VW Passat 3BG
Valvoja: ffp jäsenet
VW Passat 3BG
Laitetaan jotakin infoa omastakin kulkineesta tänne foorumille sekä pientä suunnitelmaa auton osalta. Auto on siis tuollainen perussiisti passat, vuosimallia 2003 jolla ajettu 155tkm. Varustelutasona Comfortline. Moottorina 2.0 96kw/131hv, liikuttaa autoa ihan riittävästi mun tarpeisiin joskaan ei tuo mikään raketti ole :) Autosta löytyy mm. ilmastointi, abs, esp, sähkölasit edessä/takana, keskikyynärnoja, kaukolukitus, hälyä ymym.
Autoa olisi tarkoitus tuossa kevään aikana kohennella seuraavasti:
-Vanteet/renkaat
-Alustasarja
-Ylemmät listat korin väriin
-Merkitön maski (tämä vielä kysymysmerkkinä että sopiiko tuohon oikeen)
-Jarrujen kunnostus, mahdollisesti uudet levyt joka nurkkaan+palat sekä satuloiden maalaus
-Mahdollisesti kaikki lasit tummennetaan lievästi
-Ehkä joku takalasinlippa
-Pienempää antennia
-Sekä kaikennäköstä pikkuhommaa mitä mieleen aina juolahtaa
Ja loppuun vielä pari kuvatusta nykytilanteesta ja kunnosta jossa auto torstaina pihaan haettiin :)
Autoa olisi tarkoitus tuossa kevään aikana kohennella seuraavasti:
-Vanteet/renkaat
-Alustasarja
-Ylemmät listat korin väriin
-Merkitön maski (tämä vielä kysymysmerkkinä että sopiiko tuohon oikeen)
-Jarrujen kunnostus, mahdollisesti uudet levyt joka nurkkaan+palat sekä satuloiden maalaus
-Mahdollisesti kaikki lasit tummennetaan lievästi
-Ehkä joku takalasinlippa
-Pienempää antennia
-Sekä kaikennäköstä pikkuhommaa mitä mieleen aina juolahtaa
Ja loppuun vielä pari kuvatusta nykytilanteesta ja kunnosta jossa auto torstaina pihaan haettiin :)
Viimeksi muokannut Jagii, 28.1.2012 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
Noniin nyt ois alut varastossa odottelemassa sekä renkaat tulon päällä saksanmailta niin pitäisi saada tuo alusta vielä hommattua niin pääsis etiäpäin hommassa. Tässä vähän listaa alustoista mitä on nyt ollut ajatuksissa ja näistä joku alle sit heitetään, kun vaan vielä pääsis päätöksen minkä...apuja, kokemuksia? :)
-Kw variant 1 inox
-Eibach pro street-s
-H&R twintube
-FK königsport
Jos jollain on mielipiteitä/kokemuksia sarjoista niin kuuntelen mielellään! :)
-Kw variant 1 inox
-Eibach pro street-s
-H&R twintube
-FK königsport
Jos jollain on mielipiteitä/kokemuksia sarjoista niin kuuntelen mielellään! :)
Noniin nyt ois alut varastossa odottelemassa sekä renkaat tulon päällä saksanmailta niin pitäisi saada tuo alusta vielä hommattua niin pääsis etiäpäin hommassa. Tässä vähän listaa alustoista mitä on nyt ollut ajatuksissa ja näistä joku alle sit heitetään, kun vaan vielä pääsis päätöksen minkä...apuja, kokemuksia? :)
-Kw variant 1 inox
-Eibach pro street-s
-H&R twintube
-FK königsport
Jos jollain on mielipiteitä/kokemuksia sarjoista niin kuuntelen mielellään! :)
Itselläni on sama homma edessä 3B Passatin osalta. Oon itse melko vahvasti kääntynyt Kw Variante 2 puolelle. Onpahan varmasti sitten hyvä. Myös yksi, mikä ei ole pois suljettu alusta, jonka kaveri kertoi, niin BC Racing. BC valmistaa D2:t ja muut kopiot. Löytyy korkeus ja jäykkyys säätö, eikä paha hinta ollenkaan. Kannattaa harkaita myös. Itsellänikin on harkinnassa. Alustoja löytyy tuolta: http://www.bcracing.fi/
Edit: Ja löytyy vielä jousen esijännityksen säätö sekä camperi kulman säätö.
Dodiin tänään tuli saatua tarjouksia mailiin alustoista ja näillä näkymin alle tulee joko toi kw variante 1, h&r twintube tai eibach pro street-s. Näistä toi kw setti on tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona kun siittä porukalla tuntuu eniten olevan kokemuksia ja hyviä sellaisia. Eibach setti kakkosvaihtoehtona, tiedä sitten millainen olis kw verrattuna. Hinnaltaan nämä kaksi oli identtiset eli sen suhteen kävis molemmat vaihtoehdo. Sitten tuo h&r twintube oli 100€ verran edellisiä edullisempi joka onkin sit oikeestaan ainut hyvä puoli tuossa, käyttäjäkokemuksia en oo pahemmim sarjasta päässy lukeen niin ei oikee uskalla siin mieles sijoittaa kyseiseen satsiin :)
Ite saanu kyllä positiivista palautetta oikeastaan vain tuosta kw1 setistä. Kaverilla ollut passatis jo 5vuotta sama kw1 satsi ja hyvin pelittäny talvet kesät. Sen verran oon kyllä tosta kw1 sarjasta että jossain automalleisaa se kuulemma ollu vähän pintakova, mutta passatissa kw sarjaa käyttäneet on ainakin kehunu sitä.
Hommaa saatu taas vähän etiäpäin! Tänään saatiin kw variante 1 tilaukseen ja samaan syssyyn laitettiin merkitön maski tilaukseen. Tuli myös soitettua listoista maalarille ja sovittua listojen maalauksesta ja auto pitäs näiden tietojen mukaan mennä maalarille ensi viikolla tai sitä seuraavalla, riippuu miten maalari ehtii tuon hoitaa kun ei tiennyt vielä aikataulua tarkaksi.
Onneksi povattiin aikaista kevättä niin pääsee alustan asennushommiin! :)
Onneksi povattiin aikaista kevättä niin pääsee alustan asennushommiin! :)
Tänään saatiin aikaiseksi pyöräytettyä noi kummit vanteille! Eli 225/35 ja 235/35 taakse. Etupään setistä on vielä mielessä että miten mahtaa kyseisillä spekseillä mahtua pyöriin ja kääntyileen alustan asennuksen jälkeen.
Ei foorumilaisilla oo kokemuksia passat 3bg alla 8,5x19 et35 225/35-19 yhdistelmästä?
Edellisessä passatissa alla pyöri 18" koossa 225/40 koossa kohtalaisesti 8x18 et35 vanteella, mutta tuo oli 3b malli. 3bg loksut taitaa olla inan tilavammat?
Ei foorumilaisilla oo kokemuksia passat 3bg alla 8,5x19 et35 225/35-19 yhdistelmästä?
Edellisessä passatissa alla pyöri 18" koossa 225/40 koossa kohtalaisesti 8x18 et35 vanteella, mutta tuo oli 3b malli. 3bg loksut taitaa olla inan tilavammat?
Ei kellään satu oleen kuvaa auton alla tai tarkempia speksejä lipan leveystä noista Sl daytona silver replicoista 19" koossa? Slamitilta koitin udella lipasta tarkempia speksejä mutta heillä ei ollu tietoa lipan leveydestä. Muutenkin kiinnostais nähdä "livekuva" aluista ku noi tuotekuvat ei aina oo niitä parhaita :) googlea koitin muutamil hakusanoil mutta ei osunu silmään mitään :( Koitin myös katsoa muualta jos joku noita replicoita myis mutta ei osunu sellaistakaan silmään, ainakaan valikoimassa ei ollu ku slamitin jannuilla.
Tänään tuli noudettua matkahuollosta uusi merkitön maski sekä tuo kw variante 1 inox saapui. Nopeella tutkailulla kaikki oli niiku pitikin. Kyllä tuo kw setti tuntu vähän laadukkaammalta satsilta mitä edellisessä autossa ollut halpissarja ;) Toivotaan ny vielä että se on myös alla vähän laadukkaampi :) Vieläkun kevät tuosta koittaa niin pääsee asennuspuuhiin! Listojen maalaus piti hoitaa jo mutta se vähän siirtyi ylimääräisen rempan takia, mutta eiköhän tuokin asia hoidu pois päiväjärjestyksestä tässä ennen kun kevät koittaa.
Nyt ois tässä vuorossa maalauttaa noi listat korin väriin niin mitä meinaatte onko näistä pakkasista mitään haittaa tuollaselle? Vai kannattaisko odotella vähän lämpeempiä ilmoja? Vai onko tuo nykyajanmaalaustekniikka niin hyvää että ei tälläset -30 pakkaset vaikuta asiaan millään muotoa? :) Sisätiloissa juu ja ammattimaalarilla tuo tehdään kuitenkin että itse ei oo tarkotus missään pihavajassa alkaa väsäileen.
Tänään tuli haettua auto runosmaalauksesta jossa siis listat sudittiin korin väriin. Kuvaa saan laiteltua tuossa viimeistään ensi viikonloppuna kun jostain syystä tää iphone 4s ei anna ladata kuvaa millekkään palvelimelle. Vähän tummemmat noista listoista tuli kyllä mitä muu auto on mutta liekö noista tuo väri hiukan haalentua pienen ajan sisällä?? Noh enivei on nuo jokatapauksessa paaaljon paremman näköset mitä oli mustana :)
Kyllähän se alaosien maalauksellakin varmasti paranuisi entisestään mutta ne on vähä niiku käyttösyistä jätetty maalamatta. Joudun ajelamaan todella paljon kivisillä hiekkateillä mökillä päin ja kun eturoiskeläpät joutanee poistoon tuosta pikapuolin niin nuo helmat saa niin paljon hiekkaa ja kiviä niskaansa että alkaa maalit ropisee pois ja sit se vasta tökerön näkönen on ku paistaa mustia pilkkuja sieltä täältä :)
Jos sattuis löytyyn täydellinen sarja votexia helmoiksi niin sitten saa alaosatkin samaan sävyyn ;)
Jos sattuis löytyyn täydellinen sarja votexia helmoiksi niin sitten saa alaosatkin samaan sävyyn ;)
jaa mitennii papparuori olis tylsä ;)?
Kevät alkaa kolkutella ovella ja parin viikon sisään jos kelit jatkuu kutakuinkin samanlaisena niin alle tuo säädettävä setti ja kesäpyörät! Samalla varmaan hoidetaan tuo jarrujen kunnostus ja muistan hämärästi että passatissa tarvitais joku erikoiskalu edessä tai takana palojen vaihtamiseen? Muistaakseni 3b passatissa ainakin oli joku tuollainen sydeemi. Mahtaako tuollasta erikoistyökalua saada jostain ettei sitä varten tarttis pajalle viedä?
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/765126/0
Mikäs tuo tuollainen on, hoituuko levyjen ja palojen vaihto tuollasen möhkäleen avulla?
Mikäs tuo tuollainen on, hoituuko levyjen ja palojen vaihto tuollasen möhkäleen avulla?
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/765142/0
...vai siis tälläinen? Tää näyttää jo siltä että vois jotain saada aikaankin..
...vai siis tälläinen? Tää näyttää jo siltä että vois jotain saada aikaankin..
Tällä onnistuu kivuttomasti:
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/765142/0
Kotona täsmälleen samanlainen joskaan ei mätänetistä hankittu, uskon että sama kapistus kyseessä.
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/765142/0
Kotona täsmälleen samanlainen joskaan ei mätänetistä hankittu, uskon että sama kapistus kyseessä.
Jahans vuosi vaihtui ja uusia suunnitelmia myös hieman auton osalta tulossa. Tällä hetkellä aikeissa olisi autoon istuttaa Lorinserin vanteet keväällä mutta vielä harkinnassa laittaako myös eteen 9,5x19 vai 8,5x19. Pitäisi hiukan tsuumailla ja kokeilla miten tuohon passattiin menee eteen 9,5x19 ET38 vanne. Miettisin vain että tuleeko tuolla jos joka nurkkaan heittää 9,5x19 ET38 niin sellainen fiilis että edessä olis vanteet ulompana kuin takana? Ja sitten pitäis taakse pistellä limppuja väliin.
Listalla myös on pikkuhommeleita kuten jotain polttimoiden vaihtoa ledeiksi sekä verhoilupesu ym. Mutta tuohon vanneasiaan voisin kaivata foorumilaisten mielipiteitä kumpaa lähtis alle laittaan, joka nurkkaan 9,5x19 vai eteen tuuman kapeemmat.
Listalla myös on pikkuhommeleita kuten jotain polttimoiden vaihtoa ledeiksi sekä verhoilupesu ym. Mutta tuohon vanneasiaan voisin kaivata foorumilaisten mielipiteitä kumpaa lähtis alle laittaan, joka nurkkaan 9,5x19 vai eteen tuuman kapeemmat.
Hiukan tuli kokeiltua miten se 9,5x19 sinne eteen menee jatkoa varten. Kuvan vanne on 9,5x19 et30 speksillä ja takana myös sama vanne nyt kuvissa. Käänneltäessä otti jo pihassa johki hieman kiinni lähellä ääriasentoa. Vähän tuo on nyt siinä ja siinä onko mun ajoreiteille vähän turhan leviä etupäähän. Jokatapauksessa pitäisi sitten jo ottaa kapeempaa kumia kun tuo on tuolla 235/35 ihan liian lähellä kaaria että ottaa varmasti osumaa, jopa meikäläisen hillityllä madalluksella :) Olishan tuo kyllä näyttävämpi edessä. ET lukema ehkä saisi olla hieman suurempi mitä takapäässä, ehkä 35?
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Vähän tuli soviteltu vanteita alle kun oli sopiva ilma ulkosalla puuhailla. Enpä sit vielä tiedä ton etupään suhteen modaisko sitä lätyillä vai käviskö vaihtaan yhtäleviät eteenki ku takana. Keskimmäisestä kuvasta huomannee kuinka sisälle jää 8,5x19 verrattuna alhaalla olevaan kuvasarjan toiseen kuvaan jossa on 9,5x19 edessä.
Kyllä tota leveempääkin vannetta tuli samalla sitten kokeiltua eteen ja kyllä se paremmalta näyttäis ainakin jossei muuta. Kohtuu lähelle olkaakselia kyllä menee jo tuo, mutta kait siellä 225/35 gummi vielä pyöris moitteetta??
Onhan noi Meshit ihan hienot, mutta hienommilta ne tuntui vuonna vuosia sitten kun niitä alkoi näkymään alkaa olla jo vähän "kuluneet". Kyllä noi mese turbiinit sopii hienosti, mutta huulta sais olla vanteissa? Makuasia. Yleisilme autolla meseturbiineillakin kuitenkin siisti, hiukan huulta niin bueno. Tuo Fresco Gruen hienoimpia värejä Passateissa. Ratin vaihto oli tosi pätevä juttu.
Sitten vielä tosta mun 3BG:stä harmaat trendline kangaspenkit ja ovipahvit sopivasti? Pesurilla pestynä luovutettuna. Laita YV:nä tarjous jos kiinnostaa.
Sitten vielä tosta mun 3BG:stä harmaat trendline kangaspenkit ja ovipahvit sopivasti? Pesurilla pestynä luovutettuna. Laita YV:nä tarjous jos kiinnostaa.
Perskeles, tänäpä teki pasuuna sit ohraset kun piti lähteä fribaa heittelemään, jonne toki lähdinkin mutta eri autolla sitten.
Elikkäs normisti vaan auton starttailin ja auto alko käymään huonosti tyhjäkäyntiä ja sammui sitten hetken päästä kun aikansa oli huonosti käynyt. Starttasin uusiksi ja kävi samalla tapaa vielä hetken kunnes sitten käynti tasaantui lähes normaaliksi. Vähän väliä teki sitten enää tyhjäkäyntiä käydessä sellaisen "nykähdyksen". Käynti taisi oikeestaan tasaantua heti kun automaattiryyppy sammui.
Sen verran autosta, että se on tässä talvisella seissyt käyttämättömänä ulkona katoksessa reilun viikonkin käyttämättömänä ja silloin tällöin muutenkin useampia päiviä. Voisiko kenties tankkiin olla kertyny jotaan kosteutta/vettä? Tankki kun on ollut useesti kun tallissa seissyt niin alle varttitankissa. Viimeksi autolla ajelin pari päivää sitten ja nyt siellä on kyllä reilu puolentankkia ainetta ja normisti toimi pari päivää sitten.
Koodit tars päästä lukaseen ni vois jotain näyttää, mutta privaattihuoltokaveri saksan reissussa vielä ens viikon :/
Edit: Sen huomasin tossa myös että kun kylmänä nyt käynnistin niin kävi normaalisti 3-5sec ja sitten alko tyhjäkäynti solkottaa. Eli vois viitata myös johki polttoainepuolelle vika.
Elikkäs normisti vaan auton starttailin ja auto alko käymään huonosti tyhjäkäyntiä ja sammui sitten hetken päästä kun aikansa oli huonosti käynyt. Starttasin uusiksi ja kävi samalla tapaa vielä hetken kunnes sitten käynti tasaantui lähes normaaliksi. Vähän väliä teki sitten enää tyhjäkäyntiä käydessä sellaisen "nykähdyksen". Käynti taisi oikeestaan tasaantua heti kun automaattiryyppy sammui.
Sen verran autosta, että se on tässä talvisella seissyt käyttämättömänä ulkona katoksessa reilun viikonkin käyttämättömänä ja silloin tällöin muutenkin useampia päiviä. Voisiko kenties tankkiin olla kertyny jotaan kosteutta/vettä? Tankki kun on ollut useesti kun tallissa seissyt niin alle varttitankissa. Viimeksi autolla ajelin pari päivää sitten ja nyt siellä on kyllä reilu puolentankkia ainetta ja normisti toimi pari päivää sitten.
Koodit tars päästä lukaseen ni vois jotain näyttää, mutta privaattihuoltokaveri saksan reissussa vielä ens viikon :/
Edit: Sen huomasin tossa myös että kun kylmänä nyt käynnistin niin kävi normaalisti 3-5sec ja sitten alko tyhjäkäynti solkottaa. Eli vois viitata myös johki polttoainepuolelle vika.
Tarkotus oli juu inan tontittaa tälle suvelle enemmän mutta suunnitelmat vähän ajo karille ku nuo greenmaxit oli reippaasti leveempää sorttia mitä viime suven atr sportit. Katsotaan nyt jaksaako tässä kesän aikana ruveta vielä sitten tekeen vanne/rengaspuolelle modauksia.
Ei oo vielä juu tullut sisustaan mitään modia juu penkkien suhteen ja melkeinpä sinne sit ne nahkajakkurat tars heitellä jos vaihtaan aletaan :) Mutta katsotaan mitä aika tuo tullessaan :)
Ei oo vielä juu tullut sisustaan mitään modia juu penkkien suhteen ja melkeinpä sinne sit ne nahkajakkurat tars heitellä jos vaihtaan aletaan :) Mutta katsotaan mitä aika tuo tullessaan :)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa