Mk3 Golperon onkelmat (1.8 ABS)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
Mk3 Golperon onkelmat (1.8 ABS)
En tiedä tuliko aivan väärälle osastolle, mutta osaavammat vaihtakoon!
Valmiita aiheita katseltu, mutta ei ole oikein tullut tässä kunnolla viisaammaksi näistä.
Ja itse asiaan;
1. - vm. 2/94 1.8 CL golffin nopeusmittari toimii milloin tahtoo, voiko vika siis johtua vain anturista vai olisiko jotain häikkää muualla johdoissa, vaijerissa tms? Muut mittarit, valot ja muut hilppeet toimii normaalisti aina.
2. - Löytyykö noita orkkispolttimoita / niiden kannakehärpäkkeitä tuonne tuhkiksen valaisua hoitamaan muualta kuin marmorilta ja Saksasta tilattuna ylihintaisilla toimituskuluilla? Osanumero siis 357 919 243 D.
3. - Kylmänä käy kaikilla, mutta lämpösenä tuntuu siltä kuin kävisi vain kolmella. Kostealla kelillä ei meinaa käynnistyä ja käydessä röpöttää eikä oikein tykkää liikkua. Tuo kuitenkin vain siis sadekeleihin ja niiden jälkitiloihin sidonnainen. Tulpat suht tuoreet ja virranjakajankansi ja pyörijä vaihdettu n. 4tkm sisällä. Mistä siis lähteä vikaa tarkemmin hakemaan?
4. - Tuntuu vievän öljyä näiden käyntiongelmien ilmenemisen jälkeen, saa lisätä muutamasta desistä lähes litraan parin viikon välein riippuen ajomäärästä. Ei tiputa mistään, tai ainakaan merkkaa isommin reviiriänsä. Koneremppa ajankohtainen? Mitä kaikkea järkevää vaihtaa kerralla?
5. - Oikea etupää kolahtaa kovasti terävemmissä kuopissa / hidasteissa, iskari on kunnossa. Puslajumppa vai jotain muuta? Puslia tms. ei ole tiedettävästi vaihdettu aikoihin (jos koskaan..) ja ajettu n. 303tkm.
6. - Mikä tuo kuvassa toivottavasti näkyvä tsydeemi on? Peitettynä listalla tuossa tupakansytyttimen yläpuolella.
Kiitos ja kumarrus jo tässä vaiheessa!
Valmiita aiheita katseltu, mutta ei ole oikein tullut tässä kunnolla viisaammaksi näistä.
Ja itse asiaan;
1. - vm. 2/94 1.8 CL golffin nopeusmittari toimii milloin tahtoo, voiko vika siis johtua vain anturista vai olisiko jotain häikkää muualla johdoissa, vaijerissa tms? Muut mittarit, valot ja muut hilppeet toimii normaalisti aina.
2. - Löytyykö noita orkkispolttimoita / niiden kannakehärpäkkeitä tuonne tuhkiksen valaisua hoitamaan muualta kuin marmorilta ja Saksasta tilattuna ylihintaisilla toimituskuluilla? Osanumero siis 357 919 243 D.
3. - Kylmänä käy kaikilla, mutta lämpösenä tuntuu siltä kuin kävisi vain kolmella. Kostealla kelillä ei meinaa käynnistyä ja käydessä röpöttää eikä oikein tykkää liikkua. Tuo kuitenkin vain siis sadekeleihin ja niiden jälkitiloihin sidonnainen. Tulpat suht tuoreet ja virranjakajankansi ja pyörijä vaihdettu n. 4tkm sisällä. Mistä siis lähteä vikaa tarkemmin hakemaan?
4. - Tuntuu vievän öljyä näiden käyntiongelmien ilmenemisen jälkeen, saa lisätä muutamasta desistä lähes litraan parin viikon välein riippuen ajomäärästä. Ei tiputa mistään, tai ainakaan merkkaa isommin reviiriänsä. Koneremppa ajankohtainen? Mitä kaikkea järkevää vaihtaa kerralla?
5. - Oikea etupää kolahtaa kovasti terävemmissä kuopissa / hidasteissa, iskari on kunnossa. Puslajumppa vai jotain muuta? Puslia tms. ei ole tiedettävästi vaihdettu aikoihin (jos koskaan..) ja ajettu n. 303tkm.
6. - Mikä tuo kuvassa toivottavasti näkyvä tsydeemi on? Peitettynä listalla tuossa tupakansytyttimen yläpuolella.
Kiitos ja kumarrus jo tässä vaiheessa!
2. Ei löydy muualta. Itse voi koittaa ranettaa sopivalla lampulla siihen sydeemiin uuden lampun.
3. Lue vikakoodit kts kohta 6.
5. Iskarin yläpään kumi on kans yksi vaihtoehto kts. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=179007
6.Vikakoodien lukuun pistoke.
3. Lue vikakoodit kts kohta 6.
5. Iskarin yläpään kumi on kans yksi vaihtoehto kts. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=179007
6.Vikakoodien lukuun pistoke.
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
Etupään kolahteluun syynä 95% varmuudella tuo yläpään tukikumin loppuminen. Alustan kun on edellinen omistaja vaihtanut ja koko ajan mitä tuo on omistuksessani ollut, on sama kolahdus kuulunut enemmän ja vähemmän.
Käyntiongelmiin auttoi kummasti melkein koko matkalta ovelasti rikkoutuneen alipaineletkun tjsp. uusiminen...loppuja vikoja täytyy käydä tutkimassa vikakoodinlukijalla sitten.
Onko muuten ihmisillä tietoa mitä tuo tuhkakupille menevän polttimohässäkän (357 919 243 D) hinta on sitten sieltä marmorilta haettuna?
Tai onkohan siihen järkevämpää askarrella ledi tai jotain muuta viksua, jos nyt ylipäätään kannattaa mitään alkaa laittamaankaan?
Näillä kuitenkin pärjätään jo hienosti tässä välissä, ehkä tästä vielä vehjes saadaan!
Käyntiongelmiin auttoi kummasti melkein koko matkalta ovelasti rikkoutuneen alipaineletkun tjsp. uusiminen...loppuja vikoja täytyy käydä tutkimassa vikakoodinlukijalla sitten.
Onko muuten ihmisillä tietoa mitä tuo tuhkakupille menevän polttimohässäkän (357 919 243 D) hinta on sitten sieltä marmorilta haettuna?
Tai onkohan siihen järkevämpää askarrella ledi tai jotain muuta viksua, jos nyt ylipäätään kannattaa mitään alkaa laittamaankaan?
Näillä kuitenkin pärjätään jo hienosti tässä välissä, ehkä tästä vielä vehjes saadaan!
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
Koneen askartelua...
Moottorin osalta hihna- ja kansiremppaa tiedossa, ensimmäinen ihan vain varmuuden vuoksi kun ei tietoa vaihdoista pahemmin ja jälkimmäinen tuon öljynsyömisen takia. Toki tarkoitus myös kaivaa vähän pirteyttä takaisin kun se on jonnekin kadonnut (tai aika kullannut muistot...). Koneena siis 1.8 8v.
Onko noi Motonetin kansipultit, ohjurit, nosturit, tiivisteet, ym. ihan käypää tavaraa, vai kannattaako ennemmin hakee toisen liikkeen kautta/tilailtuna?
Entä mitä kaikkea nyt on siis järkevää sinne mottiin upottaa kerralla, ajatellen vähän sitä ettei tarttis sitten hetken päästä huomata sen ja senkin menneen ja eikun kone auki taas?
Kilometrejä kuitenkin kertyy kiitettävästi ja ajatuksena olisi koittaa pitää tämä nyt käyttiksenä vielä ainakin vuoden päivät.
Ensimmäistä kertaa tähän koneeseen tämmösiä askarrellaan, joten ihan varmuuden vuoksi parempi kysellä kokeneemmilta. :)
Onko noi Motonetin kansipultit, ohjurit, nosturit, tiivisteet, ym. ihan käypää tavaraa, vai kannattaako ennemmin hakee toisen liikkeen kautta/tilailtuna?
Entä mitä kaikkea nyt on siis järkevää sinne mottiin upottaa kerralla, ajatellen vähän sitä ettei tarttis sitten hetken päästä huomata sen ja senkin menneen ja eikun kone auki taas?
Kilometrejä kuitenkin kertyy kiitettävästi ja ajatuksena olisi koittaa pitää tämä nyt käyttiksenä vielä ainakin vuoden päivät.
Ensimmäistä kertaa tähän koneeseen tämmösiä askarrellaan, joten ihan varmuuden vuoksi parempi kysellä kokeneemmilta. :)
Näillä hinnoilla millä saa Golf mk3 sia /ventoja / passatteja joissa ko 1,8 kone niin melkein ostaisin varaosa auto jossa kone on kunnossa ja vaihtasin siitä moottorin (ja siihen jos tarvetta niin hihnat) kun rupeaisin kansi yms remonttia tekemään. Tietenkin sillä edellyksellä että on tilaa,aikaa,taitoa :) Niin ja 300 tkm ajettu 1,8i konehan ei vielä ole mikään loppuun ajettu.
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
Muuten hyvä vaihtoehto, mutta aikaa ei ole hirveästi pitää autoa kerrallaan pois ajosta ja toiseksi, kun tuohon kannen työstämiseen menee tutun ansiosta about saman verran tai jopa vähemmän rahaa kuin esimerkiksi itse kokonaiseen tiivistesarjaan, niin on mielestäni ihan järkevää vielä se hoitaa sitten näin. :)
Jos nyt ainakin seuraavat 90tkm tuo motti kestäis, haaveissa siis 2014 kesäksi katsella jo "vähän" pirteämpää kehonsiirtämisvekotinta!
Jos nyt ainakin seuraavat 90tkm tuo motti kestäis, haaveissa siis 2014 kesäksi katsella jo "vähän" pirteämpää kehonsiirtämisvekotinta!
Osien suhteen www.autopartsmarket.fi on aika hyvällä hinta/laatusuhteella ja sieltä löytyy listattuna eri valmistajien osavaihtoehdot. Voi valita hintaa tai laatua tai omaa suosikkimerkkiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa