeilla.

Samii-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.10.2009 0:12

ViestiKirjoittaja Samii- » 11.6.2013 9:24

Osta nää kokeilu mielessä niin nään miltä nuo näyttää alla. :) Ostan sitten perässä talveksi alle itselle.

Tämmöset

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 11.6.2013 9:31

Ei kyllä passaa omaan silmään yhtään tuo malli. :) Ensin ajattelin vastaavia suurempia mitä omassa talvella kieppuu, mutta tykästyin noihin yksinkertaisempiin. Onneksi on pyörät alla niin ei ole kiire. :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 13.6.2013 20:31

Soittimen kanssa hommat meni kuin jeesuksella pääsiäinen. Alpine jättää mallin pois ja kaikki kyseisen mallin soittimet maahantuojan tekemän päivittämisen vuoksi tilaus tavaraa. Turun konexista löytyi esittelykone vielä hyllystä joka lähti päivityksen kautta poriin mistä sen toivottavasti alkuviikon aikana saa hakea työpäivän päätteeksi.
Vähän kyllä uusi mallistokin kiinnostais ennen kuin rahansa tuohon laittaa. Katsotaan nyt koska saavat sen edes perille.

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 3.7.2013 17:37

Täähän näytti pirun hyvältä, kun sen tossa näin tänään Huittisten kylillä. Hyvin oli kentässä ja vanteet just hyvät tähän. Mut jos jotain oem-vannetta haluat, niin tuossa olis hyvä vaihtoehto: http://www.nettivaraosa.com/vanteet/1580255

tossa passatin alla.

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 3.7.2013 20:39

Heliokset ois ehdoton valinta itelläkin. ;)

http://mk.kuvat.fi/kuvat/Autot/VW+Passa ... ios+-1.jpg

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.7.2013 0:15

Nuo olisi kyllä komeat! Ei ole myynti-ilmoituksessa herättänyt kiinnostusta kun ensimmäinen kuva vääristää kokoa jotenkin tehokkaasti, mutta passatin alla on kyllä hienot. Pitänee tutkia vähän ebayta ja ehkä noistakin laittaa pientä kyselyä. Autossa sinällään ei ole omastakaan mielestä vikaa paitsi että se on joka paikassa kiinni vaikka tuota matalalla autoilua on ennenkin harrastettu. Nyt se kiinni ottaja on vieläpä pohja eikä yksin puskurin helma. Alustan nostaminen vaan vaatii pientä tyyli muutosta kun ei mielestäni sovi huuli vanne ja muutaman sentin joustovara kaaren ja renkaan välissä yhteen. Tuossa ekassa passatin kuvassa varsin asiallinen yhdistelmä ja sentin pystyy pudottamaankin ilman että on taas pohja maassa. Saatan olla tulossa vanhaksi. :D Rialit saattaa siis tulla jossain vaiheessa myyntiin, muttei ihan vielä olla niin pitkällä.

Huittisissa tuli käytyä että sai kalavehkeet kuntoon kun kesäloma alkoi ;) Samalla taas mietein kuinka laiska pitää olla että taiteilee sinne hong kongin pihaan eikä aja toiselle puolelle tietä lautturin parkkiin. Se hidaste kun on lasten leikkiä siihen ahtaaseen liittymään ja kanttariin nähden. :D

Laitetaan pientä kuvapäivitystäkin vaikka vähän sameita kännykkä kuvia taas onkin. Soitin tuli ja pääsi kiinni. Mikrofoonin ja kaiutinlähtö RCA:t konexi hukkasi joten niitä odotellaan. Mikin kun saan soittimen perään niin taiteillaan johtojen kanssa että saa vielä sentin syvemmälle soittimen. Nyt toiseksi viimeisessä lovessa kiinni.
Kuva

Pieni yleiskatsaus. Siivous ja sisustan hoito lomalla edessä. Tuon kuljettajan hiekkalaatikon jo tyhjensinkin.
Kuva

Keinonahalla verhoillut kolmiot. Diskantin ritilät maalaan tummemman harmaaksi.
Kuva

Penkeissäkin mustat muovit
Kuva

Seuraavaksi sitten vuorossa korin vahaus oven välejä myöten ja sisustan siistiminen. Vakio etupuskurin ja sivuhelmat kiinni kokeeksi ja aletaan tuskailla vanteiden kanssa.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 4.7.2013 7:11

Komjata komjata! Kyl se 2-DIN on se oikea, paljon siistimmän näköinen tuo keskiö nyt. Pitäis kans oma auto sisältä siivota, pääse aina välissä niin julmetun likaiseksi vaikka koittaakin pitää siistinä :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.7.2013 12:51

Joo ja se flippi näyttö peitti climan säädöt taakseen. Olis mulla siihen se puolittajalokero tuohonkin, mutta olis pitänyt Puukottaa aikapaljon johdoille tilaa vaikka nytkin meinaan vähän tehdä tilaa että saan tuon syvemmälle. Pitää pellillä vähän vahvistaa sitä muovihäkkiä jos ei vaikuta riittävän tukevalta. Pitää jatkaa kun saa aikaan taas.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 7.7.2013 21:26

Nurmikkomadallus
Kuva Kuva

Nyt on mies niin hurahtanut kalan narraamiseen ettei paljoa ole taas tapahtunut. Mieliteko uusiin vanteisiin ja maltilliseen alustan nostoon senkun kasvaa että pääsee paremmin apajille. Jos ensiviikolla sais mikin kiinni ja tuon soitin homman päätökseen niin saa tiskata sisustan.
Oven väleistä pyyhin mitä märällä rätillä lähti ja loput levinneet saranan rasvat toisella kertaa. Kompuran hihnankiristin pitäis vaihtaa. Vikinät loppui remmien vaihdolla, mutta rullan laakerissa oli väljää. Uusi tuli jo haettua ja huomenna kiinni.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 7.7.2013 22:37

Takarontin luukusta raapisin merkit poijjes ja finnitkin on aina rumat, muuten on kyllä hyvännäköinen!

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 7.7.2013 22:53

Olen noita merkkejä kanssa miettinyt alusta lähtien nyppisikö pois. Tummien valojen kanssa vielä korostuu niiden tarpeettomuus.
Kilvet ei itseä suuremmin häiritse kun on hyvässä kunnossa, mutta saattaa mennä vaihtoonkin kun on tärkeämmät ensin tehty. Riippuu paljolti myös kuinka saa passattua keskelle. Eteen jää ylimääräinen reikä(löytyy 2kpl valmiiksi saksan kilvestä), mutta takana onkin kilven alla jonkunlainen teline. Pitää joskus ottaa pois ja katsoa mitä alta löytyy ja miettiä saako jotenkin siististi. :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 9.7.2013 18:02

Tämän näköistä tänään.
Kuva Kuva

Votex repsut ja riegeri pois ja alkuperäiset tilalle. Samalla käytin ovien alalistat irti ja puhdistin välit. Kaikki ruuvin kannat puhdistin ja maalasin mustalla. Saa nähdä kauanko pysyy, mutta on nyt ainakin tällä hetkellä siistimpi kuin lähtötilanteessa.
Kiveniskuteipit lähti takakaarista toinen oli vielä sen verran hyvä että saa mallin uusien tekoon. Peräluukusta nypein myös mallimerkit pois.
Vähän tuli helmoja tutkittua ja sudittua kotelosuojaa muutamaan kohtaan kun oli ohuelti massattu paikoitellen. En ole kyllä ennen noin terveestä autosta muoveja avannut. Kerta se ensimmäinenkin. :D

Nyt odotellaan että OskuA:lta liikenee aikaa ja katsotaan mitä mies saa tehtyä maalipinnan hyväksi. :)

Vilkkupeilejäkin vähän miettinyt, mutta muut nyt pois alta ensin.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 9.7.2013 18:17

Mulla olis muute ollu toffee laikka ei olis tarvinnu "nyppii" ja hinkata tapeslioreita pois. Omasta kans kun otin merkit pois niin ei ollu laikkaa. No kynttä kehiin ja AG Tar Removeria hinkkaamaan :D

Vilkulliset peilit viimeistelee kyllä lookin nykyvuosituhannelle :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 10.7.2013 14:15

Alkaa rivitaloelämä käydä ahtaaksi niin saattais tuolta varastosta olla kaupan yksi 3bg highline passatin penkkisarja. Kokomusta nahka/alcantara verhoilu. Siistissä kunnossa ja alcantaroita pesin juuri ennen vaihtoa kokonahkoihin.
Variantin penkit niin vaatii pientä apinointia takapenkkeihin että käy sedaniin.

Rialit myös harkinnassa myydä. Ovat vaan ainoat kesäpyörät niin pitää saada toiset alle ennen kun niistä luovun. Niihin on olemassa 2kpl 1,5" kehiä niin saa 8,5/9,5x18 et30 sarjan ja nyt siis kaikki kokoa 9,5 ja takana et18.

YV:tä tulemaan jos kiinnostaa niin mietitään hintaa. Penkit nyt vie ainakin tällä hetkellä turhan paljon tilaa. :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 17.7.2013 14:55

Noniin nyt olis ylimääräisistä romppeista myynti-ilmoitus. Taitaa tarvita alkaa etsiä tosissaan vanteita. Katselin että alkaa takakleeberit olla jo merkeissä eikä välttämättä innosta nuille ostaa uusia gummeja. Ei kovin pitkäikäiset kumit taida olla nuo hankookit kun alkukesästä oli vielä 5mm pintaa eikä sillä nyt kai niin paljon ajettu ole. :D
OskuA sipaisi vähän maalipintaa puhtaammaksi maanantaina ja kyllä tuli komea taas muutteesta. Enää ei hologrammitkaan takakyljissä vaivaa niin kiitos sinne suuntaan!

Passatille ei muutoin ole juuri mitään uutta tapahtunut. Kesäloman ohessa ollaan vähän hifistelty kaverin 'vetelää'. Vielä olis pikku verhoilu puuhia jäljellä kun joku on näyttänyt joskus taitonsa kera teddyhuovan peittääkseen alunperin osittain punaisen verhoilun niin on jäänyt vähän viimeisteltävää ja osa huovasta korvataan keinonahalla.

Pari kuvaa tavaratilasta:

Kuva Kuva Kuva

Vahvistin teline on mallia väliaikainen. Lopullinen tehdään kiillotetusta happosesta tai sitten verhoillaan nuo vanerin palat. Vähän pitää putsailla vielä muutenkin

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 24.7.2013 20:24

Vanteiden kanssa pähkäilyä.. Heliokset oli pitkään mielessä, mutta niiden tarjonta aika niukkaa ja hyvissä hinnoissa. Jostain on verkkokalvoille palanut kuva tämännäköisistäkin vanteista.

http://i282.photobucket.com/albums/kk27 ... 710_HS.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2609/377 ... 11b9_b.jpg

Joka kulmaan 9,5 ja jollakin ~30-35 ET:llä niin tulee liki kaaren tasalle ja saa concavet eteenkin. Tiedä sitten saako järkihintaan mistään.

Mielipidettä sopisko pasaseen? Koko tarkotus kasvattaa 19" niin ei tarvii laskea ihan niin alas. 8,5 riittäs leveyden puolesta itelle jos vaan keskiö riittävän syvällä ettei ole tasaset lätyt.

Moniurahihna luistaa vaihteeksi. Pitää ottaa kiristin tarkastuksen alle. Ohjaustehostimen nesteet vois vaihdella kun pumpulta se ainakin tuntuu luistavan.

Samii-
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.10.2009 0:12

ViestiKirjoittaja Samii- » 25.7.2013 0:55

Noilla vanne spekseillä tulee yli kaaren huolella kun mulla on noi 9 leveet nyt et30 takana ja 225 renkaat niin vanne reuna on joku sentin yli kaaren plus kumi taittuu just nätisti kaaren sisää että vanteen kantti jää ulos vain.

Ebay on täynä noita vanteita ja varsinki brittien löytyy eri merkillä samaa malli tusina.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 25.7.2013 7:46

Mulla on noi 9,5x19 niin takaa oli kaaren kanssa tasalla ilman spaceria ET35. edessä jouduin manklaa kaaresta ne taitteet ja vähän muutenkin että mahtui pyörimään kunnolla olisko eteen ET40? Tai sit 225/215 kumilla ET35.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 25.7.2013 8:45

Itellä on nyt parhaillaan edessä 9,5x18 ET30 ja muistaakseni ei paljoa ulos tule vanteen reuna, mut pitää stiigailla sitä. Vähän se tietysti ulkonee kun auto nousee. Mahtaako ET40 ottaa jo olkavarteen niin sitä tuskin edes kokeilen. 18tuumasella ET30 jää +5mm väliä niin satuitko OskuA katsoon paljonko 19tuumanen ET35 jäi auki kun se sinne mahtui?
Kantit on etukaarista käännetty jo aiemmin ja inan saattoi siinä levitä muttei merkittävästi. Takana tuo ET17,5 vähän ulkoneekin.

Muistui mieleen arkistokuvaa 9,5x18 ET30. Etukaariin ei tässä vielä ole koskettu. Ei ollut ihan niin hyviä kuvia kuin muistin.

Ensimmäisessä edessä ja toisessa takana.
Kuva Kuva

ET35 ei kovin pahasti tulis ulos välttämättä mut vois sen kokeilla toisella etupyörällä takaa. Ja tosiaa 8,5" riittää omasta puolesta leveydeks jos on hyvännäköinen vanne. Oli vähän erikoisen näköinen kun edessä oli 8,5" ja takana 10". Oli niin erikokoiset ja näköiset ettei sopinut omasta mielestä. Saman kokoiset siis molempiin päihin tuli kummat vaan.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 25.7.2013 10:45

Nyt kävi FAIL, en huomannut olkavartta. 9,5x19 ET35 jää olkavarresta n. 5mm ja 235/35 kumilla jää saman verran.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 25.7.2013 14:08

Näppäsin pari kuvaa miten tuo 9,5x18 ET30 itsellä eteen asettuu.

Kuva

ja toinen 'suoraan ylhäältä' vantee yläreuna hävis kaaren taakse juuri kun alareuna alkaa osua yksiin.

Kuva

Eli vois väittää että nyt on kaaren tasalla. :) Vähän nuo venui kun kantit mankeloin. Onko nelikossa sama raideväli mitä etuvetoisessa? Tottahan se tolppien venytys vaikuttaa ja sitä saa sen 5mm pelattua ET:llä. Katsotaan mitä löytyy ja mihin mielenkiinto riittää.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.8.2013 19:59

Nyt olis ainakin loppu kesäksi pyörät. Joku päivä pitäis vähän keulasta nostaa ja vaihtaa samalla liittimen puolikas oikean puolen jarrupalojen kulumisjohtoihin. Nyt saa painella jatkuvasti kiinni kun lukituskynsi murtunut.

Kuva Kuva

Etupyörät pitää käyttää vielä tasapainotuksessa 80-> tärittelee. Väri ei ehkä osuvin mustaan autoon, mutta menee ainakin loppu kesän.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 4.8.2013 20:39

Komjat, mun mielestä sopii todella hyvin. Talvella hopeakromi jauhemaali päälle? Sellanen astetta peilaavampi hopea. Vaikea selittää. Esim. Passat CC:n vakiovanteissa sellanen.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.8.2013 21:39

Mielessä oli joku hopean ja titaanin välimaastossa oleva metallin hohto harmaa?, mutta ei tuokaan välttämättä paha ole kunhan ei ihan bling bling vanteilta ala näyttää :D Takavaloistakin varmaan lähtee kalvot. Perä kaipaa jotain muutakin kun merkin ja kilven tai sit pitäis saada nekin pois. Mielummin astetta lähemmäs vakiota ja kalvot pois.

Rialit nyt jouten, samoin nahka/alcantara penkit. Pienellä yhteistyöllä OskuA:n kanssa voidaan saadaan pahvit ja takapenkin sivutuetkin nahkaiset samaan nippuun.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.8.2013 22:55

Tänään sain aikaiseksi nostaa etupäätä ja nyt auto jotakuinkin suorassa. Omaan silmään aika passeli korkeus ja vähän maavaraakin niin ei ole ihan niin jämpti ajettava matalaan tottuneelle. ~10mm spacerit tarvis veivata jokupäivä kun edessä ET40 niin joutaa 8,5 tuoda vähän ulommas. Takana 9,5 vanne aivan tasan kaaren kanssa niin liki samalle kohtaa kun sais vanteen tuotua edestäkin.

Turha kuva, mutta näkee siitä nyt jotain vaikka aidolla samsungilla taas kerran otettu. Vanteet vaalenee ensi kesäksi jos vielä sillon tulossa alle. Sumaritkin näemmä aika kohdallaan..
Kuva

Takavaloista lähti kalvot ja nyt olis sisustaa seuraavaks mielessä. Mustaa kattoa pitäis yrittää toteuttaa. Tarkoitus nyt ensitöiksi hankkia toiset kauhukahvat sisävalot ja aurinkolipat maalattavaksi. Ja jos ne onnistuu niin sen jälkeen toiset pilarien 'kuoret' verhoiltavaksi ja kun muut on valmiina pudottaa kattopahvi alas ja verhoilla se. W8 kattovalo vähän mietityttää tuleeko hölmön näköinen vaaleilla napeilla kun nuo nappien valot sais säilyä. Aurinkolipat myös vähän jännittää. 'karttataskut' tarvinnee niistä ainakin poistaa ettei jää alle vaaleita paikkoja. Mustan kaveriksi sitten kromia tai alumiini jäljitelmää pieninä määrinä pariin kohtaan.

Katon verhoiluun sopivia kankaita saa ehdottaa. Eräänlainen mielikuva jo onkin millainen siitä vois tulla, mutta pitäis käydä kangasliikkeissä pyörimässä mitä niiltä löytyy.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 15.9.2013 16:00

Eipä ole tullut katon värjäykseen alettua. Eturenkaiden sisään jääminen häiritsi ja siihen ratkaisuksi veivasin 15mm spacerit.
Kuva
Rialit lähti yllättävänkin nopeasti kiertoon, ei ihan kuten ajattelin, mutta tuollainen niihin tuli välirahalla vaihdossa.
Kuva
Yamaha YZF-R6 kyseessä. Aluksi pelkäsin liian mopoksi, mutta R1 kokeilun jälkeen totesin kerkeäväni tuollakin. Tosin R1 jäi ikävä tasaisempaa vääntöä pikkukieroksilta asti.
Talven vapaa-ajan ongelmat siis osaksi ratkaistu kun tuon purkaa paloiksi ja muutama pieni muutos olis tarkoitus tehdä nuorentamaan ilmettä huollon ja pienen läpikäynnin lisäksi. Myös yksi Tunturi Super Sport odottaa kunnostusta, mutta taitaa jäädä tältä talvelta kun on vielä yksi veneen kabiinikin saatettavana talven aikana loppuun.
Rialeista olis ehkä saanut pienellä odottamisella paremman hinnan, mutta jäi nippa nappa omilleen uusine kehineen jos ei renkaiden hintaa lasketa ne kun ajoin lähes uusista sileiksi.
Passatille ei näennäisesti juuri muuta ole tapahtunut kuin maskin teippausta.
Kuva
Vanteisiin en vieläkään ole täysin tyytyväinen. Ne OEM-henkiset vanteet kaihertaa. Mielessä ollut 18" vähän paksummalla renkaan profiililla, mutta menköön noin kun hyvin kuljettaa eikä pohja enää raavi maata :)

Vannemalleja voi vieläkin ehdotella sen kanssa kun ollaan vähän umpikujassa kun ei omaa silmää miellyttävää ole löytynyt.
Väri muutos vaaleampaan vois korjata tilannetta noiden nykyistenkin pallojen kanssa. Mietitään..

Kalakortillekkin tuli vastinetta kuhan merkeissä muutama viikko takaisin 3,6kg ja 71cm. Mukavaa vaihtelua hauen penikoille ;) Jatketaan niin kauan kun tarkenee!

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 15.9.2013 22:50

Tuon kokonen kuha koittaa jo pistää vastaan :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 29.9.2013 20:34

VWapaapäivä:
Kuva
Ei remmien ja kiristinten vaihtoa kummempaa. Vinkumiset jäi toivottavasti hetkeksi unholaan. Nyt olis pientä väljyyden ääntä oikeasta etukulmasta ja kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivotaan että olis alapallo eikä tukivarsisatsi mene tilaukseen. Raidetangon päät uusittu viime syksynä vaikka mikä noista tietää. Vetari nyt olis melkolailla pois suljettu oireiden puolesta. Tiskattuakin tuli sisältä ja päältä huolella vahausta ajatellen muttei siihen ehtoo riittänyt tälle päivää.

Kuinkas kuluvaisia nuo laturin remmin kiristäjät on? Vaikuttais vanhassakin iskari ihan ehjältä toinen pää oli väljä niin jos siihen veivailis puslan. Mietin vaan maksaako vaivaa. Rullassakin oli laakeri ehjä.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 29.9.2013 21:44

Kyl ne kiristimet kuoleentuu. Mokomat sika kalliita.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 1.10.2013 7:16

Kannattaa kattoo myös laturin vapaakytkin että pelaa oikein, jos siinä on semmonen. Rasittaa huomattavasti kiristäjää ja aiheuttaa myös hihnan vinkumista. Tarvitsee erikoistyökalun vaihtotyöhön.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 1.10.2013 9:10

Se on vaihdettu jo :) Jätin kalleimman viimeseks niin on nyt sitten kaikki uutta paitsi muut hihnapyörät. Ei tuo kiristin vaikuttanut alkuun huonolta, mutta eipä tullu mieleen sen iskarin pään kuluminen ja remmi päällä pysyi väljät toisessa reunassa. Vapaakytkin pelas vielä, mutta kulumisen merkkejäkin oli ilmassa kun pyöritteli käsissä.

Pari kysymystäkin olis perään heittää:

-Ohjaustehostimen nesteet tekis mieli vaihtaa niin hammastangoltako olis fiksuinta napata letku auki ja pyöritellä ratti laidasta laitaan? Mitä nestettä kannattaa laittaa tilalle kun automaatti- ja hydrauliöljyistä paljon puhutaan?

-Missä kaikkialla koneessa(1.9TDI AVF 6v. manuaali) on tukikumeja?
Sivuttaisin ei pahemmin heilu, mutta pohjapanssarin laiton jälkeen pakitellessa päräytti kiinni (nyt puslat välissä). Voisko jossain laatikon nurkissa esim. olla kuoleentunut tyyny ja päästäis konetta nousemaan pystyyn?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 1.10.2013 10:17

-Ohjaustehostimen nesteet tekis mieli vaihtaa niin hammastangoltako olis fiksuinta napata letku auki ja pyöritellä ratti laidasta laitaan? Mitä nestettä kannattaa laittaa tilalle kun automaatti- ja hydrauliöljyistä paljon puhutaan?

Letku irti, rattia vatkaten edes takaisin, uutta nestettä niin kauan läpi, jotta tulee puhtaana ulos, pikku pyöräytys startilla, jotta pumppu puhdistuu. Tuolleen tein tuohon francon kostoon, huuhteluun meni noin 1 dl. Neste lienee sitä vee aa keen p*skanruskeaa ?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 1.10.2013 10:38

Tämä selvä. Pitää ottaa työnalle kun ehtii taas tekemään. Huoltokirjan vois tietysti selailla läpi vaikka tuskimpa noita ennen on vaihdettu.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 1.10.2013 10:42

Tolla kilometrimäärällä tuskin :)

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 1.10.2013 11:30

Eikö tuolta hammastangolta ole aika hankala alkaa letkuja irroittaa? Ainakin itsestä kuulostaa vähäsen.
Itse ajatellut moista kanssa jossain vaiheessa tehdä ja meinannut, että paluuletkun irroittaa säiliöstä ja sen ohjaisi johonkin astiaan. Sitä mukaa täyttää säiliötä kun vanhat kiertää järjestelmän ja valuu pois.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 1.10.2013 11:42

Eikö tuolta hammastangolta ole aika hankala alkaa letkuja irroittaa? Ainakin itsestä kuulostaa vähäsen.
Itse ajatellut moista kanssa jossain vaiheessa tehdä ja meinannut, että paluuletkun irroittaa säiliöstä ja sen ohjaisi johonkin astiaan. Sitä mukaa täyttää säiliötä kun vanhat kiertää järjestelmän ja valuu pois.

Tosiaan itsekin irrotin paluuletkun säiliöstä, tilapäistulppaa tilalle, letku sankkoon auton alle ja uutta tavaraa säiliöön. Lopuksi käytin vielä tuon säiliön irti ja "hieroin" pulloharjalla enimmät knöölit pois.
Ko. kulkineessaa oli tavan klemmarilla tuo paluuputki kiinni, niin ei tarvinnut jännittää banjoliittimien tiiveyden kanssa ;)
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 1.10.2013 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 1.10.2013 11:43

Eri vaihtoehtoja vaan tehneiltä jos niitä on. Tunkin/pukkien nokassa tuon letkun avauksen kuitenkin joudun lattialta suorittamaan.

Jultsu
-
Viestit: 2960
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 1.10.2013 17:52

http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/m ... ng-red.htm

Kaksi hydraulinesteellä täytettyä tukikumia, ja edessä keularaudassa on vielä joku kolmas kumitutti.
Ajattelin tilata saksasta nuo hydraulikumit OEM:nä, koodit ovat 8d0 199 382 ar + 8d0 199 379 ar, 175e yhteensä. Noita kumeja löytyy n+1 kappaletta samalla numerolla mutta eri kirjainpäätteillä, omalla riskillä sitten jos haluaa halvemmalla fixukselta febin valmisteen joka päättyy eri kirjaimeen. Tuo kolmas kumi on 8D0 199 339 M, sillä hintaa 6.50e saksassa.


Vaihdelaatikolla on myös kolme tukikumia, niiden vaihtoon en ala ennenkuin nuo moottorikumit on tulleet ja asennettu ja todettu että vaihdelaatikkokin vatkaa edelleen...

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 1.10.2013 20:15

Väsähtääkö nuo öljytäytteiset tyynyt vai onko yleensä merkannut kun on vaihtokunnossa? Voi olla vainoharhaisuuttakin kun en hetkeen ole muilla b5 johdannaisilla ajanut. Saa nyt sen väljän osan paikannettua etuakselilta niin voi olla että taas meno maistuu :)

Jultsu
-
Viestit: 2960
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 1.10.2013 20:39

Kuten urlissa näkyy, punaiset nesteet tulee ulos. Mulla ei kyllä näy punaista väriä, mutta jotain kuivunutta mähmää varsinkin kuskin puolen kumin alla. Kuskin puoli värisee selvästi enemmän, tuntee ja näkee ajovaloumpiossakin.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 1.10.2013 21:31

Tutkitaan.. kiitos vinkeistä koitetaan jos ensi kerralla olis jo jotain ihan oikeetakin päivitettävää :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 6.10.2013 19:42

Pientä tahimista soittimien kanssa. Diskantteja vähän viimeistelty ja ritilät väritetty sopimaan sisustaan paremmin.
Samalla korjaantui vähän suuntauksetkin.
Säätojen kanssa pitää painia joku päivä kun sai muutaman lastentaudinkin karsittua pois.
Pitkä miinus kyllä katon puuttuvasta eristyksestä vieläköhän sen tänä syksynä sais tehtyä. Parantais kyllä niin älyttömästi subipään kulkua etupenkille ja matotkin olis hyllyssä.
Mitäs tuolta kattopahvin alta löytyy? Ventoon oli liimattuna ryijy ja voi pojat, mutta oli työläs siivota se edestä pois.

Ennen ja jälkeen räpsyt diskantista.
Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva

Ahtomittarille pitäs miettiä hyvä paikka kun ei se pitkän paininkaan jälkeen suostunut tuhkikseen mahtumaan. pari korttia on vielä kyllä jäljellä millä se saattaa sinne mahtuakkin. Eipä se silti niin tarpeellinenkaan ole, mutta tietää vähän mitä siellä tapahtuu.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 21.10.2013 9:55

Ensi kesää odotellessa.

Kuva

Enemmän kuin todennäköistä että mennään takaisin alas leveähköillä 18" pyörillä, mutta nyt tarkoitus korjailla pikkuviat pois, ajella talvi hyvillä(?)mielin ja keväällä leimalle.
Talven aikana pyrkimys nuorentaa 2pyöräisen ilmettä paikoitellen ja katsotaan keväällä mitä tämän kanssa keksii.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 2.1.2014 10:21

Kokeillaas tällasia tulevalle kesälle:
Kuva

Tuli myynti ilmoitus foorumilla vastaan mielestäni kohtuu hintaan ja sattui pörssi kestämään niin ajelin eilen hakemassa talteen.
Oli vastaavat mielessä jo mennellee kesälle ennen rialeja, mutta mietin liian pitkään.
Nyt pitäis sitten purkaa paloiksi ja miettiä minkä kokoisena niitä alle kasailee. 2kpl leveämpiä kehiä taitaa päästä ostoslistalle ja vähän raapia päätä taas värinkin kanssa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 21.1.2014 21:30

Yhden vanteen kävin eilen hätäpäissäni purkamassa kun tuli 'alan foorumilla' vastaan ilmoitus 35pulttisista 2,75" kehistä. Kehät oli lähtöjään kerscherin vanteista, mutta myyjän antamat mitat ja omat mitat osui niin yksiin että lähdin niitä sitten noutamaan malli kainalossa.
Nyt siis olis tarkoitus koota noista 2kpl 9,5" ET35 ja 2kpl 9,75" ET19.
Eteen pitää sorvailla spaceria että saa ET:n 25-30 tienoille takaa taas pitää tutkia olisko keskiöstä varaa ajaa pari milliä veks. Menee kyllä noinkin kun rialeissa takavanne oli ET17,5 niin tuon perusteella ei tule kurkkaamaan kuin 1,5-2mm enemmän takakaaresta nopealla laskuopilla.
Laitetaan nyt pari huonoa kuvaa jos ne jotakuta kiinnostaa. Keskiön väriin kaipailisin vinkkejä. Yksi vaihtoehto on pyörinyt mielessä, mutta lienee hankala toteuttaa tai sitten hyvinkin simppeli. Pitäis päästä jonkun maalarin juttusille aiheesta.

Kuva Kuva

Kehistä pitäis alkaa lakkoja poistamaan kun saa loput purettua niin pääsee kiillottelemaan.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 2.3.2014 18:42

Avunhuuto ajovalojen suhteen. Alkuperäisten valojen säätötangoissa häikkää ja 'lasit' himmentyneet niin ollut ajatus noukkia uudet tarvike umpiot nokalle. Löytyiskö joltain kokemusta piritekin tai motonetin valoista? Tai jos on kokemusta jostain muista niin kertokaahan. Tuningvalot saa unohtaa eli mitään annelin silmiä en ole tuohon laittamassa. Lähinnä pitkien osalta olen moitteita tarvikevaloista lukenut.
Vanhoille tehdään sitten jotain riippuen paljolti mitä niiden sisältä löytyy ja kiinnostuksen määrästä.

Brabukset on puhallettavana. Sisäkehät saa pulverimaalin niskaansa ja keskiöt värjätään myös uudelleen. Ulkokehät kiikutin myös soodan eteen, tuosta nitro morssista ei taaskaan mitään kaunista sanottavaa varsinkaan yhden parin kehiä soodan jäljiltä kiillottaneena. Kokoa noille tulee 9,5+9,75".
Taakse jo vähän sovittelin ulokehän ja keskiön kanssa. Etupää pyytääkin pienet spacerit.

Nyt pitäis käydä leimaa vonkumassa kun saa valot vaihdettua. Hehkutkin muutteesta vähän vittuilee. Pitäisi tuohon tehdä vähän laajempi läpikäynti kevään aikana niin saa mielenrauhan.

Loppuun vielä kysymys miltä mahtaa näyttää helmiäismaali matta lakalla? tarkoitus olisi saada puolikiiltävä tai matta pinta mihin tulisi auringossa pieni vivahde. Maalailusta löytyy itseltä suht vähän tietämystä.

Quorro
-
Viestit: 140
Liittynyt: 7.8.2012 11:54

ViestiKirjoittaja Quorro » 2.3.2014 18:48

Maaleista en sano mitään, mutta meni näköjään brabukset hyvään kotiin ;) Speksit vaikuttaa tosi hyvältä, näyttää varmaan tosi hyvältä auton alla!

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 2.3.2014 21:52

Ei tule helmiäinen niin hienosti oikeuksiinsa mattalakan alla.

Hio ne ajovalot. Saat niistä täysin uuden kaltaiset jos on paineilmaepäkesko ja myllytyskone (rotary).

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 3.3.2014 10:02

Pitäis vaan tuo leima saada ja noilla valkeilla ei kannata edes yrittää säätötappien irrallisuudesta johtuen. Joutuu tosiaan avaamaankin eikä autoa pysty paljoa päivittäisen ajon takia seisottelemaan niin toiset kun saisi vaan viskata koloonsa niin olisi hyvä. Kuinka kauan nuo uudelleen kiillotetut kestää kirkkaana?
Noita alkuperäisiäkin varmaan tarkoitus yrittää korjata jollain aikataululla jos ei ihan mahdottomalta näytä ja taitaisi käydä noista tarvikkeista 'lasit' vaihtaa. Ei taida auttaa kun kokeilla.

Tavotteena tuossa värissä olis saada matta/puolikiiltävä musta joka auringossa ottais vähän violetin sävyä sen helmiäisen ansiosta. Jotenkin ei tee mieli sellasta hullunkiiltoa vaan näyttäisi ehkä mattana muutoin paremmalta.
Täytynee kokeilla miltä se helmiäinen näyttää mattalakan alta jos löytyy joku maalin loppu nurkista. :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 31.3.2014 19:20

Monenlaista taas söhelletty joka suuntaan ja nyt keritty vähän omaakin autoa katselemaan. Oli lampun korkeudensäätötangot mallia korjattavissa ja perjantaina hain uuden otteen vuoden jatkoajalla jo toisen kerran putkeen mikä vähän yllätti kun ei aika ja mielenkiinto riittänyt kuin polttimoiden syynäykseen.

Vanteetkin alkaa olla kunnossa ja taas kerran jäi sekin vähän viimetippaan. Sisäkehät ja keskiöt pulverimaalattiin minkä jälkeen hioin keskiön ulkopinnan ja ovat nyt siis mustat jossa reilusti violettiä helmiäistä niin auringossa taittavat vähän violettiin. Laitellaan parempaa kuvaa kun saan ne alle ja vähän luonnollisempaan valoon, mutta tässä muutama nyt ensihätään vaiheista.

Kuva Kuva Kuva

215/40 oli rialeissa mielestäni hyvännäköiset ja vanteet oli myös 9,5. Noita nyt vaan ei oikein varastotavarana monessakaan rengasliikkeessä ole. Niin tarvinnee tyytyä 225/35 tai 225/40 kun nyt vaan pystyy päättämää kummat noista päälle kiertää. Täytyy nyt vielä ensin soitella nuo liikkeet läpi millaisella varoitusajalla noita 215/40 saa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 31.3.2014 19:31

Hyvältä näyttää vanteet. :)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 31.3.2014 21:53

Klikkailin kuvat auki välilehtiin ja katsoin että et kai sä valkosia huulia laita, klikkasin seuraavaan lehteen ja huokasin helpotuksesta, komjat tuli :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 4.4.2014 22:54

Joo kyllä ne 'kiiltävät' on :D Tänään sain pyörät alle. Rengastukseksi tuli nyt 225/40 paremman puutteessa. Istuu kyllä ihan nätisti nuokin jos opin elämään tuon korkeuden kanssa. ET on edessä ja takana nyt 25 kun laitoin 10mm spacerit etuvanteiden kaveriksi.

Kuva


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa