Steyrtek ym.harrastelijan rengaskoneet
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Steyrtek ym.harrastelijan rengaskoneet
Onko kukaan ostanut vannetukusta noita Steyrtekin rengaskoneita?
Onkohan nuo minkä maalaisia,tuskin sentään kiinalaisia,olisko itävallasta kotoisin?
Varmaan menisi harrastekäytössä täysin.
Myös noista muista halpiskoneista kokemusta,jos löytyy.
Onkohan nuo minkä maalaisia,tuskin sentään kiinalaisia,olisko itävallasta kotoisin?
Varmaan menisi harrastekäytössä täysin.
Myös noista muista halpiskoneista kokemusta,jos löytyy.
Steyrtek on aivan perus kinuskikone. "Tuoksuukin" kiinalaiselta.
Menee perus rengas/vannetöihin, mutta en kovin matalaa alkais noilla vääntämään enkä mitään kaupallista rengasasennusta harrastamaan.
Osta nettikoneesta käytetyt ammattilaiskoneet. Saat varmasti miellyttävämmän harrastusvälineen kun nuo kiinalaiset ovat.
Sice,Sicam, Gorghi, Butler, Balco siinäpä vähän hakusanoja.
Steyrtek nimi antaa mielikuvan itävaltalaisesta/saksalaisesta
Vannetukun Barzetta vanteet on kiinalaisia vaikka annetaan ymmärtää italialaisiksi. Kiinalaisia ovat myös Tomason vanteet, vaikka kotisivutkin on tomason.de
Menee perus rengas/vannetöihin, mutta en kovin matalaa alkais noilla vääntämään enkä mitään kaupallista rengasasennusta harrastamaan.
Osta nettikoneesta käytetyt ammattilaiskoneet. Saat varmasti miellyttävämmän harrastusvälineen kun nuo kiinalaiset ovat.
Sice,Sicam, Gorghi, Butler, Balco siinäpä vähän hakusanoja.
Steyrtek nimi antaa mielikuvan itävaltalaisesta/saksalaisesta
Vannetukun Barzetta vanteet on kiinalaisia vaikka annetaan ymmärtää italialaisiksi. Kiinalaisia ovat myös Tomason vanteet, vaikka kotisivutkin on tomason.de
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Tuosta nimestä juu ajattelin,olisko voinu olla jotain muuta kuin kiinalaista.
Semmonen traktori merkki kuin Steyr on nimittäin olemassa,joka on itävaltalainen.
Ihan kotitarvekäyttöön tulisivat,joten varmaan nuo kiinalaisetkin menisivät.
Ei oikein helpolla löydä noita vanhoja ammattikoneitakaan.Sama sitte vaikka hakisi motonetista,kun on sen parisatkua halvempi.
Semmonen traktori merkki kuin Steyr on nimittäin olemassa,joka on itävaltalainen.
Ihan kotitarvekäyttöön tulisivat,joten varmaan nuo kiinalaisetkin menisivät.
Ei oikein helpolla löydä noita vanhoja ammattikoneitakaan.Sama sitte vaikka hakisi motonetista,kun on sen parisatkua halvempi.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 26.1.2013 16:00
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Googlen perusteella tuo merkki on kuitenkin vain Vannetukun oma brändi? Se, että ovat jämerämpiä kuin ihan halvimmat on mukava kuulla, mutta merkki sinällään ei tuon liimatun tarran takia vakuuta itseäni enempää kuin biltemat yms.
Tärkeintähän noissa kai olisi riittävän rakenteellisen toimivuuden lisäksi takuu- ja varaosapalvelut, eli luotettava toimittaja.
Vannetukku puhelimessa kovin vakuutteli, että noita halvimpiakin malleja menee rengasliikkeisiin käyttöön ja ei ole ollut montaa takuutapausta. Konkareiden kanssa jutellessa taas saa täysin päinvastaista signaalia halpiksista.. Ketä siis uskoa? :D
Myyjä kyllä lupaili tarvittaessa osoittaa referenssejä paikkakunnallani, mikäli haluaisin käydä koneita hypistelemässä.
Oma käyttö olisi täysin satunnaista, eli halpiskoneet maksaisivat itsensä muutamassa vuodessa takaisin, mutta esim. tasapainotuskoneen (enemmän käyttöä) pitäisi myös oikeasti tehdä työnsä tasalaatuisesti, jotta siitä olisi iloa ollenkaan.
Mielellään kuulisin juuri tasapainokoneiden todellisista tarkkuuksista, eli onko niissä toleranssia aiheuttava tekijä vain huolimaton/osaamaton käyttäjä vai kykeneekö ammattikoneet parempaan tulokseen mekaanisesti? Unohdanko kahden A4 b8 Audin omistajana siis omat koneet ja kiikutan kiekot kiltisti ryöstettäväksi ammattiliikkeeseen keväät, syksyt? Muut talouden autot eivät ole niin ronkeleita renkaiden suhteen, että pitäisi painottaa vuosittain.
Tärkeintähän noissa kai olisi riittävän rakenteellisen toimivuuden lisäksi takuu- ja varaosapalvelut, eli luotettava toimittaja.
Vannetukku puhelimessa kovin vakuutteli, että noita halvimpiakin malleja menee rengasliikkeisiin käyttöön ja ei ole ollut montaa takuutapausta. Konkareiden kanssa jutellessa taas saa täysin päinvastaista signaalia halpiksista.. Ketä siis uskoa? :D
Myyjä kyllä lupaili tarvittaessa osoittaa referenssejä paikkakunnallani, mikäli haluaisin käydä koneita hypistelemässä.
Oma käyttö olisi täysin satunnaista, eli halpiskoneet maksaisivat itsensä muutamassa vuodessa takaisin, mutta esim. tasapainotuskoneen (enemmän käyttöä) pitäisi myös oikeasti tehdä työnsä tasalaatuisesti, jotta siitä olisi iloa ollenkaan.
Mielellään kuulisin juuri tasapainokoneiden todellisista tarkkuuksista, eli onko niissä toleranssia aiheuttava tekijä vain huolimaton/osaamaton käyttäjä vai kykeneekö ammattikoneet parempaan tulokseen mekaanisesti? Unohdanko kahden A4 b8 Audin omistajana siis omat koneet ja kiikutan kiekot kiltisti ryöstettäväksi ammattiliikkeeseen keväät, syksyt? Muut talouden autot eivät ole niin ronkeleita renkaiden suhteen, että pitäisi painottaa vuosittain.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 26.1.2013 16:00
Rengaskone mallia PL-1293 eli keski-kiinnitteinen rengashissillä ja painotuskone PL-1820. Rengaskoneessa ei oikein muuta miinusta kuin mukana tulevilla muovisilla asennuspäillä ei oikein saa kuin korkeita kumeja asennettua eli kantsii tilata erikseen saatava metallinen asennuspää. Painotuskoneella saa kyllä painot kohilleen kunhan pääsee kunnolla sinuiksi koneen kanssa,
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Tuossa ollut käytössä tasapainotuskone PL-1820 muutaman kk, "ammattikäytössä" ja PL-1203 rengaskone.. Tuon rengaskoneen piti ensin vähä tivistää että sillä sai mitään tehtyä.
Tasapainotuskone pelasi aluksi ok mutta sitten tuli jotain häippää ja toi automaattivarsi lopetti toimintansa ja samassa rähinässä alkoi suuret mittavirheet. Laitan tuon tasapainotuskoneen takuuremonttiin ja kun tulee sieltä niin molemmat koneen lähtee myyntiin koska nyt on uudet helvatan kalliit Hoffmanin vehkeet tilalla.
edit: noilla siis kaikkineen pyöritetty n.15 sarjaa renkaita joten ei uutta häpeä :)
Tasapainotuskone pelasi aluksi ok mutta sitten tuli jotain häippää ja toi automaattivarsi lopetti toimintansa ja samassa rähinässä alkoi suuret mittavirheet. Laitan tuon tasapainotuskoneen takuuremonttiin ja kun tulee sieltä niin molemmat koneen lähtee myyntiin koska nyt on uudet helvatan kalliit Hoffmanin vehkeet tilalla.
edit: noilla siis kaikkineen pyöritetty n.15 sarjaa renkaita joten ei uutta häpeä :)
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Itsellä olleet nyt 1½ vuotta Motonetin koneet. Rengaskoneen runko on vähän vetelä, koska puomi on vain pultattu runkona toimivan peltilaatikon pintaan. On ollut mielessä tehdä rungon sisälle pikku palkki joka siirtää kuormitusta myös sivuihin tai pohjaan. Tilaa siellä on kyllä ja vaikutus olisi varmasti havaittavissa. Perusrenkaita peltivanteilta väännellessä ei haittaa, mutta isompien ja parempien vanteiden kanssa saattaisi mennä hermo, kaverien/sivullisten vanteita en edes uskaltaisi ottaa työlle. Tasapainotuskoneen suhteen ei valittamista, muuta kuin että mistäs sen tarkkuuden oikeasti tietää. Harvinaisempia vanteita (isolla keskireiällä olevat paripyörävanteet, keskireiättömät vanhat vanteet ym.) ei saa kiinni mukana seuraavilla tarvikkeilla. Tilaa nuo laitteet vaatii tallissa yllättävän paljon jotta pyöriä mahtuu myös käsittelemään.
onko kukaan vielä ostanut tuota motonetin tarjoamaa rengaskonetta, automaatti tornilla?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807702/R ... omtornilla
noista bilteman/ motonetin 800e hintaluokan koneista, moni väittää runkon antavan periksi matalaprofiilirenkaiden kanssa, olisiko tuo motonetin malli parempi?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807702/R ... omtornilla
noista bilteman/ motonetin 800e hintaluokan koneista, moni väittää runkon antavan periksi matalaprofiilirenkaiden kanssa, olisiko tuo motonetin malli parempi?
Itse ajattelin laittaa lähipäivinä tuon motonetin rengaskoneen tilaukseen, rengasliikkeessäkin sanoivat että tuollainen automaattitornillinen on ainoa oikea malli, ja itsekkin rengas hommia tehneenä olen täysin samaa mieltä. Vannetukku myy täsmälleen samanlaista mallia 1700€ hintaan joten tuota motonetin hintaa voi pitää jopa kohtuullisena.
Re: Steyrtek ym.harrastelijan rengaskoneet
jatketaan vanhaan ketjuun..
tollasella perus kiinan koneella on renkaita pyöritelty jo jonkin aikaa (SteyrTek rengaskone ST-1203) ei mikään jykevä ammattikone, mutta sillä pärjää..
onko tuo Twin Busch merkkinen tasapainotuskone yhtään sen parempi, kuin vastaava "täysin" kiinan kone? onko kellään kokemusta tuosta linkin koneesta? ilmeisesti suunnittelu ja osat saksan laatua, mutta kone kasataan kuitenkin kiinassa.
https://www.virtasenkauppa.fi/puoliauto ... usch-32295
tollasella perus kiinan koneella on renkaita pyöritelty jo jonkin aikaa (SteyrTek rengaskone ST-1203) ei mikään jykevä ammattikone, mutta sillä pärjää..
onko tuo Twin Busch merkkinen tasapainotuskone yhtään sen parempi, kuin vastaava "täysin" kiinan kone? onko kellään kokemusta tuosta linkin koneesta? ilmeisesti suunnittelu ja osat saksan laatua, mutta kone kasataan kuitenkin kiinassa.
https://www.virtasenkauppa.fi/puoliauto ... usch-32295
Re: Steyrtek ym.harrastelijan rengaskoneet
Tuo Motonetin tasapainotuskone on ainakin ollut huoleton ja hyvin toimiva. Vuonna 2013 taisin ostaa, ei mitään ongelmia ja melko paljon on käytettykkin.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807700/R ... inotuskone
Samaa taitaa saada Biltemasta sinisenä. Löytyy ohjelmat liimapainoille jne, tosi hyvin tuntuu painotukset osuvan kohdalleen kaikenlaisilla renkailla.
Tuota uskaltaa suositella harrastekäyttöön.
Rengaskoneena on paineilmalukkoinen ja kaatuvapuominen Corghi, kun sivulle kääntyvä puomi oli vähän hentoisen oloinen noissa halppiskoneissa. Tuo on hoitanut hommansa kiitettävästi, saa väännettyä matalatkin kumit vanteelle naarmuttamatta.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta Motonetin kalliimmasta kaatuvapuomisesta rengaskoneesta?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807702/R ... omtornilla
Tuota mietin aikanaan rengaskonetta hankkiessa, mutta ei ollut myymälässä näytillä niin ei uskaltanut summassa tilata. Osui tuo Corghikin sopivasti käytettynä kohdalle niin päädyin tuohon, mutta jäi hieman kiinnostamaan että minkälainen kampe tuo olisi ollut?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807700/R ... inotuskone
Samaa taitaa saada Biltemasta sinisenä. Löytyy ohjelmat liimapainoille jne, tosi hyvin tuntuu painotukset osuvan kohdalleen kaikenlaisilla renkailla.
Tuota uskaltaa suositella harrastekäyttöön.
Rengaskoneena on paineilmalukkoinen ja kaatuvapuominen Corghi, kun sivulle kääntyvä puomi oli vähän hentoisen oloinen noissa halppiskoneissa. Tuo on hoitanut hommansa kiitettävästi, saa väännettyä matalatkin kumit vanteelle naarmuttamatta.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta Motonetin kalliimmasta kaatuvapuomisesta rengaskoneesta?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807702/R ... omtornilla
Tuota mietin aikanaan rengaskonetta hankkiessa, mutta ei ollut myymälässä näytillä niin ei uskaltanut summassa tilata. Osui tuo Corghikin sopivasti käytettynä kohdalle niin päädyin tuohon, mutta jäi hieman kiinnostamaan että minkälainen kampe tuo olisi ollut?
Re: Steyrtek ym.harrastelijan rengaskoneet
ainaki noissa vannetukun myymissä steyrtek nostureissa ollut vaarallisia vikoja ja yritys jatkanut myyntiä vaikka kielletty. en tiiä sitte näsitä rengaskoneista ja yms onko ne toimivia.
Re: Steyrtek ym.harrastelijan rengaskoneet
Jotenki ei hirvästi yllätä kyseisen firman kohdalla :/
Re: Steyrtek ym.harrastelijan rengaskoneet
Tuo nosturihomma on erikoinen. Se Steyrtekin 2-pilari on kopio Launchin nosturista, joka sekin on kiinalainen. Overdriven puolella ne Steyrtekin nosturista rodin alla pettäneet käpälän sivuttaissiirron lukkopalan pultit oli jotain 4.8 kovuista kiinatinaa M6:na.
Launchissa samat pultit on 10.9 kovuiset M10-pultit. Järkevä paikka taas säästää.
Steyrtek
https://www.vannetukku.fi/2-pilarinosti ... 59771.html
Launch
https://www.elekma.com/2-pilarinostin_tlt235sb
Hintakin aika sama. Jos kiinanosturia meinaa laittaa, niin ehdottomasti tuo Launch. Minä ostin tuommoisen Launchin kymmenisen vuotta sitten, se on toiminut täysin ongelmitta ja sitä on käytetty paljon. On nosteltu painaviakin autoja. Piti käydä tutkimassa omastakin nosturista nuo Overdriven puolella pettäneet pultit, tuossa ne oli tosiaan järeämmät ja kaikki pultit edelleen kunnossa. Mutta kannattaa tarkastaa jos omistaa vastaavan mallisen nosturin, ne on helppo vaihtaa tarvittaessa laadukkaampiin. Tai sen hammaspalan voi vedellä vaikka hitsaten kiinni.
Siinä roditapauksessa käpälä itsessään ei siis ollut pettänyt, vaan se oli karannut sivuttain alta kun sivuttaislukituksen hammaspala irtosi. Vähän huonostihan ne käpälätkin on olleet, ei ne väänny sivuttain jos ovat kunnolla alla, mutta pitää niiden pulttien silti kestää vääntöäkin.
Ei olisi Vannetukultakaan liikaa vaadittu vaihtaa niitä pultteja järeämpiin. Vaarallista myydä tuommoisia.
Launchissa samat pultit on 10.9 kovuiset M10-pultit. Järkevä paikka taas säästää.
Steyrtek
https://www.vannetukku.fi/2-pilarinosti ... 59771.html
Launch
https://www.elekma.com/2-pilarinostin_tlt235sb
Hintakin aika sama. Jos kiinanosturia meinaa laittaa, niin ehdottomasti tuo Launch. Minä ostin tuommoisen Launchin kymmenisen vuotta sitten, se on toiminut täysin ongelmitta ja sitä on käytetty paljon. On nosteltu painaviakin autoja. Piti käydä tutkimassa omastakin nosturista nuo Overdriven puolella pettäneet pultit, tuossa ne oli tosiaan järeämmät ja kaikki pultit edelleen kunnossa. Mutta kannattaa tarkastaa jos omistaa vastaavan mallisen nosturin, ne on helppo vaihtaa tarvittaessa laadukkaampiin. Tai sen hammaspalan voi vedellä vaikka hitsaten kiinni.
Siinä roditapauksessa käpälä itsessään ei siis ollut pettänyt, vaan se oli karannut sivuttain alta kun sivuttaislukituksen hammaspala irtosi. Vähän huonostihan ne käpälätkin on olleet, ei ne väänny sivuttain jos ovat kunnolla alla, mutta pitää niiden pulttien silti kestää vääntöäkin.
Ei olisi Vannetukultakaan liikaa vaadittu vaihtaa niitä pultteja järeämpiin. Vaarallista myydä tuommoisia.
Re: Steyrtek ym.harrastelijan rengaskoneet
Mulla Steyrtek rengas ja tasapainotuskone. Rengas kone mallia apuvarsilla. Ainakin kaikki renkaat saanu vaihdettua kolhuitta 13-20 tuuman väliltä, kilpaslikseihin saakka. Tasapainoon saanut myös helposti sekä alu että peltivanteet. Peruspainotuksia tehnyt, en ole jaksanut hifistellä piilopaino yms hienouksilla. Ainoa minkä huomaa, jos tasapainokonetta tönäisee niin että liikkuu paikaltaan niin vaatii heti kalibroinnin. Muuten näyttää mitä sattuu.
Re: Steyrtek ym.harrastelijan rengaskoneet
Minulla on ollut tuo Motonetin parempi malli malli reilun vuoden ajan. Tähän asti on pelkästään hyviä kokemuksia. Henkilöauton renkaita on vaihdettu kokoon 265/50R19 asti. Haastavimpia on ollut 40-sarjan renkaat, joita on asennettu useampi sarja. Yksi runflat-sarja on irroitettu vanteilta, sellaisten asennusta en ole kokeillut. Myös pakettiauton renkaiden vaihto onnistuu ongelmitta.
Kyselin tuohon koneeseen apuvartta lisävarusteena Vannetukusta, kun runko näyttää aivan samalle kuin heidän myymässä mallissa. Apuvartta ei kuitenkaan saa erillisenä. Niinpä rakentelin sellaisen itse. Sylinterin, venttiilin, letkut ja liittimet tilasin Kiinasta. Hintaa niille tuli yhteensä n. 100 euroa. Lisäksi sen mitä raudoista tuli hintaa, yhteensä kuitenkin alle 200 e.
Tasapainotuskonekin on toiminut niinkuin pitää. Tarkkaan saa painotettua, kukaan ei ole vielä valitellut tärinää. Vanteen keskittyminen pitää vaan varmistaa huolella. Mulla on tapana ensimmäisen pyöräytyksen jälkeen löysätä vanne, kiinnittää eri asentoon ja tarkistaa näyttääkö samoja lukemia. Ellei näytä, taas uusi kiinnitys ja pyöräytys. Sitten kun pari-kolme kertaa näyttää samoja lukemia vaikka on välillä löysätty ja asentoa muutettu, voi olla varma että keskitys on onnistunut. Liimapainot laitan ensin maalarinteipillä. Lopullisesti kiinnitän vasta sitten, kun oikea paikka on löytynyt.
Kyselin tuohon koneeseen apuvartta lisävarusteena Vannetukusta, kun runko näyttää aivan samalle kuin heidän myymässä mallissa. Apuvartta ei kuitenkaan saa erillisenä. Niinpä rakentelin sellaisen itse. Sylinterin, venttiilin, letkut ja liittimet tilasin Kiinasta. Hintaa niille tuli yhteensä n. 100 euroa. Lisäksi sen mitä raudoista tuli hintaa, yhteensä kuitenkin alle 200 e.
Tasapainotuskonekin on toiminut niinkuin pitää. Tarkkaan saa painotettua, kukaan ei ole vielä valitellut tärinää. Vanteen keskittyminen pitää vaan varmistaa huolella. Mulla on tapana ensimmäisen pyöräytyksen jälkeen löysätä vanne, kiinnittää eri asentoon ja tarkistaa näyttääkö samoja lukemia. Ellei näytä, taas uusi kiinnitys ja pyöräytys. Sitten kun pari-kolme kertaa näyttää samoja lukemia vaikka on välillä löysätty ja asentoa muutettu, voi olla varma että keskitys on onnistunut. Liimapainot laitan ensin maalarinteipillä. Lopullisesti kiinnitän vasta sitten, kun oikea paikka on löytynyt.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa